Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Deze zijn dan onderverdeeld in inkoop, verkoop, bank, kas, etc, etc.
Iedere 3 maanden lever ik deze map netjes in bij mijn boekhouder.
Die verwerkt dan alles in het programma Snelstart. Hierlangs wordt dan mijn BTW-aangifte verstuurd.
Werkt zeer eenvoudig
Mocht je het zelf willen doen:
Er is iets van een versie genaamd Snelstart XD. Hierin kun je heel eenvoudig ook zelf alles bijhouden. Ook je BTW-aangifte kun je langs deze versie doen
[ Voor 22% gewijzigd door nextware op 13-08-2012 08:32 ]
Ik doe hetzelfde. Printje van de afschriften downloaden, bonnen de bij en de boekhouder doet de rest.nextware schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:31:
Ik verzamel gewoon al mijn facturen en stop die in een grote map.
Deze zijn dan onderverdeeld in inkoop, verkoop, bank, kas, etc, etc.
Iedere 3 maanden lever ik deze map netjes in bij mijn boekhouder.
Die verwerkt dan alles in het programma Snelstart. Hierlangs wordt dan mijn BTW-aangifte verstuurd.
Werkt zeer eenvoudig
Mocht je het zelf willen doen:
Er is iets van een versie genaamd Snelstart XD. Hierin kun je heel eenvoudig ook zelf alles bijhouden. Ook je BTW-aangifte kun je langs deze versie doen
En relatief goedkoop. Eventueel ook in een Online variant te krijgen.
Of Exact Online.
@ Hierboven: Als je dat soort werk door de boekhouder laat doen, staat daar dan niet een erg leuk tarief tegenover?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
http://www.boekhoudreview.nl/
No drama
+1
Werkt erg goed, ook als je ooit een boekhouder neemt kunnen jullie beiden daar in werken. Wat jij ingeeft kan de boekhouder correct verwerken. Dat scheeld veel tijd en dus geld.
Daarnaast is de BD er ook bekend mee en bij een check kan je jouw contactpersoon online inzage geven in je boekhouding waarmee dit vrijwel altijd afdoende is voor verdere controle (mits alles in orde is natuurlijk).
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 13-08-2012 09:14 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mijn ouders gebruiken het ook voor hun bedrijf en kunnen er redelijk goed mee uit de voeten.
Als je niet voldoende verdient of niet aan het urencriterium voldoet om van de ondernemersaftrek gebruik te maken en je inkomen dus als resultaat uit overige werkzaamheden aangeeft (heb je dus geen balans/jaarrekening nodig) is dit ook een makkelijke optie.
Oeh en het is gratiez
[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 13-08-2012 09:51 ]
PSN: Kjujay
Ik lever ook als in bij mijn boekhoudster en zij rekend hier dan 40 euro per uur voor. Naast het feit dat zij alles veel sneller verwerkt dan dat ik dat zou doen, reken ik meer per uur. Ieder uur dat ik dus niet aan mijn boekhouding hoef te spenderen kan ik tegen een beter tarief aan mijn klanten factureren.Nakebod schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:40:
@ Hierboven: Als je dat soort werk door de boekhouder laat doen, staat daar dan niet een erg leuk tarief tegenover?
Living the American Dream
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Verwijderd
Al mijn inkomsten zijn uit opdrachten verkregen als zelfstandige, dus voor mij loont het hebben van een accountant.
Misschien is het nog wel een goede tip om bij de keuze van een pakket te kijken of je ook bankgegevens kunt importeren van je bank. Dat scheelt heel wat tijd en je saldo sluit zodoende automatisch aan.
Heb je ook al nagedacht over de inrichting van je administratie? Het kan nog best lastig zijn om bijvoorbeeld een rekeningschema te maken of de openingsbalans te creëren.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik heb totaal geen ervaring met boekhouden maar het ziet er wel overzichtelijk uit. Ik heb geen boekhouder en hoop deze eigenlijk niet nodig te hebben. Maar als ik de reacties hierboven lees gaat toch iedereen nog naar een boekhouder...wat kan een boekhouder eigenlijk doen wat ik niet kan?
Je auto heeft ook regelmatig olie/koelvloeistof/ruitenwisservloeistof etc nodig, dan kan je zelf ook makkelijk doen, maar waarom gaan er dan toch veel naar de garage hiervoor? Voor veel is het gemak, geen uren aan je administratie zitten maar het een ander laten doen, of juist omdat een boekhouder net iets meer ziet mbt eventuele problemen of extra regeltjes.Dr0pSHoT schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:19:
Ik heb totaal geen ervaring met boekhouden maar het ziet er wel overzichtelijk uit. Ik heb geen boekhouder en hoop deze eigenlijk niet nodig te hebben. Maar als ik de reacties hierboven lees gaat toch iedereen nog naar een boekhouder...wat kan een boekhouder eigenlijk doen wat ik niet kan?
Veel administratiekantoren regelen ook je aangiftes, zelfs jaarcijfers als het nodig is, het is een totaaloplossing waar je dan niet meer naar om hoeft te kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2012 14:24 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik heb mijn accountant & fiscalist etc vanuit my voorgaande situatie meegenomen als het ware naar mijn huidige situatieDr0pSHoT schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:19:
Ik zit nu in een proefperiode van Acumulus, omdat deze toevallig een koppeling beschikbaar heeft met mijn webshop. Na de proefperiode kost deze 10 euro per maand (+ een voordeel als je per jaar betaalt).
.
Heb in de eerste instantie een eigen onderneming (BV holding structuur, 4 BV's in totaal) gehad met 2 andere partners. Een kantoor vestiging in A'dam, een man of 10 personeel en zo'n 20+ contractor's aan het werk voor ons. In zo'n situatie ontkom je wat mij betreft niet aan een betrouwbare accountant etc, de geldstromen zijn dusdanig je dit m.i. niet zelf wilt knutselen. Los van het feit dat met minimaal 80 uur in de week werken je geen zin en tijd hebt om ook nog alle financiën bij te houden.
Heb me enige jaren geleden laten uitkopen, BV meegenomen uit de holdingstructuur etc en verder mijn diensten verkocht vanuit mijn eigen BV (ZZP eigenlijk dus) en bij mijn accountant gebleven.
Het is gemakkelijk, ik zit al jaren bij dit kantoor, de dienstverlening bevalt me en...ook al houd ik mijzelf op de hoogte van al mijn financiële zaken, ik ben gemakszuchtig genoeg in deze om een accountant het werk te laten doen ...;)
Mocht ik ooit helemaal downsizen naar bijvoorbeeld een eenmanszaak zonder ooit weer de intentie te hebben personeel aan te nemen etc, dan kan ik altijd nog minder diensten van mijn accountant afnemen. Vooralsnog bevalt het prima en is het in mijn situatie ook nog steeds slim.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
En ook eindelijk een goed klanten-adresboek en geen gedoe meer met offertes en facturen in Excel priegelen.
Ondertussen heb ik mijn eerste offerte en mijn eerste factuur via Money Medic gemaakt... Tsja, er valt aan de lay-out weinig te veranderen, dat is op zich wel jammer, maar aan een gratis pakket kan je natuurlijk ook niet al te veel eisen stellen.
[ Voor 88% gewijzigd door Mx. Alba op 13-08-2012 22:29 ]
Denk eraan om jouw administratie (bank, inkoop, verkoop, ..) minimaal 7 jaar moet bewaren.
Wat is jouw administratie? Hangt ervan af! Als jij online facturen gaat versturen & boekhouden, is dit het bron document. Deze dient dan ook bewaart te blijven, voor 7 jaar.
Een export kan uitkomst bieden mits alle eigenschappen van het brondocument bewaard blijven.
Praktisch:
Daarnaast let er bij factureren op dat je een doorlopende nummering gebruikt, 201201, 201202 etc.
Zorg ook dat je alle inkoop facturen hebt.
Bij sommige bedrijven staan hun facturen in een online omgeving (denk aan kpn, vodafone) deze zou je ook moeten opslaan en bewaren. Dan kun je jouw voorheffing verklaren
Succes!