Moederbord aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een moederbord met een goede pijs/kwaliteitverhouding.
Het moet hierbij passen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,70€ 15,70
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 99,89€ 99,89
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX Pro 550W€ 58,80€ 58,80
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 44,95€ 44,95
1MSI N570GTX Twin Frozr III Power Edition OC€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,74

Als kast kan ook voor een Cooler Master CM 690 II Advanced met USB3.0 gekozen worden.

De BBG Mainstream PC juli stelt de MSI Z77A-G43 (pricewatch: MSI Z77A-G43) voor. Ik weet echter niet echt wat hiermee mogelijk is, en wat niet. Kan je er bijvoorbeeld je GPU en de CPU op overklokken? En zo niet, welke dan wel?
En als de moederborden die dat wel kunnen echt véél meer kosten, overweeg ik i.p.v. de i5 3570K de i5 3550 te nemen.

Alvast bedankt voor jullie advies! (suggesties wat betreft het interne geheugen of andere zaken zijn ook erg welkom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:20
De Z77 chipset heeft als voordeel dat de grafische chip in je processor benut kan worden, als je een P67 chipset neemt wordt de grafische chip niet gebruikt en kun je de beter een andere processor nemen.
CPU overklokken kan met alle processoren die een K achter hun naam hebben staan, ongeacht van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mutakalah schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:29:
De Z77 chipset heeft als voordeel dat de grafische chip in je processor benut kan worden, als je een P67 chipset neemt wordt de grafische chip niet gebruikt en kun je de beter een andere processor nemen.
CPU overklokken kan met alle processoren die een K achter hun naam hebben staan, ongeacht van het moederbord.
Al deze kennis was al tot mijn beschikking, hoewel ik oneens ben met het laatste punt. Volgens mij hangt het wel degelijk ook van de moederbord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door.
Wat jij wil kan prima met die G43, maar eea hangt natuurlijk af van hoe extreem je wilt gaan clocken. Wil je echt gaan overclocken, dan moet je wat dikkers kopen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:47:
Wil je echt gaan overclocken, dan moet je wat dikkers kopen waarschijnlijk.
Maar welke, is de vraag dan? En wat kan deze moederbord aan, wat betreft overklokken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk bord een alternatief kan zijn is dmv deze guide *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? uit te zoeken, zet het op een rijtje om te kijken welke voldoen, en je kunt vanzelf wegstrepen aan de hand van je eisen.

Wat die G43 aan kan is natuurlijk niet precies te zeggen, dat hangt van veel dingen af (belangrijkste aspect is de stroomvoorziening naar de CPU toe). Neem je een uitgebreider bordje met wat meer spanningsfasen, dan zit je wat veiliger en haal je mogelijk wat hogere snelheden (maar dit hoeft niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou iemand kunnen nagaan of het systeem erop past en ook gaat werken? (dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En past er een SSD op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik ken nog een vraag van hetzelfde niveau: ik heb een Batavus fiets, past daar een fietsbel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken nog een vraag van hetzelfde niveau: ik heb een Batavus fiets, past daar een fietsbel op?
Volgens mij heb ik al duidelijk gemaakt dat ik vrij onervaren ben met hardware. Overigens heb ik bij een review ergens gelezen dat sommige moederborden SSD in mindere mate of helemaal niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Iedereen moet ergens beginnen, maar ik raad je dan aan als je aan het inlezen bent, goed op te letten, en aantekeningen te maken. Je krijgt erg veel info te verwerken, en dan kan je wel eens in de war raken. En dan wordt het nog moeilijker..

Mijn wedervraag zou kunnen zijn, welke moederborden zijn dat dan, en waar kan ik deze info vinden. Maar dat is nu weer flauw van mij, want zoals een fietsbel op een fiets past, zo past een ssd bij een moederbord.
Tenzij je een moederbord gaat kopen van een paar jaar oud, voor een processor van een paar jaar oud, dan zou je eventueel de mist in kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aanschaf van componenten hoort thuis in, jawel, CAA ;)
Pagina: 1