Ik zoek een oud racespel uit het dos-tijdperk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 16:25
Beste Tweakers,

Een hele tijd geleden, toen de dos-games nog in volle gang waren, heb ik ooit een keer een racespel gespeeld dat ik niet meer terug kan vinden. Wellicht dat iemand weet welk spel ik bedoel aan de hand van de volgende dingen die ik nog van het spel weet:)

Het was een racespel waarbij je in een soort van hotrod reed welke je op een baan moest zien te houden. Deze baan was grijs met zwarte strepen eroverheen en stond op een soort van pilaren hoog van de grond. Wanneer je naast de baan terechtkwam (soort van afgrond dus) was het spel voorbij. De achtergrond van de game was naar mijn mening groen. Je hoefde in de game dus niets te doen, behalve de auto op de baan te houden.

Heel veel meer weet ik helaas niet meer van de game, omdat het al zo'n tijd geleden is. Of alles ook klopt wat ik in bovenstaand verhaaltje heb getypt, kan ik ook niet met zekerheid vertellen. Maar het is wel een globale schets van het spel.

Iemand die enig idee heeft over welk spel ik het heb?
Alvast mijn dank! :)

Met vriendelijke groeten,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Waarom kan ik dat soort topics nou nooit vinden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Klinkt mij in de oren als: Street Rod?

[ Voor 55% gewijzigd door Ultraman op 05-08-2012 16:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mij als Stunt Driver

[ Voor 46% gewijzigd door frickY op 05-08-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhuh, volgens mij is dat inderdaad Stunt driver. Leuk spel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Dank voor jullie reacties jongens, maar dat is 'm helaas niet.. Zowel Street Rod als Stunt Driver niet.. Het lijkt op een soort van achtbaan wat je rijdt. De baan gaat ook constant op en neer en je zit heel hoog. Je mag niet van de baan afvallen. De auto's waren echt van die hele dikke hotrods waarbij de motor zichtbaar was (ze hadden min of meer geen motorkap). Voor de rest was er geen omgeving. Er was gewoon niets om je heen, alleen de racebaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel er anders ook even bij wat voor graphics het waren. Met CGA graphics had je nog al snel een groene achtergornd te makken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BWBzz
Ik heb 'm inmiddels gevonden mensen! Het is Stunt Car Racer... Het was dus toch geen grijze baan :P Maar hij stond idd tussen het lijstje van homeoftheunderdogs.net SkyStreaker :)
Thanks allemaal! :D
Pagina: 1