USB stick bestanden te groot, nadelen van NTFS?

Pagina: 1
Acties:

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:43
Dus ik google en kom ik erop achter dat het een fat32 system is dat kan je dus formatteren naar NTFS zodat die wel grotere bestanden kan wegschrijven.

Maar dan zie ik als nadeel als je dat doet dat je hem niet kan gebruiken op windows 98 maar vanaf XP wel.
IS dat dan ook echt het enige nadeel?

Want soms zal ik wel grotere bestanden kopieeren maar toch in het meeste geval zal het niet om grotere bestanden dan 4gb gaan.

Dus als je met NTFS snelheid verliest zal ik het zonde vinden.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 20:12

Koenvh

Hier tekenen: ______

Voor zover ik weet is NTFS gewoon dezelfde snelheid,
http://cquirke.mvps.org/ntfs.htm

Misschien kun je er iets mee... Is wel wat verouderd.

🠕 This side up

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49

BLACKfm

O_o

Snelheid zal je niet zo gauw verliezen, het enige directe voordeel bij NTFS is dat je dus bestanden groter dan 4gb kwijt kunt.

En als windows 98 ook op een FAT partitie staat maakt het toch niks uit? Je kunt de bestanden toch niet lezen/kopiëren.

[ Voor 32% gewijzigd door BLACKfm op 31-07-2012 16:57 ]

Verwijderd

NTFS is ook iets robuuster tegen onveilig verwijderen. Nadeel is dat je ik geloof 64MB ofzo kwijt bent aan de journal. Dat maakt NTFS ongeschikt voor heel kleine volumes. Maar dan heb je ook geen problemen met de 4GiB file limiet. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 17:38 . Reden: waarvoor dank <3 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:59:
NTFS is ook iets robuuster tegen onveilig verwijderen. Nadeel is dat je ik geloof 64MB ofzo kwijt bent aan de journal. Dat maakt NTFS ongeschikt voor heel kleine volumes. Maar dan heb je ook geen problemen met de 2 4GiB file limiet. ;)
FiXeD :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
IS dat dan ook echt het enige nadeel?
Er zijn natuurlijk wel meer apparaten die geen NTFS ondersteunen. Bijvoorbeeld TV's of oudere mediaplayers.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 20:12

Koenvh

Hier tekenen: ______

Wat je ook kunt doen is partities maken en 2 verschillende bestandssystemen gebruiken

🠕 This side up

Pagina: 1