• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12
Hoi, ik weet niet zeker of ik met dit probleem in het goede forum zit maar
hopelijk kan iemand me anders doorverwijzen naar het juiste forum.

Ik heb een LG tv type 50PK350 die ik op mijn pc
met de Sapphire Radeon HD 7850 als videokaart en Gigabyte 970A-D3 als moederbord
wil aansluiten.
Ik gebruik hierbij een HDMI-snoer die van de videokaart naar de tv loopt en krijg ook beeld hierbij,
maar geen geluid. Ik heb geprobeerd een 3,5 mm jack te koppelen op de speaker-aansluiten van de pc
en in de AUDIO IN (RBG/DVI) poort van de tv maar dit werkt helaas niet.

Enig idee wat ik kan doen om geluid te krijgen? Ligt dit aan de instellingen of moet ik andere kabels gebruiken?

Verwijderd

Je audio uitvoer wijzigen in de eigenschappen van windows. Rechtermuisknop speakericoontje in taakbalk en dan playback devices selecteren.

Met welk progje speel je de film af?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:17

Umbrah

The Incredible MapMan

HDMI geluidsdriver wel geinstalleerd? Gebruik je de HDMI poort op het moederbord of de HDMI poort op de videokaart? Ga eens onder windows kijken bij je audio hardware, hij dient de HDMI audio uitvoer te gebruiken.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 23:30

Mystikal

It never hurts to help!

pejoar schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:31:
Hoi, ik weet niet zeker of ik met dit probleem in het goede forum zit maar
hopelijk kan iemand me anders doorverwijzen naar het juiste forum.

Ik heb een LG tv type 50PK350 die ik op mijn pc
met de Sapphire Radeon HD 7850 als videokaart en Gigabyte 970A-D3 als moederbord
wil aansluiten.
Ik gebruik hierbij een HDMI-snoer die van de videokaart naar de tv loopt en krijg ook beeld hierbij,
maar geen geluid. Ik heb geprobeerd een 3,5 mm jack te koppelen op de speaker-aansluiten van de pc
en in de AUDIO IN (RBG/DVI) poort van de tv maar dit werkt helaas niet.

Enig idee wat ik kan doen om geluid te krijgen? Ligt dit aan de instellingen of moet ik andere kabels gebruiken?
Heb je wel de HDMI audio driver geïnstalleerd voor de kaart?

Basement Bios ---- Exo-S

• pejoar
Ik wil games op de tv spelen dus geen films

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:30

mrc4nl

Procrastinatie expert

pejoar schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:40:
Ik wil games op de tv spelen dus geen films
maakt niet uit, geluid=geluid. meet een beetje geluk word het ook nog met 5.1 codering over de hdmi kabel gestuurd. (pcm digitaal is maar 2 kanaals)

ora et labora

• pejoar
Umbrah schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:33:
HDMI geluidsdriver wel geinstalleerd? Gebruik je de HDMI poort op het moederbord of de HDMI poort op de videokaart? Ga eens onder windows kijken bij je audio hardware, hij dient de HDMI audio uitvoer te gebruiken.
Ik gebruik de HDMI poort op de videokaart, het moederbord heeft er geen. Drivers zijn ook geïnstalleerd. Wel loopt de audiokabel van het moederbord (speakeraansluiting) naar de tv, mocht dat nog wat uitmaken.

Verwijderd

Maar heb je nu ook al geprobeerd wat er hier word voorgesteld?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

pejoar schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:00:
[...]
Ik gebruik de HDMI poort op de videokaart, het moederbord heeft er geen. Drivers zijn ook geïnstalleerd. Wel loopt de audiokabel van het moederbord (speakeraansluiting) naar de tv, mocht dat nog wat uitmaken.
Als je de HDMI-kabel bij de bijbehorende HDMI ingang gestoken hebt én in de PC hebt aangegeven dat het geluid via de analoge uitgang moet gaan dan moet dit werken. Maar makkelijker is inderdaad om in OS gewoon aan te geven dat beeld én geluid over HDMI moeten. Maar dat moet je dus wel instellen in je OS.

Dus eigenlijk wat hierboven wordt gezet. Had je - volgens mij - ook wel redelijk makkelijk zelf achter kunnen komen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pejoar
Ja heb ik gedaan,maar helaas
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:04:
Maar heb je nu ook al geprobeerd wat er hier word voorgesteld?

Verwijderd

Ja maar helaas wat? Wat heb je geprobeerd en wat waren de resultaten van die acties? Als jij geen info geeft of voldoende feedback moeten we onze glazen bollen weer tevoorschijn gaan halen en die heb ik net verkocht om de hypotheek te kunnen betalen.

• pejoar
Ik heb bij playback devices gekeken en daar staan de speakers aangegeven als apparaat in gebruik (via de 3,5 mm jack van pc naar tv, niet HDMI) en er wordt geluid geregistreerd maar ik hoor niets.
Ook staat hier hier als apparaat de HDMI-kabel met een icoontje van de tv aangegeven. Logischerwijs dacht ik dat ik deze in eerste instantie zou moeten gebruiken maar hier wordt aangegeven dat deze niet is aangesloten, wat wel het geval is aangezien ik anders geen beeld heb.

Verder heb ik gecontroleerd of ik de nieuwste drivers heb van de videokaart en dit is ook het geval. Ook van het moederbord staan de drivers erop.

Maar hoe moet ik dan in het OS de instellingen wijzigen voor de audio-invoer? Ik heb windows 7 ultimate, 64-bit versie.

Verwijderd

Haal eerst die 3,5 mm jack er eens uit. Je hdmi kabel zou het allemaal moet doorgeven.

Als je kijkt bij die playbackdevices en je speelt iets van geluid af. Zie je dan ook ergens bij die devices een balkje op en neer gaan?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:30

mrc4nl

Procrastinatie expert

pejoar schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:20:
Maar hoe moet ik dan in het OS de instellingen wijzigen voor de audio-invoer? Ik heb windows 7 ultimate, 64-bit versie.
rechtermuisknop op het volume icoontje, kijk ook of je in de lijst ook uitgeschakelde apparaten weergeeft (met rechtermuisknop in het venster)

ora et labora

• pejoar
De 3,5 mm jack is eruit en er staan nu 4 apparaten weergeven bij de audio.
- De Realtek HDMI output
- Speakers (dit was de 3,5 mm jack)
- Realtek digital output
- Realtek digital output (optical)

De HDMI output geeft echter aan dat deze niet aangesloten is, al is dit toch echt dezelfde kabel die er voor zorgt dat ik wél beeld heb. Bij de eigenschappen hiervan kan ik niks vinden om dit te wijzigen.
De Realtek digital output is degene die nu in gebruik is, hierbij zie je het groene balkje op en neer gaan maar er is niks te horen.

Verwijderd

En als je die als primary device zet?

Verwijderd

pejoar schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:35:
De 3,5 mm jack is eruit en er staan nu 4 apparaten weergeven bij de audio.
- De Realtek HDMI output
- Speakers (dit was de 3,5 mm jack)
- Realtek digital output
- Realtek digital output (optical)

De HDMI output geeft echter aan dat deze niet aangesloten is, al is dit toch echt dezelfde kabel die er voor zorgt dat ik wél beeld heb. Bij de eigenschappen hiervan kan ik niks vinden om dit te wijzigen.
De Realtek digital output is degene die nu in gebruik is, hierbij zie je het groene balkje op en neer gaan maar er is niks te horen.
Realtek HDMI?

Je hebt toch een ATI kaart?

Installeer de drivers van je videokaart eens opnieuw en zorg ervoor dat de ATI HDMI driver word geinstalleerd.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 07:48
Het moet toch gewoon bij "Geluiden -> Afspelen" staan?
Is tevens een "test" knop, en kun je meteen horen wat voor effect je wijziging heeft.

Staat trouwens ook op Google. Zo kwam ik er namelijk achter.

• pejoar
De opties bij de HDMI output zijn grijs (afgezien van eigenschappen) dus deze kan ik niet als primary device instellen. Dit lukt wel bij de andere apparaten.

Verwijderd

Dan nog proberen wat Denskie zegt.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 22:50

the mod man

iets van beeldmaker

Ik moest het bij mij in bios aanzetten dat geluid via HDMI ging. Heb 2 dagen drivers lopen installeren etc.

I can't wait to shoot!

• pejoar
Allemaal bedqnkt voor de moeite maar het lukt me niet.
In de bios kon ik niks wijzigen en ik heb de laatste drivers van mijn videokaart .
toch bedankt allemaal en ik game maar op mijn monitor (22 inch , tv was 50 inch)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:17

Umbrah

The Incredible MapMan

De AMD HDMI driver is dus niet geinstalleerd als ik dit zo lees. Reinstall je videodriver eens volledig (als in: volledig er af, volledig opnieuw inclusief driver), en dan zou het goed moeten zijn. De HDMI audio driver is een optie bij de installatie.
Pagina: 1