Toon posts:

Dune Max (met DVB-C?) of toch HTPC zelf bouw met NTSC uitput

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

na aanleiding van een ander topic link ben ik weer iets verder, maar wil ook weer meer...

NAS etc. = gedaan

Mediaplayer big dillema.

Vaste (niet op korte termijn verbare hardware)
* Pioneer Plasma (PHP-433HDE) met HDFury via NTSC (hardware convertor)voor 720p weergave
* Marantz SR8000

Case
Nu het volgende ik wil eigenlijk 1 apparaat wat een media speler, DVB-C tuner, PVR is.
Alle data komt zo wie op de NAS. Provider gaat waarschijnlijk Lijbrant worden op Glas (nu nog UPC, andere provider kan ook nog advies mag maar graag via PM om zo dit topic niet te vervuilen)
Verder heb voor mijn Plasma en hiervoor heb NTSC uitput nodig omdat hij dan 720P in combinatie met HDFury aan kan. Dan heb ook geen extra HDMI switch nodig.
Zelf een HTPC bouwen is natuurlijk het mooiste. Maar kost ook veel tijd etc. En heel eerlijk heb ik dat op dit moment niet (als het echt niet anders kan ga ik er wel weer voor zitten, maar liever niet).
Verder heeft mijn Plasma geen HDMI poorten maar er zitten er twee op de HDFury dus daarom ook weer NTSC uitput van de mediaplayer.

Vraag:
Is er een apparaat dat het bovenstaande kan of kan dienen als Mediaplayer in combinatie met DVB-C tuner en NTSC via HDMI kan weergeven? PVR is leuke optie maar niet totaal noodzakelijk. (Wat ik nu gelezen heb is die er nog niet direct samsung heeft iets maar wat is het ook net...niet)

Dune HD TV-101 leek mij wel een leuke optie voor nu. Als ik dan genoeg tijd weer heb bouw ik me wel mooie HTPC en gaat deze naar de slaapkamer.

Belangrijkste is dat ik hem in kan stellen op NTSC 60HZ uitput want anders heeft HD TV bij geen zin...

Ik heb de afgelopen dagen gelezen gelezen en nog een gelezen. Maar hoop toch eigenlijk wel op goed advies.

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Er bestaat geen goede mediaspeler met een ingebouwde (of beschikbare) DVB-C tuner, je hebt hiervoor dus echt twee losse apparaten nodig. Mocht je alles in 1 willen dan moet je dus zelf het e.a. in elkaar gaan sleutelen voor een HTPC. Verder praktisch elke mediaspeler zal ntsc / 720p 60hz ondersteunen.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:00
Is een dune base 3.0 een optie voor jou?
Heb anders ene te koop staan..

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Volgens mij is een Dune HD Max met DVB-C-module een van de weinigen die in principe hetgeen je wilt aan kan, maar zie maar eens een DVB-C module ervoor te krijgen. Daarnaast ben je qua prijs ook niet heel erg voordelig uit dan, maar je hebt er wel een erg mooi aparaat voor terug.

Anders wordt het toch zelf-bouw. Dat hoeft qua kosten niet extreem hoog te worden, en je blijft flexibel met welke tv-aanbieder je werkt. Qua software kan je in een avondje klaar zijn... Windows 7, XBMC (PVR-build) en MediaPortal installeren is in principe genoeg. Misschien nog een handje vol drivertjes, maar meer zal het niet zijn. Qua mogelijkheden is dat wel het meest ideale, maar voor een hoge WAF is het meestal niet zo geweldig :{

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
@WBT Je antwoord beantwoord mijn vraag waarop ik het antwoord waar ik eigenlijk het antwoord al op wist maar nu zeker van ben.

@Slank het zou een optie kunnen wezen zeker als het mooi prijsje is. Maar dan heb ik eigenlijk iets wat meer achterloopt dan als ik iets nieuws haal. Sorry, maar dank voor het aanbod.

@kroegtijger. Een DBV-C voor Dune krijgt is een utopie want ik heb ze nog niet gevonden op dit moment.

Ik denk dat dan toch maar voor nu voor twee apparaten ga een “goedkoop” humax (je) en Dune TV 101, als de optische out op me HDfury werkt anders de Dune TV 301.

Belangrijk is wel dat ik in kan stellen dat de output altijd NTSC out is anders wordt het niets. Als iemand daar een antwoord op weet graag.

Ondertussen ga ik ff spelen XBMC op de laptop van mijn vrouw welke HDMI uit heeft. Als dat me een beetje lukt ga er misschien toch nog wel eentje bouwen. Mocht gaan gebeuren open ik wel een nieuw topic met mijn uitgezocht opties.

Laatste vraag nog wat betekend WAF?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:55:
@kroegtijger. Een DBV-C voor Dune krijgt is een utopie want ik heb ze nog niet gevonden op dit moment.
Ik ben ze ook nog nooit ergens tegen gekomen, maar er wordt nog steeds mee geadverteerd. Nu heb ik ook nog nooit bij de mannen zelf geinformeerd, maar mogelijk dat je ze gewoon kan bestellen daar.
Ik denk dat dan toch maar voor nu voor twee apparaten ga een “goedkoop” humax (je) en Dune TV 101, als de optische out op me HDfury werkt anders de Dune TV 301.

Belangrijk is wel dat ik in kan stellen dat de output altijd NTSC out is anders wordt het niets. Als iemand daar een antwoord op weet graag.
Volgens mij, maar correct me if i'm wrong, wordt de Dune ook in de VS gebruikt, waar NTSC nog steeds de standaard is. Je zou dus de Amerikaanse firmware erop moeten mikken mocht het out of the box niet werken. De Dune's zijn altijd wel makkelijk om bij te werken wat dat betreft.
Ondertussen ga ik ff spelen XBMC op de laptop van mijn vrouw welke HDMI uit heeft. Als dat me een beetje lukt ga er misschien toch nog wel eentje bouwen. Mocht gaan gebeuren open ik wel een nieuw topic met mijn uitgezocht opties.
XBMC is erg eenvoudig in gebruik, en zeer breed ondersteund. Als XBMC je niet bevalt, zal niets je bevallen wat dat betreft ;)
Laatste vraag nog wat betekend WAF?
Alles valt of staat met de WAF :X

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
@Kroegtijger thanks voor de info en WAF uitleg.

XBMC is gedownload nu nog ff op een schijfje branden en een keer op starten.

Hou jullie op de hoogte
Pagina: 1