Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Na enkele jaren heb ik wel behoefte aan een nieuwe telefoon.

Ik heb altijd Nokia telefoons gehad, dus mijn voorkeur zou daar naar uit gaan.
Iets anders mag eventueel ook.

Op dit moment heb ik een pre-paid kaart en ik ben niet van plan een abbo te nemen. Internet gebruik zou zeer beperkt blijven.
Facebook, twitter e.d. interesseren me eigenlijk allemaal totaal niet.

Wat ga ik met mijn telefoon allemaal doen?
- Bellen
- Sms versturen
- E-mail bekijken via WiFi
- Gebruik navigatiesoftware om te wandelen in steden/dorpen en dit ook OFFLINE zonder problemen kunnen gebruiken. Nokia Maps lijkt me na wat opzoekwerk het beste op dit gebied.
- Eventueel andere dingen via WiFi maar dat is meer bonus en absoluut niet noodzakelijk.
- Liefst ook touchscreen
- Heel af en toe wat opzoeken op internet ?

Het moet dus gewoon een goede telefoon zijn op gebied van basisfuncties : duidelijk volume - helder geluid bij het bellen zonder ruis e.d. - goede batterijduur - makkelijk om te gebruiken voor te bellen en SMS.

Ook het GPS gedeelte vind ik wel belangrijk en zeker het feit dat dit OFFLINE toegankelijk is. Zodat je bijvoorbeeld bij een city tripje op voorhand al je map kan downloaden en dan op de plaats zelf zonder internet dit kan raadplegen en zo makkelijk plaatsen en straten kan vinden.

Mijn dank alvast!!!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er is zowel een C5 als E5 model van Nokia dat aan je eisen voldoet : Heb je daar al naar gekeken ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
moet hij nieuw zijn?

Voor 200 of íets meer heb je een Lumia 800. Heb ik ook net gekocht omdat mijn Note kapot is, is een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:16:
Er is zowel een C5 als E5 model van Nokia dat aan je eisen voldoet : Heb je daar al naar gekeken ??
Die 2 modellen stonden dacht ik niet in de lijst van compatibele apparaten met de nieuwste Nokia Maps (3.09).
Of ben ik fout ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Nokia 700 lijkt me wel goed. Iets boven budget wel maar zeker mooi ding zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

daffie82 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:37:
Die 2 modellen stonden dacht ik niet in de lijst van compatibele apparaten met de nieuwste Nokia Maps (3.09).
Of ben ik fout ?
Zowel de C5 als de E5 serie hebben Nokia Maps navigatie die gewoon worden geupdate nog steeds.
Enige verschillen die je kan tegenkomen is de interface/GUI en wel of niet Satellite View en 3D en dergelijke.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:23:
[...]

Zowel de C5 als de E5 serie hebben Nokia Maps navigatie die gewoon worden geupdate nog steeds.
Enige verschillen die je kan tegenkomen is de interface/GUI en wel of niet Satellite View en 3D en dergelijke.
Hmmm, weet heel zeker dat de C5 en de E5 serie de laatste Nokia Maps versies NIET kunnen draaien vanwege hun hardware. Je kan 3.06 er nog op zetten maar hoger niet.

3.09 en waarchijnlijk ook verdere updates en verbeteringen kunnen dus niet op deze toestellen geplaatst worden.
Vind ik wel een serieus nadeel.

De Nokia 700 kan dit qua hardware dus wel.

Of maak ik nu problemen waar er geen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
dat bepaal je zelf, wil je perse nieuwste kaartupdates e.d. dan moet je naar de nokia 700
kan je er mee leven dat je geen update krijgt dan voldoen de C5 of e5.

lijkt mij dus vooral afhankelijk van hoelang je met je nieuwe phone wilt doen.
1 jaartje oude kaarten gebruiken kan prima, wil je er echter 5 jaar mee doen is het een ander verhaal.

er zijn trouwens ook goeie budget android phones tegenwoordig, hiervoor zijn ook een hoop navigatie apps beschikbaar, voor de betere moet je wel betalen. maar dan ben je ook verzekerd van goeie offline werking en de laatste updates.
dus ik zou hier zeker naar kijken als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor alle duidelijkheid : Ik denk dus dat de kaarten wel geupdate worden, maar de software niet !!
Wat IMHO geen ramp is ... wel jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Topicstarter
Nou, over die androids en hun GPS dingetjes...
heb al veel slechte dingen gelezen over Samsung mobieltjes met Google maps waar continu problemen mee zijn.
Geen GPS fix krijgen, constant online willen gaan terwijl offline mogelijk zou moeten zijn, e.d.

Die problemen lees je dus niet met Nokia Maps.

Ik kan trouwens de 700 ergens krijgen voor rond de 185 eur (nieuw), lijkt me wel goede deal. Is niet veel meer als zo een C5 of E5...

Pagina: 1