Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

asus extreme AX300 SE , windows 8 drivers nodig?

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 17:34
ik heb op een pc met bovenstaande videokaart windows 8 geinstalleerd.
overal zijn netjes drivers van, maar bij ddie van de videokaart staat een rood uitroepteken. en gebuikt windows zijn eigen grafische driver.

ik kan me voorstellen dat deze niet uit de kaart haalt wat erin zit ( al is dat al niet zo veel natuurlijk)

er is wel een ATI catalist driver voor windows 8, maar deze doet niets voor mijn (oude) kaart.

is het mogelijk een andere driver te installeren? ik heb op de site gekeken, maar ik vond geen wddm driver, wel WHQL drivers, voor vista 64bit.

kan ik die installeren, en voegt dat dan iets toe?
volgens mij kan windows 8 niets met de whql driver?

http://www.asus.com/Graph...me_AX300SET128M/#download

of heeft het anders zin de videokaart te vervangen door een Quadro FX 600?
dat is ook al een ouder apparaat, en ik weet niet of er drivers voor zijn, maar ik vraag het me af, omdat de quadro "lastige"kaarten zijn, en misschien ook al zo oud dat de ati X300 met windows driver beter werkt.
het enige voordeel van de quadro is dan wel weer dat er dvi en vga op zit, zodat ik de Full HD beamer er op zou kunnen aansluiten.
de monitor die ik nu gebruik heeft alleen vga ie is maar 19 inch, 1280x1024

[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 10-08-2012 15:49 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De ATI is EOL en heeft geen support meer. Doe jezelf een lol en haal een cheapo 64xx kaartje of een nVidia 630 of zo en dan kan je er weer een tijdje tegen aan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||