Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Afgelopen jaar is mijn oude laptop gestolen en sindsdien gebruik ik mijn oude desktop (Dell Dimension 5150, met Pentium D 2.80 GHz en 4Gb Ram), met nu niet de meest spectaculaire specs. Mijn oude laptop was een MSi X400 (Intel SU3500 en 2GHz en 4Gb RAM), die met 1.5 kg vooral makkelijk was mee te nemen (erg belangrijk).
Nu wil ik met een nieuwe laptop eigenlijk zowel mijn oude gestolen laptop als mijn desktop vervangen, daarnaast moet die wel een tijdje meegaan en dus voorlopig voldoen.
Gewicht dus max. 2 kg, maar hoe lichter hoe beter...
Ik vermoed dat een i3 processor wel zal voldoen, maar vooruit denkend liever een i5 (als dat binnen het budget valt). De HDD, die er meestal in zit, wil ik eigenlijk wel gaan vervangen door een SSD. Een optische drive heb ik niet perse nodig, in de X400 miste ik deze eigenlijk niet.
Wat doe ik met een computer: Internetten, tv/series/films kijken via stream, office, adobe cs5 (photoshop en dreamweaver en flash), Google Earth, af en toe een game (Anno 1503, Anno 1602, Rome total war), allemaal niet echt zaken waar brute rekenkracht voor nodig is, dacht ik zo.
Zelf kwam ik dan bij deze laptops uit:
Samsung 300V3A-S04NL
De Dell Inspiron 14z, met de juiste kortingsbonnen en shopkorting
De Dell Vostro V131, met shopkorting en kortingsbonnen
Deze Asus
Of deze Samsung 5 series
Als iemand ervaring heeft met deze laptops en/of tips heeft hoor ik dat natuurlijk wel graag, vandaar ook toch hier even de vraag neergelegd voor wat extra adviezen.
Alvast dank!
Nu wil ik met een nieuwe laptop eigenlijk zowel mijn oude gestolen laptop als mijn desktop vervangen, daarnaast moet die wel een tijdje meegaan en dus voorlopig voldoen.
Gewicht dus max. 2 kg, maar hoe lichter hoe beter...
Ik vermoed dat een i3 processor wel zal voldoen, maar vooruit denkend liever een i5 (als dat binnen het budget valt). De HDD, die er meestal in zit, wil ik eigenlijk wel gaan vervangen door een SSD. Een optische drive heb ik niet perse nodig, in de X400 miste ik deze eigenlijk niet.
Wat doe ik met een computer: Internetten, tv/series/films kijken via stream, office, adobe cs5 (photoshop en dreamweaver en flash), Google Earth, af en toe een game (Anno 1503, Anno 1602, Rome total war), allemaal niet echt zaken waar brute rekenkracht voor nodig is, dacht ik zo.
Zelf kwam ik dan bij deze laptops uit:
Samsung 300V3A-S04NL
De Dell Inspiron 14z, met de juiste kortingsbonnen en shopkorting
De Dell Vostro V131, met shopkorting en kortingsbonnen
Deze Asus
Of deze Samsung 5 series
Als iemand ervaring heeft met deze laptops en/of tips heeft hoor ik dat natuurlijk wel graag, vandaar ook toch hier even de vraag neergelegd voor wat extra adviezen.
Alvast dank!
[ Voor 4% gewijzigd door Kwesiq op 27-08-2012 11:11 ]