Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe PC inelkaar gezet met de volgende hardware:
Ik draai Windows 7 Premium 64bit.
Het probleem: Al vrij snel na een verse installatie van Windows 7 krijg ik diverse BSOD's. Met meldingen als 'driver_irql_not_less_or_equal', 'system service exception', ' irql_not_less_or_equal', 'bad pool header', 'bad pool caller', 'acp index mismatch', en bestanden 'pacer.sys' en 'tcpip.sys' en meer zijn voorbij gekomen.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Bios geflashed van F6 naar F9.
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd
- Geheugen getest via Windows 7 installatie DVD(geen problemen)
- Geheugen getest via Memtest86+ (test voltooid zonder fouten)
- Volgende drivers vanuit veilige modus geupdate naar nieuwste versie (zie website Gigabyte):
Ik heb ook Windows updates proberen te draaien, maar dat lukt niet vanuit veilige modus.
Op dit moment heb ik geen idee meer wat ik nog kan proberen of waar ik het moet zoeken. Het geheugen kan ik volgens mij na alle tests uitsluiten, een CPU of MB defect volgens mij ook aangezien de PC prima draait in veilige modus.
Het lijkt mij dan ook een probleem met een driver. Maar welke? Of moet ik het toch nog ergens anders zoeken?
Iemand een idee hoe ik nu verder kan gaan met 'debuggen'?
- Gigabyte GA-Z77X-D3H (bios geflashed naar F9)
- Intel i7 3770K
- 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile) (4x4 GB)
- Samsung 830 series 256GB SSD
- Corsair Enthusiast TX650M
Ik draai Windows 7 Premium 64bit.
Het probleem: Al vrij snel na een verse installatie van Windows 7 krijg ik diverse BSOD's. Met meldingen als 'driver_irql_not_less_or_equal', 'system service exception', ' irql_not_less_or_equal', 'bad pool header', 'bad pool caller', 'acp index mismatch', en bestanden 'pacer.sys' en 'tcpip.sys' en meer zijn voorbij gekomen.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
- Bios geflashed van F6 naar F9.
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd
- Geheugen getest via Windows 7 installatie DVD(geen problemen)
- Geheugen getest via Memtest86+ (test voltooid zonder fouten)
- Volgende drivers vanuit veilige modus geupdate naar nieuwste versie (zie website Gigabyte):
- Intel INF installation (9.3.0.1020)
- Atheros LAN driver (2.0.15.16)
- Marvell SATA Controller Driver (1.2.0.1010)
- VIA USB 3.0 Driver (6.1.7600.1902)
- Intel VGA Driver (8.15.10.2712)
Ik heb ook Windows updates proberen te draaien, maar dat lukt niet vanuit veilige modus.
Op dit moment heb ik geen idee meer wat ik nog kan proberen of waar ik het moet zoeken. Het geheugen kan ik volgens mij na alle tests uitsluiten, een CPU of MB defect volgens mij ook aangezien de PC prima draait in veilige modus.
Het lijkt mij dan ook een probleem met een driver. Maar welke? Of moet ik het toch nog ergens anders zoeken?
Iemand een idee hoe ik nu verder kan gaan met 'debuggen'?