Beste mensen, ik ben van plan om op mijn nieuwe pc drie schermen aan te sluiten, die alle andere content moeten kunnen laten zien. Nu weet ik dat er videokaarten zijn die drie schermen tegelijk kunnen besturen, maar levert dat geen dusdanige snelheidsverlies op, dat het verstandiger is om 2 videokaarten te kopen. En als ik er maar 1 nodig heb welk model zou ik dan het beste kunnen gebruiken? Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar ATI. Mijn budget ligt tussen de 150 en 300 euro.
Verwijderd
En wat heb je zelf al gevonden?
Bijvoorbeeld al op YouTube gekeken of er inderdaad sprake is van noemenswaardige verliezen in snelheid?
Bijvoorbeeld al op YouTube gekeken of er inderdaad sprake is van noemenswaardige verliezen in snelheid?
Ik kon er niet zoveel over vinden, ik ben er wel achter gekomen dat je dus ook drie monitors op 1 videokaart kunt aansluiten. (wist ik eerst nog niet). maar nu levert google mij vooral forums aan over problemen met drie monitors op 1 videokaart. Is het dus wel een slim idee, zowel vanuit praktisch als vanuit snelheids opzicht?
Waar wil je 3 schermen tegelijk voor gebruiken? Dit is essentieel om te weten al wil ik je verder kunnen helpen.. Gebruik je het voor simpele dingen of voor diehard gamen?? Mijn ervaring is dat 3 schermen voor gamen mogelijk is mits je een zeer goede videokaart/voeding hebt..
de 670 en 660 ondersteunen het en vallen binnen je budget.
Maar xfire 7850 zullen je waarschijnlijk meeste bang per buck geven.
Btw ati is dood AMD leeft
Maar xfire 7850 zullen je waarschijnlijk meeste bang per buck geven.
[ Voor 10% gewijzigd door maarten12100 op 01-08-2012 13:35 ]
ATI FTW!!!maarten12100 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:34:
AMD 7970 klinkt zo suf... ik blijf lekker ATI roepen
Wat ik me afvroeg : Welke games ga je spelen ?? Alleen voor games heb je vaak 2 kaarten nodig.
Voor al het andere ben je met een cheapo kaart ook klaar !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik kan je uit ervaring het volgende vertellen: Doe je alles behalve gamen heb je genoeg aan 1 videokaart van 80 euro die ook echt 3 schermen ondersteund zoals met displaypoort.
Ga je op 3 schermen gamen, heb je toch echt een zware kaart nodig. Wil je ook nog AA aanzetten dan is CF/SLI vrijwel een must.
Ga je op 3 schermen gamen, heb je toch echt een zware kaart nodig. Wil je ook nog AA aanzetten dan is CF/SLI vrijwel een must.
Pagina: 1