Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio VPC-SE2X9E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop in de prijsklasse rond de 800 euro.

Eisen die ik heb zijn het volgende: (op prioriteit)

- het scherm en grafisch vermogen
- mogelijkheid om te kunnen multitasken (processor) (geen hele zware processen tegerlijk)
- gewicht, rond de 2 kilo
- uiterlijk vertoon (ja dat vind ik belangrijk :P)
- Batterij duur

Aangezien ik een aardige dummie ben, ben ik niet heel veel wijzer geworden van de BBG.

Hoewel in de guide van augustus de Asus N56VM-S4050V me positief opviel vanwege het scherm, en de processor.

Alleen de laptop met de nieuwe chip technology (hybrid?), in hoeverre is dit in praktijk merkbaar?

Ook benchmarks test die HD intel (4000) grafische videokaart vergelijken met de HD Radeon 4670M, zie ik minimale verschillen.

Een ander punt is de hardeschijf, in hoeverre is het belangrijk om een hardeschijf te hebben die sneller draait als de standaard 5400 rpm?

Daarbij las ik dat Vaio constant is in het leveren van kwaliteit, waar gaat dit dan in zitten? en hoe kunnen ze dit garanderen?

Wat meespeelt is, ik ben een student en heb niet jaarlijks een groot bedrag te besteden. Is het het waard om dure laptop aan te schaffen waar je een paar jaar mee vooruit kan? of is het dan raadzamer een budget laptop te kopen?

Al met al, veel informatie maar nog steeds niet veel wijzer.

Ik hoop dat ik zo volledig ben geweest,

Bij voorbaat dank!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 14:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) ?
Laptop Aankoopadvies ?

Meer dan genoeg info te vinden mits je je vraag iets beter afbakent :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ja ik heb al zoveel gelezen dat ik echt niet meer weet waar ik zoeken moet.

Zoek eigenlijk argumenten waarom ik welke laptop zou moeten halen in de prijsklasse 500 - 800 euro*.

De laptop moet geschikt zijn om te reizen +- 2 kilo, en instaat zijn hedendaagse games te draaien. (geen hele fanantieke gamer)

Scherm vind ik het belangrijkst, aangezien ik voor mijn studie aardig wat uurtjes zal moeten gaan lezen/typen etc.

Vandaar dat mijn ogen vielen op de bovengenoemde Sony Vaio, vanwege het mooie heldere scherm, krachtige processor en redelijke videokaart.

Voor de rest vielen mijn ogen op de Samsung NP700Z5A-S03NL.

En ja ik heb de best buy guide al doorgelezen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:49:

En ja ik heb de best buy guide al doorgelezen...
Misschien om je aan het twijfelen te brengen; waarom dan niet de Asus uit de meest recente BBG? Maar dan wel het iets kleinere broertje: pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
MAX3400 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Misschien om je aan het twijfelen te brengen; waarom dan niet de Asus uit de meest recente BBG? Maar dan wel het iets kleinere broertje: pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V
Hij zegt duidelijk dat hij op zoek is nar een redelijke videokaart in een laptop... Daarnaast, is de Asus met de GPU toch wel een behoorlijk afrader... Die heeft namelijk ontzettende hitteproblemen dat het nauwelijks mogelijk is om een game te spelen.

Ik zou trouwens kijken naar de vernieuwde versie van de Vaio SE series... Deze heeft namelijk een veel betere gpu, koeling, engineering en ook een Ivy bridge cpu...
Hier kun je er alles over lezen: [Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1

Tevens is dde NP700 een afrader vanwege het veel mindere schermpaneel, en het lagere resolutie wat jammer genoeg gebruikt word.

[ Voor 23% gewijzigd door Vinand op 08-08-2012 13:56 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ja ik had alles gelezen maar zie dan ook dat de laptop al even op de markt is.

Vandaar dat ik me ook afvroeg of er in de tussentijds geen laptops voor hetzelfde bedrag stuk beter zijn?

En of ik me niet teveel laat meeslepen door uiterlijk vertoon.

Nogmaals harstikke bedankt voor de hulp so far.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Kennelijk had je dat gelezen en dan had je ook geweten dat je op de verkeerde plek zit met je topic. Je had dan ook geweten dat we eigen inzet erg op prijs stellen; iets wat ik mis bij jouw berichten (heb je nog andere laptops gevonden? Wat was de uitkomst van het lezen van de BBG?

Ik heb je topic nu even verplaatst en ik zou je adviseren je openingspost aan te passen zodat het goed duidelijk is wat je wil en ook wat je zelf al hebt gedaan.
Pagina: 1