Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sterke/robuuste laptop onder de 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben aan een zoektocht begonnen naar de best mogelijke laptop voor mijn doeleinden (wie niet?) onder de 400 euro. De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor internetten (mail/uitzendinggemist/youtube etc.), tekstverwerken en het opslaan van foto's en video's (geen enorme hoeveelheden, we downloaden geen films of series of iets in die geest). De primaire criteria zijn een 15" beeldscherm en een beetje een sterke laptop. Secundaire criteria zijn vrij normaal denk ik, energiezuinig/goede batterij is een pre, snelheid met werken uiteraard en daar houd het wel een beetje op, veel keuze is er sowieso niet in deze prijsklasse.

Waar ik tot nu toe ben uitgekomen is een asus x54c-sx132v. Volgens mij een goede koop, zeker voor mijn doeleinden, maar helaas kan ik geen informatie vinden over de sterkte van de laptop. Eigenlijk kan ik over bijna geen één laptop in deze prijsklasse informatie vinden over de sterkte/robuustheid.

Mijn vraag is dus ten eerste of iemand ervaring heeft met de asus x54c-sx132v of vergelijkbare modellen en een inschatting kan maken van de sterkte van de behuizing. Ten tweede zou ik willen vragen of iemand wellicht een alternatief voor wil stellen, d.w.z. een vergelijkbare laptop maar één die een notoir sterke behuizing heeft.

Wat ik wil voorkomen is dat ik een laptop aanschaf waarbij ik na een jaar aanloop tegen fabricageproblemen, zoals loslatende toetsen, slechte schermscharnieren, krakkemikkig mousepad etc. Daarbij gaat de laptop geen huis vinden waar spullen heilig zijn (de laatste laptop is gesneuveld door een glas wijn. Goed, wellicht is dat ook teveel van het goede, maar daarbij komt dat er sinds kort een baby door het huis kruipt) dus hij moet tegen een stootje kunnen.

Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand een tip voor een laptop onder de 400 euro die tegen een stootje kan?

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:43
Je kan het zelfde doen wat ik heb gedaan. Via marktplaats een stevige laptop zoeken voor iets meer geld.

Laptop voor studie max 400 euro

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken! De Lenovo Thinkpad Edge E520 of E525 is inderdaad een te gekke optie, maar ik kan hem niet terug vinden in mijn prijsklasse. Heb nu besloten voor de Lenovo Essential B560 (M489NMH) te gaan. Samen met degene die een glas wijn over mijn oude laptop heeft gegooid een deal gemaakt dat er een SSD in wordt gezet, dus dan denk ik dat ik nog een aardige laptop krijg ook.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden...

• oosterhofjf
  • Laatst online: 15:43
Mooi om te horen dat je een geschikte laptop hebt gevonden. Heb je ook al besloten welke SSD je erin gaat zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat een Samsung 128gb sata 600 830 series in, wat me een totaal van €520 gaat kosten. Heb nog getwijfeld over een van OCZ, maar die schijnt minder betrouwbaar te zijn. Ik meen ergens te hebben gelezen dat er na een paar maanden bovendien een tikkend geluid uit voortkomt. Dus om zeker te zijn ga ik voor de Samsung.

Verder heb ik nog getwijfeld of ik de Asus x54c sx132v zou upgraden naar 8gb, in totaal kom je dan inclusief SSD ook op €520, maar heb ik toch gekozen voor de i3 processor die in de Lenovo zit t.o.v. de Celeron B815 die in de Asus zit. De Lenovo kan ik altijd nog een keer upgraden naar 8gb, en dan heb ik toch een behoorlijke laptop voor weinig geld denk ik.

In mijn zoektocht heb ik verder veel gehoord dat de enige goedkope laptops met een redelijk goede bouwkwaliteit die van Asus of Lenovo zijn. Goed, onder de 400 euro kan je niet teveel verwachten en er kunnen altijd slechtere modellen tussen zitten, maar ik heb mijn zoektocht daarom wel tot deze twee merken beperkt.

Nog even een paar uurtjes over denken en dan wordt ie besteld...

• Zanac-ex
  • Laatst online: 14:59
Volgens mij is Intel ThinkPad Edge E520 toch echt €375
Normaal is dit inclusief BTW en verzend kosten
Pagina: 1