Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Ik wil graag weer iets kopen waar ik de komende tijd weer wat aan heb. En de PC, welke dienst doet als download client en player aan de kant kan doen.

Wat wil ik:
• Opslag veilige opslag plaats van data/foto’s etc (Nas in een kluis)
• Mogelijkheid om op een simpele manier ISO af te spelen op mijn plasma
• Een simpele mogelijkheid op mij muziek op me audio apparatuur af te spelen
• Geen harddisken etc. in de huiskamer
• Mogelijkheid om zonder tussenkomst van PC torrents te kunnen downloaden
• (Wens) Internet radio
• Spif aansluiting aangezien mij receiver en TV geen HDMI hebben.

Wat heb ik:
• Pioneer Plasma (PHP-433) met NTSC/VDI-HDMI aansluiting om toch HD af te kunnen spelen.
• Marantz SR8000 receiver
• 1 Gb cat5e verbinding op alle plekken
• Budget van max 1000 euro

Wat heb ik gedachten:
• DS212J
• Western Digital AV-GP WD20EURS , 2TB
• Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)dient als Blue-ray speler voor de Popcorn
• Popcorn Hour C-200 (zonder HD)
• Logitec Harmony Harmony® 900

Vraag: Is dit een goede opzet of zijn er beter of verstandiger om andere aankomen te doen.
Ik hoor graag jullie advies.

gr

Hendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien wat ongeduldig maar niemand die hier een mening of advies overheeft? :'( :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
Ik zou zeker voor Synology gaan, heb deze aangeschaft met niet zulke hoge verwachtingen maar is inmiddels het stralend middelpunt van mijn digitale huiskamer...
Alles gaat er op, films, tv series, foto's backups, etc etc.

In combi met een leuk HTPC'tje met XBMC kun je ook nog eens alle kanten op. Ik heb zelf de ASRock IO HT-BD maar er zijn er uiteraard veel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx,

Nas gaat het dus worden.

HTPC ben nog ff aan het kijken of er eentje uit de box pack of toch zelf weer aan de klus ga.

AB gaat ik ook nog ff verder kijken tegenwoordig heb je ook leuk ontwikkelen om een Ipad om te bouwen naar AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:24
Ik zou zelf eerder een 4-bay NAS kiezen. Dan kan je nog eens gaan uitbreiden in plaats van meteen naar de limiet te gaan. Verder moet dit prima samen gaan volgens mij.
Ook HTPC icm NAS en werkt super. Data is verdeeld over 2 NAS-en, en in XBMC toegevoegd. Draait erg soepel, en daardoor kan de HTPC nog veel stiller worden door de HDD te vervangen voor SSD. Zelfs de Mrs is er tevreden over *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Met een Synology kan je niks verkeerd doen in mijn ervaring; stabiele hardware, goede software ondersteuning en voldoende uitbreidingsmogelijkheden om alles te doen wat jij zoekt.

Wel zie ik dat hem naast datakluis ook wilt gaan gebruiken voor foto-opslag en downloaden. Zoals iemand eerder al heeft aangegeven, zou een 4-bay ook een optie kunnen zijn. Maar dat hangt vooral af van hoeveel je erop wilt opslaan. Probleem daarmee vind ik dat mensen met een NAS vaak achteraf erachter komen dat ze er eigenlijk veel meer mee willen doen dan ze van tevoren hadden bedacht, en dan loop je met 2-bay snel tegen problemen aan, als je tenminste mirrort (en dat is in mijn beleving toch wel een van de belangrijkste redenen voor een 2-bay, uiteraard wel met nog een externe hd eraan waar alle kritieke data op gebackupt wordt). Denk alleen al aan de "simpele iso's" die je wil afspelen. Je hebt een Pioneer plasma en een van de duurdere Marantz receivers, dus ik neem aan dat je iemand bent die voor kwaliteit gaat. Dan neem ik ook aan dat je in de toekomst de voorkeur zult geven aan 1080p, dan zit je al gauw aan 30gb per film. Afhankelijk van hoeveel films en zeker ook foto's je hebt, zit je dan al vrij snel aan de grens van je NAS.

En verder geef je aan dat je graag torrents download. Nou heb ik daar zelf geen ervaring mee, maar als ik zie hoe moelijk m'n 411 het in verhouding tot mijn 210+ heeft als hij iets uit een nieuwsgroep moet downloaden of repareren, dan weet ik niet of dat via een torrentclient niet ook een enorme impact heeft. Alleen met downloaden scheelt het al 50% in snelheid, de 411 trekt de 50mbit-lijn gewoon niet vol. Ik zou daarom eerder een normale en eigenlijk gewoon een +-versie in overweging willen geven. Zeker ook met foto's, als je er echt veel mee doet, kan het opbouwen van de thumbnails voor het album (mits je daar gebruik van maakt natuurlijk) anders een trage aangelegenheid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de input.

Echt foto's bewerken ga ik niet doen. Maar misschien is het wel handig als sneller laden.
Ga dat nog eens in overweging nemen.

Verder ga ik toch nog ff goed nadenken voor mij mediaspeler. Misschien dat ik wel een dune 101 neem voor nu.
Maar goed ik wil daar nog ff een topic over open of je meerdere kunt aansluiten op een nas of dat problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Bij de Gamma is de Mede8er 500x2 in de aanbieding met 20% kortingsbon: 135.20

Ga er zelf 2 kopen, 1 voor de slaapkamer,1 in de woonkamer.
Dat wordt aangesloten via netwerk op Synology 212J waarschijnlijk met 2TB.
(genoeg ruimte, ik laat toch niet alle films er op staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:26:
Verder ga ik toch nog ff goed nadenken voor mij mediaspeler. Misschien dat ik wel een dune 101 neem voor nu.
Maar goed ik wil daar nog ff een topic over open of je meerdere kunt aansluiten op een nas of dat problemen geeft.
Je kan probleemloos meerdere spelers tegelijkertijd van een NAS laten streamen. 2 of 3 spelers tegelijkertijd zijn voor de instapmodellen van Synology en Qnap geen probleem. Bij nog meer spelers tegelijkertijd zal je waarschijnlijk ook een snellere (dus duurdere) nas moeten hebben.

Mediaspelers hebben aan een max van 10 MB/s (is 100 mbit voor de duidelijkheid) voldoende om ook Blu-Rays vloeiend te kunnen streamen. De instap NASsen hebben met 30 MB/s als leessnelheid geen moeite.

Nieuwsgroepen (meestal SABNZBD) is behoorlijk heftig voor een NAS. Daar mist een nas met een ARM chip (vrijwel alle instappers) gewoon de power voor. Torrents gaan makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door Athome op 03-08-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:26:
Thanks voor de input.

Echt foto's bewerken ga ik niet doen. Maar misschien is het wel handig als sneller laden.
Ga dat nog eens in overweging nemen.

Het is ook niet zozeer de fotobewerking. Dat doe je vanaf je eigen pc en op zich hebben de meeste NAS'en (ook de instappers) voldoende doorvoersnelheid om dat voor de normale thuisgebruiker op voldoende hoge snelheid aan te kunnen leveren.

Ik doelde op de photo station die in de Synology zit. Daar zit een thumbnail converter in die vrij traag werkt. Afhankelijk van hoeveel foto's je hebt en elke keer nieuw erbij zet kan dat soms wel even duren om ze om te zetten. Ik zou het geen doorslaggevende factor laten zijn, maar een J-versie is wel echt vooral geschikt als opslag en om bestanden aan een mediaspeler aan te bieden. Om er zelf services op te draaien zijn ze eigenlijk niet geschikt. Het prijsverschil met een krachtiger exemplaar is dan vaak wel te overzien.
Pagina: 1