Toon posts:

BESTE NAS voor squeezebox

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal!!

Ik ben op zoek naar een NAS voor gebruik met mijn squeezebox receiver, en aangezien ik de squeezebox gebruik een een hele goed audio installatie, ben ik op zoek naar een hele goed NAS (de beste eigenlijk). Ik wil geen homeserver hebben, want daar ben ik te veel tijd aan kwijt met installeren/configureren etc. Eigenlijk moet ik een oplossing hebben die binnen een uur draait.

Verdere eisen:
- Moet werken met zowel OSX en Windows clients
- Moet optimaal werken met squeezebox (snel browsen etc)
- Moet kunnen werken met M4A (Apple Lossless) en FLAC
- Moet ook geschikt zijn om foto's op te zetten, maar dat zijn ze allemaal wel
- Moet niet over een jaar al vervangen worden.
- Laag stroomverbruik bij standby
- Stil bij zowel standby als in gebruik
- iTunes moet er ook van kunnen spelen

Nice to haves:
- streamen naar PS3
-

Ik zie op wifimedia punt eu een aantal oplossing, maar ik weet echt niet wat nou het beste is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 11:17 ]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
En je wilt zeker binnen 5 minuten een hapklaar, bruikbaar antwoord O-) :F :X :9 :+ .

Neem iets meer tijd, verdiep je er eens in, google eens wat en lees de startpost van het grote NAS topic eens door.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:00
kijk eens naar een Synology....

Het grote Synology topic - deel 4

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:15:
Hallo Allemaal!!

Ik ben op zoek naar een NAS voor gebruik met mijn squeezebox receiver, en aangezien ik de squeezebox gebruik een een hele goed audio installatie, ben ik op zoek naar een hele goed NAS (de beste eigenlijk). Ik wil geen homeserver hebben, want daar ben ik te veel tijd aan kwijt met installeren/configureren etc. Eigenlijk moet ik een oplossing hebben die binnen een uur draait.

Verdere eisen:
- Moet werken met zowel OSX en Windows clients
- Moet optimaal werken met squeezebox (snel browsen etc)
- Moet kunnen werken met M4A (Apple Lossless) en FLAC
- Moet ook geschikt zijn om foto's op te zetten, maar dat zijn ze allemaal wel
- Moet niet over een jaar al vervangen worden.
- Laag stroomverbruik bij standby
- Stil bij zowel standby als in gebruik
- iTunes moet er ook van kunnen spelen

Nice to haves:
- streamen naar PS3
-

Ik zie op wifimedia punt eu een aantal oplossing, maar ik weet echt niet wat nou het beste is.
Ik hoop dat je begrijpt dat "de beste" niet bestaat .. verdiep jezelf er eens in, zet de specificaties van diverse merken (Synolgy, QNAP e.d.) eens op een rijtje en beoordeel welke het beste aansluit op jouw wensen

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik ben bekend met de specs van de diverse NASsen, alleen als ik op het internet zoek naar gebruikerservaringen zie ik toch heel veel klachten over diverse NASsen die op papier wel moeten werken (goede specs), maar in de praktijk toch problemen geven... bijvoorbeeld dat FLAC's het niet goed doen, of het browsen door de nummers heel langzaam gaat.

Dus ik hoop eigenlijk op reacties van mensen die zelf een NAS+Squeezebox hebben, en met de hand op het hart kunnen zeggen dat hun systeem vlekkeloos werkt.....

Verwijderd

studiostevus,

Je hebt best wel moeite in je startpost gestoken, maar toch denk ik dat je nog veel beter vooronderzoek had kunnen doen. Wat heb je zelf al gevonden, wat aan je wensen voldoet? Specifieke vragen kun je ook prima opzoeken in de Synology en QNAP topics, of als dat geen soelaas biedt in de genoemde topics posten.

Deze thread doet de indruk wekken van een 'helpdesk-thread' waar wij in feite jouw vooronderzoek moeten gaan verrichten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ga nu eerst eens zelf kijken welke oplossingen voldoen aan jouw wensen en heb je na dat vooronderzoek nog vragen, stel dan je vraag in één van de genoemde relevante topics. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.