Momenteel ben ik bezig met een plan om mijn home cinema wat netter weg te werken.
De volgende stappen staan tot zover op de planning:
- Tv maubel zwevend ophangen
- Stopcontacten erbij maken in het meubel
- Kabels van meubel naar TV wegwerken in de muur
- Voor zowel extra stopcontacten en kabels de bijbehorende sleuven frezen/zagen
Het idee is dus een zwevend meubel, waar geen enkele kabel in te zien is.
Dit houdt ook in de audio kabels, en hier komt de uitdaging
Via eBay en dergelijke kom ik onder andere de volgende oplossing tegen:

De front speakers worden via bi-amping aangesloten,
en zouden in de muur vlak achter de speaker deze plaatjes krijgen:

Deze zijn prima bestelbaar, maar allemaal in aparte (Engelse?) maten, en passen hierom dus niet op Nederlandse inbouwdozen.
Tot zover heb ik in Nederland alleen een 2 kanaals box kunnen vinden hiervoor, maar geen 4 kanaals zoals hierboven, laat staan een 7.1 / 7.2 model.
Iemand hier die ervaring heeft met dit geheel, of mij van wat tips kan voorzien?
Enige oplossing die ik zo snel kan verzinnen is om ook de bijbehorende Engelse inbouwdozen er bij te bestellen, en die te gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat hier in Nederland niet iets dergelijks verkrijgbaar is.
De volgende stappen staan tot zover op de planning:
- Tv maubel zwevend ophangen
- Stopcontacten erbij maken in het meubel
- Kabels van meubel naar TV wegwerken in de muur
- Voor zowel extra stopcontacten en kabels de bijbehorende sleuven frezen/zagen
Het idee is dus een zwevend meubel, waar geen enkele kabel in te zien is.
Dit houdt ook in de audio kabels, en hier komt de uitdaging
Via eBay en dergelijke kom ik onder andere de volgende oplossing tegen:

De front speakers worden via bi-amping aangesloten,
en zouden in de muur vlak achter de speaker deze plaatjes krijgen:

Deze zijn prima bestelbaar, maar allemaal in aparte (Engelse?) maten, en passen hierom dus niet op Nederlandse inbouwdozen.
Tot zover heb ik in Nederland alleen een 2 kanaals box kunnen vinden hiervoor, maar geen 4 kanaals zoals hierboven, laat staan een 7.1 / 7.2 model.
Iemand hier die ervaring heeft met dit geheel, of mij van wat tips kan voorzien?
Enige oplossing die ik zo snel kan verzinnen is om ook de bijbehorende Engelse inbouwdozen er bij te bestellen, en die te gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat hier in Nederland niet iets dergelijks verkrijgbaar is.