• Aijse
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Zoals de titel luidt, ben ik op zoek naar een apparaat voor backups en opslag voor onderweg. Ik zou graag, in plaats van heel veel geheugenkaartjes mee te moeten nemen, een apparaat hebben waar ik, zonder een computer nodig te hebben, back ups van mijn geheugenkaart kan maken.

Met wat gecombineerde zoektermen kom ik wel het een en ander tegen op het grote internet, maar ik kan nergens vinden hoe dit soort apparaatjes precies heten zodat ik gerichter kan zoeken.
Het zou helemaal mooi zijn als iemand mij kan helpen binnen welke categorie ik deze apparaatjes in de tweakers pricewatch met elkaar kan vergelijken.
Even voor de duidelijkheid, dit is een voorbeeld van zo'n apparaatje: KLIK

Heeft iemand suggesties hoe en waar ik hier het best naar kan zoeken? Gebruikers ervaringen?
Thnx

• xibalba
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-07-2021
Imagetank

• Aijse
Fijn dat het apparaat nu een naam heeft gekregen. Wel opvallend is dat deze zoek actie dus geen bruikbare resultaten oplevert. Is het gebruik van een imagetank outdated sinds de invoer van tablets? Tablets hebben in vergelijking tot imagetanks echter weinig opslag capaciteit.

Verwijderd

Wow, dit is veel lastiger dan ik dacht. Voorheen had je merken als Epson, Canon en Vosonic die zich in deze markt bezig hielden, maar hiervan vind ik niets meer terug. Even een linkje naar wat actuele merken (helpt misschien in je zoektocht):
http://www.bhphotovideo.c...rage/ci/3369/N/4220238587

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Image tanks zijn in dat opzicht outdated daar geheugenkaartjes veel groter en veel goedkoper zijn geworden.
Vroeger kocht je voor het geld van zo'n imagetank ongeveer 2 kaartjes die maar een fractie van het geugen van die tank hadden.
Nu koop je 32 gig kaartjes voor 40 euro.
Bijkomend voordeel is dat je de foto's spreidt waardoor je veiliger zit mocht een kaartje of je image tank het begeven.

Leica MM + Sony A9

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voor het geld van een imagetank heb je tegenwoordig al bijna een netbook of een tablet en die nemen veel mensen toch al mee op reis. Er is geen behoefte aan aparte imagetanks meer.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
www.mobile-harddisk.nl/imagetanks-foto-backup-c-21.html word je ook niet vrolijk van.

http://www.dealextreme.co...with-sd-ms-duo-slot-13576 was altijd een goeie optie maar die is uitverkocht.
http://stores.ebay.nl/Digitalix24 heeft het e.e.a. voor enigszins redelijke prijzen.

Hier even zoeken kan ook. http://kopen.marktplaats....geheugenkaarten/c493.html epson, vosonic en zelfs nikon hebben die dingen gehad. De term imagetank is niet heel bekend in nederland dus wees creatief.

Let er bij een 2e hands wel op dat het werkt met SDHC als je die gebruikt.

[ Voor 76% gewijzigd door Wijnands op 31-07-2012 14:21 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij sommige mediaspelers met een ingebouwde harde schijf kan je ook data van SD-kaartjes kopiëren naar de interne HDD. Dan heb je nog altijd wel een TV nodig op je locatie natuurlijk (of je moet de key sequence vanbuiten leren :P)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb z'n ding: http://www.bol.com/nl/p/s...-cn-131/1003004004381446/
Een USB copybox. Camera aan de ene kant, USB stick aan de andere kant, druk op de knop, en er wordt en directory aangemaakt op de USB stick waar de contents van de camera op gezet worden. Werkt perfect. Kostte me destijds een paar euro ofzo. Alleen ik kan ze nergens meer vinden - wellicht dat ook deze niet meer nodig zijn omdat USB sticks en memorycards zo goedkoop zijn geworden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aijse
Tsja, de prijzen lijken inderdaad niet echt aantrekkelijk in vergelijking tot een notebook ofzo. Toch jammer, want alhoewel geheugen misschien goedkoper is geworden, voor een snel CF kaartje waar je een vakantie mee door kunt betaal je toch nog een flinke prijs. http://tweakers.net/price...gCymqHCI_UuoZWgoxI4JFjPEJ

• Wijnands
Wat schiet jij dat je niet met deze toe kan?

pricewatch: Transcend CompactFlash 8GB 133x

Ik gebruik die zelf ook. Kan er met m'n D300 in RAW 400-500 foto's op kwijt. Ja, niet de snelste kaart maar met de D300's buffer is dat eigenlijk nooit een issue voor mij. Ik neem er 3 mee en dan ko mik mijn 2 weken vakantie prima door.

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 31-07-2012 14:24 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aijse schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:19:
Tsja, de prijzen lijken inderdaad niet echt aantrekkelijk in vergelijking tot een notebook ofzo. Toch jammer, want alhoewel geheugen misschien goedkoper is geworden, voor een snel CF kaartje waar je een vakantie mee door kunt betaal je toch nog een flinke prijs.
Dat komt omdat CF kaartjes langzamerhand nogal gedateerd zijn. SD-kaartje van een vergelijkbare capaciteit heb je voor een fractie van de prijs. Een Sandisk Ultra 16GB kost minder dan 2 tientjes.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:10

Wish

ingwell

^^ 4 jaar terug ook een imagetank gekocht en gebruikt. Daarna ging het apparaat kapot. Het was voordeliger en handzamer om nog een paar 32gb kaartjes erbij te kopen.

Voor het beeld: ik schiet in RAW en ging een maand weg. 3 kaartjes was voor mij voldoende :)

No drama

• Aijse
Wijnands schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:24:
Wat schiet jij dat je niet met deze toe kan?

pricewatch: Transcend CompactFlash 8GB 133x

Ik gebruik die zelf ook. Kan er met m'n D300 in RAW 400-500 foto's op kwijt. Ja, niet de snelste kaart maar met de D300's buffer is dat eigenlijk nooit een issue voor mij. Ik neem er 3 mee en dan ko mik mijn 2 weken vakantie prima door.
Ik schiet met mijn 7D, die lust voor 8fps raw shots graag erg snelle kaartjes. Ik gebruik mijn camera regelmatig voor sportfotografie. Nou moet ik zeggen dat ik dat op vakantie minder van plan ben, dus ik zou een trager kaartje kunnen nemen voor op vakantie. Wordt een filmpje maken tussendoor msischien weer wel een problem.

• Wijnands
Snelle kaartjes voor sport heb je vast al. Voor vakantie kun je, denk ik, dan best een paar van deze halen
pricewatch: Transcend 32GB 133x CompactFlash Card

Ruimte voor wat film (Denk ik, ken de 7d niet en weet niet wat voor ruimte film in neemt) en zeker voor wat vakantiekiekjes is de buffer van de 7d echt wel genoeg om je niet te ergeren aan de snelheid
downtime schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:24:
[...]

Dat komt omdat CF kaartjes langzamerhand nogal gedateerd zijn. SD-kaartje van een vergelijkbare capaciteit heb je voor een fractie van de prijs. Een Sandisk Ultra 16GB kost minder dan 2 tientjes.
Dan kan allemaal wel zijn maar serieuze camera's lopen nog steeds voornamelijk op CF

[ Voor 30% gewijzigd door Wijnands op 31-07-2012 14:51 ]

Verwijderd

Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat gebruikers van een gopro oid hier problemen mee hebben :)

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01 09:04

bobcom

Dedicated dabbler

Waarom zou je nog rondlopen met een imagetank die net als al je andere spullen
  1. weg kan raken
  2. stuk kan gaan
  3. gejat kan worden
Ik zou eens nadenken over een online oplossing. Of tijdelijk ruimte huren bij een clouddienst, of direct naar je eigen server of een bevriende server sturen. Kan je eventueel met een android-phone of iphone doen die je dan tegelijk als remote voor je DSLR kan gebruiken. Kwestie van regelmatig stoppen bij een hotspot.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bobcom schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:20:
  1. weg kan raken
  2. stuk kan gaan
  3. gejat kan worden
Ik zou eens nadenken over een online oplossing. Of tijdelijk ruimte huren bij een clouddienst, of direct naar je eigen server of een bevriende server sturen. Kan je eventueel met een android-phone of iphone doen die je dan tegelijk als remote voor je DSLR kan gebruiken. Kwestie van regelmatig stoppen bij een hotspot.
In West-europa komen er meer en meer hotspots, maar verwacht niet dat er in Oost-europa of aan de middellandse zee al heel veel zijn. Om van bijvoorbeeld Egypte maar te zwijgen. Sure, in de USA heb je gratis hotspots bij de Starbucks...maar ga ook dan maar eens een kaartje van 8Gb zitten uploaden. Dat duurt ff ;)

Kortom: eigenlijk wil je soms gewoon een handzame backup hebben. Een floppy kon je ook overal kopieren - waarom een SD-kaart oid dan niet:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zie jij jezelf al gigabytes aan RAW bestanden uploaden via een 3G connectie? Aangenomen dat je al een verbinding hebt en de datakosten binnen de perken blijven - wat in het buitenland en op vakantie vaak niet zo is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aijse schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:35:
Ik schiet met mijn 7D, die lust voor 8fps raw shots graag erg snelle kaartjes. Ik gebruik mijn camera regelmatig voor sportfotografie. Nou moet ik zeggen dat ik dat op vakantie minder van plan ben, dus ik zou een trager kaartje kunnen nemen voor op vakantie. Wordt een filmpje maken tussendoor msischien weer wel een problem.
Voor HD video heb je 6 MB/s nodig minimaal aan schrijf snelheid dus dat is niet zo'n ramp.
Wat ik persoonlijk WEL een ramp vind : Wachten, wachten en nog eens WACHTEN totdat alles van het kaartje op de PC staat :'(

Duusch... ik zou gewoon zoiets doen =>

- Laptop mee.
- 2x USB 3.0 HDD mee.
- 1x USB 3.0 Card Reader mee.
- Grote 60 MB/s of snellere kaartjes mee.

Overdag lekker schieten zonder zorgen en in de avond effe snel alles dubbel backuppen naar de externe HDD's en eventueel de laptop zelf ook :Y)
Laptop heeft geen USB 3.0 ?? Geen probleem : De volgende vast wel en anders kan je nog een USB 3.0 kaart kopen !!

Zo heb ik mijn vakantie vorig jaar "georganiseerd" wat betreft fotografie/video meuk :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
  1. weg kan raken
  2. stuk kan gaan
  3. gejat kan worden
Backup. Omdat ook je SD-kaartje, zoals je zegt, gejat kan geworden.

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
Ik had gewoon mijn iPad mee op vakantie, al m'n foto werden iedere dag naar dat ding weggeschreven, werkte ideaal. Ik moest op gegeven moment alleen wat series verwijderen om nog foto's toe te kunnen voegen. :F

Zo'n imagetank hebik ook gehad, viel me tegen. Ten eerste vanwege de snelheid. Daarnaast was het (met de versie die ik had) niet mogelijk om je foto's te bekijken, dat geeft je dan nog steeds niet echt een veilig gevoel. Gewoon een netbook of een tablet lijkt mij tegenwoordig de beste oplossing. De eerder genoemde grotere sd kaarten gebruiken schiet niet echt op lijkt mij, want corrupt of kwijt = corrupt of kwijt. Nu kan je tenminste dagelijks even een backup maken naar een ander opslagmedium. Het liefst zou ik mijn foto's direct naar mijn NAS uploaden, maar daar heb je toch best een knappe verbinding voor nodig. En dat is op mijn vakantie tot nu toe nogal tegengevallen.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:06
The Eagle schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:13:
Ik heb z'n ding: http://www.bol.com/nl/p/s...-cn-131/1003004004381446/
Een USB copybox. Camera aan de ene kant, USB stick aan de andere kant, druk op de knop, en er wordt en directory aangemaakt op de USB stick waar de contents van de camera op gezet worden. Werkt perfect. Kostte me destijds een paar euro ofzo. Alleen ik kan ze nergens meer vinden - wellicht dat ook deze niet meer nodig zijn omdat USB sticks en memorycards zo goedkoop zijn geworden.
Dit is wel een briljant ding! Jammer dat het niet meer te verkrijgen is. Ik ken het probleem van de TS ook.

Laptop oid meenemen is vaak als je gaat backpacken geen optie, idem voor een tablet enzo.
Online backups maken is vaak ook niet geheel handig als je in the middle of knowhere zit (laat staan dat je überhaupt een verbinding heb). Met kopieën branden op een dvd is ook af en toe problematisch. Is bij mij vaker goed gegaan, maar heb er ook wel eens foto's door verloren door een combi van virus op geheugenkaart/gebruiker van de "fotozaak"

Ik zelf word altijd een beetje nerveus naarmate de weken voorbij gaan op vakantie, als mijn 8 gb kaartje vol begint te raken besef je steeds meer dat als het fout gaat, je toch heel veel kwijt bent. Elke week ofzo even zo'n (incrementeel zou natuurlijk helemaal super zijn) backupje maken op een stickje zou natuurlijk handig zijn.

Hi Ha Hopjesvla

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 16:16
Misschien hebben jullie hier iets aan:

http://www.ebay.nl/itm/Ma...pters&hash=item3375b6b5a9

Kopieert camera -> usb-stick

• Hopjesvla79
Thanks!, alleen jammer dat de verzendkosten hoog zijn. Heb nog een beetje gezocht maar ook dit is volgens mij iets wat niet echt meer goed te verkrijgen is. Blijkbaar toch niet echt markt voor dit soort dingen. Jammer.

Hi Ha Hopjesvla

• nero355

nero355

Hopjesvla79 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:36:
Thanks!, alleen jammer dat de verzendkosten hoog zijn. Heb nog een beetje gezocht maar ook dit is volgens mij iets wat niet echt meer goed te verkrijgen is. Blijkbaar toch niet echt markt voor dit soort dingen. Jammer.
20 a 30 USD is heel normaal hoor. Wees blij dat de verkoper naar Nederland verzendt : Meestal doen ze dat niet vanuit de USA :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hopjesvla79
Klopt, maar in verhouding dan he. Wat ik trouwens zo even over die sitecom heb gelezen....daar word je niet heel blij van. Jammer het idee is goed.

Hi Ha Hopjesvla

• nero355

nero355

Het is wel veel goedkoper dan wat de ImageTanks vroeger hebben gekost ;)
Als het je probleem oplost : Waarom niet gewoon bestellen en de verzendkosten voor lief nemen ??

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb een P2000 van epson, was destijds (ten tijde van de canon 20D) een leuk ding, je kon bijvoorbeeld ook RAW foto's bekijken op 't schermpje, maar met 40GB capaciteit is ie tegenwoordig achterhaald.

Wordt dus ook niet meer gebruikt, ik koop er wel gewoon een 32GB kaartje bij als ik wat te kort kom op vakantie.

Ga je een lange reis maken ofzo?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

abrakadaver schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:33:
Wordt dus ook niet meer gebruikt, ik koop er wel gewoon een 32GB kaartje bij als ik wat te kort kom op vakantie.
Ik denk dat er duizenden op zolders beland zijn. Zijn ze op Marktplaats ook niet te vinden?

• Hopjesvla79
Niet om het topic te kapen, maar voor mij zou het puur om als backup mogelijkheid gaan. Voor extra opslag koop ik wel een extra kaartje. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat het ook niet echt een musthave is, het is meer zoiets in de categorie: "ik wist niet dat het bestond, handig om te hebben en waarom zijn er niet meer van dit soort dingen"
Zag op dx.com ook al externe HD's met SD kaart lezers (alleen niet op voorraad nu en de vraag is of ze SDHC slikken), is dus idd een imagetank achtige oplossing. Doch ben ik wel gecharmeerd van het Sitecom achtige idee (maar zoals gezegd, wat ik aan reviews erover heb kunnen vinden...het verbaasd me niet dat ze niet meer et krijgen zijn) aangezien het met lichter en minder storingsgevoelig lijkt vanwege het ontbreken van een HD.

Maar wellicht dat TS zo wel weer wat meer ideen heeft gekregen :-)

Hi Ha Hopjesvla

• Aijse
TS hier, ik had geen idee hoe het apparaatje wat ik zocht heet. Blijkt dus een image tank te zijn. Of het sitecom apparaat dat naar USB schrijft. Als daar versies van zouden zijn met up to date snelheid en een scherpe prijs zou ik daar zeker geïnteresseerd zijn. Blijkbaar is deze markt echter outdated. Helaas, maar bedankt voor het mee denken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Als je een backup van je kaartje wil trekken is zoiets misschien ook wel handig?

http://azerty.nl/0-1176-5...k-usb-2-0-cardreader.html

Wel jammer dat 't naar een ander kaartje is en niet naar bv een dikke USB stick.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik had vorig jaar tijdens mijn reis naar de USA de laptop mee, en elke dag als ik foto's gemaakt had zette ik ze gewoon daarop. Daarnaast liet ik ze ook nog op de kaartjes staan.

Ik verwacht zomaar dat het de komende vakantie niet anders zal zijn :)

Ik zag trouwens de opmerking dat een laptop niet handig is tijdens backpacken. Ik ben dan wel benieuwd waarom niet? Mijn laptop neemt minder plek in dan mijn camera+lenzen...

[ Voor 26% gewijzigd door Polariteit op 02-08-2012 07:21 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Aijse schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:59:
zonder een computer nodig te hebben
Toch zou mijn keuze een netbook zijn. Gek genoeg zijn die dingen momenteel duurder aan het worden: een tijdje terug was de goedkoopste in de pricewatch 170 euro, nu 235.
Tweedehands trouwens voor 100 euro te vinden.

• Hopjesvla79
marceltuit schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:19:
Ik had vorig jaar tijdens mijn reis naar de USA de laptop mee, en elke dag als ik foto's gemaakt had zette ik ze gewoon daarop. Daarnaast liet ik ze ook nog op de kaartjes staan.

Ik verwacht zomaar dat het de komende vakantie niet anders zal zijn :)

Ik zag trouwens de opmerking dat een laptop niet handig is tijdens backpacken. Ik ben dan wel benieuwd waarom niet? Mijn laptop neemt minder plek in dan mijn camera+lenzen...
tja, voor mij is elke gram minder, meegenomen. En plek in mijn backpack/ geen zorg dat je iets waardevols/fragiels etc bij je heb. Ik persoonlijk zou dus nooit een laptop meenemen. Als ik af en toe zie hoe er met mijn backpack omgegaan wordt, dan heb je dus je laptop tijdens het reizen zelf in je daypack zitten, maar ook die moet bij mij zo licht en compact mogelijk zijn. Daarbij nog het feit dat je afhankelijk bent van stroom (als je accu leeg is), ook dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen. Natuurlijk de camera zelf trekt ook stroom, maar een klein extra accuutje is weer gemakkelijker mee te nemen (of een setje batterijen) . Solo gaat er bij mij sowieso alleen maar een compact mee, geen gesleep met lenzen enzo.
Maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen wat handig is en is een persoonlijke keuze.

Het is ieg goed om te weten welke opties er zijn, zeker als er oplossingen zijn waar je zelf nog niet aan gedacht heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-08-2012 08:10 ]

Hi Ha Hopjesvla

• henkie196
  • Niet online
Als je trektochten gaat maken, wil je inderdaad zo weinig mogelijk gewicht meenemen. Maar voor een gewone vakantie (of zelfs backpacken zoals je in Australië doet), neem ik altijd een netbook mee als back-up optie.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:03

Ankh

|true

Hier nog iemand die dus aan het zoeken is naar een imagetank. Via familie kan ik wel een oude vosonic lenen, maar deze heeft maar 40GB. Dus 1 kaartje van 32GB wordt wat lastiger (heb een Nikon D7000). Maar helaas zijn imagetanks nooit echt wat grootst geworden in NLD. Degene die je vindt zijn echt duur...

Wij gaan backpacken en willen dus zo min mogelijk meenemen. Ik kwam een IDE Hyperdrive tegen die op AAA's loopt, maar deze is helaas niet meer leverbaar.

Als je nu kijkt is er een Hyperdrive die je kan koppelen aan je iPad. Alleen betekent dat dat je 2 keer moet kopieren.. Dus dat is ook niet handig.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:06
mensen wat doet iedereen moeilijk met imagetanks, koop voor een paar 8gb kaartjes (ja 8gb niet 16 niet 32 niet 64) en knal die allemaal vol ik ben 3 weken op vakantie geweest met een 5d II en 8x 8gb kaartjes ik kwam terug met 16gb beeldmateriaal verdeelt over alle 8 de kaartjes.

vergeet niet dat als je 1 imagetank hebt en daar alle foto's op hebt staan dat alles op 1 plek staat ik had nu verschillende dagen op verschillende kaartjes staan en mocht er 1 stukgaan (en ik heb cf kaartjes waar ik per ongeluk op heb gezeten en zware deuken/knikjes inzitten) ik moet de eerste die het niet meer doet nog tegen komen (en nee ik gebruik die kaartjes niet meer maar ik kan er nog steeds data op/af halen)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
AjDuLion schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:04:
mensen wat doet iedereen moeilijk met imagetanks, koop voor een paar 8gb kaartjes (ja 8gb niet 16 niet 32 niet 64) en knal die allemaal vol ik ben 3 weken op vakantie geweest met een 5d II en 8x 8gb kaartjes ik kwam terug met 16gb beeldmateriaal verdeelt over alle 8 de kaartjes.

vergeet niet dat als je 1 imagetank hebt en daar alle foto's op hebt staan dat alles op 1 plek staat ik had nu verschillende dagen op verschillende kaartjes staan en mocht er 1 stukgaan (en ik heb cf kaartjes waar ik per ongeluk op heb gezeten en zware deuken/knikjes inzitten) ik moet de eerste die het niet meer doet nog tegen komen (en nee ik gebruik die kaartjes niet meer maar ik kan er nog steeds data op/af halen)
Volgens mij ging het erom dat de fotos niet alleen op de kaartjes staan, maar ook op een 2e plek. Dat kan een imagetank zijn, maar ook een USB stick of andere kaartjes.

Jouw optimisme met kaartjes deel ik niet, heb er nu al 4 stuk gehad. Het meest onbetrouwbare butt-merk is wel Lexar overigens... :(

Ik deel je mening dat je voor alleen tekort aan ruimte geen imagetank nodig hebt.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:04:
Als je een backup van je kaartje wil trekken is zoiets misschien ook wel handig?

http://azerty.nl/0-1176-5...k-usb-2-0-cardreader.html

Wel jammer dat 't naar een ander kaartje is en niet naar bv een dikke USB stick.
Dit lijkt mij inderdaad handig. En je neemt bijvoorbeeld 4 van deze: pricewatch: Sandisk Ultra 32GB SDHC UHS-I 30MB/s mee. 2 voor het schieten van foto's en 2 voor de backup. Daar moet je een heel eind mee komen. BTW ter bescherming bewaar ik mijn SD kaartjes in dit soort dingen: http://www.dealextreme.co...-card-reader-6858?item=22 . Kosten maar een paar dollar, geeft wat bescherming en je kunt ze direct in een computer steken. Dan heb je voor ongeveer 130 euro 64GB aan redelijk snelle kaartjes en een mobiele backup oplossing.
Pagina: 1