• Fir3Fli3
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-04-2023
Sinds we van de vakantie terug zijn geeft onze tv rare kleuren, het is een lcd-scherm van Samsung:
pricewatch: Samsung LE37A436

Dit is een voorbeeld van hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dQCUx.jpg

Het effect wordt erger naarmate de tv langer aan staat, na een tijdje gaat het wel soms in één keer weer normaal.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak is, en hoe ik dit eventueel kan oplossen?

Bedankt :)

• Koenvh
  • Laatst online: 05-02 23:02

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is dit TV-kijkende of via een computer/laptop?

🠕 This side up

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 21:16

kevin33

Welkom in Utopia.

Koenvh schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:27:
Is dit TV-kijkende of via een computer/laptop?
Zo te zien normale tv, tenzij TS graag reclames kijkt.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Fir3Fli3
Dit is een foto gemaakt van de tv, waar op dat moment reclame's waren. :p
En de kleuren zijn in het echt hetzelfde trouwens

Het ligt trouwens niet aan het signaal ofzo, want digitaal (Tele2) en analoog (Ziggo) hebben allebij hetzelfde probleem.

Misschien zegt dit plaatje meer trouwens, omdat sommige kleuren wel goed vertoond worden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2rxkc.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Fir3Fli3 op 05-08-2012 19:44 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:28
Lijkt me een vergezocht iets, maar is er niets anders kapot in huis of zo? Heeft het geonweerd tijdens jullie afwezigheid? Was de TV toen losgekoppeld van het stroomnet?

Ik kan niet zo iets bedenken wat zich plots voordoet...

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 10:21

-36-

Trust me. I'm an amateur

kabels al aangedrukt/vervangen ?

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Dit lijkt op een tv die niet alle kleuren goed binnenkrijgt (bv geen blauw). Dit kan liggen aan de kabels, maar zou ook n defect in het tv panel kunnen zijn. Probeer eens n digitale bron anders dan tv (die is immers nog steeds afhankelijk vd coax kabel). Dus hang er eens een USB-stick of HDD aan met een foto of film. Als die hetzelfde probleem hebben dan is het waarschijnlijk een defect panel van je tv.

• Fir3Fli3
HyperBart schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:14:
Lijkt me een vergezocht iets, maar is er niets anders kapot in huis of zo? Heeft het geonweerd tijdens jullie afwezigheid? Was de TV toen losgekoppeld van het stroomnet?

Ik kan niet zo iets bedenken wat zich plots voordoet...
Het heeft waarschijnlijk wel geonweerd toen we weg waren, maar de tv was losgekoppeld. :p
-36- schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:24:
kabels al aangedrukt/vervangen ?
Ja, de problemen zijn hetzelfde met digitale tv van Tele2 als bij analoge tv van Ziggo, dus aan de kabels kan het eigenlijk niet liggen denk ik.
Cleetje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:20:
Dit lijkt op een tv die niet alle kleuren goed binnenkrijgt (bv geen blauw). Dit kan liggen aan de kabels, maar zou ook n defect in het tv panel kunnen zijn. Probeer eens n digitale bron anders dan tv (die is immers nog steeds afhankelijk vd coax kabel). Dus hang er eens een USB-stick of HDD aan met een foto of film. Als die hetzelfde probleem hebben dan is het waarschijnlijk een defect panel van je tv.
De digitale tv van Tele2 gaat via Hdmi (En een ethernet-kabel naar het modem), en de analoge tv (Van Ziggo) inderdaad via coax, maar daar kan het dus ook niet aan liggen.

Maar, wat wel vreemd is, is dat de eerste keer toen het gebeurde, hij na 20 minuten ongeveer weer normaal werd, nadat de tv daarna weer even uit was geweest kwamen de rare kleuren weer.

Ik vrees dat er dus een paneel defect is.. :'(

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Fir3Fli3 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:21:
Ik vrees dat er dus een paneel defect is.. :'(
Dat vrees ik ook voor je, maar als je geen garantie hebt gewoon effe open maken en alle kabels goed aandrukken. Dan nog effe kijken of je geluk hebt of niet :)

Misschien spot je wel gelijk het defect mocht het te zien zijn. Ik denk van niet, maar je moet het zo zien : Hij is toch al stuk en niet geschoten is altijd mis !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• P.P.
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 15:50
Sinds 3 dagen heeft mijn Samsung LE37A656 precies hetzelfde probleem (aanschaf september. 2008). Sommige kleuren lijken negatief te worden weergegeven en voornamelijk blauw komt redelijk goed door. Af en toe schieten de kleuren goed, maar dat is van korte duur. Input maakt niet uit, dvd speler, media speler, ziggo kastje, Wii, USB stick, ze geven allemaal hetzelfde beeld (helaas).

Veel gezocht op fora en Google, maar ook geen oplossingen gevonden. Firmware update werkte niet eens (daar was ik nu eigenlijk naar op zoek). Gedeelde smart is 2 kapotte tv's in dit geval.

Ben zelf niet zo'n tweaker, maar open schroeven en op een paar kabeltjes duwen moet zelfs mij nog wel lukken. Mocht iemand goede suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Pagina: 1