Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-03 10:32
edit: pricewatch geeft een link naar een verkeerd product. Deze post is dus niet meer geldig...

De Gigabyte GA-Z77X-D3H voor 99,56 te bestellen incl. BTW. Bij laatste check nog op voorraad.

Had een PriceAlert op dit product staan, en moet zeggen dat het een erg mooi prijsje is naar mijn mening. Vandaar dat ik er een post van maak. Weet niet of ik goed zit en of het een rede is om een topic te starten, dus voeg ik er een vraag aan toe:

Is er op het moment een beter bord met dezelfde chipset beschikbaar met dezelfde/betere prijs/kwaliteit verhouding?

Link: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

[ Voor 8% gewijzigd door xboxlivejunk op 30-07-2012 10:51 . Reden: fout pricewatch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? eens door om een shortlist te maken van andere borden die je kan overwegen en kijk of daar goedkopere varianten tussen zitten.

Maar €100 voor een Z77 is geen slechte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
...
Maar €100 voor een Z77 is geen slechte prijs
Als je de conclusie van deze redactionele review dan ook nog meeneemt, kon ik het in ieder geval niet laten om er 1 te bestellen.

reviews: Zes Ivy Bridge-moederborden vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jey
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 20:33

Jey

Dit gaat over een DS3H en niet over een D3H, dat is nogal een verschil. Staat dus fout in de pricewatch.

Met deze pricewatch link:

http://tweakers.net/price...gigabyte-ga-z77-ds3h.html

[ Voor 33% gewijzigd door Jey op 30-07-2012 10:16 . Reden: met pricewatchlink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
Jey schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:15:
Dit gaat over een DS3H en niet over een D3H, dat is nogal een verschil. Staat dus fout in de pricewatch.

Met deze pricewatch link:

http://tweakers.net/price...gigabyte-ga-z77-ds3h.html
Dan zullen we dat eens snel annuleren! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat verschil zit hooguit in de featureset, wat kwaliteit betreft maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
TERW_DAN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:13:
Dat verschil zit hooguit in de featureset, wat kwaliteit betreft maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Ja was wel op zoek naar 4x SATA-600, en als ik dan toch nog besluit het andere bord te kopen kan dit ergens anders nog goedkoper (als ik de pricewatch dan wél kan geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

4x 6Gbps SATA ga je niet native vinden. Waar je dan op moet letten is de kwaliteit van de 3rd party chips die gebruikt wordt. In veel gevallen kun je dan beter de 3Gbps SATApoorten pakken van de Intelchip, die zijn sneller dan de SATA 6Gbps poorten van bijv een Marvellchipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
TERW_DAN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:22:
4x 6Gbps SATA ga je niet native vinden. Waar je dan op moet letten is de kwaliteit van de 3rd party chips die gebruikt wordt. In veel gevallen kun je dan beter de 3Gbps SATApoorten pakken van de Intelchip, die zijn sneller dan de SATA 6Gbps poorten van bijv een Marvellchipje.
Hmm... ok. Als ik dan 2 schijven in raid-0 achter een SSD (cache) hang, kan ik ze beter in SATA-300 van Intel hangen? Dat Marvell chipje zit namelijk 'toevallig' ook op de betreffende Gigabyte GA-Z77X-D3H als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die Marvell chip zit op praktisch ieder bord (ik geloof dat alleen MSI nu een ASmedia erop heeft zitten). Maar je wilt 2 mechanische disks in RAID0 zetten? Dan is de 6Gbps SATA overkill om te gebruiken, die snelheden haal je toch niet (hooguit de cache, maar dat zijn altijd maar hele kleine bursts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
TERW_DAN schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:30:
Die Marvell chip zit op praktisch ieder bord (ik geloof dat alleen MSI nu een ASmedia erop heeft zitten). Maar je wilt 2 mechanische disks in RAID0 zetten? Dan is de 6Gbps SATA overkill om te gebruiken, die snelheden haal je toch niet (hooguit de cache, maar dat zijn altijd maar hele kleine bursts).
Maar 2 bijv. 7200rpm rps disks RAID0 3Gbps achter een SSD cache is wel merkbaar t.o.v. gewoon 1 disk (6Gbps/3Gbps), of kan ik dan beter kiezen voor 1 schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
ik weet niet of je al raid0 + ssd cacheing kan gebruiken.

raid1 + ssd cacheing kan wel, net zo snel als raid0 bij lezen, wat beter random reads, maar je hebt maar de helft van de ruimte.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

xboxlivejunk schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:34:
[...]

Maar 2 bijv. 7200rpm rps disks RAID0 3Gbps achter een SSD cache is wel merkbaar t.o.v. gewoon 1 disk (6Gbps/3Gbps), of kan ik dan beter kiezen voor 1 schijf?
Een schijf met SSD cache is sowieso sneller dan een schijf zonder, ongeacht of deze nu aan een 3Gbps of 6Gbps connector zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik heb een Gigabyte Z77X UDH5 WIFI. Ik gebruik een Crucial Adrenaline 60GB (aan SATA600 poort) als cache SSD voor m'n Windows partitie die op een Raid0 array staat (aan twee SATA300 poorten).
Aanzienlijk verschil met booten, het opstarten van m'n progs en browsen. Werkt erg prettig :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voor aanbiedingen kan je je in de toekomst wenden tot Algemeen korting en aanbiedingen topic ;)

Nu blijkt het niet om een aanbieding te gaan, maar om een verkeerde koppeling met het product.

[ Voor 35% gewijzigd door Bolletje op 31-07-2012 14:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.