Computers met afstandbediening starten, net als verlichting.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Op dit moment ga ik een afstandbediening kopen, waarmee ik m'n verlichting in één keer kan aanzetten. Je hebt afstandbedieningen waarmee je gordijnen kunt openen, of verschillende verlichtingen in een kamer op afstand kunt aanzetten.

Ik heb een vrij donkere kamer, waarin meerdere computers gehuisvest staan. Nu zat ik te denken om met een afstandbediening naast verlichting ook m'n computers in 1 keer te kunnen opstarten.

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is, en hoe ik dit het beste kan aanpakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebruik http://gathering.tweakers.net/forum/find even. Dit is namelijk al veel vaker voorgekomen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Daar heb ik toevallig al tijdje mee gezocht, maar ik heb helaas niks kunnen vinden. Alleen 1 topic over computer dingen laten uitvoeren met je telefoon. Daarom dit topic.

Ik wil toch specifiek een afstandbediening gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
> verkeerd gelezen srry<

[ Voor 96% gewijzigd door Blackwolf-nl op 13-08-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik neem aan dat je afstandsbediening de netspanning schakelt... Lijkt me een kleine moeite om alle PC's dan achter die schakelaar te hangen. Bios instellen dat-ie aangaat na stroomuitval (iets wat in de tijd van AT-voedingen automatisch gebeurde) en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij de conrad kan je 433mhz afstandsbedieningen kopen met bijbehorende ontvangers met een relais.
Gewoon het relais parallel aan je powerbutton hangen en klaar is Kees.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

memphis schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:47:
Bij de conrad kan je 433mhz afstandsbedieningen kopen met bijbehorende ontvangers met een relais.
Gewoon het relais parallel aan je powerbutton hangen en klaar is Kees.
Je powerbutton is een puls, geen switch of je moet nog een XT voeding hebben. Daar zal nog een circuitje tussen moeten.

Verder heb je nog wake-on-lan als optie.

of in je bios power on after power loss aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou gewoon een relais op de 230V uitgang zetten, met een hele hoop parallelle switches. Dan elke powerbutton zijn eigen schakelaartje geven anders gaan je voedingen misschien raar doen als je alle powerbuttons parallel zet.
Als je je pc's dan aan wilt zetten, geef je het relais een puls van een paar seconden en klaar.

Wat hierboven wordt gezegd over instellingen die met powerloss je pc weer inschakelen zou ik niet opvolgen, heb vaak zat een voeding naar de kloten geholpen die ik even gauw uittrok of weer even instak.

[ Voor 24% gewijzigd door Bartjezz op 13-08-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bartjezz schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:49:
Wat hierboven wordt gezegd over instellingen die met powerloss je pc weer inschakelen zou ik niet opvolgen, heb vaak zat een voeding naar de kloten geholpen die ik even gauw uittrok of weer even instak.
Een kwaliteitsvoeding hoort natuurlijk niet kapot te gaan van een stroomstoring. Los daarvan is het voor het OS niet handig om een PC bruut uit te zetten: gewoon netjes afsluiten, daarna de schakelaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:53
Is het niet gewoon dit topic wat je zoekt? :

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Neem 1 pc die je via een iMon interface aan kan zetten (deze leveren een kabel mee die je tussen je voeding en je mobo plaatst. Je power-switch van je case zet je via het iMon-panel door en je kan altijd je pc met remote aan zetten). De rest van je machines kan je vervolgens met WOL aan zetten. Je kan natuurlijk ook al direct alles via WOL vanaf een app op je telefoon aan zetten. Lijkt me veel makkelijkere methode dan overal klik-aan-klik-uit toe te moeten gaan passen.
Andere optie, maar wel aanzienlijk duurder, is dat je overal management-kaarten in gaat plaatsen, zoals je dat ook bij servers gebruikt (HP iLO of Dell DRAC), maar daar hangt zo'n hoog prijskaartje aan dat het waarschijnlijk geen haalbare kaart zal zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kroegtijger schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:52:
Je kan natuurlijk ook al direct alles via WOL vanaf een app op je telefoon aan zetten. Lijkt me veel makkelijkere methode dan overal klik-aan-klik-uit toe te moeten gaan passen.
dit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Je kan gewoon de netentree schakelen van je voeding, maar ik zou er wel een bypass op maken dat hij niet uit kan als de voeding ingeschakeld is (dus de pc aan staat).

Een simpele manier zou zijn om een 2e relais parallel te zetten aan je schakelrelais van de afstandbediening module. Het 2e relais laat je schakelen door de 5v of 12v lijn van je voeding.

als de voeding uit is en je schakelt hem in, dan wordt het 1e relais ingeschakeld --> pc krijgt voeding --> voeding gaat aan --> 2e relais grijpt aan --> pc blijft aan, ongeacht de stand van relais 1.
Totdat je de pc zelf uitzet, dan valt het 2e relais af.

Dan in je bios gewoon aanzetten dat de pc aangaat na power loss. Of als dat om een of andere reden niet zou werken (zou niet weten waarom niet, maar toch) een optocoupler tussen de voeding van het eerste relais (met wat passief spul eromheen) en je power knop.

edit:
ik zou wel een bypass maken op de schakel-unit, voor als hij het een keer niet doet, dat je een knop oid kan indrukken op de unit zelf (of zoiets) waardoor hij alsnog aan gaat.

En let op bij die 433MHz zenders, er is veel rommel op die band, en de goedkope zenders willen nog wel eens van frequentie verlopen, waardoor de AB en de ontvangers elkaar niet meer zien

[ Voor 17% gewijzigd door timberleek op 13-08-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Stel, ik schakel m'n computers en montioren uit door gewoon de stroom af te sluiten. Dit doe ik inmiddels vaker, en ze werken nog prima.

Hoeverre kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je praat over een Windows systeem en lost clusters wilt genereren met het risico dat je Windows niet meer opstart... be my guest!

(Zie het met een grote regelmaat dat mensen hun laptop hard uitzetten en Windows beschadigd is)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Heb je meer informatie daarover? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows slaat dingen op in buffers, en schijft ze zo nu en dan weg. Waarom? Zodat het systeem bruikbaar is. Als jij je power hard uit doet, kunnen die buffers niet opgeslagen worden, en zijn ze dus weg, en is de data daarin dus ook weg. Daarom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Waarom is dat schadelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik heb mijn pc gewoon op een Klik-aan-klik-uit zitten en dat werkt perfect.
Niets anders ertussen dan dat.

Edit: ik sluit natuurlijk wel netjes mijn Windows af voordat ik de stroom er geheel vanaf haal.

[ Voor 30% gewijzigd door Ad de Jong op 18-08-2012 00:02 ]

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1