Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Aangezien zo'n beetje alles over huizen in W&I staat, hoop ik dat hier de mensen zitten die me kunnen helpen :)
Het volgende: we wonen momenteel in Den Haag, maar hebben besloten dat we ons in Brabant willen vestigen. Ik kom er oorspronkelijk vandaan, mijn vriendin heeft er gestudeerd, en aangezien je een Brabander uit Brabant kunt halen maar niet andersom, naja, je snapt het wel. We willen terug :)

Nu is de hamvraag: waar ga je dan wonen. En daar wringt de schoen een beetje. Voor mijn werk zit ik eigenlijk qua klantenbestand aan de randstad gebonden. Dat geldt nu, maar ook in de toekomst. Autorijden is niet erg, maar het moet wel te doen zijn - ik moet geen 1,5u enkel hoeven draaien. Mijn vriendin is iets flexibeler qua werkplek, hoewel haar momenteel ideale werkplek zich in Eindhoven zou bevinden.

Dan ga je denken, en kom je al snel op Den Bosch en omgeving uit. Met name Den Bosch noord. Probleem: we zijn gisteren gaan kijken in Engelen, Den Bosch Maaspoort en Empel, en eigenlijk vonden we het niks :/
In Engelen staan mooie huizen, maar allemaal boven de 3 ton. En vrijwel allemaal een leasestation (V50 / A4 / etc) voor de deur + een tweede autootje. Bovendien kon je er op zaterdagmidag terwijl het goed weer was, een kanon afschieten. Heel kindvriendelijk, maar het was vooral erg druk op de golfbaan die er naast ligt. Kortom: niet ons soort mensen ;)
Door naar Maaspoort. Deed me helemaal niks. Veel te grote wijk, doorsnee huizen, geen sfeer. Empel eigenlijk idem dito, om over oud-Empel maar te zwijgen. Dat heet dus niet voor niks "oud" :X

Dus nu zijn we een beetje de weg kwijt. Waar kunnen we omgeving Den Bosch gaan wonen waarbij we goede bereikbaarheid hebben (oprit snelweg max 10 minuten), alle faciliteiten bij de hand hebben (Engelen had bijvoorbeeld 1 kleine supermarkt en that's it) en waar we ook nog een beetje gezellig kunnen wonen :? Liefst een modern huis, beetje apart is niet erg. Maar ik ken die dorpen daar helemaal niet. Namen als Hedel en Amerzoden komen bij me boven, maar die komen me ook over als van die slaperige dorpjes.

Kortom: we weten het ff niet mer, wie heeft tips? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Eerste waar ik aan moet denken is Rosmalen, praktisch een wijk van Den Bosch.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Hm, da's een goeie, die neem ik mee :) Lang geleden dat ik daar geweest ben btw, totaal niet aan gedacht :)

Verder: iemand ervaringen met het wonen in Empel / Engelen / Maaspoort? Ben met name benieuwd of mijn beeldvorming klopt namelijk :)

Overigens zie ik net dat Hedel en Amerzoden alweer Gelderland is...dat valt dus af.

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 29-07-2012 22:16 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Vlijmen / Drunen. Hier woont veel volk wat forenst naar de grotere steden. Meerdere supermarkten etc, Drunen heeft wat kroegjes, Vlijmen is iets kleiner/rustiger.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 16:57
Omgeving Oss? Nieuwe wijk De Piekenhoef. Zijn daar tevens een 2x2 baans weg aan het maken, zit je binnen 5 min op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mijn broertje woont in Den Bosch en sinds een jaar of 4 en heeft er net een huis gekocht (Maastrichtseweg, 1e huis vanaf de A2 :P ).
Wat mij in DB vooral heel erg opvalt is dat er heel veel plekken zijn waar de ene straat echt prima (lijkt) te zijn maar 1 straat verder de boel volledig door paupers bevolkt zijn te worden (nofi, maar je kent t idee: iedereen chillen in z'n bestrate voortuin, voorzien van 800miljoenmiljard oranje vlaggetjes en wit tuinmeubilair... :P ). Verder, qua bereikbaarheid is het an sich wel echt een ideale stad en ook het centrum vind ik behoorlijk prima, niet te groot, wel veel verschillende winkels en gezellig :) . De A2 richting EHV schijnt overigens wel een drama te zijn...mijn broertje werkt in Veldhoven en rijdt zelfs al woont ie 2 km van de oprit van de A2 vaak door naar Veghel om daar de A50 op te knallen....dus hoe chill die A2 voor je vriendin naar EHV is vraag ik me af (al zijn ze de weg nu wel druk aan het verbreden..)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
maxoss schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:25:
Omgeving Oss? Nieuwe wijk De Piekenhoef. Zijn daar tevens een 2x2 baans weg aan het maken, zit je binnen 5 min op de snelweg.
Da's te ver weg. Dan mag ik vanaf de A2 Den Bosch minimaal 15 a 20 minuten extra rekenen. Ga er vanuit dat ik van mijn huidige klant uit Den Haag moet komen. Dan zit ik op anderhalf uur, dat gaat hem niet worden.
En bovendien trekt Oss me helemaal niet (nofi) :)

Edit: vwb die A2: mijn ouders wonen onder Eindhoven, en ik rij hem regelmatig. Als het moet blind :P Moet je in Veldhoven zijn is het wat vertraging (dank u N2 80km/u), maar de rest is ok. Bovendien zou zij er voor die werkplek daar ook bij Best al binnendoor kunnen rijden (zit vlakbij de Woenselse markt).

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 29-07-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28
Vlijmen/Oss wil je niet wonen denk ik, dan zou ik eerder aan Berlicum denken.
Rosmalen is ook niet verkeerd.
A2 richting Eindhoven is op het moment niet echt geweldig maar als de weg eenmaal klaar is dan goed te doen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Zo maar een... Tilburg e.o?
Zit je ook zo in Den Haag (kom er zelf vandaan, vrouw woont in Tilburg) en ook Eindhoven in een scheet aan te rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 29-07-2012 22:35 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28
Tilburg Amsterdam is ook al een stuk verder.
En Tilburg - Eindhoven is ook niet echt een droomweg om te rijden.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Tilburg - Eindhoven is prima te doen imho, maar dagelijks Tilburg - Den Haag zit ik niet op te wachten. Die hoek is eigenlijk net te ver ook. Breda hadden we ook aan zitten denken, maar viel eigenlijk om dezelfde reden af. je wilt niet dagelijks van Tilburg of Breda nar A'dam moeten kachelen.

Noot overigens: mijn HQ zit in de Zaanstreek. Ik moet dus altijds aan de verkeerde kant van de ring zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 06-06 18:39
Rij elke dag Tilburg - Schiphol in 70 a 75 minuten, Eindhoven een enkele keer met 5 a 10 minuten vertraging voor Moergestel.

p.s. Wij wonen wel direct aan de snelweg.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 29-07-2012 22:41 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:02
Rosmalen is prima (kom er zelf vandaan), en heeft zelfs nog best een gezellig centrum. Ligt direct aan de A2 en A59 en heeft in principe een goede verbinding met Eindhoven (de problemen tussen Den Bosch en Eindhoven vallen best mee, het is alleen rond Vught). Ook het gezellige centrum van Den Bosch is in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:43
Ik zou ook zeggen Rosmalen. Familie van mij woont daar al jaren en Rosmalen komt op mij wel prettig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
Denk dat Rosmalen en Maaspoort toch de meest praktische keuzes zijn. Of als je een half miljoen+ te besteden hebt: Vught. Overigens: vanuit Maaspoort ben je in max. 15 minuten (4-5 km) met de fiets in de binnenstad van 's-Hertogenbosch, waar het vaak erg gezellig is. Vanuit Rosmalen is dat dan weer zo ver weg dat je eigenlijk alleen met de bus of auto gaat (half uur fietsen/8-9 km), voor een avondje de stad in vind ik dat zelf toch altijd wat minder.

Nou heeft Rosmalen zelf wel een centrumpje, qua winkels prima, maar verder stelt het niet veel voor.

Als het ietsje verder weg mag zijn zou je Zaltbommel eens kunnen bekijken, ligt ook aan de snelweg, aardig oud stadje met wat meer karakter. Waalwijk misschien ook.

P.S. Zelf heb ik kort in Rosmalen gewoond (tijdelijk) en woon nu in Maaspoort. Inderdaad gebeurt er in Maaspoort 3x niks, maar dat kan mij niet storen. Ik ben er zelf toch ook niet overdag, en als ik ergens heen wil: fiets -> centrum. En het is wel ruim opgezet (much unlike de Groote Wielen in Rosmalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 16:15
Waarom niet gewoon in Den Bosch zelf? Zo groot is de stad niet, zolang je niet in het centrum woont, ben je bijna altijd met 10 minuten op de snelweg :)

Rond de Aartshertogenlaan komen regelmatig huurwoning vrij voor de verkoop, meestal zo rond de 2 ton. Gooi er 50k verbouwing tegen aan en je hebt een heerlijk huis in een leuke wijk (let wel op dat je niet in één van die twee straten komt waar het niet zo lekker wonen is).

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de Maaspoort en Empel niks is voor je, dan twijfel ik of Rosmalen wel iets voor je is. Dat verschilt niet zo heel veel van elkaar.

Als je in Den Bosch wilt blijven is er nog keus om voor Den Bosch Zuid te kiezen. In de buurten rond het Zuiderpark heb je hele mooie wijken plus een mooi park.

Dan heb je ook nog de Haren, Donk en de Reit, daar heb ik zelf vroeger gewoond en altijd heel erg fijn gehad. Daar heb je ook nog een klein parkje, de Ploosche plas. Dan heb je ook nog de Rompert en de Morgen, al is de morgen wel vaak boven de 300k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Totaal niet bevooroordeeld zou ik zeggen Heesch ;)

Je bent zo op de A50 (Voor Eindhoven ideaal) En zo op de A2 voor randstad.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 17:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heesch en Oss hebben dezelfde oprit naar de snelweg. Dus lijkt me als ie Oss te ver vindt dat Heesch dat ook is...

Rosmalen is denk ik de meest praktische keuze als ik naar je wensen kijk. Redelijk centrum, alle voorzieningen. Station. Dicht bij Den Bosch. Ken nog wel mensen die daar een huis te koop hebben ;) En kijk naar de Grote Wielen wijk. Nieuwe moderne wijk.

@ Onder mij. Is dat t probleem wat we hebben? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door majoh op 30-07-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

maxoss schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:25:
Waarschijnlijk ga ik nu een heleboel Ossenaren keihard op de tenen trappen, maar.... heeft Oss niet een ontzettend hoog 'Sjonnie en Anita' gehalte?
Het kan natuurlijk dat TS zich daar wel bij thuisvoelt... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zou ook Rosmalen zeggen. Eventueel Veghel of Uden, maar dat is voor jou dan weer wat verder naar de randstad. Ik woon zelf onder Eindhoven en moet zo'n 1x per week naar de Randstad. Over het algemeen is het dramatisch. Vaak 90 minuten enkele reis en zeer regelmatig files op de N11, waardoor Den Haag/Wassenaar/Leiden soms wel 3 uur rijden is. Amsterdam/Haarlem is wel prima te doen.

De A2 is momenteel een drama tussen EHV-DB, maar dat komt vanwege de wegwerkzaamheden. Zodra die afgerond zijn ligt er overal 3 baans en verwacht ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 21:44
Ik heb zelf een jaar of 3 in het centrum van Den Bosch gewoond en ik werkte als consultant in de randstad.
Dit was altijd goed te doen. Ik woonde in de buurt van het NS station en ik zat binnen 10 minuten op de A2.
Natuurlijk nam ik ook vaak de trein, dat is in sommige gevallen toch sneller (beetje afhankelijk waar de klant zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 16:26
Mensen, Jullie vergeten Den Dungen! ligt aan de A2 met 10 minuten zit je in het centrum van Den Bosch, maar wel de rust van een dorp. als je bij boxtel de A2 richting eindhoven op gaat sta je met 15 minuten op Ekkersrijt en via de A2/A15 in een uur in R'dam en via de A2 in uur en 10 minuten in Amsterdam.

mooie bijkomstigheid ze zijn in Den Dungen druk bezig met een nieuwbouw project met behoorlijk wat woningen. Ik weet niet in wat voor categorie je iets zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11
Maaskantje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Den Bosch oost is volgens mij ook een redelijke buurt. In het verleden nog wel eens gekeken voor een huis. Dus de wijk bij de oosterplas. Zit je zo aan de snelweg en toch redelijk dicht bij het centrum.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wilke schreef op maandag 30 juli 2012 @ 08:25:
Denk dat Rosmalen en Maaspoort toch de meest praktische keuzes zijn. Of als je een half miljoen+ te besteden hebt: Vught. Overigens: vanuit Maaspoort ben je in max. 15 minuten (4-5 km) met de fiets in de binnenstad van 's-Hertogenbosch, waar het vaak erg gezellig is. Vanuit Rosmalen is dat dan weer zo ver weg dat je eigenlijk alleen met de bus of auto gaat (half uur fietsen/8-9 km), voor een avondje de stad in vind ik dat zelf toch altijd wat minder.
Rosmalen 8 a 9 km van het centrum? Dat geldt alleen als je helemaal achterin Rosmalen woont. Ik was altijd in 20 minuten in het centrum met de fiets. Als je in de Maaspoort woont ben je er niet veel sneller. En vanaf de Groote Wielen ben je er ook in 15-20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3-D4
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09-2021
Interessant en herkenbaar probleem!

Ik heb het zelf ook gehad, enkele jaren geleden. Ivm werk ook naar Den Bosch. Vond Maaspoort wel interessant vanwege de ligging, maar vooral het deel Maasdal. Heb daar huizen bekeken in -als ik het me goed herinner- de straten Loevestein, henkeshage en Neubourg.
Dat deel van Mpoort had best veel groen. Ook park en centrum en A2 toch makkelijk bereikbaar. Kwam op mij totaal niet 'fout' over.
Ik wilde toen een bod doen op een huis in de straat neubourg, maar tóen veranderden ineens de plannen van mijn werkgever en ging heel DB niet door. Weet dus niet hoe het ís om er te wonen, maar hopelijk heb je hier toch wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Blik1984 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:15:
Rosmalen 8 a 9 km van het centrum? Dat geldt alleen als je helemaal achterin Rosmalen woont. Ik was altijd in 20 minuten in het centrum met de fiets. Als je in de Maaspoort woont ben je er niet veel sneller. En vanaf de Groote Wielen ben je er ook in 15-20 minuten.
Vanuit de Groote Wielen viel het me tegen (of je fietst erg hard): is echt 8 km, idd is het vanuit centrum Rosmalen wel een stuk dichterbij, dat maakt idd niet echt meer uit met Maaspoort dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wilke schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:38:
[...]

Vanuit de Groote Wielen viel het me tegen (of je fietst erg hard): is echt 8 km, idd is het vanuit centrum Rosmalen wel een stuk dichterbij, dat maakt idd niet echt meer uit met Maaspoort dan.
Dan pak je wel het gedeelte van de Groote Wielen wat het verst van Den Bosch ligt. Het merendeel van Rosmalen is wel wat dichterbij. Ik woonde zelf op 5.4 km van het centrum vandaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Blik1984 op 30-07-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

The Eagle schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:39:
Breda hadden we ook aan zitten denken, maar viel eigenlijk om dezelfde reden af. je wilt niet dagelijks van Tilburg of Breda nar A'dam moeten kachelen.
Den Bosch - Amsterdam is in de ochtend anders ook geen filevrij feestje. Ik rijd het in tegengestelde richting (Nieuwegein - Den Bosch) en dan is het goed te doen. Die anderhalf uur enkele reis waar je nu zo tegenaan kijkt, ga je makkelijk ha;en, imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Met de verbrede wegen sta ik tussen Den Bosch en Utrecht 's ochtends vrij weinig stil, ook rond half negen, midden in de spits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07
Ik denk dat ik me vooral zou richten op dicht bij een intercity station zitten, als je klanten daarmee goed te bereiken zijn. Vanuit Brabant naar Den Haag of Amsterdam is gewoon een crime met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Waren Klundert, Zevenbergen, Moerdijk en Fijnaart al genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Misschien reclame maken voor mijn eigen huis ( wat te koop staat ) maar boxtel centrum is ook best aardig.
10 min van afrit snelweg ( eindhoven of DB ) en 10 min van station lopen.

Het is er niet echt leeg op zaterdag met wat winkels in de buurt en wat terrassen ed.
Verschillende suppermarkten op loop afstand kroeg op kruipafstand ( hoewel je er in de slaapkamer niets van hoort ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
MrFl0ppY schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:46:
Den Bosch oost is volgens mij ook een redelijke buurt. In het verleden nog wel eens gekeken voor een huis. Dus de wijk bij de oosterplas. Zit je zo aan de snelweg en toch redelijk dicht bij het centrum.
De aawijk is echt geen fijne buurt, veel drugsoverlast. Met name direct aan de oosterplas.
Richting het stadion wordt het heel veel beter, maar zit je wel te kijken met wat overlast als de plaatselijke FC thuis speelt.
Leondendungen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:40:
Mensen, Jullie vergeten Den Dungen! ligt aan de A2 met 10 minuten zit je in het centrum van Den Bosch, maar wel de rust van een dorp. als je bij boxtel de A2 richting eindhoven op gaat sta je met 15 minuten op Ekkersrijt en via de A2/A15 in een uur in R'dam en via de A2 in uur en 10 minuten in Amsterdam.

mooie bijkomstigheid ze zijn in Den Dungen druk bezig met een nieuwbouw project met behoorlijk wat woningen. Ik weet niet in wat voor categorie je iets zoekt?
Den Dungen is een mooi drop om een keer een bakje koffie te doen maar ik zou er persoonlijk nooit willen wonen. Dan zou ik eerder kiezen voor Gestel of Berlicum.
majoh schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:21:Rosmalen is denk ik de meest praktische keuze als ik naar je wensen kijk. Redelijk centrum, alle voorzieningen. Station. Dicht bij Den Bosch. Ken nog wel mensen die daar een huis te koop hebben ;) En kijk naar de Grote Wielen wijk. Nieuwe moderne wijk.

@ Onder mij. Is dat t probleem wat we hebben? ;)
Groote Wielen is de nieuwe maaspoort zo onderhand. Wat mij tegenvalt van die wijk is de infrastructuur. Bijzonder weinig parkeergelegenheid (tenzij eigen oprit oid) en het forenzen verkeer is problematisch. Alles gaat via twee wegen (laaghemaal of de sluisweg), tel daarbij op de komende werkzaamheden en omlegging van de zuid willemsvaart en hoppa.

Wij zijn ook al een tijd op zoek naar een huis, mijn shortlist:

- Rosmalen
- Maaspoort, woningen direct grenzend aan de noorderplas.
- Den Bosch zuid (wel erg duur overigens)
- Hintham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Je wilt goede ligging én aan budget denken én goede kwaliteit buurt. Misschien eerst een reality-check doen. Over het algemeen geld met dergelijke dingen dat je 2 van de 3 kunt kiezen....
Je zult dus eerst jezelf moeten vragen wat voor jou belangrijker is? Gaat het je om de buurt/woning, om de ligging voor reistijd of dat je <3ton blijft?

Kun/wil je meer geld uitgeven kun je naar de duurdere wijken kijken, zo niet dan zul je denk ik ofwel de woonomgeving zelf ofwel de reistijd op moeten offeren. Als je nog niet weet wat je belangrijker vind van die 2 wordt het lastig (nu is geloof ik namelijk alles op google maps opgenoemd dat binnen 5km van Den Bosch ligt maar daar heb je niet echt hulp voor nodig, enkel een printer en dartpijltje :X ).

offtopic:
En als je echt alle 3 de eisen wilt behouden en de staatsloterij niet gewonnen wordt, dan blijft een verandering van baan over als enige optie denk ik zo

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 30-07-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Een hoop reacties alweer allemaal, waarvoor dank :)

Ten aanzien van de ligging: eigenlijk valt alles wat tussen Den Bosch richting Tilburg / Breda ligt, af. Idem voor alles wat onder DB richting Ehv ligt (Boxtel dus ook). Vanuit onder DB naar de ring en dan de ring over kost me minimaal 20 minuten reistijd extra - en dan mag ik er nog een uur bij optellen om bijvoorbeeld in Den Haag of A'dam te komen. Dat gaan we dus niet doen :)

De optie Rosmalen lijkt een goede te zijn, we zijn even gaan googlen en de Groote Wielen spreekt wel aan. Dus dank voor de tip :)

Wat we ons wel afvroegen: in hoeverre wordt er in die wijk nog nieuw bijgebouwd? Zag wel wat nieuwbouw daar te koop, maar niet heel veel. Is alles daar al zo'n beetje gebouwd en bewoond, of moet er nog veel gebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Op http://www.degrootewielenonline.nl kun je de 'deelgebieden' selecteren en dan 'planning' waar je kan zien wat er wel en niet klaar is. Vrienden van mij wonen daar (Broekland), dat is al een paar jaar terug opgeleverd, dus ook goed bewoond. Echter nog niet alle deelgebieden zijn opgeleverd (of zelfs gestart...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
The Eagle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:37:
Ten aanzien van de ligging: eigenlijk valt alles wat tussen Den Bosch richting Tilburg / Breda ligt, af. Idem voor alles wat onder DB richting Ehv ligt (Boxtel dus ook). Vanuit onder DB naar de ring en dan de ring over kost me minimaal 20 minuten reistijd extra - en dan mag ik er nog een uur bij optellen om bijvoorbeeld in Den Haag of A'dam te komen. Dat gaan we dus niet doen :)worden?
Ik snap hem niet helemaal. Noordzijde tilburg is precies zo lang rijden als noordzijde Den Bosch. Breda is 20 minuten korter. Of gaat het om filevorming rond Rotterdam?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Rosmalen is natuurlijk nog veel meer dan alleen de Groote Wielen. Sterker nog, als oud Rosmalenaar zou ik zelf niet direct in de Groote Wielen willen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Groote Wielen is dan ook meer een buitenwijk van Den Bosch, waar centrum Rosmalen nog redelijk eigen gezicht heeft. Maar voor de TS geen probleem zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eventueel ook iets buiten Den Bosch een optie? Drunen, Vlijmen, Nieuwkuijk, eventueel Waalwijk of Heusden of Oud-Heusden?

Op de laatste 2 na ligt het allemaal langs de snelweg (A59).

Je kan dan eventueel van A59 direct naar de A16 (of A27, maar da's drukker) en zo de Randstad in, dus niet via de A2 langs Den Bosch. Da's qua reistijd vergelijkbaar met Den Bosch-Den Haag.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 30-07-2012 13:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:20

MBV

Wat ik van voormalige collega's heb begrepen was Tilburg-Eindhoven een nachtmerrie. De provinciale weg was vaak sneller. Tot ze de boel gingen verbouwen was Sint-Michielsgestel-Eindhoven wel prima te doen: het hele stuk 100km/u met hier-en-daar een minuutje stilstaan. Ik geloof niet dat ik er (ongelukken of extreem weer uitgezonderd) ooit langer over heb gedaan dan 30 minuten (naar het Flight Forum). En dat is maar 10 minuten meer dan 12 uur 's nachts op de cruise-control. Met 3 banen verwacht ik dat je 140 zou kunnen rijden als je daar zin in hebt.
Tilburg-Eindhoven moet je een kwartier vertraging minimaal rekenen.

De ring om Den Bosch moet je trouwens niet vergeten, die kost je in de spits best wel wat tijd. Zeker zodra ze de aan/afvoer van Eindhoven verbreed hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 30-07-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Vught? Daar staan echt niet alleen dure huizen. Overigens zijn ze Den Bosch-Eindhoven aan het verbreden en Tilburg-Eindhoven zal ook nog wel volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik wil mezelf ook niet objectief noemen gezien het feit dat ik nu bijna 20 jaar in Rosmalen woon maar als ik zo je eisen bekijk lijkt Rosmalen me redelijk ideaal. Rosmalen heeft best wat verschillende wijken met verschillende 'invullingen'.
Qua faciliteiten is Rosmalen prima, supermarkt in het centrum, supermarkt aan de ene kant van het dorp en aan de andere kant van het dorp, er is altijd iets dichtbij. Verder zit je vanaf bijna overal binnen 5 minuten op de snelweg.
De A2 richting naar boven is zeer goed te doen tegenwoordig, naar Eindhoven wordt op dit moment aan gewerkt. De A59/A50 omhoog is pas bij Valburg lastig (en ook daar, wordt hard aan gewerkt). De A59 richting Waalwijk is gewoon prima te doen.

De Grootte Wielen is overigens nu pas op (ca.) de helft. Dat is wel sterk afhankelijk van hoe 'de crisis' zich verder gaat laten blijken. Het oorspronkelijke plan voor de Groote Wielen en het huidige liggen nu al echt mijlenver uit elkaar (in aantallen/opzet).

Fietsend vanuit Rosmalen naar Den Bosch (centrum) is een half uurtje. Prima te doen (en Den Bosch is geen relaxte stad om met de auto naar toe te gaan, parkeren is zoals overal duur en als je het transferium pakt ben je veel meer tijd kwijt dan fietsend).

En er staat in Rosmalen ook genoeg te koop. Vanuit mijn raam kijk ik (min of meer) uit op 2 redelijk nieuwe appartementencomplexen uit, daar kan ik ca. 10 te koop bordjes tellen.

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 30-07-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat ik van voormalige collega's heb begrepen was Tilburg-Eindhoven een nachtmerrie.
Tilburg-Eindhoven is een drama ja, dat kan ik je wel bevestigen. Heb die route 7 jaar lang dagelijks gereden, files zijn (buiten vakantietijd) vrijwel gegarandeerd. Vooral bij Moergestel (de bocht waar hij zich afsplitst van de A65/N65) en Oirschot (een brug in de snelweg, hup, allemaal afremmen jongens!) is het bijna altijd 'feest'.

De andere kant op, dus van Eindhoven naar Tilburg is wel een stuk beter te doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Net zoals je niet vanuit Eindhoven naar Den Bosch moet rijden 's ochtends, kennelijk wil half Limburg die kant op o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
The Eagle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:37:
Een hoop reacties alweer allemaal, waarvoor dank :)

Ten aanzien van de ligging: eigenlijk valt alles wat tussen Den Bosch richting Tilburg / Breda ligt, af. Idem voor alles wat onder DB richting Ehv ligt (Boxtel dus ook). Vanuit onder DB naar de ring en dan de ring over kost me minimaal 20 minuten reistijd extra - en dan mag ik er nog een uur bij optellen om bijvoorbeeld in Den Haag of A'dam te komen. Dat gaan we dus niet doen :)
Dit is tegenwoordig een heel stuk beter dan pakweg 3 jaar terug. Hoewel de randstad gewoon lastig is vanaf den bosch. Ik heb het een tijdje gedaan en rotterdam kost ongeveer 50-60 min. Denk dat je beter kan kijken naar hoe snel je op de snelweg zit. De A2 is nu een stuk breder bij DB waardoor de doorstroming daar geen issue is.

Maar goed veel plezier met de zoektocht, zelf vind ik het beetje appart om van de randstad naar brabant te verhuizen als je werk in de randstad zit, elke dag 3 uur in de auto gaat opbreken namelijk.
Net zoals je niet vanuit Eindhoven naar Den Bosch moet rijden 's ochtends, kennelijk wil half Limburg die kant op o.i.d.
Volgens mij is het limburg -> Eindhoven wat het probleem is. De andere kant op zie ik normaal minder files tenzij er iets aan de hand is, maar goed dan krijg je de 5 baans A2 nog wel dicht :D

[ Voor 13% gewijzigd door Shadowhawk00 op 30-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Ik vind het wel grappig om te constateren dat hier over Eindhoven - Tilburg zo hard wordt geroepen dat het een ellende is. Ik denk dat ik dat iets genuanceerder zie - maar ik heb dan ook al een paar jaar dagelijks de route Den Haag - Amsterdam gereden. A4 anyone? :P Ik zie 10min file ook niet eens meer als echte vertraging, meer als ingecalculeerde reistijd :)

Maargoed, in Tilburg willen we sowieso beiden niet wonen :)

Het liefste zit ik vlakbij de A2. Uit jarenlange eigen ervaring weet ik dat die sneller is (en fijner rijdt) richting Den Haag cq Amsterdam als de route over Dordt / Rotterdam. De ring R'dam zal altijd een puinhoop blijven, maar vanuit Den Bosch heb je alleen bij Utrecht wat file en op de A12, maar ook die is de oplossing nabij.
Vandaar ook de omgeving Den Bosch; hoe verder ik van DB noord af zit, hoe verder ik in principe moet rijden.
Als ik meet vanuit Batadorp naar Den Haag, dan zijn de afstanden gelijk (pak de routeplanner er maar bij, scheelt hooguit een kilometer). En dan heb ik dus het liefst een route waar ik zoveel mogelijk banen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:48
Is Brabant een vereiste? Anders heb je natuurlijk ook de plaatsen net boven de rivieren, zoals pakweg Gorinchem.

disclaimer: ik ben nooit van mijn leven in Gorinchem geweest

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

The Eagle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:59:
Ik vind het wel grappig om te constateren dat hier over Eindhoven - Tilburg zo hard wordt geroepen dat het een ellende is. Ik denk dat ik dat iets genuanceerder zie - maar ik heb dan ook al een paar jaar dagelijks de route Den Haag - Amsterdam gereden. A4 anyone? :P
Ik ken zowel de A4 en de A58 en geloof me: de A58 was en is minimaal net zo vervelend als de A4. Het verschil is dat je bij de A58 nog een paar sluiproutes hebt, die je bij de A4 niet hebt.

Overigens heb ik een leuk huis in Tilburg te koop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26
Misschien oosterhout of breda wat?
Dan zit je naast de A27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, en daar wordt je vrolijk van ;)

A27 is een dra-ma, vooral in de spits kan je net zo goed gaan lopen, ben je bijna sneller op je bestemming... tot aan de brug bij Gorinchem gaat het nog wel, maar vanaf daar is het dik feest.

En van daar naar Eindhoven mag je over de A58. Kan je ook net zo goed gaan lopen...

Breda heeft wel leuke wijken, maar in sommige buurten wil je ook liever niet dood gevonden worden. Met name in Breda-Noord (delen van Belcrum en Heuvel, en vooral bijna geheel Geeren en Hoge Vucht). Oosterhout ken ik zelf verder niet goed genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou lekker naar Eindhoven verhuizen vanwege je vriendin en dan zelf ook daar werk zoeken voor of nadat je verhuist TENZIJ je heeeel graag lekker lang in de file wil zitten elke dag ;)

Maar misschien denk ik te simpel en kan het wel allemaal binnen jouw eisen : Ik denk dus van niet... sorry!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:04:
Ik zou lekker naar Eindhoven verhuizen vanwege je vriendin en dan zelf ook daar werk zoeken voor of nadat je verhuist TENZIJ je heeeel graag lekker lang in de file wil zitten elke dag ;)

Maar misschien denk ik te simpel en kan het wel allemaal binnen jouw eisen : Ik denk dus van niet... sorry!
Je denkt te simpel ;)
Ik zit in de ERP wereld en de bedrijven die dat gebruiken zitten op een paar na allemaal in de grote randstad. Ik ken het wereldje redelijk, en voor mijn specialisme zijn er in heel eindhoven welgeteld 2 of 3 instellingen die het gebruiken. Tilburg max 2, Breda geen en DB weet ik niet. Ik zit in de detachering (en geen ambities voor een staffunctie), dus ik kom eigenlijk alleen in de randstad :)

Nogmaals benadrukken: De hoek tussen Tilburg en Breda is _geen_ optie. Simpelweg te ver rijden richting A'dam. Bovendien willen we niet in (omgeving van) Tilburg wonen, dus dan blijft alleen Breda over, maar dan is A'dam helemaal een pesteind omdat je of de A27 / A59 af moet, of via Dordt / R'dam / Den Haag / Leiden moet.
Met het geklooi aan de A20 en de A4 wat aanstaande is ivm groot onderhoud en het doortrekken van A4 ga ik daar niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik vind het wel grappig om te constateren dat hier over Eindhoven - Tilburg zo hard wordt geroepen dat het een ellende is. Ik denk dat ik dat iets genuanceerder zie - maar ik heb dan ook al een paar jaar dagelijks de route Den Haag - Amsterdam gereden. A4 anyone? :P Ik zie 10min file ook niet eens meer als echte vertraging, meer als ingecalculeerde reistijd :)
Ik ook. Vandaar dat ik zeg dat Den Bosch-Eindhoven goed te doen is (i.v.m. maar 10 min extra reistijd) en Tilburg-Eindhoven een drama (i.v.m. 15 min vertraging als je heel veel geluk hebt, en meestal erger).
Shadowhawk00 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:49:

Volgens mij is het limburg -> Eindhoven wat het probleem is. De andere kant op zie ik normaal minder files tenzij er iets aan de hand is, maar goed dan krijg je de 5 baans A2 nog wel dicht :D
Dat is helemaal erg ja, maar als ik 's ochtends van Den Bosch naar Eindhoven reed kon ik behoorlijk doorrijden, terwijl de andere kant op vaak 1 lange file van Eindhoven t/m Den Bosch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik schrap je weer van mijn overloper-lijstje. Verstandig om weer terug te komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Wat dacht je er van Boxtel? Hartstikke leuke Brabantse gemeente tussen Eindhoven en Den Bosch in en tegen de A2 aan, en ook goed betaalbaar.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mezelf maar quoten dan:
Ik zoek niet TUSSEN DD en Ehv, maar voornamelijk bovenrand DB. Ring DB wil ik simpelweg niet mee hoeven pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 30-07-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lekker aardig naar je vriendin :P naar het zuiden is hij iets rustiger, maar bij afrit Vught liep het altijd onherroepelijk vast. Misschien dat dat met 3 banen minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

De Maasboulevard en directe omgeving, heb je die al bekeken?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
MBV schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:48:
Lekker aardig naar je vriendin :P naar het zuiden is hij iets rustiger, maar bij afrit Vught liep het altijd onherroepelijk vast. Misschien dat dat met 3 banen minder is.
Mijn vriendin is wat flexibeler, die heeft al aangegeven dat ze in geval van wellicht een andere baan kan zoeken dichter in de regio. Ze is psychologe, in tijd van crisis maar ook daarbuiten dus werk zat :P
Maar het is dus geen must om richting Ehv ook makkelijk verkeer te hebben. Richting randstad wel, aangezien mijn werk zich daar zal blijven afspelen :)

Maasboulevard zelf waren we nog niet van op de hoogte. Omgeving ziet er wel redelijk uit, alleen zag op Funda niet heel erg veel bijzonders te koop staan. Maar houden we in de gaten, thanx voro de tip :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 30-07-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Is heel simpel te omzeilen. Op de A2 even kort de N65 volgen richting Vught, om vervolgens direct de eerste afslag te nemen richting centrum Den Bosch te gaan, bij de stoplichten naar rechts en je rijd zo de A2 weer op bij het viaduct van Vught. Scheelt bij file zeker 10-15 minuten

En vanaf de zomer is het 3-baans en dan zal de file een stuk minder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Is heel afhankelijk van het tijdstip. Kom je er voor 7 uur dan kun je er een kanon afschieten.
Rond half acht is het aansluiten.

Dus ben je een beetje flexibel in je werktijden heb je er dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 17:33

Maargoed, in Tilburg willen we sowieso beiden niet wonen :)
:'( waarom nou niet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
wildhagen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:16:
Eventueel ook iets buiten Den Bosch een optie? Drunen, Vlijmen, Nieuwkuijk, eventueel Waalwijk of Heusden of Oud-Heusden?

Op de laatste 2 na ligt het allemaal langs de snelweg (A59).

Je kan dan eventueel van A59 direct naar de A16 (of A27, maar da's drukker) en zo de Randstad in, dus niet via de A2 langs Den Bosch. Da's qua reistijd vergelijkbaar met Den Bosch-Den Haag.
Onlangs zelf ook vanuit Den Bosch (randje centrum) vertrokken naar Drunen. Bevalt erg goed! lekker rustig en zo in de randstand dmv de A59 welke weer aansluit op de A2/A16 en A27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Je denkt te simpel ;)
Ik zit in de ERP wereld en de bedrijven die dat gebruiken zitten op een paar na allemaal in de grote randstad. Ik ken het wereldje redelijk, en voor mijn specialisme zijn er in heel eindhoven welgeteld 2 of 3 instellingen die het gebruiken. Tilburg max 2, Breda geen en DB weet ik niet. Ik zit in de detachering (en geen ambities voor een staffunctie), dus ik kom eigenlijk alleen in de randstad :)
Een specifieke Oracle module oid? In de SAP hoek is altijd mega veel werk in de regio Eindhoven. Tenzij je je natuurlijk een of andere overheid-specifieke module specialiseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 06-06 15:03
(jarig!)
In Engelen staan mooie huizen, maar allemaal boven de 3 ton. En vrijwel allemaal een leasestation (V50 / A4 / etc) voor de deur + een tweede autootje. Bovendien kon je er op zaterdagmidag terwijl het goed weer was, een kanon afschieten. Heel kindvriendelijk, maar het was vooral erg druk op de golfbaan die er naast ligt. Kortom: niet ons soort mensen
Wij wonen inmiddels 2 en een half jaar in (oud) Engelen.
De golfbaan is vooral gevuld met mensen die wonen in de kastelen buiten Engelen (al hoort het officiëel bij Engelen). Engelen bestaat uit een oud gedeelte wat rond het park ligt (voornamelijk gebouwd in de jaren 60) en een nieuwer gedeelte dat begin jaren 90 is neergezet. Ik heb een sterk vermoeden dat de categorie die jij duidt als 'niet ons soort mensen' vooral in de kastelen woont.

In oud Engelen wonen nog wel aardig wat ouderen maar door de jaren heen zijn er ook veel jonge gezinnen gekomen. Er zit zowel Jenaplan onderwijs als regulier onderwijs en er is een uitstekende kinderopvang, mooie voetbalvelden & tenniscclub. Er zijn heel weinig huurhuizen en het is inderdaad lastig om een huis (ver) beneden de 3 ton te vinden (het begint bij ongeveer 270k). Als je van fietsen houdt kun je helemaal je lol op want je kunt prachtig over de dijk langs de Maas rijden.

Er is inderdaad slechts 1 kleine supermarkt (Plus) maar op een kwartier fietsen is het winkelcentrum de Helftheuvel met een Blokker, Hema, AH, C1000, Trekpleister, DA en nog veel meer. Direct naast het winkelcentrum zit een Aldi en een LIDL. 20 a 25 minuten fieten en je bent in de binnenstad. 20 minuten fieten en je ben bij het centraal station.

De reden dat je de afgelopen 2 weken een kanon kan afschieten zonder dat iemand het merkt is omdat er erg veel mensen op vakantie zijn. Persoonlijk kan ik me geen betere plek voorstellen om met een jong gezin te wonen. Mijn vrouw werkt in de IT detachering en gaat altijd met de trein naar al haar klussen, ik werk op 10 minuten auto rijden.

Als je nog geen kinderplannen hebt en dichter bij de binnenstad & betaalbaarder zoekt kan ik je een appartement aan de Aartshertogenlaan in Den Bosch aanraden. Voor 2 ton heb je veel ruimte en de binnenstad is 10 minuten lopen. Zwembad en sportfaciliteiten op 5 minuten fietsen. Je woont naast een groot park en je zit toch met je auto binnen een paar minuten op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Wat een leuk topic! Ik kan de TS de hand schudden, ik zit met een eigen bedrijf in Rotterdam en mijn vriendin is werkzaam in Nijmegen. Mijn compagnon blijft voorlopig in Rotterdam en het merendeel van onze klanten bevindt zich in Rotterdam/Hilversum/Amsterdam. Ik ben dus ook op zoek naar een plekje in de buurt van Den Bosch, bij voorkeur een stukje onder de drie ton, leuke wijk, liefst nieuwbouw (ja hoor, ik som het wel weer even op :) ).

Ik hecht veel waarde aan levendigheid en dus moet een stad eigenlijk wel in de buurt zijn, vriendinlief vindt dat prima maar heeft geen probleem met een dorpje.

De Groote Wielen stond al hoog op ons lijstje en er zijn genoeg woningen die we wel zouden willen betrekken, maar helaas ook nog veel waarvan de bouw nog moet starten, terwijl we liefst dit jaar nog verhuizen..

Ik ga in de gaten houden wat er nog genoemd wordt hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
De Hambaken. Heb je geen last van leasestations (V50/A4/etc) ;)

Maar ff serieus, Paleiskwartier achter het station is wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:50
Geldermalsen!

Dichtbij DB en binnen paar minuten zit je op de snelweg richting Adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Verrassend, met jouw nickname :+.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01
Zaltbommel al bekeken? Of inderdaad de nieuwbouw in Rosmalen..
Allebei dicht bij de snelweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
THIJZEL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:37:
[...]

Een specifieke Oracle module oid? In de SAP hoek is altijd mega veel werk in de regio Eindhoven. Tenzij je je natuurlijk een of andere overheid-specifieke module specialiseert.
Brrr, SAP. We gaan toch geen Duits praten hier he? :P Is bovendien geen Oracle software :+
Nee, ik doe PeopleSoft, dat zijn er wat minder in het zuiden

@Philip J. Dijkstra: Thanks voor de opheldering. Zo zie je al wat simpelweg rondrijden met je beeldvorming kan doen. Tevens een van de redenen dat ik dit topic opende :)
Question: hoe lang is jouw vrouw onderweg naar het station (en hoe gaat ze dan)?
Kinderplannen zijn er wel overigens, dus het wordt geen appartement in de binnenstad. Maar eerst settelen in een koopwoning, bij voorkeur rond de 3 ton dus ;)

@Timmyboy: wij kunnen elkaar inderdaad een hand geven. Als je zo lang in de stad woont zoek je gewoon wat meer levendigheid enzo. Maare, als je iets vind: ik was eerst he :P
Overigens scheelt het voor jou in de ochtendspits wel dat je niet van R'dam dan ook nog eens naar Den Haag door hoeft. Ring R'dam en A13 's ochtends...yikes :X
geldermalsen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:58:
Geldermalsen!

Dichtbij DB en binnen paar minuten zit je op de snelweg richting Adam.
martijn_me schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:42:
Zaltbommel al bekeken? Of inderdaad de nieuwbouw in Rosmalen..
Allebei dicht bij de snelweg..
Geldermalsen en Zaltbommel liggen niet in Brabant, dus bij voorbaat geen optie 8)
Nofi ;) Ik heb altijd gezegd dat ik terug wil - dus dan wil ik ook echt terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Den Bosch is gewoon een grote volkstad :-D

Wil je daar een beetje buiten zitten, kun je het beste Empel of Rosmalen proberen.
Elke wijk in Den Bosch is het wel wat.

Awijk ( volks)
Hambaken ( don't even go there )
Maaspoort ( oude nieuwbouw , vroeger hip, tegenwoordig pauper )
Hintham ( ken je die rellen nog ? precies.. )
Kruiskamp ( Leuk, maar je woont niet echt in Nederland voor je gevoel )
Orthen ( oma en opa's , oud orthen > tokkies )
Muntel ( paar dure blokjes, de rest oud )
Rompert ( mja.. zou kunnen.. moet je net een goede blok treffen :) )
En zo heb je nog wat wijken, maar het is allemaal van hetzelfde.

De voornaamste reden is dat er veel huur en koop door elkaar zit. Waardoor je veel gemengd publiek hebt in een woonwijk. Daar is op zich helemaal niks mis mee. Maar je hebt ook wijken waar het dus wat achter loopt, en dus verpaupert is. Maar dat heb je overal.

Rosmalen is redelijk modern en 'veilig'. Even als de nieuwbouw in Empel. Maar Empel is weer erg anoniem.
Vlijmen, tja.. Daar moet je maar net willen wonen.

Persoonlijk hou ik meer van de oudere plekjes. Bokhoven vind ik bijv een prachtig dorpje. Oud empel idemdito.
Je kan wellicht ook eens kijken in Engelen. Bij de kasteel/burgtwoningen. Daar staan ook regelmatig tussenwoningen te koop ( ook hoek en vrij , maar onbetaalbaar ). Wel wat duurder maar je woont wel netjes en toch apart !

Of anders gewoon een appartement of klein huisje in de binnenstad. Beter de sfeer van Brabant proefen dan hartje centrum Den Bosch zal je niet lukken. En itt een hoop wijken rondom het centrum, is de sfeer er vrijwel altijd prima !

[ Voor 7% gewijzigd door Lasteraar op 31-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:15:
Overigens zie ik net dat Hedel en Ammerzoden alweer Gelderland is...dat valt dus af.
Schoolvakanties zijn daar Brabants, en ze zeggen er houdoe. Wat nou Gelderland???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
joopv schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:37:
[...]

Schoolvakanties zijn daar Brabants, en ze zeggen er houdoe. Wat nou Gelderland???
Ik heb er vijftien jaar gewoond en kan de TS niet anders dan gelijk geven. Echt niks te beleven daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lasteraar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:23:
Of anders gewoon een appartement of klein huisje in de binnenstad. Beter de sfeer van Brabant proefen dan hartje centrum Den Bosch zal je niet lukken. En itt een hoop wijken rondom het centrum, is de sfeer er vrijwel altijd prima !
Binnenstad? Dat houdt in dat je 2 jaar moet wachten op een parkeervergunning, en tot die tijd een kwartier moet lopen naar de parkeerplek van je auto. Als je om reistijd geeft, is dat een killer. Je kan natuurlijk met het OV gaan, dan heb je daar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Botticelli
  • Laatst online: 06-06 14:30

Ik voel me toch wel geroepen om even te reageren ;). Woon zelf nu zo'n 4 jaar in de Maaspoort (beter gezegd Maasoever), en is toch echt niet pauper (of ik voel me thuis tussen de paupers, zou natuurlijk ook nog kunnen :)).

Wij zijn ruim 5 jaar geleden naar Den Bosch verhuisd ivm werk van mijn (nu) vrouw vanuit de Randstad, zonder Den Bosch te kennen. We hebben eerst ruim een jaar gehuurd (Aartshertogenlaan, is volgens mij al eerder genoemd in dit topic) om de stad te leren kennen, en om vanuit de huur situatie op zoek te gaan naar een geschikt huis. Uiteindelijk veel huizen (in en om Den Bosch) bekeken en onze huidige woning gekocht. Absoluut geen spijt van, goede klik met de buren, gezellige straat (gezinnen met pasgeboren kinderen tot "gezinnen" waar de kinderen het huis (net) uit zijn) en genoeg ruimte.
Ruim voldoende supermarkten en overige winkels in de buurt (binnen fietsafstand iig 2 Jumbo's, 2 AH's, een LIDL, PLUS, Digros, twee winkelcentra, ruim voldoende "afhaal" als je dat regelmatig gebruikt etc.). Centrum Den Bosch is voor ons een kwartiertje fietsen (maar misschien trappen wij wel heel hard ;)).

Wij wonen hier prima, maar het kiezen voor een huis heeft zoveel factoren, dat het lastig blijft om iemand te adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01-2024
Even snel maar is Oosterhout geen logischere keus? Dicht bij de snelwegen en dichterbij de randstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Mja, je legt de grens bij Brabant maar zoekt aan de "noordkant van Den Bosch". Je hebt door dat daar de Maas loopt en dat de grens is tussen Brabant en Gelderland? :P

Paleiskwartier zou ik trouwens idd eens kijken, er staat veel te koop en is dicht bij station en centrum. Alleen het soort bouw moet je wel liggen (ik vind 't maar niks). Tot slot: check de Buitenpepers, ligt dichtbij de oprit naar de A2/A59, en op fietsafstand van het centrum (<3 km). Daar moet je wel even goed kijken in wat voor straat je komt, maar volgens mij zitten daar best acceptabele buurtjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino

Wil je daar een beetje buiten zitten, kun je het beste Empel of Rosmalen proberen.

Awijk ( volks)
Hambaken ( don't even go there )
Hintham ( ken je die rellen nog ? precies.. )
Kruiskamp ( Leuk, maar je woont niet echt in Nederland voor je gevoel )
Orthen ( oma en opa's , oud orthen > tokkies )
Muntel ( paar dure blokjes, de rest oud )
En zo heb je nog wat wijken, maar het is allemaal van hetzelfde.

De voornaamste reden is dat er veel huur en koop door elkaar zit. Waardoor je veel gemengd publiek hebt in een woonwijk. Daar is op zich helemaal niks mis mee. Maar je hebt ook wijken waar het dus wat achter loopt, en dus verpaupert is. Maar dat heb je overal.
Aawijk ( volks):
Idd, behalve direct aan de oosterplas.

Hambaken ( don't even go there ):
Check, don't go there.

Maaspoort ( oude nieuwbouw , vroeger hip, tegenwoordig pauper ):
Heel afhankelijk van waar op de maaspoort, de maasboulevard is prima te doen. Evenals de straten die hier net achter liggen.

Hintham ( ken je die rellen nog ? precies.. ):
Hintham? Rellen? Dat was de graafse wijk. Hintham legt net zo ver van het stadion, maar dan precies de andere kant op.

Kruiskamp ( Leuk, maar je woont niet echt in Nederland voor je gevoel ).
Wederom sterk afhankelijk van welke straat, tegenover het Beatrixpark is het erg relaxed.

Orthen ( oma en opa's , oud orthen > tokkies ):
Check

Muntel ( paar dure blokjes, de rest oud ):
Ik ken de muntel niet genoeg om daar echt in mee te gaan... maar oud is het wel, meestal van voor 1945.

Rompert an sich is niks mis mee, zolang je het Rompertpark maar laat liggen.

Verder nog een tip voor zoekende:

Op zuid, net naast het proviciehuis is recent een complete wijk neergezet: at-home-in-zuid.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

joopv schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:37:
[...]

Maar hullie/hunnie zeggen geen zullie en gullie, en zijn dus geen échte Brabanders. Hooguit reserve-Brabo's :P
jayb schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:20:
Even snel maar is Oosterhout geen logischere keus? Dicht bij de snelwegen en dichterbij de randstad...
Maar niet echt meer in de buurt van Den Bosch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Face it, TS wil gewoon in Den Bosch of in de omgeving van Den Bosch wonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 06-06 15:03
(jarig!)
@Philip J. Dijkstra: Thanks voor de opheldering. Zo zie je al wat simpelweg rondrijden met je beeldvorming kan doen. Tevens een van de redenen dat ik dit topic opende
Question: hoe lang is jouw vrouw onderweg naar het station (en hoe gaat ze dan)?
Kinderplannen zijn er wel overigens, dus het wordt geen appartement in de binnenstad. Maar eerst settelen in een koopwoning, bij voorkeur rond de 3 ton dus
7:30 brengen we onze dochter naar de opvang, dan breng ik mijn vrouw naar het station en rijdt een klein stukje door naar mijn werk. Op de namiddag (17:15) haal ik eerst mijn dochter van de opvang en daarna halen we samen mijn vrouw van het station (17:30). Ze gaat wel eens op de fiets als dat beter uitkomt en dan doet ze er 20 minuten over bij een normaal fietstempo. Ik doe zelf met enige regelmaat mee aan een whisky proeverij in de binnenstad en dan fiets ik 25 minuten.

In nieuw Engelen staan volgens mij voldoende 'nieuwbouw'huizen (jaren 90) voor rond de 3 ton.
Het is een mooie tijd om koper te zijn, ik heb al aardig wat prijzen hier de laatste 2 jaar zien dalen.
Wij hebben destijds erg scherp kunnen kopen maar staan al op 'verlies' (natte vinger taxatie). Niet dat dat uitmaakt want wij blijven hier graag wonen.

[ Voor 17% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 01-08-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 08:15
Misschien iets leuks in Kruisstraat? Dorpje net voorbij Rosmalen, is erg rustig, maar je staat zo op de snelweg.
Overigens hoorde ik pas dat de A59 tussen Ravenstein en Den Bosch 130km/u gaat worden, dus dan zou Oss en omgeving ook weer voor je in the picture komen, aangezien je dan heel snel op de A2 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
The Eagle schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:44:
[...]
@Timmyboy: wij kunnen elkaar inderdaad een hand geven. Als je zo lang in de stad woont zoek je gewoon wat meer levendigheid enzo. Maare, als je iets vind: ik was eerst he :P
Overigens scheelt het voor jou in de ochtendspits wel dat je niet van R'dam dan ook nog eens naar Den Haag door hoeft. Ring R'dam en A13 's ochtends...yikes :X
Weet er alles van, ritjes naar Amsterdam vanaf hier zijn geen pretje in de ochtend! De A15 is inderdaad wel oké nadat 's ochtends om half 6 eenmaal alle havenarbeiders eroverheen zijn. :-)

Als ik nog iets spectaculairs tegenkom zal ik het laten weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 17:01
Ik woon zelf al geruime tijd met veel plezier op Maaspoort. Slechts 5 km van het historisch centrum, alle voorzieningen bij de hand en veel groen in de wijk. Maar ja, sfeer hebben de meeste plekjes niet (sommige wel overigens). Qua sfeer zijn Berlicum en St. Michielsgestel dan weer een goede keuze.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
neallel schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:17:
Misschien iets leuks in Kruisstraat? Dorpje net voorbij Rosmalen, is erg rustig, maar je staat zo op de snelweg.
Overigens hoorde ik pas dat de A59 tussen Ravenstein en Den Bosch 130km/u gaat worden, dus dan zou Oss en omgeving ook weer voor je in the picture komen, aangezien je dan heel snel op de A2 staat.
Scheelt inderdaad al snel 2 minuten reistijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:36

Tubby

or not to be

Blik1984 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Scheelt inderdaad al snel 2 minuten reistijd...
En in de spits is de A59 richting den bosch best druk hoor, die 130 ga je daar niet halen ;)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verder wil je in Oss ook niet dood gevonden worden, dus genoeg redenen om niet in Oss e.o. te willen wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
De Hambaken vallen best mee. Als bewoner moet ik zeggen dat het al een stuk beter is geworden en je ziet de politie tenminste iedere dag een paar keer ;) Er zijn ook pas appartementen gebouwd boven de Lidl/Action zodat je met een woning uit 2010 gewoon midden in de voorzieningen zit en 1 straat van de A59 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:36

Tubby

or not to be

Blik1984 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:00:
Verder wil je in Oss ook niet dood gevonden worden, dus genoeg redenen om niet in Oss e.o. te willen wonen
Dat valt op zich ook wel weer mee hoor ;) maar de TS wil gewoon in de gemeente Den Bosch wonen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tubby op 13-08-2012 15:13 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ilantir schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:07:
De Hambaken vallen best mee. Als bewoner moet ik zeggen dat het al een stuk beter is geworden en je ziet de politie tenminste iedere dag een paar keer ;) Er zijn ook pas appartementen gebouwd boven de Lidl/Action zodat je met een woning uit 2010 gewoon midden in de voorzieningen zit en 1 straat van de A59 af.
Eens, ik woon er ook, alleen niet in de diamanten/muziekinstrumenten buurt.
Daar zou ik zelf eerlijk gezegd niet willen wonen.

Ik woon zelf op de tweede, tegenover de Rompert(winkelcentrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 01:41
WasBak schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:31:
[...]

Eens, ik woon er ook, alleen niet in de diamanten/muziekinstrumenten buurt.
Daar zou ik zelf eerlijk gezegd niet willen wonen.

Ik woon zelf op de tweede, tegenover de Rompert(winkelcentrum).
Mee eens, want eigenlijk is die buurt hartstikke mooi opgezet met meerdere trapveldjes/basketbalveld/wandelpaden/parken met boerderijdieren en eendjes, maar de mensen die er wonen creëren er een beetje 'aparte' sfeer. Een beetje zoals als Frankrijk. Een mooi land, alleen jammer van de Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Even de boel kicken: gents, dan voor de tip van de Groote Wielen. Dat was eigenlijk exact wat we zochten, en daar hebben we uiteindelijk ook gekocht :)
Mooi hoekhuis in een soort van hofje, flink grasveld voor de deur, echt alleen bestemmingsverkeer. 2 jaar oud, beetje jaren 30 stijl maar wel met alle moderne comfort. Parkeerruimte voldoende voor de deur, en zelfs nog de mogelijkheid om over een jaar of 5 een spie grond naast het huis bij de gemeente te koop te vragen - en dan kan ik misschien zelfs wel op eigen terrein parkeren. Maar eerst maar eens verhuizen etc ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 10-12-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282119

Ik woon in Apeldoorn maar ik kom uit Den Bosch. Ik kom er nog regelmatig. Mijn ouders wonen op de maaspoort.

Groote Wielen is een nieuwe wijk van Empel. Iets meer afgelegen van het centrum. Ik heb de indruk dat daar alles nog in opbouw is.

Anders is Maasoever ook een tip. Een rustige wijk, ook redelijk nieuw en geen rijke patsers met lease auto's. Maaspoort is alweer wat ouder. Hambaken en graafse wijk zijn afraders (ten zij je je niet zo snel stoort aan tuig/vandalen/'assocciale' mensen) Hedel en Ammerzoden liggen pal achter de maaspoort. Even een brug over steken en je bent er. Maar dit zijn dorpen. Kijk eens anders naar Nieuwkuijk en Vlijmen. Echte dorpen en lekker rustig wonen. Bovendien is het ook goedkoper wonen daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Mja, maar zoals ik al zei heb ik net gekocht. In de Grote Wielen - en da's Rosmalen, geen Empel ;)

Pagina: 1