Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[idee] Optie om dubbelpost te verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Waarom kunnen wij onze eigen posts niet verwijderen? Soms heb je namelijk een dubbelpost en dat is dan best irritant. Als er een optie is die bij dubbelposts tevoorschijn komt (zodat je je dubbelpost kan verwijderen), zou dat heel erg handig zijn. Het liefst nog met: ''Weet je zeker dat je deze dubbelpost wil verwijderen?'

Deze meneer heeft daar iets moois op geschreven in dit topic: [feat] Dubbelpost samenvoegen
crisp schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:43:
Wat versta jij onder een dubbelpost? Ik versta daaronder twee identieke posts na elkaar, en daar hebben we dus al een check voor ingebouwd (race-condities daargelaten).

Als je daaronder verstaat 2 posts van dezelfde gebruiker in hetzelfde topic na elkaar: waarom zouden we daar een technische oplossing voor moeten implementeren? Je wordt er nu al op gewezen als je de laatste persoon bent die heeft gereageerd in een topic dus dat het in de meeste gevallen wenselijk is toevoegingen in je laatste post te zetten.

Als je echter twee inhoudelijk heel verschillende reacties wilt plaatsen dan kan ik me voorstellen dat het soms duidelijker is als je dat in losse posts doet. Bij een automatische post-samenvoeging maak je dat dan weer onmogelijk, en dat acht ikzelf onwenselijk.

Sommige dingen moet je niet proberen op te lossen met technische maatregelen; een dosis gezond verstand zou voldoende moeten zijn, en anders wordt je er vanzelf wel een keer op gewezen...
Er zijn nog steeds mensen die het op één of andere manier presteren om dubbelposts te krijgen.
Daarom is mijn idee ook, om een optie te voorschijn laten komen indien iemand 2x heeft gepost, zodat deze persoon één van de 2 posts kan verwijderen. Scheelt weer wat ''spam''. Jullie kunnen natuurlijk wel denken van: wat maakt dat nou uit een dubbelpost?
Nou die zijn toch verdomd lastig als je op zoek bent naar bepaalde informatie.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Totaal mee oneens. Dit komt zo weinig voor dat dat niet voldoende reden is om zo'n controle in te bouwen. Dubbelposter kan een topic report maken, moderator kan de extra post verwijderen. Dat is echt geen dagtaak. Zonde van de devtijd.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Slechte manieren moet je niet met techniek willen oplossen. Opvoeden van de mensen is dan veel effectiever. Alleen zullen wij simpele users geen inzage hebben en krijgen in wat de mods/admins richting users sturen om ze te attenderen op hoe het hier gaat.

Tuurlijk kan je een post automatisch bij de vorige laten invoeren dat het niet een nieuwe post wordt, maar een edit. Een kick binnen 24 uur zou als edit erbij gezet kunnen worden. Maar je moet luie (en misschien wel lastige) users vooral niet makkelijker maken om zich niet aan de regels te houden.

Een forum is geen auto waarbij je zaken als ABS wel handig zijn voor de veiligheid.

Ey!! Macarena \o/

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik zal jullie eerlijk vertellen dat ik niet veel over devven weet, maar is zoiets inbouwen niet 30 minuutjes typwerk?
vervolgens nog 1 uurtje zoeken naar gekke buggs of iets dergelijks (kans lijkt me vrij klein met zo'n klein dingetje). Website om 12 uur in de nacht updaten (zoals altijd) en tadaa

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stef602 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:56:
Ik zal jullie eerlijk vertellen dat ik niet veel over devven weet, maar is zoiets inbouwen niet 30 minuutjes typwerk?
Het eerste had je moeten weerhouden van het tweede ;) . Maar waarom zou dit nodig zijn? Waarom zou je gebruikers mogelijkheden geven die in postverwijdering kunnen resulteren?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:59:
[...]

Het eerste had je moeten weerhouden van het tweede ;) . Maar waarom zou dit nodig zijn? Waarom zou je gebruikers mogelijkheden geven die in postverwijdering kunnen resulteren?
:o het is gambieter _/-\o_

Je kan ook net zo goed je post editten toch? en als je maar 1 van 2 posts kan verwijderen. Na 1x een post verwijderen is het gewoon over.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
offtopic:
Met het 'rechtensysteem' van Tweakers.net is het absoluut geen paar regels code, kan ik je vertellen. Nee, er moet dan een vergelijking komen (extra (sub)query/toevoeging op de bestaande query), extra controle's e.d.

In een zo omvangrijk systeem als wat hier draait werkt het even iets anders. En daarbij is het probleem niet een heel groot probleem, so don't fix something that aint broken

Je krijgt een aantal problemen er ook nog eens bij (Wat met quote's, moet er een timer ingebouwd worden). Het is kosten > baten. Kosten zijn vele malen hoger dan de baten, als er al baten zijn imho.

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 30-07-2012 00:05 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja je mag hem ook leeg maken. dan zie je een lege post. of iets met "sorry, dubbel" erin
dus waarom niet weghalen, het oogt iig minder vervuilend.

Of op zijn minst (permanent) hidden dan, natuurlijk alleen als er een post exact voor zit

Iperf

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:04:
offtopic:
Met het 'rechtensysteem' van Tweakers.net is het absoluut geen paar regels code, kan ik je vertellen. Nee, er moet dan een vergelijking komen (extra (sub)query/toevoeging op de bestaande query), extra controle's e.d.

In een zo omvangrijk systeem als wat hier draait werkt het even iets anders. En daarbij is het probleem niet een heel groot probleem, so don't fix something that aint broken

Je krijgt een aantal problemen er ook nog eens bij (Wat met quote's, moet er een timer ingebouwd worden). Het is kosten > baten. Kosten zijn vele malen hoger dan de baten, als er al baten zijn imho.
Ik snap hem. Nouja in ieder geval als iemand een thread maakt over dit onderwerp, kunnen we even linken naar je post. :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
crisp schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:43:
Als je echter twee inhoudelijk heel verschillende reacties wilt plaatsen dan kan ik me voorstellen dat het soms duidelijker is als je dat in losse posts doet. Bij een automatische post-samenvoeging maak je dat dan weer onmogelijk, en dat acht ikzelf onwenselijk.
Voeg een checkbox of ander control toe aan het post form om die keuze te maken indien nodig.
In het merendeel van de gevallen (IMO) is samenvoegen van de posts gewenst, vooral als je reageert op meerdere posts.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-07-2012 20:43 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat anders ook zou kunnen en waar ik nog wel iets in zie (en waarvan ik vermoed dat het opzich weinig dev-werk is) : Er is al een bericht of iemand zelf de laatste poster is boven de quick-reply.

Zet dit bericht ook boven het nieuwe reactie venster desnoods met een tekstje oid : ... Of klik hier om je laatste bericht aan te passen.

Check is er al, dus lijkt het mij enkel iets aanpassen in de templates.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
RaZ schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:54:
Slechte manieren moet je niet met techniek willen oplossen. Opvoeden van de mensen is dan veel effectiever. Alleen zullen wij simpele users geen inzage hebben en krijgen in wat de mods/admins richting users sturen om ze te attenderen op hoe het hier gaat.

Tuurlijk kan je een post automatisch bij de vorige laten invoeren dat het niet een nieuwe post wordt, maar een edit. Een kick binnen 24 uur zou als edit erbij gezet kunnen worden. Maar je moet luie (en misschien wel lastige) users vooral niet makkelijker maken om zich niet aan de regels te houden.

Een forum is geen auto waarbij je zaken als ABS wel handig zijn voor de veiligheid.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik vind dat de gebruiker zelf ook wel even mag opletten. Zo lastig is dat niet. Gaat er wat verkeerd, geen nood. Daar zijn topic reports voor gemaakt

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misha schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:24:
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik vind dat de gebruiker zelf ook wel even mag opletten. Zo lastig is dat niet. Gaat er wat verkeerd, geen nood. Daar zijn topic reports voor gemaakt
Het is lastiger dan nodig. Is user experience geen prioriteit voor Tweakers? Jullie hadden tijdje geleden zo'n goede UI expert op bezoek.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-08-2012 15:49 ]

Pagina: 1