Hallo!,
Per september start ik met de opleiding communicatie & multimedia design in Leeuwarden.
Voor deze opleiding ben ik op zoek naar een goede laptop voor een goede prijs.
Momenteel beschik ik over een Packard Bell easynote TJ67 maar die voldoet niet aan de eisen voor de laptop die ik moet hebben voor de opleiding.
een macbook pro word aanbevolen maar die valt af aangezien ik geen 1300 euro heb voor een laptop (ik blijf een student).
De eisen waaraan de laptop moet voldoen zijn :
1. Minimaal één van de volgende processoren : Intel core I5 Quad core processor of recente AMD Phenom II;
2. Minimaal 4 GB geheugen;
3. Minimaal 500 GB harde schijf;
4. Videokaart met ondersteuning van DirectX of OpenGL en minimaal 256 MB eigen geheugen;
5. Minimaal 1024x768 FTF-Scherm;
6. Snelle communicatie poorten, USB 2.0 of hoger;
7. Ondersteuning voor draadloos netwerk, die voldoet aan de WIFI-norm
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk Adobe programma's ( photoshop, CSS , Flashetc. )
Verder weet ik nog niet zo goed welke programma's omdat ik nog niet begonnen ben aan de opleiding, wel weet ik dat er ook 3D software bij komt kijken.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, het liefst rond de 500/600 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal de laptop vaak mee naar school nemen, daarnaast zal ik hem thuis ook heel vaak gaan gebruiken.
maar bij beide plaatsen is het goed mogelijk de laptop aan de accu te doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?;
Nee ik sta open voor alle soorten laptops, wat ik gewoon belangrijk vind is een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Ik hoop goede tips van jullie te krijgen! alvast bedankt voor het lezen & meedenken.
Per september start ik met de opleiding communicatie & multimedia design in Leeuwarden.
Voor deze opleiding ben ik op zoek naar een goede laptop voor een goede prijs.
Momenteel beschik ik over een Packard Bell easynote TJ67 maar die voldoet niet aan de eisen voor de laptop die ik moet hebben voor de opleiding.
een macbook pro word aanbevolen maar die valt af aangezien ik geen 1300 euro heb voor een laptop (ik blijf een student).
De eisen waaraan de laptop moet voldoen zijn :
1. Minimaal één van de volgende processoren : Intel core I5 Quad core processor of recente AMD Phenom II;
2. Minimaal 4 GB geheugen;
3. Minimaal 500 GB harde schijf;
4. Videokaart met ondersteuning van DirectX of OpenGL en minimaal 256 MB eigen geheugen;
5. Minimaal 1024x768 FTF-Scherm;
6. Snelle communicatie poorten, USB 2.0 of hoger;
7. Ondersteuning voor draadloos netwerk, die voldoet aan de WIFI-norm
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk Adobe programma's ( photoshop, CSS , Flashetc. )
Verder weet ik nog niet zo goed welke programma's omdat ik nog niet begonnen ben aan de opleiding, wel weet ik dat er ook 3D software bij komt kijken.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, het liefst rond de 500/600 euro.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal de laptop vaak mee naar school nemen, daarnaast zal ik hem thuis ook heel vaak gaan gebruiken.
maar bij beide plaatsen is het goed mogelijk de laptop aan de accu te doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?;
Nee ik sta open voor alle soorten laptops, wat ik gewoon belangrijk vind is een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Ik hoop goede tips van jullie te krijgen! alvast bedankt voor het lezen & meedenken.