Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Beste mensen,

Ik zit met een aardig lastig probleempje waar momenteel kennelijk niemand uit lijkt te komen. Ik heb eind vorig jaar de overstap van vinyl naar digitaal DJ-en gemaakt en een Native Instruments Traktor Kontrol S4 gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.kontrols4.nl/images/native-instruments-traktor-kontrol-s4/native-instruments-traktor-kontrol-s4.png
Prima ding, ware het niet dat ik zeer recentelijk een laptop van Dell (Inspiron 17R Special Edition (7720), zelf geupgrade met 512GB SSD en 8GB) heb gekocht, met name voor live optredens (Traktor Pro 2.5.1 en Ableton Live), waarop vier USB 3.0-poorten zitten; voor de rest alleen een cardreader, een DVD-RW-drive en dat is het qua aansluitingen. Nu wil het geval dat Native Instruments zo handig is geweest audio streaming te kiezen als communicatiemiddel met Traktor i.v.m. snelheid.

Enige probleem is: het blijkt dat USB 3.0 geen liefhebber is van audio streaming; dit resulteert direct in een BSOD. Na bergen speurwerk blijken zowel Mac- als PC-gebruikers hier last van te hebben en is er niet echt 1-2-3 een oplossing voor het probleem. Volgens technici zit het niet in de drivers, maar in de architectuur van USB 3.0; m.a.w.: USB 2.0 apparaten die van audio streaming gebruik maken zijn per definitie niet futureproof als ik NI mag geloven.

Nu heb ik de drivers van de USB-controller (Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller (DriverVer=02/27/2012,1.0.4.220)) gedeïnstalleerd en dan krijg ik geen BSOD's meer. Ik heb dit ook gemeld op het desbetreffende forum, waar men ook blij mee was. Maar dan blijven er nog wel twee problemen over:

- De controller verliest zo nu en dan contact met Traktor (interface reageert niet meer op controller)
- USB 3.0 werkt (uiteraard) niet meer, niet erg handig dus voor datatransfer e.d.

NI onderkent het probleem en het schijnt dat men voor Apple-gebruikers bezig is met het verbeteren van de drivers (wat dat voor zin heeft is mij een raadsel als het een interfaceprobleem is, maar goed) en dat men verderop in de toekomst ook voor Windows-gebruikers weleens een keer wil gaan kijken voor oplossingen.

Al met al zit ik dus met 2500 euro aan apparatuur wat haperend werkt en wat ik echt niet met bakken verlies ga verkopen. Daarintegen durf ik ook echt niet live te gaan voor honderden mensen met een haperend systeem; geen zin in een fluitconcert en tijdens een optreden ben ik met andere dingen bezig dan met technisch geneuzel. Ik baal hier echt gruwelijk van...

Mijn vragen:

- Heeft het zin om een USB 2.0 hub ertussen te prikken of volgt er dan alsnog een vertaalslag naar USB 3.0, waardoor het spulletje weer crasht?

- Is er misschien een USB 3.0 naar USB 2.0 converter te koop ergens?

- Is er een mogelijkheid om de optical bay om te bouwen naar een USB 2.0 controller of Expresscard interface, waar ik dan een USB 2.0 controller inprik?

- Is er eventueel een andere oplossing waar ik niet aan gedacht heb?

Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

Geldt het voor alle software?
Je zou VirtualDJ eens kunnen proberen.

Maakt het nog uit of je 32bits of 64bits Windows (of zelfs XP) gebruikt?
Dit zou je virtueel kunnen proberen.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Arrogant schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 05:12:
Geldt het voor alle software?
Je zou VirtualDJ eens kunnen proberen.
Dat zou kunnen ja, maar Traktor is de enige die zo'n enorme lijst met mogelijkheden biedt. Virtual DJ is een beetje speelgoed in vergelijking met Traktor. :)
Maakt het nog uit of je 32bits of 64bits Windows (of zelfs XP) gebruikt?
Dit zou je virtueel kunnen proberen.
Maakt geen verschil helaas.

Voor Mac is er trouwens een quick & dirty workaround die in sommige gevallen werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door TimMer op 31-07-2012 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:20

Arrogant

S.F.W.

TimMer schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 05:22:
[...]

Dat zou kunnen ja, maar Traktor is de enige die zo'n enorme lijst met mogelijkheden biedt. Virtual DJ is een beetje speelgoed in vergelijking met Traktor. :)
Misschien heb je nog een iPad liggen? :+

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Arrogant schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 05:45:
[...]

Misschien heb je nog een iPad liggen? :+
Gelukkig niet; alles wat Apple is heeft een boycot hier. :)

Maar ontopic: iemand die verstand heeft van USB 2.0/3.0 hardware interfacing en drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Niemand? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 17:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je het USB hub idee al geprobeerd? Het zou wel eens best kunnen dat het werkt :9

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

En waarvoor niet de audio output van tractor aansluiten op een input van je geluidskaart , midi en zooi over usb , en audio gewoon via de output/input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een USB 2.0 hun kost sowieso geen drol, dat is zeker de moeite waard. Andere optie: Cardbus USB 2.0 kaartje kopen. Dan weet je vrijwel zeker dat het werkt. Hopelijk een tijdelijke oplossing dan, totdat ze dat timing issue fixen.
beide opties zouden niet meer dan twee tientjes moeten kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Mavamaarten schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Heb je het USB hub idee al geprobeerd? Het zou wel eens best kunnen dat het werkt :9
The Eagle schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:25:
Een USB 2.0 hun kost sowieso geen drol, dat is zeker de moeite waard. Andere optie: Cardbus USB 2.0 kaartje kopen. Dan weet je vrijwel zeker dat het werkt. Hopelijk een tijdelijke oplossing dan, totdat ze dat timing issue fixen.
beide opties zouden niet meer dan twee tientjes moeten kosten :)
Lees net op een ander forum dat men de hub-optie al getest heeft: BSOD.

En ik heb helaas geen cardbusslot op mijn laptop; alleen 4 USB 3.0 ingangen. Had er zelf ook al aan gedacht, maar helaas dus...
Anoniem: 269504 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:12:
En waarvoor niet de audio output van tractor aansluiten op een input van je geluidskaart , midi en zooi over usb , en audio gewoon via de output/input :)
Dan moet ik eerst weer een fatsoenlijk externe geluidskaart aanschaffen i.v.m. geluidskwaliteit en latency. Weer een aardige stapel geld verder en daarnaast is het dan geen all-in-one solution meer, wat je voor het geld van de S4 toch wel zou moeten mogen verwachten...

Maar goed: misschien dat ik dat uiteindelijk toch maar ga doen. Native Instruments kennende gaat het nog minimaal een jaar duren voordat ze een halfgare oplossing bedacht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Misschien kun je in de bios de usb 3.0 op 2.0 zetten, ik weet eigenlijk niet of deze instellingen in de bios zitten.
Vroeger kon je usb 2.0 op lagere snelheden zetten.

Usb hub 3.0 proberen(met aparte voeding), dit i.v.m. misschien stroom problemen.

Verschillende kabels proberen, en zeker geen lange kabels gebruiken.

In de bios kun je usb ook op 2 manieren instellen, dus hoe hij door de operating system wordt gezien, dus beide proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door jan99999 op 03-08-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^ dat is sowieso wel een goede: zorgen dat BIOS-wise de boel op 2.0 speed draait.

Verder: ik zie dat er USB to Expresscard adapters in de handel zijn. Kost je rond de 15 euro ofzo. Als je daar weer een USB 2.0 Expresscard in zou zetten...het is een longshot, maar beter als niks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Voor streaming is USB ook niet supergeschikt, maar het is nou eenmaal een veelgebruikte interface. FireFire is bijvoorbeeld veel geschikter, en voor audio heb je echt geen 3Gb/s nodig...

Voor je Dell is het zoals hier boven gemeld misschien als eenvoudigste optie om te regelen dat je USB2 hebt, dus USB3 uit, USB 2.0 kaart enz.

Wat nog niet voorgesteld is, is kijken of je een verloopstukje kan vinden dat USB2.0 modus forceert. Voor zo ver ik weet communiceert USB de snelheid via pullups/pulldowns, dus dat moet met een verlengkabel en een of meerdere weerstandjes eenvoudig voor elkaar te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat me ineens nog te binnen schoot: Wat als je het in een VM probeert? Daarvan weet je iig zeker dat ze geen USB 3.0 support hebben. Win XP iig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
TimMer schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 04:44:
Enige probleem is: het blijkt dat USB 3.0 geen liefhebber is van audio streaming; dit resulteert direct in een BSOD. Na bergen speurwerk blijken zowel Mac- als PC-gebruikers hier last van te hebben en is er niet echt 1-2-3 een oplossing voor het probleem. Volgens technici zit het niet in de drivers, maar in de architectuur van USB 3.0; m.a.w.: USB 2.0 apparaten die van audio streaming gebruik maken zijn per definitie niet futureproof als ik NI mag geloven.
Isochronous transfer mode in USB 3.0 heeft behoorlijk wat aandacht gekregen om backwards compatible te zijn met USB 2.0: zie bijv. http://www.usb.org/develo..._Isochronous_Froelich.pdf

Werken USB speakers wel op de USB 3.0 poort? Of zorgen die ook voor BSOD?
[edit] nog effe nagedacht, maar een webcam inpluggen is wat makkelijker.....niet zoveel mensen hebben USB speakers. Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat de speakers & webcam niet in USB bulk mode gaan transmitten.

Je zou met een USB sniffer aan de gang kunnen gaan, om te kijken of er een verschil zit in wat de USB pakets doen op een USB 3.0 en USB 2.0 PC.

[ Voor 9% gewijzigd door MooiNietDus op 04-08-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
jan99999 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:59:
Misschien kun je in de bios de usb 3.0 op 2.0 zetten, ik weet eigenlijk niet of deze instellingen in de bios zitten.
Vroeger kon je usb 2.0 op lagere snelheden zetten.

Usb hub 3.0 proberen(met aparte voeding), dit i.v.m. misschien stroom problemen.

Verschillende kabels proberen, en zeker geen lange kabels gebruiken.

In de bios kun je usb ook op 2 manieren instellen, dus hoe hij door de operating system wordt gezien, dus beide proberen.
BIOS is erg beperkt; heb alle opties al geprobeerd. Geen oplossing helaas...
The Eagle schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:49:
^^ dat is sowieso wel een goede: zorgen dat BIOS-wise de boel op 2.0 speed draait.

Verder: ik zie dat er USB to Expresscard adapters in de handel zijn. Kost je rond de 15 euro ofzo. Als je daar weer een USB 2.0 Expresscard in zou zetten...het is een longshot, maar beter als niks :)
Is een mogelijkheid; zal een opzoeken of dat een verandering teweeg gaat brengen (uiteindelijk wordt het weer vertaald naar USB 3.0 uiteraard).
johnkeates schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:55:
Voor streaming is USB ook niet supergeschikt, maar het is nou eenmaal een veelgebruikte interface. FireFire is bijvoorbeeld veel geschikter, en voor audio heb je echt geen 3Gb/s nodig...
Ik weet het, maar helaas: de S4 is USB 2.0 en op mijn laptop is geen FW aanwezig voor eventuele conversie.
Voor je Dell is het zoals hier boven gemeld misschien als eenvoudigste optie om te regelen dat je USB2 hebt, dus USB3 uit, USB 2.0 kaart enz.

Wat nog niet voorgesteld is, is kijken of je een verloopstukje kan vinden dat USB2.0 modus forceert. Voor zo ver ik weet communiceert USB de snelheid via pullups/pulldowns, dus dat moet met een verlengkabel en een of meerdere weerstandjes eenvoudig voor elkaar te krijgen zijn.
Dat idee postte ik eerder in de vorm van een USB 2.0 controller, maar aangezien ik geen verstand heb van electronica en zeker niet USB 3.0 - USB 2.0 conversie weet ik niet of dat gaat helpen, vandaar dus ook de vraag of er iemand hier verstand van 3.0 - 2.0 interfacing heeft. :)
The Eagle schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:00:
Wat me ineens nog te binnen schoot: Wat als je het in een VM probeert? Daarvan weet je iig zeker dat ze geen USB 3.0 support hebben. Win XP iig niet ;)
VM gaat te traag worden; de communicatie S4 <-> Traktor is realtime (maximaal 10ms latency). Maar het was op zich een goed idee inderdaad. :)
MooiNietDus schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 02:36:
[...]

Isochronous transfer mode in USB 3.0 heeft behoorlijk wat aandacht gekregen om backwards compatible te zijn met USB 2.0: zie bijv. http://www.usb.org/develo..._Isochronous_Froelich.pdf

Werken USB speakers wel op de USB 3.0 poort? Of zorgen die ook voor BSOD?
[edit] nog effe nagedacht, maar een webcam inpluggen is wat makkelijker.....niet zoveel mensen hebben USB speakers. Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat de speakers & webcam niet in USB bulk mode gaan transmitten.

Je zou met een USB sniffer aan de gang kunnen gaan, om te kijken of er een verschil zit in wat de USB pakets doen op een USB 3.0 en USB 2.0 PC.
Alle hardware die je noemt heb ik niet. :P

Ik denk dat ik de gok maar moet gaan wagen met een externe audio interface die wel goed werkt met USB 3.0, aangezien er softwarematig geen oplossing gaat komen (tenzij van NI, maar dat gaat dus waarschijnlijk nog maanden duren). Dit verhaal gaat lastiger en lastiger voor ze worden voorspel ik, aangezien hun producten enorm goed (blijven) verkopen en er steeds meer mensen komen die alleen USB 3.0 poorten hebben.

Bedankt voor het meedenken allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb die VM optie: voor zover ik weet hebben zowel VMware als Virtualbox tegenwoordig real time access tot USB poorten van de host. Dus is het alsnog een optie lijkt me :)
Gewoon proberen zou ik zeggen: een kale XP install in Vbox kost je misschien een uurtje, en dan weet je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat de software het kan, wil nog niet zeggen dat de hardware er geschikt voor is. Zo kan mijn laptop dat namelijk niet aan. De CPU ondersteund het wel, maar Asus heeft het moederbord (en bios-fautures) totaal tot op het bot gestript.

Of dat met deze Dell ook het geval is, geen idee. Maar dan kom je wel op een ander punt. Realtime access houdt dacht ik wel in dat je dus wel ook de drivers nodig hebt. Dan zit je wel dat je XP drivers voor deze hardware nodig hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:36:
Vwb die VM optie: voor zover ik weet hebben zowel VMware als Virtualbox tegenwoordig real time access tot USB poorten van de host. Dus is het alsnog een optie lijkt me :)
Gewoon proberen zou ik zeggen: een kale XP install in Vbox kost je misschien een uurtje, en dan weet je het :)
Dat zou dan een mogelijkheid kunnen zijn inderdaad, maar op een gegeven ogenblik wil ik Traktor en Ableton gaan bridgen, dus tegelijkertijd laten draaien en samenwerken, en dat gaat een zooitje worden in een VM.

Externe geluidskaart werkt trouwens ook niet, gisteren geprobeerd. Kennelijk is audiostreaming het probleem niet: de S4 en USB 3.0 gaan sowieso niet samen.

Alleen als de USB 3.0 drivers niet geïnstalleerd zijn gaat het wel goed, maar dan nog raakt de connectie tussen Traktor en de S4 weleens verloren. Erg jammer allemaal dit geknoei, wat door wie dan ook (NI of Intel of beiden) is veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik was net even op zoek naar iets anders, toen mijn oog op deze post viel op een ander forum:
Bron: http://www.gearslutz.com/...40166-windows-7-irqs.html
Sorry to dig up an old thread, but I may have some useful information concerning IRQ's in W7. I've been getting BSOD randomly over the past several weeks and it seemed to be related to audio. I'm using an RME FF800. I saw timur's posts on the RME forum and saw that you are in the middle of a troubleshooting diagnostic of your own...very impreessed with your pc knowledge timur...way over my head.

Anyway, I also have a number of IRQ's sharing, IRQ 19 in this case where my FireWire port resides. This includes USB "ports". This is interesting since the BSOD's were usually associated with the clicking of the mouse on audio apps (WMP, embeded audio, Cubase 5, etc). The BSOD's usually implied that a device did not "report" fast enough including irql less than or equal to zero, etc.

It seems that it is possible to set an IRQ priority in the registry. I will post the link with the instructions if anyone is interested. After I set 19 to priority 1 and restarted, I cranked on the audio apps pretty hard and then went into cubase and mixed an entire song. Very solid so far and the asio meter which was previously jumping a lot calmed down greatly.

One last thing...Windows Aero was killing my asio performance even though "sounds" are turned off. I recommend killing it in W7. Hope this helpful.
Geen idee of je Aero aan hebt staan, maar dat kan dus een oorzaak zijn...en ook met je IRQ's en bijbehorende prio's zou je eens kunnen experimenteren. Nee heb je, ja kun je krijgen :)
Ik kan me niet herinneren dat IRQ prio's in XP en lager bestonden, dus wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Klinkt interessant. :)

Aero staat uit, zoals het op een dedicated audiobak hoort, dus dat is het niet. Maar IRQ's heb ik door de jaren heen zat ellende mee gehad inderdaad. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij je aparaatbeheer alle usb poorten disablen die je niet nodig hebt , elke usb poort eist een klein beetje bandbreedte . Zonder usb is nog beter , maar omdat je tractor wil gebruiken va usb kan dat niet .
Check je latency eens met de latency checker :)

http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 269504 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 07:36:
Je kan bij je aparaatbeheer alle usb poorten disablen die je niet nodig hebt , elke usb poort eist een klein beetje bandbreedte . Zonder usb is nog beter , maar omdat je tractor wil gebruiken va usb kan dat niet .
Check je latency eens met de latency checker :)

http://www.thesycon.de/eng/latency_check.shtml
Latency had ik al gecheckt; geen problemen. :)

Latency is ook het probleem niet; het gaat om een BSOD zogauw de Traktor Kontrol S4 direct via USB 3.0 verbonden is en Traktor wordt opgestart. Zogauw de S4 begint te interfacen crasht het hele circus dus simpelweg keihard met een BSOD. Van een andere S4-gebruiker:

Afbeeldingslocatie: http://www.native-instruments.com/forum/attachment.php?attachmentid=28710&d=1343973368
Hier meer informatie, inclusief gebruikers die het probleem teruggetraced hebben naar de drivers van NI. Daarintegen staat er hier een complete tekst en uitleg waarom het NIET aan de drivers van NI zou liggen. Hier nog een topic van een 'tevreden' gebruiker.

Nu is het NI er natuurlijk alles aan gelegen om het probleem niet HUN verantwoordelijkheid te maken, maar op zich klinkt het mij als driver-interfacing-leek plausibel in de oren. Niet dat het er beter op maakt, maar goed...

Uit het Gearslutz-topic:
Anyway, only IRQs 0-15 are "physical" IRQs, anything higher than 16 is "virtual" and thus it doesn't really matter what numbers you see.
IRQ 16 is dus virtueel en dit is de eerste die gedeeld wordt. Dus IRQ's zijn het probleem kennelijk ook niet.

Het blijft dus hangen op het verhaal van NI dat USB 3.0 niet zo backwards compatible is als men wil doen geloven. Lastig, aangezien langzaam maar zeker de transitie USB 2.0 -> USB 3.0 gemaakt wordt door zowel de industrie als de consument en er dus heel wat mensen problemen gaan krijgen met USB 2.0 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou die usb streaming gewoon vergeten en die Tractor via audo gebruiken als die dat probleem blijft houden . Zeker als het een standalone device is lijkt me dat je het op die manier moet gebruiken , je kan Tractor zien als muziekinstrument . als je met vinyl draait gebruik je toch ook geen usb }:O
De mogelijkheden van een audiostream zijn volgens mij talrijker dan een usb stream , met audio heb je nog de mogelijkheid andere hardware aan te schaffen om het geluid te veranderen . Zet een vette gecombineerde filterbak met een mengertje tussen en je setup :)

Het is al heel moeilijk om een stabiel midi signaal uit een pc te sturen , laat staan een gecombineerde usb bus waar audio en midi doorgaan . Bij mij gaat midi out via de compoort , wat vrij oud is maar kwa irq en interupts is dat perfect :)

quote Het grote mechanische toetsenborden topic

PS/2 of USB

PS/2 Wint op drie fronten:
• Ten eerste, het ondersteunt full NKEY rollover (Waarbij USB maximaal 6 key rollover ondersteunt).
• Ten tweede, PS/2 gebruikt geen polling rates(I.t.t. USB), maar forceert de CPU om de aanslag direct te registeren, aangezien PS/2 een 'hardware interrupt' veroorzaakt.
• Ten derde: de USB bus kan door meerdere apparaten gebruikt worden, waardoor je toetsaanslagen vertraagd registreert kunnen worden.
Dus mocht je een PS/2 toetsenbord en PS/2 aansluiting hebben - Gebruik hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
[b]TimMer schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:26:Hier meer informatie, inclusief gebruikers die het probleem teruggetraced hebben naar de drivers van NI. Daarintegen staat er hier een complete tekst en uitleg waarom het NIET aan de drivers van NI zou liggen.
De 1e post beweert dat de BSOD veroorzaakt wordt door een driver van NI. De 2e post beweert dat de driver van NI crasht omdat de onderliggende USB 3.0 driver tekort schiet. Dat is niet tegenstrijdig met elkaar. NI schiet zeker tekort (als de crash echt door hun veroorzaakt word), want je kan natuurlijk niet Windows laten BSOD'en.

Ik denk niet dat je veel verder komt zonder daadwerkelijk te kijken welke USB packets er precies verstuurd worden op een USB 2.0 poort en op een USB 3.0 poort. Je zou zoiets kunnen proberen: http://www.sysnucleus.com/ (de eval versie dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 269504 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:54:
Zou die usb streaming gewoon vergeten en die Tractor via audo gebruiken als die dat probleem blijft houden . Zeker als het een standalone device is lijkt me dat je het op die manier moet gebruiken , je kan Tractor zien als muziekinstrument. als je met vinyl draait gebruik je toch ook geen usb }:O
De mogelijkheden van een audiostream zijn volgens mij talrijker dan een usb stream , met audio heb je nog de mogelijkheid andere hardware aan te schaffen om het geluid te veranderen . Zet een vette gecombineerde filterbak met een mengertje tussen en je setup :)
Zo zat ik er zelf ook in, totdat ik erachter kwam dat een externe audiointerface ook de oplossing niet is.

S4 (in welke modus ook) via USB 3.0 aansluiten: BSOD. Je kunt er dus niet voor kiezen audiostreaming (of in ieder geval hetgeen wat de crashes veroorzaakt) uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt toch een NIC op die laptop?

100.000 verschillende "el cheapo" routers/devices sharen een USB 2.0 port via ......

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-08-2012 02:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Misschien denk ik heel simpel, maar werkt een USB to MIDI geval niet gewoon :? Je weet wel, zo'n ding dat je voor twee tientjes bij de feedback haalt om je keyboard mee aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 02:52:
Je hebt toch een NIC op die laptop?

100.000 verschillende "el cheapo" routers/devices sharen een USB 2.0 port via ......
Als die S4 al over de zeik gaat van kleine verschillen tussen USB 3.0 en USB 2.0 dan wil ik niet meemaken wat hij gaat doen als je USB 2.0 -> vertaling USB 2.0 naar Ethernet -> meerdere lagen Ethernet -> NIC gaat doen. ;) Om over de latency nog maar te zwijgen, ALS je het al draaiend krijgt.

Maar bedankt voor het meedenken. :)
The Eagle schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:12:
Misschien denk ik heel simpel, maar werkt een USB to MIDI geval niet gewoon :? Je weet wel, zo'n ding dat je voor twee tientjes bij de feedback haalt om je keyboard mee aan te sluiten.
Traktor communiceert niet via MIDI met de S4, alleen via USB 2.0. Er zitten wel MIDI-poorten op, maar die zijn voor syncen met externe MIDI-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Heb nog eens na zitten denken over het verhaal Ethernet -> USB. Hoe zou dit moeten gaan werken?

Afbeeldingslocatie: http://www.computercableinc.com/ccinc/images/USB-to-RJ45-RJ11-Adapter.jpg

Dit doet toch niets meer dan een Ethernet-signaal via een USB-ingang laten lopen? Oftewel: dit is toch ook nutteloos voor hetgeen wat ik ermee zou willen?

Wat een ongelofelijke ellende dankzij een paar niet al te fraaie designfouten...

[ Voor 34% gewijzigd door TimMer op 09-08-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je ver genoeg gaat vindt je wel een oplossing , misschien is de enigste optie een andere labtop nemen die wel compatibel is met Tractor . Zowiezo zijn grote merken zoals Dell ,Sony en hp op driver gebied nogal leuk bezig door vaak drivers te maken specefiek voor die hardware . Dat is allemaal prima tot je een keer exotiesche hardware probeert zoals Tractor , dan gaat er toch iets fout met het hele USB 3 gedeelte of de drivers zijn gewoon niet compatibel .

Er zijn wel labtops met usb 2 die zelfs xp ondersteunen , zou je gebruikt kunnen nemen in combinatie met je andere labtop .

Zo een asus bv. ondersteund usb 2 en XP , neem je tractor mee om te proberen .

V&A aangeboden: asus X71q

Het is alleen een drastiesche maatregel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Er is een nieuwere driver bij Intel zelf te vinden misschien dat deze iets oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Anoniem: 269504 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:49:
Als je ver genoeg gaat vindt je wel een oplossing , misschien is de enigste optie een andere labtop nemen die wel compatibel is met Tractor

...

Het is alleen een drastiesche maatregel :D
Dat is zacht uitgedrukt: ik heb net voor bijna 1500 euro aan hardware aangeschaft (laptop + upgrades). Die S4 gaat nog eerder de deur uit dan die laptop, zeker gezien het feit dat ik echt binnen no time een schurfthekel aan Native Instruments heb gekregen wegens hun beroerde supportafdeling. Ze hebben net alle betrokken topics dichtgegooid op hun forum zonder enige oplossing "omdat men toch maar in herhaling viel over de klachten". Werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt...

Dit was de eerste en direct laatste keer dat ik zaken met NI doe en dat feit zal ik ook zeker niet onder stoelen of banken steken binnen mijn netwerk (organisatoren, DJ's en producers).

Over XP: ten eerste is dat een prehistorisch OS (niet geschikt voor SSD's door gebrek aan TRIM, slecht memorymanagement, etc), ten tweede draait de nieuwste versie van Traktor alleen onder Windows 7 en OSX. Geen optie dus. :)
regmaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:10:
Er is een nieuwere driver bij Intel zelf te vinden misschien dat deze iets oplost?
Bedankt voor de moeite. _O_

Lost helaas niets op; had hem namelijk al geprobeerd; hopelijk gaan NI en Intel er uiteindelijk samen uitkomen. :)

NI is momenteel ook in overleg met Apple en heeft ook al betadrivers voor OSX gemaakt die in de meeste gevallen wél werken, wat al aangeeft dat ze dondersgoed weten dat ze fout zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door TimMer op 09-08-2012 21:56 ]

Pagina: 1