Toon posts:

Keuze Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen, en wou graag wat info over deze videokaarten.
Eerst wou ik de Asus ENGTX560 halen, maar zag dat ik voor iets meer de Zotac GeForce GTX 560 kon halen.

Ik heb helaas geen ervaring met het Zotac merk, is dit een goed of slecht merk ?
Daarna zag ik dan ook nog de EVGA GeForce GTX550 Ti, met 2GB geheugen, snellere gpu, maar de bandbreedte is serieus kleiner, maar zal dit een doorslag geven of zal ik het nauwelijks merken?

Welke raden jullie aan ? stellen jullie andere videokaarten voor ?

Ik zoek er namelijk eentje om casual mee te gamen (momenteel dus minecraft, team fortress 2 en HL:EP3 wanneer hij eindelijk uitkomt :)) maar als er een nieuw leuk spel uitkomt zou ik het wel willen kunnen spelen, (als cpu heb ik de Intel Core i7 3770 Boxed en genoeg RAM geheugen :)) Daarnaast gebruik ik ook photoshop en moet hij zeker 1080p ondersteunen, De reden voor een nvidia chipset is dat cuda echt wel helpt bij het compilen van Video en kwaliteit van het materiaal zelf. De kaart zou wel zeker 5 jaar moeten mee kunnen gaan (Ik ben niet iemand die zich 100% richt op graphics, dus low settings over 5 jaar ben ik tevreden mee :))

Zotac GeForce GTX 560
Videochipfabrikant Nvidia
Chipset generatie GeForce 500 Serie
Videochip GeForce GTX 560
Nominale snelheid videochip 820MHz
Shader clock 1,64GHz
Geheugengrootte 2GB
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
Geheugen Snelheid 4,008GHz
Geheugen Bandbreedte 256 bit
Link Interface Nvidia SLi
Prijs € 183,45

Asus ENGTX560 DCII OC/2DI/1GD5
Videochip GeForce GTX 560
Nominale snelheid videochip 850MHz
Shader clock 1,7GHz
Geheugengrootte 1GB
Geheugen Snelheid 4,2GHz
Geheugen Bandbreedte 256 bit
Prijs € 174,95

EVGA GeForce GTX550 Ti
Videochip GeForce GTX 550 Ti
Nominale snelheid videochip 900MHz
Shader clock 1,8GHz
Geheugengrootte 2GB
Geheugen Snelheid 4,008GHz
Geheugen Bandbreedte 192 bit
Prijs € 160,15

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Waarom kan dit niet in je al lopende topic in DAA? Of desnoods in een los draadje in CAA..

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zou sowieso de 550 laten schieten, die zijn flink gelimiteerd qua geheugen, die 2 tientjes leveren je 25% meer power op zeg maar. Of de 560 Ti de moeite waard is is daarna aan jou, dat scheelt alweer een stuk minder.
Verder ken ik de Asus (DC2 eigenlijk) als een capabele koeler, die wel veel ruimte vreet, maar daar een hoop rust voor teruggeeft. Zotac is middenmoot, EVGA heeft regelmatig leuke kaarten. Met geen van alle ga je echt een miskoop doen, merknaam is alleen interessant vanwege bepaalde extras her en der. De koeler bepaalt veel meer, en dat varieert harder (de meeste hebben ook een budget-variant, voor een tientje minder, met krap-bemeten herrieschopper erop).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Discussie over de verschillende componenten kan je inderdaad ook gewoon doen in je oorspronkelijke topic: Tweaking aankoop Desktop Computer

Gelieve daar dan ook verder te gaan :)

Dit topic is gesloten.