Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TV] Nu nog een Pioneer kopen?

Pagina: 1
Acties:

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik ben nu in het bezit van een Panasonic TH-42PX80.
42" dus HD ready en +4jaar oud. Altijd prima tevreden mee geweest !

Nu komt er een verhuizing aan en ben een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe TV.
Voor 1000 euro koop je al vrij makkelijk een 50" en al bijna een 60"!

In de tijd dat ik de Panasonic kocht was het altijd Pioneer wat de klok sloeg.
Nu vroeg ik me af of het tegenwoordig nog slim is om een 50" Pioneer (5090) aan te schaffen voor zeg een 750euro. Of is de techniek tegenwoordig achterhaald en kan je beter iets nieuws kopen voor max 1000?

edit: functies als 3D bieden voor mij geen meerwaarde !

[ Voor 4% gewijzigd door noks op 01-08-2012 19:35 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:26
Kort gezegd is de plasma tak van Pioneer is naar Panasonic gegaan. Tegenwoordig is het dan ook Panasonic dat de klok slaat. Al is er niet veel concurrentie. Daarnaast zijn de meningen verdeeld over de nieuwe schermen en vinden sommigen de oude Pioneers beter, maar dat is iets dat een aantal series geleden speelde, of dat nu nog zo is weet ik niet. De Panasonics zijn best verbeterd. Al zijn de (mijn inziens) meest storende eigenschappen van plasma, zogeheten "phosphor trail" en "PWM noise" nog steeds aanwezig, maar dat was bij Pioneer ook al zo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Zelfs toen Pioneer geen TV's meer maakte waren ze nog enkele jaren de beste op de markt. Ook beter dan Panasonic welke elk jaar en nieuwe serie uitbracht met nieuwe(re) technieken. Jaren achtereen is de Pioneer het referentiemodel geweest. anaf dit jaar is de Panasonic VT50 echter uitgeroepen tot het nieuwe referentiemodel. Qua zwartwaardes is de Pioneer dus niet meer zo veel beter als de Panasonic, sterker nog de nieuwe series van Panasonic zijn behoorlijk goed. Nu doen dingen als 3D je niets, maar de nieuwere plasma's zijn op meerdere punten wel beter dan de oudere. Zo is het stroomverbruik niet meer zo hoog als bij de oudere modellen. En natuurlijk heb je nu dingen als SMART TV en van dat soort grapjes.

Persoonlijk zou ik ook geen Pioneer meer kopen, maar gewoon een nieuwe Panasonic. Snap ook niet echt dat er nog drie jaar oude Pioneer plasma's op de tweedehands markt weg gaan voor bijna nieuwprijzen van de huidige plasma's. Ze zullen heus niet slecht zijn en nog lange tijd meegaan, maar voor mij zou het de prijs niet waard zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 21:54

DjVe

Hatsaflats!

En je vergeet nog iets anders...garantie!

Verwijderd

FeaR schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:16:
Vanaf dit jaar is de Panasonic VT50 echter uitgeroepen tot het nieuwe referentiemodel. Qua zwartwaardes is de Pioneer dus niet meer zo veel beter als de Panasonic, sterker nog de nieuwe series van Panasonic zijn behoorlijk goed.
Dat de Panasonic VT50 tot het nieuwe referentiemodel is uitgeroepen is mijn een raadsel. Als een toestel met 50Hz beelden zo enorm flikkert (op witte vlakken) dan is dit voor mij geen referentiemodel.

Begrijp me niet verkeerd, de VT50 is een mooi toestel, maar met een 50Hz probleem.

Als je een LX5090 voor een mooie prijs kunt kopen, dan zou ik het zelf doen. Ik wilde zelf een nieuwe plasma (eigenlijk alleen om de nieuwste snufjes zoals 3D), maar na een teleurstellende Samsung PS64E8000 en een Panasonic P55VT50 een aantal dagen in de huiskamer gehad te hebben blijf ik voorlopig bij m'n LX5090.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 11:52 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Als je reeds in het bezit bent van een Kuro en niets geeft om 3D dan lijkt me de drang om over te stappen inderdaad helemaal niet aanwezig. Maar als ik 1500 euro zou hebben en moet kiezen tussen een nieuwe Panasonic VT50 en een drie jaar oude gebruikte Pioneer Kuro dan wordt het toch echt die VT50.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1