Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Topicstarter
Hallo.

Ik laat in mijn nieuwbouwhuis alle speakers kabels in de muur wegstoppen.

Ik denk eraan om Vivanco kabels te gebruiken en om aan het einde een wandcontactdoos te zetten, waarop een klein kabeltje word aangesloten naar de speaker.

Nu wil ik graag weten of dat wel zinvol is? ik hoor namelijk dat zo wcd een behoorlijke zwakke schakel is en dat geluid minder is met dan zonder.

Gezien ik een dure installatie wil kopen, wil ik graag van de experts weten of het gebruik van een wcd bij speaker kabels slecht is? en een hoorbaar verschil maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij een dure installatie wilt kopen (definieer duur btw), zou ik sowieso geen vivanco spul pakken. Haal dan WCD's met terminal aansluitingen voor banaanstekers en trek daar minimaal 2x 2,5 a 3 mm naar toe. Stuk makkelijker en beter bij flinke vermogens :)

Hoorbaar verschil: waarschijnlijk niet, of je moet een absoluut gehoor hebben. Bovendien: je sluit de installatie toch pas aan als de boel er al ligt, dus er kan sowieso geen verschil zijn met hoe het eerst was ;)
En in de winkel klinkt het altijd net ietsje anders als thuis ;)

Maar wat had je in gedachten voor installatie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je zou kunnen zeggen dat ik een HT-E6750W voor de helft cadeau gekregen heb, voor jullie niks bijzonders en niet duur, maar voor mij als beginner is dat toch zeer goed, en gezien hij voor de helft gesponsord is mag je een paard niet in de bek kijken.

Jij adviseert geen vivanco kabels? welke adviseer je?

Oke een wcd met banaanstekker, die heb ik inderdaad zien liggen, maar dat terminal is dat iets speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor een all-in-one setje maakt het 0,0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 11:36
Lijkt me geen probleem. Vivanco is degelijk en niet overdreven duur (ca. €2 de strekkende meter voor 2 x 2,5mm²).

Maar goed, als je het in de muur laat stoppen moet het waarscijnlijk wel toekomstbestending zijn en zou ik voor wat betreft de in-wall-kabels daar rekening mee houden.

[ Voor 43% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-08-2012 23:13 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben toch geneigd om 3 mm² te gebruiken, zoals hierboven werd geadviseerd, gezien ik binnen een paar jaar deze all in one set wil vervangen door een echte en zelf uitgezochte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:47

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 249481 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:58:
Je zou kunnen zeggen dat ik een HT-E6750W voor de helft cadeau gekregen heb, voor jullie niks bijzonders en niet duur...
Wel rekening gehouden met dat de HT-E6750W custom connectoren heeft aan de zijde van de main unit? Dus je zal het moeten doen met de kabels die bij de set zitten. Andere kabel gaan leggen is voor de HT-E6750W sowieso niet nodig/mogelijk.

Natuurlijk kan je wel gewoon 2,5mm² wegwerken, en dan vanuit de muur een stukje laten komen waar je de kabel van de HT-E6750W op soldeert en afdekt met een krimpkousje. Een dergelijke overgang hoor je - mits goed uitgevoerd - zeker niet. Zeker met materialen zoals gebruikt in Kabels wegwerken via muur / Banaanstekkers kan je hele mooie overgangen maken. Al zal het er behoorlijk apart uitzien om 0,75mm² van de Samsung te zien in banaanstekkers. Maar het lijkt mij voor een dergelijke set een hoop werk en het niet waard.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 02-08-2012 23:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm nog niet eens gezien(vervelend nieuws), in de handleiding staat er ook niks over, heb hem helaas niet zelf gekocht, mijn schoonouders kwamen met dit nieuws op me verjaardag.

Ik krijg hem zaterdag, zal dan eens gaan kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 249481 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:30:
hmm nog niet eens gezien(vervelend nieuws), in de handleiding staat er ook niks over, heb hem helaas niet zelf gekocht, mijn schoonouders kwamen met dit nieuws op me verjaardag.
Was wel redelijk te voorspellen, eigenlijk maar bar weinig kant en klare sets die werken met gewone (schroef)terminals. Dergelijke sets zijn voor de gemiddelde consument en dan moet alles makkelijk en duidelijk. Dus stekkertjes met kleurtjes. Vandaar dat het ook handig is meteen aan te geven over welke set je hebt, want iets als "een dure installatie" zegt niets over hoe en wat. Lijkt wel alsof je je er voor schaamt ofzo? Aangezien je het niet meteen aangaf en daarna meteen verdedigt over dat je hem maar voor de helft hebt hoeven te betalen?

Handleiding heeft genoeg afbeeldingen waaruit blijkt dat er niet met gewone kabel wordt gewerkt. Zie bijvoorbeeld pagina 17. En anders geeft Google ook wel duidelijkheid met dit soort foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20120627200235_Samsung_HT_2706_01.jpg

En wellicht is dit ook wel handig om te weten voordat je gaat lopen boren :P
De HT-E6750W wordt geleverd met een luidsprekerset met draadloze achter luidsprekers en speelt tot 7.1 kanalen surround-geluid inclusief Vertical Surround.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 02-08-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:36:
[...]

Was wel redelijk te voorspellen, eigenlijk maar bar weinig kant en klare sets die werken met gewone (schroef)terminals. Dergelijke sets zijn voor de gemiddelde consument en dan moet alles makkelijk en duidelijk. Dus stekkertjes met kleurtjes. Vandaar dat het ook handig is meteen aan te geven over welke set je hebt, want iets als "een dure installatie" zegt niets over hoe en wat. Lijkt wel alsof je je er voor schaamt ofzo? Aangezien je het niet meteen aangaf en daarna meteen verdedigt over dat je hem maar voor de helft hebt hoeven te betalen?

Handleiding heeft genoeg afbeeldingen waaruit blijkt dat er niet met gewone kabel wordt gewerkt. Zie bijvoorbeeld pagina 17. En anders geeft Google ook wel duidelijkheid met dit soort foto's:
[afbeelding]
Ja je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken in de handleiding.

offtopic
Ach ja schamen doe ik niet, maar geheel blij ben ik er niet mee, ik bedoel ik ben pas 25 en het is me eerste huis dus ik ben er zeker niet ongelukkig mee, maar ik had liever het geld uitgegeven aan een echte set, maarja mijn schoonouders wilde persee iets duurs geven voor mijn verjaardag(mijn vriendin heeft de andere helft betaald) als een soort van erfenis(gezien ze het hun zoon niet gunnen), zo heeft mijn vriendin een peperdure tv cadeau gekregen.

ontopic, ik zie overmorgen verder, dan komt hij, en dan ga ik het eens goed bekijken.

Edit2 de draadloze achterspeakers wist ik, dat scheelt boren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 249481 op 02-08-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aan de zijde van de speakers heb je overigens wel gewoon speakerdraad. Echter de terminals van de speakers zijn door middel van veerklemmen. Dus ook hier is weer de vraag hoe veel mm² je kwijt zou kunnen. Veelal houdt het met 1,5 - 2,5mm² al snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 16:32

DjVe

Hatsaflats!

Leg die leidingen gewoon aan en stop daar die samsung kabels in. Als je je set gaat vervangen, kan je altijd nog andere kabels door die buiten trekken :)
Pagina: 1