Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop max €600,-

Pagina: 1
Acties:

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 10:34
Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Afgelopen jaar is mijn oude laptop gestolen en sindsdien gebruik ik mijn oude desktop (Dell Dimension 5150, met Pentium D 2.80 GHz en 4Gb Ram), met nu niet de meest spectaculaire specs. Mijn oude laptop was een MSi X400 (Intel SU3500 en 2GHz en 4Gb RAM), die met 1.5 kg vooral makkelijk was mee te nemen (erg belangrijk).

Nu wil ik met een nieuwe laptop eigenlijk zowel mijn oude gestolen laptop als mijn desktop vervangen, daarnaast moet die wel een tijdje meegaan en dus voorlopig voldoen.

Gewicht dus max. 2 kg, maar hoe lichter hoe beter...

Ik vermoed dat een i3 processor wel zal voldoen, maar vooruit denkend liever een i5 (als dat binnen het budget valt). De HDD, die er meestal in zit, wil ik eigenlijk wel gaan vervangen door een SSD. Een optische drive heb ik niet perse nodig, in de X400 miste ik deze eigenlijk niet.

Wat doe ik met een computer: Internetten, tv/series/films kijken via stream, office, adobe cs5 (photoshop en dreamweaver en flash), Google Earth, af en toe een game (Anno 1503, Anno 1602, Rome total war), allemaal niet echt zaken waar brute rekenkracht voor nodig is, dacht ik zo.

Zelf kwam ik dan bij deze laptops uit:
Samsung 300V3A-S04NL
De Dell Inspiron 14z, met de juiste kortingsbonnen en shopkorting
De Dell Vostro V131, met shopkorting en kortingsbonnen
Deze Asus
Of deze Samsung 5 series

Als iemand ervaring heeft met deze laptops en/of tips heeft hoor ik dat natuurlijk wel graag, vandaar ook toch hier even de vraag neergelegd voor wat extra adviezen.

Alvast dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Kwesiq op 27-08-2012 11:11 ]

• Kwesiq
Iemand?

Verwijderd

Makkelijke keuze lijkt mij. De inspiron 14z kan je niet meer krijgen. Uit dat lijstje wordt de V131 meestal aangenomen als de beste in het segment. De asus kennen we echter nog niet, van de specs wordt ik niet direct vrolijk (47wh accu).

• Kwesiq
Het verschil in geld is ca. €100,- en de verschillen in specs...
de Vostro heeft een i5, iets grotere HDD, betere accu (47 Wh vs 65 Wh) zelfde gewicht, zelfde videochip (Intel HD Graphics 3000?), zelfde formaat, zelfde soort scherm...

Geef eigenlijk mezelf al antwoord, denk ik. Maar laatste vraagje, de dingen die ik op de computer wil doen kan ik dus ook makkelijk op de Vostro?

Verwijderd

De V131 is €548 uit het hoofd. De belangrijkste verschillen lijken mij de i5 en de accuduur.
Kwesiq schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:15:
Geef eigenlijk mezelf al antwoord, denk ik. Maar laatste vraagje, de dingen die ik op de computer wil doen kan ik dus ook makkelijk op de Vostro?
Ik denk dat de i3 in de asus al sneller is dan de pentium D. Dus ja, dat moet makkelijk kunnen.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Waar zou jij die V131 dan bestellen?

Verwijderd

Bij dell consumer http://configure.euro.del...s1&oc=n08s3105&vw=classic met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Je krijgt er er ook nog 3G bij volgens mij.

• Kwesiq
Stond of sta eigenlijk op het punt om een Vostro te gaan bestellen en toen kwam deze voorbij...
Sony Vaio VPCSE1J1E (Zilver)
Lijkt een betere keuze, maar is het ook zo?

[ Voor 17% gewijzigd door Kwesiq op 30-08-2012 09:35 ]

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Dat is een refurbished model, en is waarschijnlijk al gereserveerd. Zie dit topic hier.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Kwesiq
Ah, ik zie het... Thanks! Ik heb yorcom gemaild, en dan zie ik wel wat het wordt. (waarschijnlijk gewoon de Vostro)

Maar refurbished en eventueel gereserveerd buiten beschouwing gelaten... dan lijkt de Vaio me wel een betere keuze, toch? Of zie ik dat verkeerd? (dan denk ik aan scherm bijvoorbeeld)

[ Voor 44% gewijzigd door Kwesiq op 30-08-2012 10:48 ]

Verwijderd

De vaio is een veel betere keus alleen al om het scherm. De fabrikanten lijken het nog niet door te hebben. Maar het gros van de consumenten op tweakers willen best €200 neerleggen voor een leuk scherm. Probleem: de goedkoopste 13-14" notebook waar dat kan kost €1400 8)7

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:29
Ik lift even mee met dit topic, omdat mijn eisen redelijk vergelijkbaar zijn. Na eerder een nieuwe desktop te hebben overwogen (zie Aanschaf werk desktop, ca € 500), hebben we toch besloten dat een laptop icm ons bestaande scherm als vervanger ook voldoet (met voordeel dat je met een laptop niet zo'n lang verlengsnoer nodig hebt ;) ).
Nu kwam ik de volgende aanbieding tegen: pricewatch: Toshiba Satellite R850-15V . Een review van een vergelijkbaar model vind je hier: http://www.notebookcheck....127-notebook.63958.0.html
Deze aanbieding spreekt me vooral aan omdat er 128 GB SSD inzit. Scherm is voor mij voldoende. In combinatie met de (volgens mij) scherpe prijs van € 653 een aantrekkelijke aanbieding. Hoe zien jullie dat?

• Kwesiq
Een 128 Gb SSD is niet zo duur meer Crucial M4 of Samsung 830

Dus als je dan een laptop kiest onder de €500,- en zelf de HDD verwisseld voor een SSD, ben je wel iets goedkoper uit. Laptops tot 520 euro

Verwijderd

Review: http://www.anandtech.com/...usiness-class-on-a-budget.

De prijs is best aardig, maar je krijgt het bekende 768p.. Als je dat niet erg vind: zie de review.
Pagina: 1