Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste leaseauto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: Paar dingen:

1) Je gaat 20 - 40k per jaar met dat ding rijden. Dan zit je onderhand meer in je auto dan in je huis. Ergo: je wilt _goed_ zitten. Ik was nooit weg van VAG, tot ik een Polo mee kreeg als huurauto. Na anderhalf uur karren stapte ik uitgerust uit, nergens last van. Dat was in bijvoorbeeld een Peugeot 206 oid wel anders. Toen ook voor VAG gegaan.

2) Skip de airco, ga voor climate control. Een airco blaast op de stand daat je je fan zit, een climate control is temperatuur gestuurd en hoef je eigenlijk niet bij te regelen. Bijkomend voordeel: stuk minder last van aangeslagen ramen.

3) Cruisecontrol is niet fijn, maar een must. Als je dagelijks 75 km enkele reis draait wil je gewoon je pootjes van het pedaal af kunnen halen, al was het alleen maar omdat je anders te lang in de zelfde houding zit.

4) Alfa's zijn algemeen bekend redelijk duru in onderhoud, omdat die Italianen alles zo vreemd wegstoppen. Dus alleen in de lease rijden. MiTo is idd een leuke auto, de vraag is alleen hoe het zit.

5) De ene diesel is de andere niet. Verwacht niet teveel van een 1.2 dieseltje. Dat zijn meer KP's (kreupele pony's) dan PK's ;)

6) Als het toch ook als de gezinswagen gebruikt wordt, kijk of een station tot de mogelijkheden behoort. Niks zo irritant als bij de Ikea staan en net geen ruimte in je hatchback hebben. Bovendien zijn ze in de lease nauwelijks duurder. Kijk dus naar een Fabia combi of een Ibiza ST.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:30:
@TS: Paar dingen:

2) Skip de airco, ga voor climate control. Een airco blaast op de stand daat je je fan zit, een climate control is temperatuur gestuurd en hoef je eigenlijk niet bij te regelen. Bijkomend voordeel: stuk minder last van aangeslagen ramen.Persoonlijk vind ik climate control vervelend. Deze gaat op sommige momenten enorm hard blazen om de temperatuur op orde te krijgen en is daarna weer stil. Om vervolgens weer enorm te gaan blazen. Soms heb ik het warm, dan weer koud en met gewone airco kan ik mooi draaien op de door mij gewenste luchtstroom op dat moment. Dat wijkt af van de gemiddelde temperatuur die ik wens. Misschien dat Seat gewoon niet goed is in climate control, maar ik vind het niks :)

3) Cruisecontrol is niet fijn, maar een must. Als je dagelijks 75 km enkele reis draait wil je gewoon je pootjes van het pedaal af kunnen halen, al was het alleen maar omdat je anders te lang in de zelfde houding zit. in principe eens, echter kan ik amper/nooit op cruise control rijden in de spits. Voor vakanties in het buitenland is het wel erg fijn

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
1) Ga ook elke auto qua zit testen natuurlijk.
2) Ik vind airco prima. Climate control is leuk maar gewone airco is voor mij genoeg. Als climate control geen dure optie is dan neem ik dat.
3) Een must vind ik overdreven, moet zovaak remmen in de spits.
4) Jup, lease only idd.
5) Zijn allemaal kreupele pony's in de 14% ;)
6) Dan neem ik wel een aanhangwagen of laat ik het bezorgen. De keren dat ik laadruimte nodig hebt is zo weinig. Dan kan ik dan een aanhangwagen of busje huren en dan ben ik nog goedkoper uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Ik weet niet of de Ibiza SC 1.2 ook de sportstoelen heeft die de 1.6 heeft? Dat scheelt namelijk nogal in zitten. Overigens zou je ook nog de DSG automaat kunnen overwegen. Dat scheelde bij mij 3 gram CO2 positief en rijdt heerlijk in de spits.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 20:53 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Tsurany: Vandaag voor een collega naar wat Renault dealers gebeld en er zijn genoeg Megané op voorraad en op kenteken en verschillende uitvoeringen. Daarmee is gelijk het risico weg dat het geen 14% bijtelling zal worden.

Dit zou je natuurlijk ook bij andere merken en modellen kunnen doen, die misschien net de boot missen op 1 januari :)

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 09-08-2012 21:10 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja dat sowieso proberen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Mito, zeker als ik zie dat het qua prijzen echt niks scheelt. Alleen die is nu 90 gram Co2 dus dan moet ik wel de versie die ik wil kunnen krijgen voor 1 januari.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik stond vorig jaar voor een zelfde beslissing. Zat toen te twijfelen tussen een Fiesta en een Mito. Heb uiteindelijk een Mito genomen omdat de Fiesta een beetje saai is :) .

De levertijd was bij mij 3 maanden en heb er geen spijt van. Het is een heerlijke auto. De wegligging en motor zijn zeer goed, maar wat extra vermogen zou wel lekker zijn. Je hebt behoorlijk wat bekijks vooral als je hem in alfa rossa koopt. :) Cruise control is zeker aan te raden en een armsteun is ook erg lekker.

+ stuurt heel goed
+ ziet er goed uit
+ mooi interieur en mooie materialen (vooral als je leren bekleding neemt)

- Zicht schuin naar achteren is niet geweldig (parkeersensoren zijn dan erg handig)
- Hij heeft een windvanger onder de bumper die vaak de grond raakt.

Het belangrijkste is om proefritten te maken dan kun je je lijstje snel uitdunnen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsurany schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:50:
1) Ga ook elke auto qua zit testen natuurlijk.
2) Ik vind airco prima. Climate control is leuk maar gewone airco is voor mij genoeg. Als climate control geen dure optie is dan neem ik dat.
3) Een must vind ik overdreven, moet zovaak remmen in de spits.
4) Jup, lease only idd.
5) Zijn allemaal kreupele pony's in de 14% ;)
6) Dan neem ik wel een aanhangwagen of laat ik het bezorgen. De keren dat ik laadruimte nodig hebt is zo weinig. Dan kan ik dan een aanhangwagen of busje huren en dan ben ik nog goedkoper uit.
T.a.v. punt 6: totdat je vriendin / vrouw kinderen wil. Geen idee hoe lang je hem moet gaan rijden, maar met een station heb je vaak voor bijna het zelfde geld gewoon meer ruimte. Maar smaak is persoonlijk en toekomstplannen ook :)

T.a.v. punt 3: Wat wellicht erg handig is om te weten is de verwachtte routes die je dagelijks af moet leggen. Ik doe als ik naar kantoor ga 75 km enkele reis, weinig file. Dan is CC wel erg lekker. Bovendien ideaal in trajectcontroles ;)
Veel remmen in de file kan ik me voorstellen, maar dan voornamelijk voor een benzine motor. Heb je een diesel dan trekt die zichzelf in de file rustig voort en rem je een stuk minder omdat je met de koppeling speelt. Ik trek zo vanuit stilstand met mijn 1.6HDI (peug 207) rustig in zijn 2 op als het moet, door simpelweg de koppeling op te laten komen. Raak geen gaspedaal aan.

Overigens zag ik de peug 208 niet in je lijstje terug. Da's ook een erg mooie auto geworden kan ik je melden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
6) Nog niet op korte termijn. De komende 4 jaar (lease termijn) zie ik nog niet snel een koter rondlopen. Zal nog zeker een jaar of twee duren voordat we die gaan hosselen dus dan hoogstens anderhalf jaar met kind erin. Vind de ST's vrij lelijk helaas :(

3) Nog geen idee maar zal allemaal in redelijk drukke spits zijn vermoed ik. Remmen in de file niet zozeer maar vooral als ik gewoon met 120 rij en opeens iemand weer dom bezig is waardoor je zo'n rem rijtje krijgt. Ik merk dat, alhoewel ik flink door kan rijden, strak 120 lastig is. Maar goed, elk model in mijn lijst heeft cruise control en bijna allemaal hebben airco.

Alleen als ik van feep hoor dat hij 3 maanden moest wachten... das sucky. Dan kan hij net 1 januari zijn. Dan moet ik dus een dealer zoeken die de Mito die ik wil op voorraad heeft.

Peugeot 208 staat er wel in maar net als de meeste auto's is dat eentje die mij gewoon niks doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 09-08-2012 22:40 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45

Wok

Dakloos...

Houd er ook rekening mee dat leasemaatschappijen vaak vanaf eind oktober/begin november geen auto's meer op kenteken zetten, maar dat dan uitstellen tot 2 januari volgend jaar (dan hebben ze bij verkoop na afloop van de leasetermijn namelijk een 'bouwjaar 2013' i.p.v. 'bouwjaar 2012'). Wellicht dat leasemaatschappijen er dit jaar wat soepeler mee om zullen gaan vanwege de bijstelling van de uitstootnormen, maar grosso modo zal je auto uiterlijk half november wel op kenteken moeten staan als je auto van je keuze na 1 januari in een hogere bijtellingscategorie valt.

Als je pas vanaf 1 oktober mag bestellen, zul je je tegen die tijd denk ik vooral moeten richten op voorraadmodellen, wil je kunnen profiteren van 14% bijtelling.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Pff, dat is wel sucky dan. Dan kan ik net zo goed een crappy pool auto nemen en wachten. Maar drie van die auto's van mijn lijstje zijn na 1 januari nog 14% terwijl ze allemaal echt op het randje zitten.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:21

MBV

Wat in de files erg handig is bij Franse auto's (Renault en PSA hebben nagenoeg hetzelfde systeem) is dat ze niet alleen een cruise control hebben, maar ook een limiter. Je kan hem dus in een traject-controle (of gewoon altijd, scheelt boetes) instellen op 128km/u of 138km/u, en gewoon achter je voorganger aanrijden. Zodra je bijna boven de maximum-snelheid uitkomt houdt hij in. Ik zou niet meer zonder willen.

Het verbaast me trouwens dat je bij 40k kilometers nog op een benzine-auto uitkomt. Ik 'moest' een dieselauto leasen i.v.m. brandstofkosten. En dan zit er toch flink verschil tussen een Polo Slowmotion en een DS3: die polo wilde niet echt vooruit, mijn DS3 heeft dat pas bij illegale snelheden. Je bent een uitzondering: de meeste mensen die ik spreek vinden hem er leuk uitzien.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben helaas een uitzondering, anders was de keuze al wel gemaakt denk ik. Ik zal gewoon naar een auto uit voorraad moeten kijken vrees ik, binnen 3 maanden een auto krijgen die relatief populair is zal lastig gaan en 20% bijtelling scheelt aardig op jaarbasis.

• MBV

MBV

Ik verwacht trouwens dat de leasemaatschappijen wel hun best doen om je auto binnen de 14% te houden. Ik zou gewoon informeren zodra je weet wat je wilt hebben. Je loopt misschien wel een klein risico rondom de levertijden vanaf de fabriek.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb net even met een Alfa dealer gebeld en die geeft aan dat levering binnen 3 maanden moet lukken mits de leasemaatschappij op naam wilt stellen. Anders zou het een voorraad model moeten worden, daar hebben ze tegen die tijd ook nog wel een aantal van, alleen dan is het vooral een kleur kwestie en wat kleine details.
Ga maandag eens bij zowel de leasemaatschappij als bij het leasebureau op kantoor informeren over hoe en wat :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

In geval van wijzigende tarieven m.b.t. bijtelling en MBR, registreren de leasemij's gewoon nog op 30 december als het moet. Daar zou ik me geen zorgen om maken, wel even vast leggen ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Das dan ook wel een geruststelling. Heb vandaag toegang gekregen tot Alphabet leasesite en eens zitten rekenen. Qua prijzen maakt het qua auto vrij weinig uit. Scheelt rond de 20 euro per maand bij de meeste modellen. De Opel Corsa wijkt wel vrij sterk af in het positieve.

Bijtelling vs vergoeding

Alfa Romeo Mito:
Leaseprijs: 604,08
Bijtelling: 105,56
Bruto vergoeding: -146,42
Netto vergoeding: -84,92
Effect salaris: -20.64

Ford Fiesta
Leaseprijs: 595,55
Bijtelling: 95,12
Bruto vergoeding: -154,95
Netto vergoeding: -89,87
Effect salaris: -5.25

Ford Focus
Leaseprijs: 660,98
Bijtelling: 165,50
Bruto vergoeding: -89,52
Netto vergoeding: -51,92
Effect salaris: -113,58

Citroen DS3
Leaseprijs: 597,33
Bijtelling: 99,95
Bruto vergoeding: -153,17
Netto vergoeding: -88,84
Effect salaris: -11,11

Opel Corsa
Leaseprijs: 562,60
Bijtelling: 93,90
Bruto vergoeding: -187,90
Netto vergoeding: -108,98
Effect salaris: +15,08

Seat Ibiza
Leaseprijs: 598,38
Bijtelling: 90,77
Bruto vergoeding: -152,12
Netto vergoeding: -88,23
Effect salaris: -2,54

Effect salaris
Mito: € -20,64
Fiesta: € -5,25
Focus: € -113,58
DS3: € -11,11
Corsa: € +15,08
Ibiza: € -2,54

Als ik geen reken en/of redenatiefout heb gemaakt betekent dit dat het verschil tussen de Corsa en de Mito 35 euro op maandbasis is en het verschil tussen een Corsa en een Focus 128 euro op maandbasis is. Dat eerste kan ik prima mee leven als ik daardoor een leukere auto krijg, dat laatste zorgt er bij mij voor dat de Focus af zal vallen.

Hierbij heb ik bij elke auto gekozen voor het pakket met climate control en cruise control. Enkel de Corsa heeft nog een pakket met stuur- en stoelverwarming maar dat is puur omdat die maar 90 euro extra was.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22

3DDude

I void warranty's

@t TS:

Ok je moet er 4 jaar mee doen maar een auto is een auto toch ?
Als die maar een beetje van ze plek komt en functioneel / praktisch goed is het toch prima?.
Afgezien van de Focus maakt het dus eigenlijk bijna geen kont uit wat je neemt.
kwa kosten zijn ze hetzelfde.

Dan zou ik de afweging maken van wat wil je echt (bedenk dan heb je dat echt 'nodig') t.o.v. wat is het meest praktische :?
Oftewel ge maakt een kort lijstje Pro's en Cons.
Wegligging
Rijcomfort (besturing enz)
Vermogen - pk en koppel
uiterlijk
opties
bijteling kan je ook nog los doen --> maar ik baseer het op je lijst 1 hierboven ;)

en dan ga je simpelweg strepen :X
Of zeg ik nu wat raars.
Wat heb je nu dan vergeleken dan (behalve dan dat ik elke keer lees dat je een mito een gaaf uiterlijk / design vind hebben.. )
Dus waarin heb je al een testrit gedaan & wat vond je er van?

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 10-08-2012 23:11 ]

Be nice, You Assholes :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja qua kosten zijn ze idd redelijk hetzelfde. En qua formaat en opties zijn ze ook aardig hetzelfde. Ik heb nog geen testritten gedaan aangezien ik graag wil dat mijn vriendin mee gaat en ze komt mogen weer terug in het land. Ze zijn al wel geplanned, behalve voor de Alfa, daar moet ik nog even voor bellen.
Maar ik wil zoveel mogelijk feiten weten voor ik ga proefrijden. Dat ik precies weet welke auto's wat kosten, waar ik rekening mee moet houden per auto en wat de voorkeursmodellen zijn.
Eerst strepen, dan testritten en dan nog meer strepen :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Gisteren de eerste testritten gehad met de DS3, de Mito en de Corsa.

Als eerste met de DS3 gaan rijden. Wat meteen op viel was de automaat, die was relatief traag voor een automaat. Volgens de verkoper kwam dat omdat het een handmatige schakelbak was die door de computer weer geschakeld wordt. Althans, zo begreep ik het. Je merkt vooral tijdens het optrekken dat het vermogen weg valt zodra hij van de 1 naar de 2 schakelt, dan heb je echt even een terugval. Ook daarna gaat het schakelen relatief traag en voelt het niet soepel aan.
Ik wil daarom nog een proefrit maken met de business variant met de 90pk handgeschakelde bak, kijken of dat een betere ervaring is.

De auto zelf zat prima, goed afgewerkt interieur en fijne besturing van de middenconsole. Het stuur voelde klein aan maar was niet storend, het viel enkel op.
Achterin kan een normaal persoon niet zitten, daar is de ruimte veel te beperkt voor. Mijn vriendin en ik zaten beiden achterin en onze knieen staken uit aan de zijkant van de achterstoel.
De kofferbak was acceptabel, niet groot maar ook niet klein.
De kleurencombinaties wit/zwart en rood/wit spreken ons beiden erg aan.

Vervolgens was de Mito aan de beurt. Het eerste wat op viel was het totaal gebrek aan zicht rondom de auto. De achterruit is erg klein, over je schouder kijken levert veel minder zicht op dan je zou willen. Ook rondom de auto zie je weinig door de kleine ramen en de grote stukken body. Het heeft geen problemen opgeleverd met rijden maar je rijd een stuk minder makkelijk achteruit. Parkeersensoren zijn dan wel een must.

De auto reed goed, vergeleken met de DS3 was de motor een verademing. De auto was wel gechiptuned maar het schakelen verliep soepel en de auto trok aardig goed op toen hij eenmaal in z'n toeren kwam. Het is even zoeken naar de juiste rij positie maar dan zit ik er zelf comfortabel in. Vriendin reed liever in de DS3 maar vond het niet vervelend rijden. Hij heeft wel vrij harde vering, wat je vooral merkt als de achterwielen over de hobbel gaan. Dit is wel wat minder aangenaam maar niet storend en ook niet iets wat in dagelijks verkeer echt vaak zal voorkomen. Gewoon iets meer afremmen bij drempels.
Achterin was het ruimer dan de DS3 met de knieen maar m'n hoofd zat alsnog in het dak. Maar dan heb je het eerder over centimeters dan decimeters. Niet echt noemenswaardig dus en je zit alsnog niet plezierig achterin. Wel ideaal voor kleine vrienden zonder benen.

Daarna de Corsa meegenomen. Dit was qua ruimte een verademing. Je kan erg goed om je heen kijken, grote vlakken glas en in de spijlen waar het voorraam tussen zit heb je op dashbord hoogte ook driehoekjes wat glas is waardoor je goed naar de weg langs de voorkant kan kijken. Kan handig zijn met vooruit inparkeren. Ook achteruit en rondom de auto heb je zeer goed zicht.

We hadden de vijfdeurs mee en achterin had je goed ruimte voor korte ritjes. Je benen zaten alsnog vrij opgesloten maar je had goede hoofdruimte en dat was toch wel fijner. Alsnog zit je niet plezierig achterin op lange ritjes maar korte ritjes zijn geen probleem.

De motor liep aardig, niet zo vlot als de Mito maar wel een stuk lekkerder dan de DS3. Prima motor om mee te rijden. De koppeling greep wel erg hoog aan waardoor je een vrij grote afstand moet afleggen in zeer korte tijd als je weg rijd anders zit je met een halve koppeling alweer de koppeling in de trappen om naar de 2 te schakelen.

Het interieur was zeer degelijk, nergens echt luxe, spannend of interessant maar het zat goed in elkaar en voelde absoluut niet goedkoop aan. Het navigatiescherm zit wel erg laag en een belachelijk groot minpunt is de navigatie niet kunnen bedienen tijdens het rijden. Mijn vriendin wilde een bestemming in stellen maar hij begon te bitchen dat we eerst ergens moesten gaan stoppen.

Het resultaat is lastig. De Corsa is absoluut de ruimste auto. Je hebt een grote ruimte om je heen, achterin zit je beter en de kofferbak is het grootst. Ik vind dat je hem uitstekend kan typeren als de verstandige keuze. Je kiest voor praktisch en degelijk. Ik vond hem namelijk zowel van binnen als van buiten niet spannend. Je hebt niet het idee dat je in iets unieks of aparts zit. De DS3 en de Mito zijn beiden wat geslotener, achterin minder ruimte en een kleinere kofferbak. De Mito heeft daarnaast erg weinig zicht. Wel zijn dit auto's waarbij ik het gevoel heb echt in iets aparts te zitten. Sportief modelletje en iets waar mensen even naar kijken.

Nu is het mij bij dus echt de afweging tussen aan de ene kant praktisch/verstandig maar wel wat saai en aan de andere kant wat minder praktisch en verstandig maar wel spannender en leuker.

• MBV

MBV

Ik durf te wedden dat de motor van de DS3 ook een stuk beter trekt zodra hij gechipt is, ze moeten de motoren echt belachelijk knijpen om aan de CO2-normen te voldoen. Je zou met de mito zonder chiptuning moeten rijden om de motoren te vergelijken.

En achterin is de DS3 niet groot, maar je kan er prima met 3 personen in zitten. Passagiersstoel kan vrij ver naar voren zonder dat het oncomfortabel wordt voor de passagier, degene achterin heeft dan genoeg beenruimte. Ik heb het zelf nooit geprobeerd trouwens, maar zo werkt het met mijn ouders in de auto.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
MBV schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:05:
Wat in de files erg handig is bij Franse auto's (Renault en PSA hebben nagenoeg hetzelfde systeem) is dat ze niet alleen een cruise control hebben, maar ook een limiter. Je kan hem dus in een traject-controle (of gewoon altijd, scheelt boetes) instellen op 128km/u of 138km/u, en gewoon achter je voorganger aanrijden. Zodra je bijna boven de maximum-snelheid uitkomt houdt hij in. Ik zou niet meer zonder willen.
VAG wagens (mijn skoda octavia in elk geval wel) hebben een instelbare alert. Bij 130km/h krijg ik een "PING". Dan is het voor mij duidelijk genoeg. Geen gepiel met knopjes alvorens je om wat voor reden dan ook even wat sneller wilt. :)
Tijdens trajectcontrole stukken is cruisecontrol toch prima? Ik heb het bij een huurauto die ik ooit had ook ff gebruikt, maar ik vond het geen fijne functie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De DS3 zal sowieso beter rijden als daar ook die 90pk motor in ligt. Die motor die er nu in zat met die automaat is gewoon niet fijn. De motor zelf is opzich prima (alleen traag) maar het schakelwerk is matig.
Had niet verwacht dat de Mito gechiptuned zou zijn, dat was wel een tegenvaller aangezien je dan niet het werkelijke vermogen hebt.
Passagiersstoel zal idd nog aardig naar voren kunnen waardoor een passagier meer beenruimte heeft maar hoofdruimte zal hij niet krijgen vrees ik.

Maar goed, als ik de keuze ga maken zal ik twee a drie auto's kiezen die in aanmerking komen en die nog een keer proefrijden waarbij ik en mijn vriendin apart de auto gaan halen zodat we ze naast elkaar kunnen zetten.

• MBV

MBV

Mistraller schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:12:
[...]

VAG wagens (mijn skoda octavia in elk geval wel) hebben een instelbare alert. Bij 130km/h krijg ik een "PING". Dan is het voor mij duidelijk genoeg. Geen gepiel met knopjes alvorens je om wat voor reden dan ook even wat sneller wilt. :)
Gewoon het gas intrappen is genoeg: het laatste klikje (bij een automaat is dat de kickdown) schakelt de limiter uit.
Tijdens trajectcontrole stukken is cruisecontrol toch prima? Ik heb het bij een huurauto die ik ooit had ook ff gebruikt, maar ik vond het geen fijne functie.
Nee: zeker de A58 is altijd zo druk dat je maar de helft van de tijd op de cruise-control kan rijden, elke minuut is er weer iemand die met 110 een vrachtwagen inhaalt. Toegegeven, je zal dan ook niet snel een boete krijgen van de trajectcontrole, maar er staan genoeg struikrovers. 's Avonds rijd ik vaak op de cruise-control (geen zin om mijn voet op het gas te houden ;)), maar dan moet je die elke keer weer inschakelen.

Verwijderd

Ga je ook nog proefrijden in de Fiesta en Ibiza of zijn die net als de Focus afgevallen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is aanstaande zaterdag. Wellicht dat we even de Mini Cooper er tussen proppen omdat die naast de Ford dealer zit. Zal vanwege de prijs nooit voor de Mini Cooper kiezen maar m'n vriendin vind hem zo leuk dat we daar best even een rondje in kunnen rijden.

Wellicht dat ik de week daarop nog even ga kijken naar wat andere auto's, even kijken of ik nog het idee heb dat ik een auto gemist heb. Natuurlijk zijn er de Peugeot 208, Hyundai i20 en Fiat Punto nog maar of die echt wat nieuws brengen?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Nu is het mij bij dus echt de afweging tussen aan de ene kant praktisch/verstandig maar wel wat saai en aan de andere kant wat minder praktisch en verstandig maar wel spannender en leuker.
Doe jezelf een lol en ga nu lekker voor het spannende en leuke, met dat gezin later zul je ongetwijfeld nog vaak genoeg gaan kiezen voor praktisch/verstandig B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
EvaluationCopy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:46:
[...]

Doe jezelf een lol en ga nu lekker voor het spannende en leuke, met dat gezin later zul je ongetwijfeld nog vaak genoeg gaan kiezen voor praktisch/verstandig B)
Helemaal mee eens! Als je het kan betalen ga dan niet beknibbelen op een paar tientjes in de maand. Ga voor de auto die je het meest "hebbe-hebbe-hebbe" gevoel oproept bij jou en niet de "verstandige keuze", hier krijg je spijt van.

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

De DS3 Business is inderdaad een stuk sneller dan de automaat. Heb er ook in gereden en voor een 14% is die zeker niet traag ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Die paar tientjes zijn het probleem niet gelukkig. Het probleem is vooral dat de DS3 en de Mito gewoon op alle vlakken kleiner zijn dan de Corsa en volgens mij dan ook de Fiesta en Ibiza. Daar staat wel tegenover dat ik er met wat meer plezier en sportiviteit in zal rijden en 's ochtends wat vrolijke rnaar de auto loop.
Ach, eerst maar even de anderen uitproberen aanstaande zaterdag.

En fijn te lezen dat de DS3 Business een stukje sneller is. Die automaat was wel een grote tegenvaller maar zonder automaat rijd hij volgens mij echt prima.

• OrbitZ
Toch denk ik dat je meer plezier beleeft aan een auto waar je iedere dag met een glimlach instapt, i.t.t. twee extra pakken melk mee kunnen nemen ;)

Je moet je serieus afvragen hoe vaak je van die extra prakticaliteit/ruimte gebruik gaat maken, meestal zit je alleen of met zijn tweeën in de auto. Het komt (denk ik) veel minder vaak voor dat je met een volle achterbank zit of meer dan twee tassen boodschappen moet vervoeren.

Als je btw de ruimte rond de bestuurderstoel mist is dat wel vervelend, als je bijvoorbeeld voor je gevoel "te krap" zit of je benen niet lekker kwijt kan.

Veel proefritten maken en de auto waar je met de grootste glimlach uit komt die moet je hebben ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik merk dat ik eigenlijk nooit ruimte tekort kom. Natuurlijk zijn dingen zoals verhuizingkje of vakantie waar je merkt dat meer ruimte fijner is maar komop... hoevaak komt dat voor idd. Bij mijn moeders auto heb ik hem nog nooit echt vol gegooid en bij mijn vriendin in haar Twingo komt het ook niet snel voor wat die auto prop vol zit. Dat zijn dan echt de ritjes naar schiphol en daar is altijd wel wat te regelen.
In beide auto's had ik meer dan genoeg ruimte om lekker te zitten en te rijden dus dat zit wel goed. Ik ben dan ook maar 1m82 en mijn vriendin is 1m81 (al claimt zij dat het andersom is, niet naar luisteren) dus veel ruimte hebben we ook niet nodig.

Mijn vriendin beschuldigt mij er wel van dat ik alles zo probeer te draaien dat ik de grootste tegenargumenten niet meer zo groot vind en de extra voordelen wel wat maximaliseer. Heeft ze denk ik een goed punt. Maar liefde maakt blind... en de Mito en de DS3 zijn toch wel mijn erotic lesbian fantasy ;)

Hebben trouwens heel even in de Renault Clio gezeten en dat is sowieso een no-go. Dat ding was lelijk van binnen en de manier waarop het navigatiescherm bevestigd is laat zien dat ze daar een paar bezopen Fransen hebben rondlopen die nog nooit van de term "kwaliteit" gehoord hebben ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 20-08-2012 11:44 ]

Verwijderd

Een Ibiza SC is ook best een sportieve auto vind ik. Heeft brede banden, sportstuur, sportstoelen en een aardig goed onderstel waarmee je lekker kunt rijden. Omdat het een coupe is heb je achterin wat minder ruimte maar voorin heb je juist het voordeel dat de ruiten links- en rechtsvoor geen deurstijl ter hoogte van jouw hoofd hebben. De deurstijl zit achter je stoel waardoor je vrij door het gehele raam kunt kijken.

Ik had in de Mito hetzelfde. Vond het overzicht niet prettig en had niet het gevoel relaxed te kunnen rijden in deze auto. Persoonlijk vind ik zicht het belangrijkste element in de keuze van een auto.

Past een Renault Megane Coupé 14% overigens niet?

• OrbitZ
[b][message=38776860,noline]
...
Mijn vriendin beschuldigt mij er wel van dat ik alles zo probeer te draaien dat ik de grootste tegenargumenten niet meer zo groot vind en de extra voordelen wel wat maximaliseer. Heeft ze denk ik een goed punt. Maar liefde maakt blind... en de Mito en de DS3 zijn toch wel mijn erotic lesbian fantasy ;)
Tja, auto's zijn nu eenmaal emotie. 3-4 jaar lang met een glimlach rond rijden is beter dan met een gevoel van "had ik toch maar..."

Als ik het zo inschat, moet je denk ik voor de MiTo gaan. Ga dan ook gelijk voor een leuk kleurtje ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ibiza ga ik zaterdag zien. Vind dat ook nog wel een aardige auto ja, hoop met die en de Fiesta een keuze te kunnen maken tussen Corsa/Ibiza/Fiesta. Vind die auto's in dezelfde catagorie vallen en dan hoef ik daar enkel de winnaar uit te kiezen. Gewoon strepen :)

Het overzicht van de Mito was tijdens het rijden geen probleem, enkel parkeren was wat lastig. Maar parkeersensoren helpen daar dan wel bij.

De Renault Megane Coupe is een dure optie. Dat scheelt zo'n 70-80 euro maandelijks, dat is mij te prijzig. Ik heb die ruimte 95% van de tijd niet nodig. Dan is het goedkoper om eens per maand een busje te huren of een aanhangwagentje te lenen.

Auto's zijn idd emotie.

Verwijderd

Maak je een proefrit in de 3/5-deurs Ibiza of de Ibiza SC?
Nm, er is geen 14% Ibiza SC. Dan gok ik dat de Ibiza af gaat vallen, vind de standaard uitvoering niet comfortabel, onrustig rijden en is niet heel spannend. Puur op bijtelling zou de Mito dat in elk geval winnen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 12:14 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De proefrit is in "een Ibizia", gok dat het een 3 of 5 deurs zit. Ga sowieso even met die dealer babbelen over de soorten Ibiza's. Ze schijnen ook vrij populair te zijn want de proefrit auto regelen was nog een gedoe.

Ibiza dekt voor mij gelijk de Polo en de A1 aangezien dat toch zeer vergelijkbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 20-08-2012 12:56 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
We heb een jaartje geleden ook een Ibiza cupra bekeken toen we op zoek waren naar een hot hatch. Is een Polo geworden. Er zit een wereld van verschil tussen de kwaliteitsbeleving tussen de VW en de Seat. Vond de materialen in het dashboard bijvoorbeeld te hard, en soms ook niet goed passen. Bij de Polo is dat juist wel enorm goed voor de klasse van de auto.

Verwijderd

Ik vind dat meevallen, Polo is wel wat beter afgewerkt maar het is geen wereld van verschil. Ik hoop overigens wel dat die mening niet alleen gebaseerd is op het dashboardkastje :+ Daarentegen is de Polo qua uiterlijk dan weer een stuk saaier dan de Ibiza naar mijn mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 13:27 ]

• MBV

MBV

Is dat de 3-cilinder diesel die je gaat proefrijden? Dan denk ik dat je ze allemaal wel in 1x kan afschrijven ja :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Volgens mij deze: Seat Ibiza SC 1.2 TDI E-Ecomotive Style
Dat is inderdaad de 3 cilinder. Wat ik er over lees is dat het geen fijn motortje is.

Polo is van buiten saai en burgerlijk, Ibiza toch wat minder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 20-08-2012 13:40 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik vind het interieur van de Ibiza een heel stuk minder dan die van een Polo (voelt degelijker) of een Mito ( spannender) maar ja dat is natuurlijk erg subjectief ;)

• EvaluationCopy
Mijn god, je laat je vriendin zich al bemoeien met de keuze van JOUW auto ja? Ga dan maar meteen voor die Astra station en bestel gelijk een golden retriever en 2 kinderen er bij -O-

B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• MBV

MBV

En niet te vergeten: bij de polo kan je van blue motion makkelijk slowmotion maken, slowmotive bekt iets minder :P Zolang je het raampje dicht houdt gaat het wel, maar als je hoort hoe dat ding klinkt bij stationair wil je direct een andere :X

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

EvaluationCopy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:52:
Mijn god, je laat je vriendin zich al bemoeien met de keuze van JOUW auto ja? Ga dan maar meteen voor die Astra station en bestel gelijk een golden retriever en 2 kinderen er bij -O-
Als je er allebei regelmatig in rijdt is dat toch niet zo heel vreemd :? Ik heb indertijd ook een alfa giulietta af laten vallen omdat m'n vriendin er minder lekker in reed. Dan hoef je niet gelijk uit te komen bij een station of golden retriever. Wij kwamen uit bij een peugeot RCZ

/(bb|[^b]{2})/

• EvaluationCopy
Why so serious --> B)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:52:

B)
Zolang ze het met mij eens is mag ze vinden wat ze wilt :+
TheJason schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:51:
Ik vind het interieur van de Ibiza een heel stuk minder dan die van een Polo (voelt degelijker) of een Mito ( spannender) maar ja dat is natuurlijk erg subjectief ;)
De Polo is van buiten nog saaier dan lunchen met een Fransman ;)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:39
Is de (nieuwe) V40 al afgevallen?
Ik heb er zelf in proefgereden en dat is echt een fantastische auto. Bij mij is ie afgevallen vanwege de te kleine kofferbak. Anders had ik het wel geweten.
De zitpositie is geweldig, je zit echt in de auto. Prachtige afwerking en het onderstel komt van de focus, welke door velen als de beste in zijn klasse wordt gezien. Ik heb er even op landweggetjes mee gescheurd; echt heerlijk. Ook de stoelen zijn een een van de beste, zoniet de beste.
Volgens mij zijn er 14% bezine versies (T3) en 20% diesel versies in 2013.
Dit jaar heb je nog het "intro" pakket, daarin zit bijna alles wat je zou willen.

Vergeet ook niet dat je eigen auto ook geld kost, die kostenpost heb je met een leaseauto niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 20-08-2012 14:53 ]

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:50:
Is de (nieuwe) V40 al afgevallen?
Ik heb er zelf in proefgereden en dat is echt een fantastische auto. Bij mij is ie afgevallen vanwege de te kleine kofferbak. Anders had ik het wel geweten.
De zitpositie is geweldig, je zit echt in de auto. Prachtige afwerking en het onderstel komt van de focus, welke door velen als de beste in zijn klasse wordt gezien. Ik heb er even op landweggetjes mee gescheurd; echt heerlijk. Ook de stoelen zijn een een van de beste, zoniet de beste.
Volgens mij zijn er 14% bezine versies (T3) en 20% diesel versies in 2013.
Dit jaar heb je nog het "intro" pakket, daarin zit bijna alles wat je zou willen.

Vergeet ook niet dat je eigen auto ook geld kost, die kostenpost heb je met een leaseauto niet meer.
V40 is er niet in 14% en daarom is hij voor de TS afgevallen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De V40 valt af omdat hij mij reduceert tot een armoedszaaier :+ Aanschafwaarde is hoog waardoor de bijtelling stijgt, de bijtelling is dan ook nog 20% en ik houd 100 euro per maand minder over van mijn leasebudget.
Non merci!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:39
Zie nu idd dat er alleen 20% diesels zijn.
Het is soms wel zo dat nieuwe modellen gunstig in de lease zijn, aangezien de restwaarde dan nog redelijk hoog is.

Mijn vriendin heeft overigens de ibiza 14% diesel, echt een prima autootje, maar zo'n 3 pittertje zou niet mijn keus zijn. Het gaat net mee in t verkeer, maar houdt zeker niet over.
Dat is denk ik ook wel een beetje een nadeel van 14% auto's, zeker nu de regels in 2013 weer worden aangescherpt. Ik hoop dat je een auto kan vinden die geleverd kan worden voor januari.
Een aantal van mijn collega's zijn gegaan voor de megane bose editie. Ze hadden in februari besteld, maar het lijkt er nu op dat het wellicht 2013 wordt voordat ze geleverd kunnen worden. (ligt wellicht aan de gekozen opties) En dan vervalt de 14%.

Ik heb als huurauto een tijdje gereden in het grote broertje van de Mito: de Giulietta.
Ik vond em op zich lekkerder rijden dan verwacht, alleen kreeg ik het idee dat het wel een beetje een rammelbak wordt na verloop van tijd; het voelde allemaal niet zo heel degelijk, maar de praktijk kan natuurlijk anders uitpakken, aangezien ik er maar een paar weken in gereden heb.

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 20-08-2012 15:19 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
MBV schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:27:
[...]

Gewoon het gas intrappen is genoeg: het laatste klikje (bij een automaat is dat de kickdown) schakelt de limiter uit.

[...]
Oh, ok, dat had ik niet uitgevonden. Heb ook maar een paar dagen in die huurauto gereden. Maar dan nog, ik vond dat onverwachte inhouden niet zo prettig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 23:03
Ik sta ook voor ongeveer dezelfde keuze alleen heb ik een looptijd van 24m met 30k. Ik twijfel tussen de Mito, DS3 vanwege de looks en de 208 Blue Lease 1.6 e-HDI 5d 92pk 91g (14%) waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de laatste. Ziet er prima uit, is goedkoop inc. alle opties, en is verreweg de ruimste van de 3. Ok, de 230nm koppel is ook fijn... Is dit niet wat voor jou? Heb je inmiddels al proefgereden? Ik ga volgende week... Ben zeer benieuwd!

Gasloos sinds 2018.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Ik zou die eHDi in ieder geval met handbak bestellen.

• EvaluationCopy
Stond vorige week naast een geparkeerde nieuwe 208, mijn hemel wat een saaie auto zeg... Ik weet dat auto's steeds meer op elkaar gaan lijken maar Peugeot draaft wel erg door qua comformeren aan de standaard.

• MBV

MBV

@Stephanoff: ik heb hiervoor een 207 gehad (tijdelijk), en dat was wel een stuk praktischere auto. Maar de 208 was toch kleiner geworden?

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 08:25
De 208 is inderdaad kleiner geworden qua buitenmaten, maar binnenin is die groter geworden

• Stephanoff
  • Laatst online: 14-11 23:03
Precies, zelfs achterin kun je nog redelijk zitten als je 1.80m+ bent. Verschillende reviews en rijimperssie zijn dan ook redelijk lovend... En ja saai... Zoals ik zei, het is maar wat je belangrijk vindt: looks of comfort en een lage prijs!

Gasloos sinds 2018.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo, vandaag weer drie ritjes er op zitten :)

Vanochtend de Fiesta opgehaald. Eerste indruk was goed, aardige auto die achterin vrij goed zit en goed aan voelt. Niet echt spannend om te rijden maar gewoon degelijk en prima in orde. Hadden even snel met de Focus vergeleken maar de Focus bood enkel meerwaarde in de achterbak, niet in de auto zelf. Wel iets luxer maar niet het extra geld waard.

De Fiesta had een fijne motor die ons lekker vooruit bracht. Geen snelheidsmonster maar gewoon een prima auto die goed reed. Bochten gingen goed, bleef lekker plakken. Optrekken ging goed en kwam mooi met het verkeer mee.

Daarna in de Mini Cooper gereden. Van buiten een zeer leuke auto, rijd goed en ligt lekker op de weg. Van binnen echter dramatisch. Sommige stukken zijn mooi afgewerkt maar sommige stukken zijn gewoon bagger. Dat verwacht je in een auto van 1000 euro, niet in een Mini. Daarnaast enorm klein en tja... verder niet boeiend. Laat andere mensen maar in een Mini rijden, hij is leuker om te zien dan om er in te rijden.

Als laatste de Seat Ibiza ST gereden. Die trok absoluut niet, dat viel direct tegen. Zelfs m'n vriendin merkte dat de motor bagger is. Tractor op wielen. Dat is dus gewoon geen optie, ondanks dat hij er van binnen gewoon goed uit ziet en lekker ruim is.

Nog even naar de Kia Rio gekeken. De kale auto is wel 14% bijtelling maar de luxere versies zijn 20% bijtelling en dat is gewoon te prijzig, vooral omdat de auto qua aanschafprijs niet direct goedkoper is.

Heb gisteren nog even in de Mito gereden en dat is toch wel een erg leuke auto. Dat is nu nog mijn favoriet. De DS3 wil ik nog in de 1.6 eHDI variant rijden en dan zal het tussen de DS3 en de Mito gaan denk ik. De rest voelt voor mij als saaie eenheidsworst aan.

De Peugeot 208 ziet er zo enorm doodsaai uit, dat is voor mij gewoon hetzelfde als de Corsa en de Fiesta. Prima auto's voor saaie mensen maar ik hoef er niet perse in te rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 25-08-2012 18:01 ]

• bouwfraude
  • Niet online
TheJason schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:51:
Je hebt Seat ook meerdere uitvoeringen de Reference is erg grijs en kaal, de Style ziet er een stuk netter uit.

• OrbitZ
Welke kleur zou de Mito worden?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Moeilijk. Ik ben er niet helemaal vrij in want het moet voorraad zijn ivm bijtelling. Mijn voorkeuren zijn wit, zwart, rood en bronze. Wel met de rode of zwarte leren stoelen.

• OrbitZ
Ik vind rood en bronze wel erg mooi.

• MBV

MBV

Tsurany schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:00:
Als laatste de Seat Ibiza ST gereden. Die trok absoluut niet, dat viel direct tegen. Zelfs m'n vriendin merkte dat de motor bagger is. Tractor op wielen. Dat is dus gewoon geen optie, ondanks dat hij er van binnen gewoon goed uit ziet en lekker ruim is.
Told you so O-)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zo, vandaag weer drie ritjes er op zitten :)

Vanochtend de Fiesta opgehaald. Eerste indruk was goed, aardige auto die achterin vrij goed zit en goed aan voelt. Niet echt spannend om te rijden maar gewoon degelijk en prima in orde.
Spannend is misschien een te groot woord, maar er zijn verdomd weinig auto's in die klasse die beter (en zo u wilt: sportiever) sturen dan een Fiesta. Ford kan een hoop dingen niet (bijvoorbeeld strakke dashboard schijnen erg moeilijk te zijn), maar de onderstellen zijn top notch. Na BMW door zeker mijn favoriet binnen de normale klasses.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Opzich valt dit best nog wel mee, je moet deze motor beter leren kennen.
Wat wel van enorme invloed is, is de airco.
Wanneer deze aanstaat dan moet je echt meer gas geven tijdens het optrekken.
Ik rij nu bijna een jaar in een ST met 1.2 TDI en het valt me niet tegen.
Ja het is geen PK monster maar je kunt prima meekomen als je dit wilt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
PWM schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:21:
[...]

Spannend is misschien een te groot woord, maar er zijn verdomd weinig auto's in die klasse die beter (en zo u wilt: sportiever) sturen dan een Fiesta. Ford kan een hoop dingen niet (bijvoorbeeld strakke dashboard schijnen erg moeilijk te zijn), maar de onderstellen zijn top notch. Na BMW door zeker mijn favoriet binnen de normale klasses.
Ik moet zeggen dat ik dit in de praktijk niet direct merkte. Hij reed lekker maar ik vond hem niet beter rijden dan de andere auto's. Ik merkte niet dat hij er echt bovenuit sprong.
tlpeter schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:58:
[...]

Opzich valt dit best nog wel mee, je moet deze motor beter leren kennen.
Wat wel van enorme invloed is, is de airco.
Wanneer deze aanstaat dan moet je echt meer gas geven tijdens het optrekken.
Ik rij nu bijna een jaar in een ST met 1.2 TDI en het valt me niet tegen.
Ja het is geen PK monster maar je kunt prima meekomen als je dit wilt.
Ik heb alleen de airco eigenlijk altijd aan staan omdat ik het relatief snel warm heb. Ik merkte direct tijdens het rijden dat hij gewoon amper vooruit wilde. Ik trapte het gas vol in, liet hem flink toeren maken maar dan nog miste ik enige vorm kracht in die motor. Het is voor mij geen optie, ik zal er niet aan kunnen wennen als ik weet dat er beter te krijgen is.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

vhal

ಠ_ಠ

Tsurany schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:37:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit in de praktijk niet direct merkte. Hij reed lekker maar ik vond hem niet beter rijden dan de andere auto's. Ik merkte niet dat hij er echt bovenuit sprong.

[...]
Rechtuit kunnen ze allemaal maar het lekker nemen van bochten is een ander verhaal. Zelf heb ik ook gereden met een Corsa en Ibiza maar qua wegligging merk ik een groot verschil.

Als je voor de Fiesta gaat (stel he), dan kan je eventueel de 60PK nemen en deze achteraf chippen bij een chipboer. De motor is namelijk hetzelfde (1.25 = 60 en 82 PK) maar de 60PK variant is softwarematig geknepen. Een simpele aanpassing en de motor levert dan +/- 90PK. Op 930 kilo wil dat best vooruit.

Wil je dat niet dan zou ik de 60PK niet aanraden, dit blok slaat dood boven de 3000 rpm. De 82PK of de econetic diesel is dan een betere keus.

Of de 120PK 1.6 :+
Of de ST eind dit jaar

Strava

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Opzich een aardige optie, maar dan gaat het neem ik aan over de benzine motor? Ibiza reed prima in de bochten maar merkte niet dat hij echt enorm veel beter reed dan de andere auto's. Maar wellicht dat ik niet zo hard door de bochten ga dat je het echt gaat merken? In ieder geval een leuke auto, maar voel er niet veel spanning bij.

Ik denk echter dat ik toch voor de Mito ga, mits er een voorraad model is die aan mijn eisen voldoet. In principe is dat gewoon de Business met navigatie in een mooie kleur en met de juiste kleur leder. Ik weet alleen niet of er een mogelijkheid is in de voorraad van alle dealers te kijken of dat dealers onderling kunnen zien wat waar op voorraad is? Want om nu elke dealer af te gaan om te inventariseren wat ze hebben is ook zo'n gedoe. Zeker aangezien de Business versie een stuk minder populair is qua voorraad dan de distinctive, dan moet je al heel wat dealers af gaan.
Iemand enig idee hoe dit snel kan gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 26-08-2012 14:17 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

vhal

ಠ_ಠ

Meestal kunnen dealers in hun systeem de totale voorraad bekijken, wellicht dat de AR dealer je hiermee kan helpen.

Strava

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tsurany schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:16:
Ik denk echter dat ik toch voor de Mito ga
*O* d:)b

39

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Even een update wat ik nu precies gekozen heb. Wellicht interessant voor iedereen die adviezen heeft gegeven. Ik ga voor de Alfa Romeo MiTo Business Executive. Ik ga voor een voorraad model en die hebben allemaal Pack Instant Nav, Pack Premium Plus en Pack Sport 1. Dat komt neer op navigatie, leren stoelen, climate control en lichtmetalen velgen. Nog wel wat dingetjes natuurlijk maar dit is voor mij nu het interessantst. In de kleur Nero Ametista wat je ook wel kan zien als paars.

Afbeeldingslocatie: http://server092.cartel.nl/I88860_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server092.cartel.nl/I88860_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server092.cartel.nl/I88860_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server092.cartel.nl/I88860_14.jpg

Moet hem nog wel even in het echt zien maar als deze kleur minder uit valt dan op de foto's ga ik voor Biancospino, wit in pastel kleur.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Goede keus d:)b
Krijg je dezelfde kleur lederen bekleding?

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jammer dat hij niet alfa rosso is, maar wel lekker met die opties. Die kleur heb ik denk ik nog op geen enkele mito gezien, dus lekker exclusief. Ik heb hem bijna hetzelfde qua opties.

Veel plezier straks met je auto.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Inderdaad die kleur bekleding ook. Rood is lastig te krijgen en zwart en cognac kunnen zo uitgewisseld worden maar cognac vind ik chiquer en zwart sportiever. En ik hoef geen sportieve look perse aangezien de auto daar de motor ook niet voor heeft om het waar te maken.

Alfa Rosso heb ik expres van afgezien omdat ik een aantal steenslag voorbeelden heb gezien en daar stak Alfa Rosso wel erg bovenuit. Dat werd mij door de verkoper ook afgeraden ivm die steenslag. Schijnt dat je dat veel beter ziet op die rode kleur. Iets met de onderlaag die er meer doorheen komt.
Deze kleur is sowieso erg excusief omdat het een vrij nieuwe kleur is die, volgens mij, pas vanaf september te krijgen is. Dus je zal hem inderdaad niet veel zien, dat is ook wel leuk :)

Sowieso erg fijne auto en die opties zijn de standaard opties die op voorraad auto's zitten. Navigatie had ik niet perse gehoeven maar als het erbij zit is het ook geen ramp. Vind het Alfa navigatiesysteem wel vrij slecht werken dus op korte ritjes zal Google Maps toch het meest gebruikt worden gok ik.

Ik ben er blij mee en kan niet wachten :D Hij moet nog daadwerkelijk besteld worden maar dat is een kwestie van wachten tot 1 oktober :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoe het nu echt is afgelopen: Ik krijg een DS3.

Bedrijf heeft besloten geen nieuwe auto's te bestellen omdat er een paar honderd man is uitgegooid en een paar honderd auto's over waren. Het was even flink rommelen en moeilijk doen maar heb een DS3 kunnen scoren, de 1.6 diesel dus handgeschakeld. Krijg nog een aardige korting als ik het contract op rijd (tot eind 2015) dus dat kan interessant zijn. Kan eventueel wel een MiTo overnemen begin november dus dat is wellicht nog een optie.

Kan hem dinsdag ophalen, wellicht maandag als ik moeilijk ga zijn. Tis een volledig zwarte met wit/zwart interieur. Hoop dat ze een foutje hebben gemaakt en het dak wit is, anders wellicht laten wrappen.

• MBV

MBV

Wat wel een geinige optie is bij een zwart dak: de zwarte zebra-stripe stickers. Je krijgt dan afwisselend mat zwart en glanzend zwart.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Neem aan dat je de Onde striping bedoelt? Die lijkt mij ook wel leuk, enkel volgens mij vrij prijzig om achteraf op de auto te krijgen.

• MBV

MBV

Nee, zebra: http://www.ebay.co.uk/itm...kers-decals-/250929433904

Ik heb een DS3 bij de dealer zien staan, met die stickers op een zwart dak. Ze hebben nog meer soorten:
http://www.street-race.org/catalog/92/citroends3?page=1
De racing-stickers op een e-HDI plakken lijkt me een beetje overdreven :+

[ Voor 57% gewijzigd door MBV op 05-10-2012 00:16 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ah oke, dus echt wit-zwart. Ja zou opzich kunnen, is niet heel duur maar zelf plakken gaat m niet lukken vrees ik. Ben daar niet handig in. Ach, eerst maar het gebakje ophalen.

Pagina: 1 2 Laatste