Computer Onder water laten lopen!!

Pagina: 1
Acties:

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Als dat je nu eens een pc pakt en die stop je in een waterdichte kast!! als je dan met Gedemineraliseerd (of water wat in ieder geval niet geleid!! )water die kast onder laat lopen... dan wordt alles supercool!!
geen herrie meer

geen goed project???

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Da water geleidt nog steeds , olie of Fluroniert gebruiken .

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Lees dit eens.

[topic=141121]

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
UTFS...

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Kijk eens hier:

gathering.tweakers.net/showtopic.php/141121

Koelen met olie.

edit:

Ik moet sneller leren typen:(

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je systeem onder water zetten is theoretisch een goed koelsysteem, maar praktisch niet te realiseren ivm stof en vet dat in het water komt, en omzetting van H2O in HO- en H3O+ (toch:?)
Maar kijk eens naar die link van Attix, daar zijn ze met olie aan het spelen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
sinds wanneer gaat water zich ontleden in H3 en HO???? wat is dit vaal slaat naar mijn mening echt nergens op!!! anyway! ik denk dat als je een waterdichte kast hebt er geen stof en vet inkomt!???:? toch??? ik dacht dat water een iets hoger warmtecoefficent had dan olie!! dus water werkt dan weer beter!!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:02

supersook

Professioneel prutser

zie topic "brute koel modding"
maar dan vooral de offtopic berichten.

Verwijderd

water ontleedt toch echt wel in H3O + en OH-
d'r ontstaat een evenwicht tussen H20 en die ionen. Dus water zal altijd een klein beetje geleiden...

• Demo

Demo

Op dinsdag 27 maart 2001 19:50 schreef pindkaas het volgende:
sinds wanneer gaat water zich ontleden in H3 en HO???? wat is dit vaal slaat naar mijn mening echt nergens op!!! anyway! ik denk dat als je een waterdichte kast hebt er geen stof en vet inkomt!???:? toch??? ik dacht dat water een iets hoger warmtecoefficent had dan olie!! dus water werkt dan weer beter!!
H3O + en HO- dat had ik geleerd bij natuurkunde...

Edit: O + -> O+:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Onder normale omstandigheden ontleet water zich dus echt niet in ionen hoor, hooguit enkele op de zoveel molekulen. Maar denk eens aan metaalionen en zoutionen die in het water zullen oplossen.

• Demo

Demo

Op dinsdag 27 maart 2001 20:01 schreef crashtest het volgende:
water ontleedt toch echt wel in H3O + en OH-
d'r ontstaat een evenwicht tussen H20 en die ionen. Dus water zal altijd een klein beetje geleiden...
Ben ik dus toch niet helemaal achterlijk...
Is die 2 jaar scheikunde toch ergens goed voor geweest:7

• AttiX
  • Laatst online: 07:36
Op dinsdag 27 maart 2001 19:46 schreef Demoniac het volgende:
Je systeem onder water zetten is theoretisch een goed koelsysteem, maar praktisch niet te realiseren ivm stof en vet dat in het water komt, en omzetting van H2O in HO- en H3O+ (toch:?)
Maar kijk eens naar die link van Attix, daar zijn ze met olie aan het spelen...
Mijn naam is Attix.SkategoaT, eiegenlijk SkategoaT, maar bij dat account had ik een verkeerd E-mail adres ingetikt, die van mijn vader.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

OH- :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Demo

Demo

Op dinsdag 27 maart 2001 20:12 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:

[..]

Mijn naam is Attix.SkategoaT, eiegenlijk SkategoaT, maar bij dat account had ik een verkeerd E-mail adres ingetikt, die van mijn vader.
Sorry ik zal het niet meer doen, Attix.SkategoaT;)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ben ik nou dom??? VOlgens mij ontleed water in 2H en O of heb ik het nu verkeerd???

Eppie

• Tupolev
  • Laatst online: 12:18
Water is in evenwicht met H3O + en OH-. De concentratie hiervan is echter afhankelijk van de PH. Bij PH=7 is de concentratie van H3O + en OH- aan elkaar gelijk en 10E-7 mol/liter. Dit lijkt natuurlijk heel klein, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar water in je Case kunt flikkeren. Ook demi-water zal nog genoeg geleiden om je Compu naar de eeuwige graasvelden te sturen.

P.S. Water ontleed in waterstof (H2) en zuurstof (O2) on invloed van een electrische spanning. Denk maar aan dat scheikunde proefje van de middelbare school. Dit kan alleen maar als het water de stroomkring sluit en dus electriciteit geleid.

Ik denk echter dat je beter gewoon lucht in je case kunt laten zitten omdat de warmtedissipatie in lucht stukken hoger is dan in water. Dit omdat de snelheid van de luchtmoleculen veel hoger is, dus meer botsen per tijdseenheid en hun energie sneller overdragen.

Elementary, my dear James.

Engineering

Verwijderd

Hee, wat toevallig.

Twee dagen geleden 's avonds ook nog over gedacht.

Koelt goed en is ideeaal, maar 1 stofje...KABOEM! (ofzo :o)

Ik dacht aan alcoholkoeling. Daarover binnenkort meer...>:)

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
[b]
P.S. Water ontleed in waterstof (H2) en zuurstof (O2) on invloed van een electrische spanning. Denk maar aan dat scheikunde proefje van de middelbare school. Dit kan alleen maar als het water de stroomkring sluit en dus electriciteit geleid.
en als jij nou echt goed zou opletten dan wist je ook dat als ze met het toestel van hofmann (waarmee je water ontleed!) in het water een zuur gooien anders geleid het water niet!! duss water opzich zal niet geleiden als het maar zuiver genoeg is! en ik dacht dat het alleen ging ontleden in een toestel van hofmann ( maar ik ben niet en held in scheikunde! )

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16

BrZ

Er onstaat zeker wel een evenwicht tussen OH- en H3O +...
OK, van allebei maar heel weinig, maar genoeg om je mobo te mollen aangezien er hier nogal veel stroom op staat (veel ampere dus)

(jaja, * BrZ had een 8 voor zijn VWO examen Scheikunde :7)

Verwijderd

Als je het met alcohol doet, kun je beter een abbo nemen bij de spiritus-groothandel. Dat spul verdampt snel. :)
Pagina: 1