Goedemiddag!
Mijn huidige systeem is weer aan vervanging toe, maar ik ben niet echt een expert op het gebied van hardware. Kunnen jullie helpen met het samenstellen met een nieuwe PC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een een heel nieuw systeem opbouwen voor fotobewerking en vormgeving (voornamelijk Illustrator, Photoshop en Indesign). Daarnaast wil ik ook HD video's kunnen bekijken.
In de toekomst wil ik ook nog videobewerking kunnen doen (After Effects) en wat 3D moddeling (3DSMAX).
Ik hoef geen games te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €850 (exclusief beeldscherm, toetsenbord, muis en speakers).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Wordt totaal nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een nieuwe PC. Behalve een videokaart (ik heb in een ander topic gelezen, dat je die voor fotobewerking en HD video's niet nodig hebt). Die kan ik er later altijd nog bij zetten. Bij de build dan wel rekening houden met voldoende voeding. Klopt dat?
Ik wil er lang mee doen, dus voor de toekomst moet ie ook goed genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek. Wel graag de betere merken en goede kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast willen hebben. Ook moet de pc zo stil mogelijk zijn.
SSD, USB3, 16GB RAM.
Mijn eerste opzet, op basis van andere topics (ik weet niet of alles bij elkaar past). De kast staat er nog niet bij, omdat ik graag een zo klein mogelijke kast wil.
Openstaande vragen:
1. Past alles bij elkaar?
2. Is 128GB SSD ook voldoende? Windows 7 (later 8 ) en Adobe Suite + wat kleinere progs).
3. Beter 4x4 GB of 2x8GB RAM?
4. Zijn die extra fans noodzakelijk?
5. Welke kasten passen er bij (zo klein en stil mogelijk).
6. Is het mobo voldoende (voor nu en toekomst)?
Voor het beeldscherm zit ik te denken aan:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Is dit een goede setup?
Mijn huidige systeem is weer aan vervanging toe, maar ik ben niet echt een expert op het gebied van hardware. Kunnen jullie helpen met het samenstellen met een nieuwe PC?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een een heel nieuw systeem opbouwen voor fotobewerking en vormgeving (voornamelijk Illustrator, Photoshop en Indesign). Daarnaast wil ik ook HD video's kunnen bekijken.
In de toekomst wil ik ook nog videobewerking kunnen doen (After Effects) en wat 3D moddeling (3DSMAX).
Ik hoef geen games te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €850 (exclusief beeldscherm, toetsenbord, muis en speakers).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Wordt totaal nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een nieuwe PC. Behalve een videokaart (ik heb in een ander topic gelezen, dat je die voor fotobewerking en HD video's niet nodig hebt). Die kan ik er later altijd nog bij zetten. Bij de build dan wel rekening houden met voldoende voeding. Klopt dat?
Ik wil er lang mee doen, dus voor de toekomst moet ie ook goed genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek. Wel graag de betere merken en goede kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zou ik een zo klein mogelijke kast willen hebben. Ook moet de pc zo stil mogelijk zijn.
SSD, USB3, 16GB RAM.
Mijn eerste opzet, op basis van andere topics (ik weet niet of alles bij elkaar past). De kast staat er nog niet bij, omdat ik graag een zo klein mogelijke kast wil.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,70 | € 15,70 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,95 | € 35,95 |
| 3 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 3,65 | € 10,95 |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 265,- | € 265,- |
| 1 | be quiet! Efficient F1 500W | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 88,31 | € 88,31 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 126,95 | € 126,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,66 | |
Openstaande vragen:
1. Past alles bij elkaar?
2. Is 128GB SSD ook voldoende? Windows 7 (later 8 ) en Adobe Suite + wat kleinere progs).
3. Beter 4x4 GB of 2x8GB RAM?
4. Zijn die extra fans noodzakelijk?
5. Welke kasten passen er bij (zo klein en stil mogelijk).
6. Is het mobo voldoende (voor nu en toekomst)?
Voor het beeldscherm zit ik te denken aan:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Is dit een goede setup?