Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste leaseauto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik mag 1 oktober mijn eerste leaseauto bestellen. Ik weet nog niet exact wat de prijzen zijn maar dat hoeft ook nog niet precies. Ik denk aan een cataloguswaarde van rond de 19.000 euro. Dat zal wel binnen het leasebudget vallen en dan wellicht nog iets over houden.

Wat voor auto?
Ik wil beginnen met vertellen dat ik gewoon weinig verstand heb van auto's. En om eerlijk te zijn interesseert het mij ook vrij weinig hoe een auto werkt, hoe koppel werkt en wat kW's en Nm's zijn. Ik wil een auto waar ik lekker in kan cruisen, lekker in kan rijden en waar ik gewoon vier jaar van kan genieten samen met mijn vriendin.
Ik zal naar verwachting tussen de 20.000 en 40.000 kilometers per jaar maken, dat kan sterk wisselen afhankelijk van waar ik op dat moment werk. Aangezien het een leaseauto met onbeperkt prive kilometers is zal het ook de "gezinsauto" zijn waarin mijn vriendin en ik boodschappen doen, naar familie en vrienden gaan, dingen gaan ondernemen en onze Europese vakanties mee gaan doorbrengen.

Mijn rijstijl
Mijn rijstijl is vlot en veilig. Ik rij graag lekker door en vind snelheid leuker dan... geen snelheid. Ik zal echter niet met 160 kilometer per uur over de snelweg scheuren of met 70 kilometer per uur door de bebouwde kom. Ook geen burnouts bij het stoplicht of rotondes door driften. Gewoon vlot optrekken en vlot rijden maar niet asociaal of verkeersregelsovertredend. Ik hoef dus ook geen auto die van 0 naar 100 gaat in 5 seconden. Ook hoef ik geen auto te hebben die 200 kan rijden. Ik wil gewoon lekker vlot kunnen rijden en vooral 50 naar 80 en 80 naar 130 snel kunnen doen aangezien ik een hekel heb aan auto's die dit niet snel kunnen. Ik wil snel kunnen inhalen en niet enorm moeten anticiperen omdat ik bij het inhalen van een vrachtauto zo traag op trek dat de auto's een kilometer achter me nog moeten gaan remmen voor mij.

Eisen aan de auto
Ik heb een aantal simpele eisen aan de auto. Deze zijn echt must haves aangezien deze voor mij zeer waardevol zijn. Natuurlijk zijn bepaalde luxe zaken zoals climate control, verwarmde en elektrische spiegels of parkeersensoren leuk maar het zullen geen dealbreakers zijn. Deze zaken zijn dingen die ik nu niet mis in de auto's waar ik tot nu toe mee gereden heb of die ik wel heb gehad maar me niet boeien.
Airco: Ik wil graag een koele auto, logisch lijkt me?
Cruise Control: Op lange afstanden fijn, voet even van het pedaal voor voetcomfort.
Elektrische ramen: Toch standaard tegenwoordig.
Getinte ramen achter: Ik hou wat meer van anonimiteit.
Handmatige versnelling: Een automaat is heerlijk makkelijk maar nah... ben ik te jong voor.
Stoffen bekleding: Leer voelt niet fijn, stof wel.

Twijfels
Ik twijfel over een aantal zaken. Zowel qua opties als qua eisen. Dit komt omdat ik tot nu toe deze eigenschappen nooit in een auto heb gehad en dus geen ervaring mee heb of omdat ik gewoon geen ervaring heb met een "eigen" auto en elke auto die ik gratis kan lenen al de perfecte auto is.
Panoramisch dak: Lijkt me heerlijk open en luchtig. Alleen is dit ~1000 euro waard wat je bij de meeste auto's moet uitgeven aan de optie?
Mistlichten voor: Hoe vaak is er nou mist? En helpt dit echt zo veel op de snelweg? Meeste auto's worden er lelijker van en je ziet de mist achterlichten van de auto voor je toch wel.
Prakticaliteit: Ik lees in veel reviews zaken zoals opbergplekken in de auto. Echter ik heb alles in mijn tas of jas zitten en die gaat op de achterbank. Ga ik op vakantie of neem ik wat meer mee dump ik eigenlijk alles in de kofferbak. Wat ik in de auto bij me heb is niet meer dan een zonnebril en op langere afstanden misschien wat drinken of eten. Zijn er dingen waar ik nu niet aan denk die ik in de cabine wil hebben?

Natuurlijk heb ik al wat rondgekeken op internet en de volgende auto's gevonden:

Alfa Romeo Mito
+ Uiterlijk en stijling. De auto heeft een ziel, een karakter.
- Motorisch wat langzamer maar niet traag.
- Volgens reviews wat minder praktisch van binnen.

Ik vind het een prachtige auto, alleen ik kies dan echt voor het uiterlijk en niet voor de praktische kant. Maar is dat zo erg? Je moet je toch fijn voelen in de auto?

Citroen DS3
+ Praktisch
+ Motorisch goed
- Zo lelijk als de nacht.

Een praktische en motorisch goede auto die echter van buiten enorm lelijk is. Dat zie je niet als je erin zit maar toch... je weet het wel?

Seat Ibiza
+ Uiterlijk is in orde, mooi en strak en niet lelijk.
+ De 105pk versie is vrij goedkoop.
- Wat simpeler en wat minder kwaliteit

De auto ziet er aardig uit en is wat simpel van binnen maar voor de 105pk versie betaal je minder dan bij de andere modellen waardoor je met de 6% extra bijtelling weer op hetzelfde bedrag uit komt maar wel een wat snellere auto hebt.

Ford Fiesta
+ Degelijke en goedkopere auto
- Uiterlijk is gewoon matig, geen rijders auto vermoed ik.

Suzuki Swift

De meest vreselijke website tot nu toe. Kan je daar uberhaupt een auto configureren? Heb al eens in een Suzuki Swift automaat gereden en vond de auto te klein en mwah... geen fijn ding.

Wat verwacht ik van dit topic?
Maar zoals je kan zien weet ik dus praktisch niks van auto's. Dus wat ik van jullie wil vragen is om mij eens wat tips te geven. Waar kan ik nog meer naar kijken? Wat zijn fijn rijdende auto's? Welke auto's zouden jullie wel of niet aanraden? Natuurlijk zal ik proefritten gaan maken maar als ik in elke auto in het budget een proefrit wil maken ben ik wel even bezig en zoveel zaterdagen zijn er helaas niet. Daarnaast weet ik niet echt naar welke praktische zaken ik moet kijken en kijk ik op moment eigenlijk vooral naar uiterlijk, zowel de buitenkant als de binnenkant, naar prijs en naar vermogen van de motor. Ik merk dat de zuinige auto's soms wel erg traag zijn met optrekken en dat gaat wellicht op lange termijn irritatie opleveren? Maar ik ben jong, ik wil straks een huis huren en over een jaar of twee als m'n vriendin afgestudeerd is ook gaan kopen. Ik wil dus geen honderden euro's extra in een auto steken, dan ga ik liever voor een groter huis of een extra vakantie naar een mooi land waar ik nog nooit ben geweest.

TLDR: Welke auto's moet ik nog meer in overweging nemen, wat is belangrijk om rekening mee te houden in een auto die voornamelijk woon-werk en prive met twee personen gebruikt wordt en wat vergeet ik nu nog?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Paar dingetjes:

Al proefgereden? (Fiesta geen rijders auto? Ford maakt (een van) de best sturendeonderstellen in bijna elke klasse zo ongeveer).

Wat is het lease budget? Ik kan je hier wel een Porsche Panamera aanraden maar ik ben bang dat die niet in het budget valt.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dat je weinig verstand hebt van auto's bevestig je gelukkig zelf al in je verhaal. Citroen maakt (mijn ervaring) leuke en goedkope auto's die technisch helaas niet goed door ontwikkeld zijn. Technisch goeie motoren hebben ze iig niet.

Zoals GoldenSample al aangeeft maakt Ford onderstel technisch de leukste auto's in de niet premium klasse. Een mini, 1 serie of a3 zal beter rijden maar kost dan ook veel meer en valt ruim boven je ~19k budget.

Als ik jou verhaal lees moet je gewoon een Polo, Fiesta Ibiza of Fabia leasen :).
Vergeet overigens niet dat (voor zover ik weet alle 14% bijtelling auto's gewoon traag zijn. Met de meeste 20% modellen is prima te leven, maar met de 14% modellen kun je echt het gras zien groeien.....

Daarnaast is 160km/h op de snelweg is 160 echt niets aan ;) .

[ Voor 26% gewijzigd door Tortelli op 28-07-2012 03:05 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nog niet proefgereden, ik heb pas gisteren gehoord dat ik de baan gekregen heb dus nu is het serieus gaan kijken. Ik wil nu dus wel actief proefritten gaan plannen met dealers zodat ik samen met mijn vriendin de interessante auto's af kan gaan. Door informatie zoals die van jullie kan ik dan besluiten om toch serieus naar de Fiesta te kijken ondanks mijn eerste indruk. De Citroen zit erin omdat de DS3 een rage lijkt. Althans tijdens mijn stage hadden veel Young Professionals het over die auto omdat hij goedkoop en goed zou zijn en heerlijk zou rijden. Zelf trekt hij mij niet maar hij zal toch met een reden populair zijn? Lastige is dat veel auto reviews geschreven zijn over de topmodellen met een 1.6 motor met over 9000pk die ik toch niet kan en wil betalen.

De Fabia is wel interessant. Skoda ken ik zelf eigenlijk amper. Ik hoor er niet snel mensen over. De auto ziet er leuk uit, echter zal hij niet wat traag zijn? Lijkt op de Suzuki Swift. Ook grappig uiterlijk maar gewoon een traag mormel. De Polo heb ik inderdaad niet bij na gedacht, dat is zeker een auto die mee moet in de overweging. Is er een reden om de Alfa niet te noemen? Het klinkt raar maar ik ben gewoon als een blok gevallen voor dat uiterlijk. Beetje een car crush :$

Het leasebudget is 750 euro per maand voor een looptijd van 4 jaar en ik meen 36k kilometers. Onbeperkte kilometers en tankpas voor europa. Echter kan je bij twee dealers bestellen die beiden keurig achter een login zitten met hun prijzen, die gegevens krijg ik pas 1 oktober. Dus ik wil me daarvoor al oriënteren, dat ik weet wat mij wel en niet bevalt qua auto's en dan de keuze kan maken zodra ik de prijzen weet. Levertijd zal toch aardig aanwezig zijn dus ik wil begin oktober bestellen en niet dan nog de proefritten moeten plannen.

En de vraag is hoe traag is traag. Ik ga sowieso de Alfa proefrijden. De dealer zit vijf minuutjes van mijn vriendin dus daar kan ik zo even langs. Neem aan dat ik daar gewoon de 14% bijtelling en de 20% bijtelling versies beiden kan testen als ik een afspraak maak?
Alleen het is niet enkel de bijtelling, ook de motoren zelf zijn vaak een stukje duurder. Dus dan komt er zo een paar duizend euro bij.
Ik rij nu in de Opel Astra TAILGATE X1.4NZ hatchback uit ~'99 van m'n moeder en het mag wel iets sneller dan dat. Mijn pa rijd een Passat uit ~'06 en die rijd lekker qua motor. Trekt snel op en inhalen gaat goed. Alleen wat voor motor dat is weet ik niet, daar zijn ze nu mee op vakantie en het kenteken ken ik niet uit m'n hoofd. Dacht een 1.8 benzine motor.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 28-07-2012 03:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
5-deurs corsa met 1.3 turbo diesel motor? Maat van me heeft die (de cosmo uitvoering geloof ik), rijdt wel lekker (alleen doet niks onder de 2000 toeren) en is goedkoop.

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 28-07-2012 03:29 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20
Renault megane bose edition. Super geluid, alle opties erop en eraan en 14% bijtelling..

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
De Corsa is ook wel aardig om te proberen ja. Alleen qua uiterlijk vind ik hem wel minder. De Megane is ver buiten mijn prijsklasse vrees ik.

Verwijderd

Ik heb zelf als eerste lease auto de Opel Astra 1.7 CDTI Eco 110 PK . Een heerlijke auto. Ik rijd er nu een paar maanden mee en ben er zeer tevreden van. Hij rijd vlot en heeft een goed vermogen. Je kan er zeer rustig meer rijden, of juist zeer sportief en hij heeft daar geen problemen mee. Hij trekt vlot op zonder dat je daarvoor in 6 seconden van 0-100 moet :p

Via de lease-maatschapij heb ik deze kunnen krijgen met een fleetpack, waardoor ik voor bijna geen geld een paar mooie opties heb ( boordcomputer, gps, bluetooth koppeling, ... ). En hier ( In Belgie ) valt hij zeker binnen het budget. Ik weet niet hoe het in Nederland juist allemaal geregeld is :), maar het is een eco en hier is dat een groot voordeel ( minder taksen, lagere verzekering.. )

Maar zoals al gezegd, veel vergelijken en vooral testritten maken. Dat is de enigste manier om het zelf zeker te weten

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Tip: neem een shortlease en voorkom nare boetes bij contractbeëindiging.

d:)b :henk d:)b

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-11 18:24

sjaak

un giorno credi

Tortelli schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:56:
Vergeet overigens niet dat (voor zover ik weet alle 14% bijtelling auto's gewoon traag zijn. Met de meeste 20% modellen is prima te leven, maar met de 14% modellen kun je echt het gras zien groeien.....
Het gras kan groeien omdat de uitstoot dermate minder is ;) , diverse 14 procenters leveren gewoon prima prestaties binnen het Nederlandse verkeer.

Afhankelijk van het leasebedrag zou je inderdaad kunnen kijken naar de door jou genoemde auto´s maar het zou goed kunnen dat een Mégane Hatchback of Coupe door de gunstige bijtelling, courantheid etc ook in je budget past. Veel positieve reviews, heeft wat vreemde zaken zoals bediening van mp3 mapjes op usb sticks, maar is niet traag en zelfs redelijk vlot te noemen op de 80/120 acceleratie e.d.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Ik kan je toch adviseren om minstens proef te rijden in de Swift. Ik vermoed dat je in het vorige model hebt gereden, klopt dat? Ik rij de 2011, da's een heel stuk volwassener auto. Het grootste voordeel t.o.v. de concurrentie is natuurlijk de prijs, je kunt hem helemaal vol hangen met opties en dan zit je nog ver onder je leasebudget. Mijn Exclusive edition (Climate control, 16" LM, Keyless Go, metallic lak, Bluetooth ingebouwd etc etc kwam totaal op 15.600 euro. Ik weet niet of je onder je leasebedrag het verschil terugkrijgt op je salaris? Zo niet, dan is het een stuk minder interessant natuurlijk.

Mocht je een keer in de buurt van Tilburg komen, roep maar, kunnen we even een rondje doen. Wagen heeft verreweg het beste onderstel in z'n klasse. Ik heb hier ook een jaartje een 5000 euro duurdere Polo gerede en dat was qua rij-eigenschappen echt een stom hok. Die Ibiza en die Fabia kun je dan ook meteen wegstrepen want die zullen grootdeels hetzelfde rijden.

En gefeliciteerd met je baan natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door EvaluationCopy op 28-07-2012 10:29 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:19:
En hier ( In Belgie ) valt hij zeker binnen het budget. Ik weet niet hoe het in Nederland juist allemaal geregeld is :), maar het is een eco en hier is dat een groot voordeel ( minder taksen, lagere verzekering.. )
Zoals je zelf al zegt, 'hier in België valt hij binnen het budget'. Oftewel, bij ons niet. Nooit vergeten dat een schrale BMW 3-serie van 25k bij ons 35k kost.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05

FreakNL

Well do ya punk?

Dat je weinig verstand hebt van auto's bevestig je gelukkig zelf al in je verhaal. Citroen maakt (mijn ervaring) leuke en goedkope auto's die technisch helaas niet goed door ontwikkeld zijn. Technisch goeie motoren hebben ze iig niet.
De diesel van citroen is gewoon van PSA en daar is echt niets mis mee. Van alle eco diesels vind ik alleen de renault indrukwekkender. De 3 pitters van VAG zijn traag en de eco's van Opel zijn lawaaierig.

@ts, een Clio misschien?

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:02
Ik rij nu al 3 jaar in een MiTo, en kan eigenlijk alleen maar zeggen: doen!
Het is dat ik hem woensdag in moet leveren omdat ik dan mijn nieuwe auto krijg (audi a1 proline s 8) ), want vervelend rijden is het absoluut niet.

Oke, ik heb de 120pk diesel in sport uitvoering, maar aan de buitenkant is er amper onderscheid te maken tussen de verschillende types. Zeker nu ze die business executive uitvoeringen hebben met leer, lm velgen etc heb je gewoon een hele complete auto met maar 14% bijtelling.

Van alle genoemde auto's is een Alfa imo toch net iets meer bijzonder dan een citroen/ford/renault/seat, want het blijft een apart merk. Als je daar niet veel om geeft, en je echt veel ruimte nodig hebt, is de renault niet te verslaan qua ruimte voor je geld.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 15:01
FreakNL schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:44:
[...]

De diesel van citroen is gewoon van PSA en daar is echt niets mis mee. Van alle eco diesels vind ik alleen de renault indrukwekkender. De 3 pitters van VAG zijn traag en de eco's van Opel zijn lawaaierig.

@ts, een Clio misschien?
Mee eens, zeggen dat PSA technisch geen goeie (diesel) motoren maakt is een beetje hetzelfde als zeggen dat ferrari geen snelle auto's maakt :P
De 3 pitter van vag is traag en daarnaast ook lawaaig, helemaal koud het eerste kwartier heb je de indruk dat je met een tractor op weg bent. Daarnaast is de ergonomie uitermate beroerd, middenarmsteun boven de versnellingspook? Dat is handig met schakelen en handrem :P (ja ik lease zo'n ding ;) geen keuze voor wat anders).

[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 28-07-2012 10:55 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 07:19:
Ik heb zelf als eerste lease auto de Opel Astra 1.7 CDTI Eco 110 PK .
-knip-
Die valt in Nederland helaas ver buiten m'n budget, dan moet ik geld bijleggen uit mijn salaris. Het is idd een prima auto met een leuke motor maar gewoon te duur als starter.
Maar zoals al gezegd, veel vergelijken en vooral testritten maken. Dat is de enigste manier om het zelf zeker te weten
Inderdaad, elke auto die ik overweeg ga ik een proefrit mee maken. Dit topic is echt een voorselectie om te kijken welke modellen aan te raden zijn voor een proefrit en om alvast een beetje een idee te krijgen.
MrJayMan schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:44:
Na zes maanden zijn de boetes afgekocht tot een cataloguswaarde van ~50.000 euro. Shortlease betekent volgens mij ook dat je flink meer per maand betaald?
sjaak schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:19:

Afhankelijk van het leasebedrag zou je inderdaad kunnen kijken naar de door jou genoemde auto´s maar het zou goed kunnen dat een Mégane Hatchback of Coupe door de gunstige bijtelling, courantheid etc ook in je budget past. Veel positieve reviews, heeft wat vreemde zaken zoals bediening van mp3 mapjes op usb sticks, maar is niet traag en zelfs redelijk vlot te noemen op de 80/120 acceleratie e.d.
Als ik naar de Megane kijk beginnen prijzen echt rond de 22.000 euro voor de instapmodellen. Dat ligt toch boven mijn budget. Misschien dat ze met leasetarieven wat goedkoper zijn maar ik verwacht het om eerlijk te zijn niet.
EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:27:
Ik kan je toch adviseren om minstens proef te rijden in de Swift. Ik vermoed dat je in het vorige model hebt gereden, klopt dat? Ik rij de 2011, da's een heel stuk volwassener auto. Het grootste voordeel t.o.v. de concurrentie is natuurlijk de prijs, je kunt hem helemaal vol hangen met opties en dan zit je nog ver onder je leasebudget. Mijn Exclusive edition (Climate control, 16" LM, Keyless Go, metallic lak, Bluetooth ingebouwd etc etc kwam totaal op 15.600 euro. Ik weet niet of je onder je leasebedrag het verschil terugkrijgt op je salaris? Zo niet, dan is het een stuk minder interessant natuurlijk.
Klopt, vorig model inderdaad. Was een 1.4 automaat en dat ding was traag, voelde plastic aan en nouja... was gewoon geen echt interessante auto. De prijs is inderdaad een voordeel, dan kan je alle leuke extra's kiezen. Echter de vraag is wel of ik die extra's nodig heb, maar daar kan de dealer wel bij helpen. Het verschil onder mijn leasebedrag gaat terug naar mijn bruto salaris.
Mocht je een keer in de buurt van Tilburg komen, roep maar, kunnen we even een rondje doen. Wagen heeft verreweg het beste onderstel in z'n klasse. Ik heb hier ook een jaartje een 5000 euro duurdere Polo gerede en dat was qua rij-eigenschappen echt een stom hok. Die Ibiza en die Fabia kun je dan ook meteen wegstrepen want die zullen grootdeels hetzelfde rijden.
Tilburg ben ik eigenlijk nooit maar bedankt voor het aanbod! Ik zal wel even een dealer contacteren voor een proefrit met een uitgerust model. Kan nooit kwaad eens te kijken wat voor vlees in de kuip zit.
En gefeliciteerd met je baan natuurlijk :)
Thnx :)

@ts, een Clio misschien?
Clio ziet er uit als een degelijke auto maar om eerlijk te zijn wordt ik er niet warm van als ik er naar kijk. Op uiterlijk zou ik hem eigenlijk al niet kiezen en een auto die Renault Clio heet... heeft z'n naam niet mee.
JeroenV_ schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:47:
Ik rij nu al 3 jaar in een MiTo, en kan eigenlijk alleen maar zeggen: doen!
Het is dat ik hem woensdag in moet leveren omdat ik dan mijn nieuwe auto krijg (audi a1 proline s 8) ), want vervelend rijden is het absoluut niet.

Oke, ik heb de 120pk diesel in sport uitvoering, maar aan de buitenkant is er amper onderscheid te maken tussen de verschillende types. Zeker nu ze die business executive uitvoeringen hebben met leer, lm velgen etc heb je gewoon een hele complete auto met maar 14% bijtelling.

Van alle genoemde auto's is een Alfa imo toch net iets meer bijzonder dan een citroen/ford/renault/seat, want het blijft een apart merk. Als je daar niet veel om geeft, en je echt veel ruimte nodig hebt, is de renault niet te verslaan qua ruimte voor je geld.
Ja die Mito is voor mij echt de droom auto. Hij is wat duurder en een stuk minder praktisch dan de rest maar het is de enige auto waarbij ik voel dat er een karakter in zit. Een auto waarbij ik voel dat het echt een auto is die zich wilt onderscheiden, die gevoel heeft. Maar tja... laat je het hart beslissen of geef je die taak aan het hoofd?

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 10:30:
[...]
Zoals je zelf al zegt, 'hier in België valt hij binnen het budget'. Oftewel, bij ons niet. Nooit vergeten dat een schrale BMW 3-serie van 25k bij ons 35k kost.
Ik wist eigenlijk niet dat de kostprijs zoveel scheelde tussen de twee landen... Terug wat geleerd :)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Je gaat uit van aanschafprijzen, maar dat is geen goede indicator voor een leaseprijs. Afschrijving bepaald voor een aanzienlijk deel, gemiddeld ongeveer 40%, de prijs van een leasecontract. Hou dus ook rekening met de restwaarde van de verschillende auto's.

Dit kun je het makkelijkste doen via een calculator van de leasemaatschappij (gewoon kijken naar de contractprijs, hier zit de afschrijving immers in verwerkt). Als dit bij de maatschappij waar je gaat leasen mogelijk is zou ik hier zeker naar kijken voor de auto's die je op het oog hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjaps op 28-07-2012 22:17 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is helaas pas na 1 oktober mogelijk. Dus ik ga er dan zeker naar kijken maar wil wel de proefritten achter de rug hebben.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:13
Je kan voor een indicatie ook naar directlease.nl gaan (of een andere leasemaatschappij die de prijzen online heeft staan). De prijzen zijn waarschijnlijk niet gelijk (kans is nihil zelfs), maar je kan dan wel een indicatie over relatieve prijsverschillen zien. Daar heb je een betere indicatie aan dan nieuwprijzen van de auto te vergelijken.

Zaken als opties zijn relatief duur. Dus auto met 'basisprijs' van 19K zonder optie is ws. in lease goedkoper dan auto van 15K met 4K aan opties (andere manier van lezen van afschrijving van opties is hoog).

Maar 't blijft een indicatie. Sommige leasemaatschappijen zijn voor bepaalde merken relatief goedkoop / duur omdat daar speciale afspraken over gemaakt zijn.

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Terberg lease heeft ook prijzen online.

Ik heb zelf een golf variant TDI 105PK.
Rijdt super lekker, maar denk ik boven jouw budget.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vergeet overigens niet dat (voor zover ik weet alle 14% bijtelling auto's gewoon traag zijn.
Een Prius of Auris is echt niet traag, 136 PK, automaat, benzine.
Inhalen op 80km wegen is geen probleem voor zover dat nog kan dan met al die doorgetrokken strepen van tegenwoordig.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op dit moment zou ik kiezen voor de Megane HB of Focus HB. Zoveel auto, voor zo'n lage bijtelling, ga je niet snel meer krijgen over 4 jaar is mijn verwachting.

En zeg nu zelf.. op vakantie is al gauw wat extra ruimte lekker meegenomen.

@bouwfraude: Waarom over Prius, Auris of Yaris hebben.. TS heeft al aangegeven geen automaat te willen.

[ Voor 46% gewijzigd door Falcon op 28-07-2012 22:43 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
probeer ook eens proefrit in de polo, je kan de 14% versie nemen maar ook eentje zwaarder en de 5-deurs is echt ruim genoeg voor met z'n tweeen weg of een tripje naar de ikea. en in het rood ziet hij er nog best aardig uit.

Opbergvakjes zal je misschien niet nodig vinden, maar als je ze niet hebt mis je ze wel. zeker op vakantie. flesje water mee, bekertje koffie, zonnebrillenbakje, vakje voor parkeerkaartjes, voor muntjes, voor je tomtom, voor oplader en kabels voor je telefoon/ipod/etc, een paraplu, etc.

verder vind ik zelf de parkeersensoren achter handig en ik vind een goede geluidsinstallatie ook belangrijk, en dat de stoel goed instelbaar is. maar dat merk je weer alleen door erin te gaan zitten :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik rij momenteel een polo uit 2011, leuk klein auto-tje en voldoet prima tenzij je erg lang bent.
Het grootste voordeel is uiteraard de lage bijtelling :)

Zou zelf niet voor vier jaar aan een auto vast willen zitten, zijn er geen poolauto's beschikbaar ?

@ hierboven; koffie etc kan ik prima kwijt, telefoon etc kan naast handram of in het vakje voor drinken (dichtbij lader), ipod etc in het vakje onder de radioo waar ook de usb kabel zit en ipv tomtom gewoon de navigatie van de auto gebruiken :) )

[ Voor 32% gewijzigd door Bossie op 28-07-2012 23:07 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 18:40

scorpie

Supra Addict

Ik ben momenteel aan het kijken naar de VW Polo BlueGT (Ja, lach maar :P)
Wel een 20% auto, maar ook soort van betaalbaar (Tot 1 jan 2014 geen wegenbelasting) en sportief(ish) (140PK).

http://www.abhd.nl/video/volkswagen-polo-blue-gt/

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:50
Zelf in krap een half jaar een Fiesta 30k verder getrapt en dat is echt een heerlijke auto (Econetic Titanium vergeleken met een Polo BM 3-hamsteroliestoker).

Raadt je echt aan om er een proef te rijden; vooral de stoelen blijven heerlijk zitten bij lange ritjes (ben zelf 1.88m 100+ kg). Als mijn leasebedrag lager zou zijn zou ik zonder twijfel weer een feestje gaan rijden. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Even om de aanschafprijzen bijtellingen en netto kosten in perspectief te zetten (de genoemde auto's vallen in dit topic misschien niet binnen de mogelijke keuzes van TS);
Ik had een Honda Civic 1.8 executive benzine (136pk) uit 2007. De aanschaf was net iets van 32k en deze viel in de 25% bijtelling. Dat resulteerde in 350 euro netto in de maand.
Sinds kort heb ik Peugeot 508 Hybrid4 (164pk diesel + 36pk elektromotor ~ 200pk). Aanschaf incl. alle opties was ~46k, maar deze valt (nog steeds) in de 14% regeling wat me uiteindelijk 330 euro per maand kost.
Veel duurdere, luxere en snellere bak voor minder geld.
Kijk dus goed wat een auto onder de streep kost. Je kan soms met een tweede keus uiteindelijk veel 'gelukkiger' zijn omdat je meer voor je geld kan krijgen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Die 508 ga ik ook nemen als die in januari nog 14% is.

On: rijd nu 3.5 jaar in de Ibiza Sec met DSG. Heerlijke bak en ligt goed op de weg vanwege het sportonderstel. De coupe versie ziet er ook wat sportiever uit dan een brave polo of corsa vind ik. De mito heb ik ook naar gekeken maar dat vind ik vanbinnen een rammelende kermis met slechte stoelen, net als zijn grote broer trouwens.

Kan je alleen maar aanraden zoveel mmogelijk proefrit ten te maken om uit te vinden wat je zelf fijn vindt.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 23:34:
Die 508 ga ik ook nemen als die in januari nog 14% is.
Als er niets veranderd aan het model weet je nu al dat dat niet het geval is.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb Directlease erbij gepakt met 35k kilometers per jaar, 4 jaar lang en dan inclusief brandstofkosten. Dan naar de interessante auto's gekeken en die eruit gepakt.

Modellen waar ik sowieso in ga proefrijden:
Alfa Romeo MiTo: Nog steeds eerste keuze vanwege uiterlijk.
Audi A1: Zou volgens Directlease nog moeten kunnen.
Citroen DS3: De Citroen dealer zit naast de Alfa dealer... tja... verder lelijk ding.
Renault Megane: Zou binnen het budget passen volgens Directlease.
Seat Ibiza: Nog steeds mooie auto. Tweede keuze vanwege uiterlijk.
Volkswagen Polo: Degelijke auto, niet mooi maar wellicht rijd hij goed.
Volvo V40: Zou binnen het budget passen dus sowieso de moeite waard.

Auto's waarbij ik twijfel:
Ford Fiesta: Ik vind hem qua uiterlijk niks, dan zou hij wel zo enorm goed moeten rijden... mjah zal hij dat doen?
Opel Corsa: Vind hem niet echt mooi en zie niet echt iets waarin hij uitblinkt.
Renault Clio: Voel niks boeiends bij deze auto, tis een Renault Clio...
Skoda Fabia: Vind de auto niet interessant, voel er niks bij.
Suzuki Swift: Zelfde, de auto is opzich goedkoop en kan daarom met veel opties maar.... tja... ik vind hem niet echt aanspreken. Maar wellicht bega ik hier een fout.

Denk dat ik zo wel een mooi lijstje hebt. Wil dat mijn eerste auto wel een auto is waarbij ik een echt gevoel heb. Wil dat het een interessante auto is, een auto waar ik naar kan uitkijken. Het zal toch m'n eerste zijn. Dan liever iets ongemak op die ene vakantie per jaar maar wel de overige 330 dagen per jaar lekker zitten in mijn trots.

Voor mijn gevoel zijn het overigens allemaal gewoon solide auto's, denk dat ik bij geen van deze auto's echt een barrel er tussen heb zitten? Natuurlijk is het proefrijden en proefrijden maar je kan er maar zoveel proefrijden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zet de volgende keer er wel bij dat je de DS3 niks vind, want ik vind hem wel er wel bijzonder uit zien :) Heb er bijna een jaar in gereden en heeft mij prima weten te bekoren, zeker met alle opties die ik er bij kreeg.
Heb je wel eens gedacht aan een Hyundai i30? Prima auto van de buiten- en binnenkant, motorisch in orde. Misschien iets minder aantrekkelijk, maar zeker geen verkeerde bak.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Falcon schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:38:
@bouwfraude: Waarom over Prius, Auris of Yaris hebben.. TS heeft al aangegeven geen automaat te willen.
TS staat nooit in de file? Yaris had ik niet genoemd.
Ik wilde alleen maar aangeven dat 14% auto's niet traag en klein hoeven te zijn.
Dat ze niet mooi zijn is een ander ding :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Is de nieuwe Fiat Punto niet een optie? Die ziet er zowel van binnen als van buiten erg goed uit en bied ook veel opties voor weinig. Zelf rij ik nu al een jaar in de Punto Evo 85pk diesel. Dit is een 14% auto maar hij voelt niet traag aan. Je kan prima vlot doorrijden op de snelweg en ik rij praktisch gratis. :)

• Reinier
  • Laatst online: 09:08

Reinier

\o/

Waarom ga je in een V40 rijden? 20% bijtelling en een vanafprijs van 26K. Gaat dat werkelijk in je budget passen? Niet alleen naar het leasebedrag kijken he.

Prachtige auto hoor, daar niet van.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Volgens Directlease zou de V40 moeten passen. Tja, ik vind het een mooie auto dus als hij later niet blijkt te passen heb ik alsnog een leuk ritje gehad denk ik?

@ Outerspace: Ja het is puur mijn mening, ik vind hem idd niet mooi. Maar mijn smaak wijkt vaak sterk af van de norm :+ De i30 is ook wel interessant om naar te kijken, zal er eens nader over gaan lezen!

@ Bouwfraude: Sta vaak genoeg in de file maar wil niet daarvoor een automaat nemen.

@ GaMbiNo: Zal ook naar de Punto kijken, eens kijken of dat een aardige auto is.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

dus Mini heeft technisch slechte motoren ? :P

Strava

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Tsurany schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:49:
Ik heb Directlease erbij gepakt met 35k kilometers per jaar, 4 jaar lang en dan inclusief brandstofkosten. Dan naar de interessante auto's gekeken en die eruit gepakt.

Citroen DS3: De Citroen dealer zit naast de Alfa dealer... tja... verder lelijk ding.

Ford Fiesta: Ik vind hem qua uiterlijk niks, dan zou hij wel zo enorm goed moeten rijden... mjah zal hij dat doen?
De Fiesta staat bekend vanwege zijn onderstel die in zijn klasse buitengewoon goed is. Je kan kijken naar de Mazda 2 die het zelfde onderstel heeft. Betere handling kan je bijna niet vinden in deze klasse auto's (of je moet de Mini/BMW1 ook meenemen in het verhaal maar deze zijn een stuk duurder). Ik durf niet te zeggen of de 120PK fiesta te leasen valt vanwege het milieulabel.

De Clio heeft nu een nieuw model die een stuk groter is dan de oude Clio. Critici zijn lovend over de nieuwe Clio maar het design moet je wel aanspreken. Wellicht dat de peugeot 209 ook een optie is.

En zoals eerder verteld, met de 14% bijtelling megane val je geen buil :P

Strava

• Bossie
Hoeveel wil de TS sowieso aan bijtelling betalen per maand in euro's?

[ Voor 6% gewijzigd door Bossie op 29-07-2012 14:05 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• EvaluationCopy
CubicQ schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:10:

Zaken als opties zijn relatief duur. Dus auto met 'basisprijs' van 19K zonder optie is ws. in lease goedkoper dan auto van 15K met 4K aan opties (andere manier van lezen van afschrijving van opties is hoog).
Da's niet altijd waar. Ik lease ook maar als ik bv. metallic lak niet had geselecteerd dan werd het maandbedrag iets hoger, ondanks de 600 euro meerprijs!! Sommige zaken maken een auto gewoon veel makkelijker verkoopbaar na de leaseperiode (airco etc), dat zijn dus in de lease geen dure opties.

• EvaluationCopy
Tsu, over je vakanties, als je maar met 2 weg gaat en je niet een kuub aardappels mee wilt nemen kun je met élk van je geselecteerde auto's prima uit de voeten hoor. Achterbank plat en je kunt zat spullen mee nemen.

Auto's zijn emotie, absoluut. Je moet er vooral zelf blij van worden en als dat is van die MiTo (heel begrijpelijk) dan moet je daar gewoon voor gaan.

(Audi A1 zou ik nooit doen, da's gewoon een overpriced Polo. En die is al overpriced en rijdt matig/stuurt niet leuk)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bospa01 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:05:
Hoeveel wil de TS sowieso aan bijtelling betalen per maand in euro's?
Gaat mij eigenlijk enkel om het totaalbedrag, hoeveel daarvan wel of niet bijtelling is maakt niet uit. Neem aan dat een hogere bijtelling gewoon op het leasebedrag erbij komt?
vhal schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:54:
De Fiesta staat bekend vanwege zijn onderstel die in zijn klasse buitengewoon goed is. Je kan kijken naar de Mazda 2 die het zelfde onderstel heeft. Betere handling kan je bijna niet vinden in deze klasse auto's (of je moet de Mini/BMW1 ook meenemen in het verhaal maar deze zijn een stuk duurder). Ik durf niet te zeggen of de 120PK fiesta te leasen valt vanwege het milieulabel.
De Fiesta lijkt me inderdaad een hele goede auto alleen... ik wordt er gewoon niet warm van. Zal er dan in gaan rijden om te kijken of ik daar warm van wordt want het kijken naar de auto doet dat niet.
De Clio heeft nu een nieuw model die een stuk groter is dan de oude Clio. Critici zijn lovend over de nieuwe Clio maar het design moet je wel aanspreken. Wellicht dat de peugeot 209 ook een optie is.

En zoals eerder verteld, met de 14% bijtelling megane val je geen buil :P
Het Clio design spreekt me niet direct aan maar is ook zeker niet lelijk. Alleen zou hij qua design niet de eerste keuze zijn. De Peugeot 209 lijkt op een porno actrice, mondje open en klaar om... afijn, je snapt wat ik bedoel. Die gril is gewoon te groot en lomp.
EvaluationCopy schreef op zondag 29 juli 2012 @ 14:38:
Tsu, over je vakanties, als je maar met 2 weg gaat en je niet een kuub aardappels mee wilt nemen kun je met élk van je geselecteerde auto's prima uit de voeten hoor. Achterbank plat en je kunt zat spullen mee nemen.
Belangrijkste voor mij is dat er twee koffers in kunnen, liefst in de achterbak zonder de stoelen omlaag te klappen.
Auto's zijn emotie, absoluut. Je moet er vooral zelf blij van worden en als dat is van die MiTo (heel begrijpelijk) dan moet je daar gewoon voor gaan.
Ja ik heb mijn hele leven voor me om de verstandige keuze te maken. De auto te nemen waar de 2.2 kinderen achterin kunnen zitten, waarbij vakanties makkelijk zijn. Wil nu een auto die ik zelf kies omdat hij mij een warm gevoel geeft :D
(Audi A1 zou ik nooit doen, da's gewoon een overpriced Polo. En die is al overpriced en rijdt matig/stuurt niet leuk)
Audi A1 is wel een factor 10 mooier dan de Polo. Maar ik heb geen idee hoe hij rijd, wil dat in ieder geval wel zelf ondervinden. Hij is inderdaad wel prijzig en zie niet zo snel hoe dat terug komt in meer features of accessoires of wat dan ook.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Tsurany schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:46:
[...]

Gaat mij eigenlijk enkel om het totaalbedrag, hoeveel daarvan wel of niet bijtelling is maakt niet uit. Neem aan dat een hogere bijtelling gewoon op het leasebedrag erbij komt?
Nee, bijtelling wordt bij je loon geteld (auto van de zaak die ook prive gebruikt kan worden wordt gezien als loon in natura). Je gaat loonbelasting betalen over een percentage (0%, 14%, 20%, 25%) van de catalogusprijs van de auto.

Wat zijn de regels voor bijtelling als ik een auto van de zaak heb?
Informatieblad Zuinige auto's

[ Voor 27% gewijzigd door Tjaps op 29-07-2012 21:06 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Maar als de auto dan weer goedkoper is kan je dat wel weer verrekenen lijkt me? Wil natuurlijk zo min mogelijk betalen :) Ik ga het eens doornemen!

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 29-07-2012 21:06 ]

• Bossie
Tsurany schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:06:
Maar als de auto dan weer goedkoper is kan je dat wel weer verrekenen lijkt me? Wil natuurlijk zo min mogelijk betalen :) Ik ga het eens doornemen!
Dat verschilt per werkgever. Waarschijnlijk heeft de betreffende afdeling alle informatie incl bijtellingsbedragen voor je.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
Zelf rij ik een Skoda Octavia Businessline, erg vlotte praktische auto, VW kwaliteit voor een leuke leaseprijs. Geldt ook voor de Fabia. Aangezien je een Audi, seat én een VW Polo in je lijstje hebt staan, je zult met een fabia vaak meer auto krijgen, terwijl ie gewoon uit dezelfde stal komt. (Allemaal uit de VAG groep).
Motorisch dus meestal exact hetzelfde, en ook de uitrusting functioneert hetzelfde.
De fabia station uitvoering is dan ook nog eens heerlijk ruim, en hij is er ook met gunstige bijtelling. Maar ik snap het idee dat je uitstraling belangrijk vindt.
Ik rij nu mijn 2e octavia in elk geval, en ben zéér, zéér tevreden over de kwaliteit (ook na 4 jaar) en de betrouwbaarheid. Tot zover de Skoda promo :) Succes met de keuze.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 12:18
Leuk dat je zo enthousiast bent, maar gezien het huidige economische klimaat mag je blij zijn als je door je proeftijd heen komt.

Verwijderd

Marco schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:18:
Leuk dat je zo enthousiast bent, maar gezien het huidige economische klimaat mag je blij zijn als je door je proeftijd heen komt.
;(

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:50
Of een werkgever die direct een nieuwe auto met een x jaren contract erbij afsluit ipv eerst een poolwagen / shortlease B-C klasse bakkie voor een x termijn (gebeurd het meeste om mij heen). Ken de werkgever natuurlijk niet maar toch...

Enne, met een BMW Z3 kan je ook mee naar Italiė en ruimte overhouden om op de terugweg de supermarkt leeg te kopen om de laatste lege plekken op te vullen (wordt weer leuk morgenochtend :))

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51

Suzuki Swift: Zelfde, de auto is opzich goedkoop en kan daarom met veel opties maar.... tja... ik vind hem niet echt aanspreken. Maar wellicht bega ik hier een fout.

Denk dat ik zo wel een mooi lijstje hebt. Wil dat mijn eerste auto wel een auto is waarbij ik een echt gevoel heb. Wil dat het een interessante auto is, een auto waar ik naar kan uitkijken. Het zal toch m'n eerste zijn. Dan liever iets ongemak op die ene vakantie per jaar maar wel de overige 330 dagen per jaar lekker zitten in mijn trots.

Voor mijn gevoel zijn het overigens allemaal gewoon solide auto's, denk dat ik bij geen van deze auto's echt een barrel er tussen heb zitten? Natuurlijk is het proefrijden en proefrijden maar je kan er maar zoveel proefrijden.
Ik heb zelf een DS3 van de 1.6 liter versie voor 14% bijtellen, en ben er ook erg blij mee. Is zelfs in de eco versie een leuke auto om in te rijden. Als je het uiterlijk echt niets vind (en dat kan ik me best voorstellen, hoewel ik het er niet mee eens ben), dan kan je ook naar de Citroen C3 kijken. Ik vond dat zelf dan weer veel meer een soep-auto, want de vering is anders afgesteld, en het interieur is ook behoorlijk anders dan bij de DS3, maar motorisch gezien zit er geen verschil tussen de twee.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Helaas is de 1.6 HDi uit de 14% bijtelling gevallen per 1-7. Nu krijg je een 1.4 HDi met 20 pk minder.

• Bonsaiboom
Dat klopt. Ik denk dat je die 20pk ook wel merkbaar zal missen. De meer volwassen motor was voor mij de reden om voor de DS3 te kiezen, ipv een Fiat Punto. De Alfa Romeo Mito heb ik niet gereden, want dat vind ik dan weer een lelijke auto :)

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Moet het een nieuwe auto zijn, dus moet hij van de dealer komen? Een iets oudere auto is namelijk de Ford Fusion (+), zee van ruimte, met achterbank (om plat te gooien of zodat er mensen mee kunnen rijden, carpoolen etc), en heeft toch een stuk meer karakter dan een Fiesta. Lijkt aan al je eisen te voldoen volgens mij. Zit alleen niet zo goed in de CO2 uitstoot volgens mij... Valt wel binnen je budget volgens mij.

Voor getint glas zou ik gewoon folie plakken. Overigens, het is al eerder gezegd, maar streep die Fabia maar meteen door. Vriend van me had er een, alleen maar gezeik mee gehad. Kapotte airco, toen weer een cilinder die het niet meer deed, toen dit weer... Zeer slechte kwaliteit.

• t_captain
naarden 4ever schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:03:

Voor getint glas zou ik gewoon folie plakken. Overigens, het is al eerder gezegd, maar streep die Fabia maar meteen door. Vriend van me had er een, alleen maar gezeik mee gehad. Kapotte airco, toen weer een cilinder die het niet meer deed, toen dit weer... Zeer slechte kwaliteit.
1.2TDI bluemotion? Dan is de niet werkende cilinder geheel conform specificatie :+

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bospa01 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:14:
Dat verschilt per werkgever. Waarschijnlijk heeft de betreffende afdeling alle informatie incl bijtellingsbedragen voor je.
Vandaag contract tekenen dus kan het direct navragen :)
Mistraller schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:19:
Zelf rij ik een Skoda Octavia Businessline, erg vlotte praktische auto, VW kwaliteit voor een leuke leaseprijs. Geldt ook voor de Fabia. Aangezien je een Audi, seat én een VW Polo in je lijstje hebt staan, je zult met een fabia vaak meer auto krijgen, terwijl ie gewoon uit dezelfde stal komt. (Allemaal uit de VAG groep).
Motorisch dus meestal exact hetzelfde, en ook de uitrusting functioneert hetzelfde.
De fabia station uitvoering is dan ook nog eens heerlijk ruim, en hij is er ook met gunstige bijtelling. Maar ik snap het idee dat je uitstraling belangrijk vindt.
Ik rij nu mijn 2e octavia in elk geval, en ben zéér, zéér tevreden over de kwaliteit (ook na 4 jaar) en de betrouwbaarheid. Tot zover de Skoda promo :) Succes met de keuze.
Bij de Fabia heb ik het idee dat het een "net niet" auto is. Qua uiterlijk vooral. Als er dan toch weinig verschil zit zal ik eerder geneigd zijn naar de Seat en VW dan naar de Fabia. Kom regelmatig op de fiets langs een wijk waar zo'n Fabia staat maar een echt aantrekkelijke auto vind ik het niet. Dan vind ik dat ze dat bij de Octavia veel beter voor elkaar hebben, maar die zal buiten het budget vallen vermoed ik.
Zal ik die zorgen gewoon bij mij houden en zullen we daar het topic niet voor gaan gebruiken?
Ballebek schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:31:
Of een werkgever die direct een nieuwe auto met een x jaren contract erbij afsluit ipv eerst een poolwagen / shortlease B-C klasse bakkie voor een x termijn (gebeurd het meeste om mij heen). Ken de werkgever natuurlijk niet maar toch...
Vrij grote internationale werkgever, daar krijg je direct een vast contract en een nieuwe auto met x jaren contract. Is bij de grote concurrenten voor zover ik weet redelijk gelijk.
Bonsaiboom schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:53:
Ik heb zelf een DS3 van de 1.6 liter versie voor 14% bijtellen, en ben er ook erg blij mee. Is zelfs in de eco versie een leuke auto om in te rijden. Als je het uiterlijk echt niets vind (en dat kan ik me best voorstellen, hoewel ik het er niet mee eens ben), dan kan je ook naar de Citroen C3 kijken. Ik vond dat zelf dan weer veel meer een soep-auto, want de vering is anders afgesteld, en het interieur is ook behoorlijk anders dan bij de DS3, maar motorisch gezien zit er geen verschil tussen de twee.
Denk dat het met zulke auto's als de DS3 en de Mito echt een kwestie van smaak is. Het zijn heel typisch vormgegeven auto's en de een vind het te gek en de ander helemaal niks. Kan omgekeerd van de Mito ook prima begrijpen dat mensen het niks vinden ;)
De C3 vind ik ook geen mooie auto, te gewoontjes.
Bonsaiboom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:22:
Dat klopt. Ik denk dat je die 20pk ook wel merkbaar zal missen. De meer volwassen motor was voor mij de reden om voor de DS3 te kiezen, ipv een Fiat Punto. De Alfa Romeo Mito heb ik niet gereden, want dat vind ik dan weer een lelijke auto :)
Ja dat is lastig, wat extra vermogen is zeer fijn en de eco wagens hebben allemaal tragere motoren. Eens gaan rekenen hoe dat zit met de bijtelling en de kosten. Want sterkere motoren zijn vaak ook weer duurder dus zowel een hogere leaseprijs als een hogere bijtelling.
naarden 4ever schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:03:
Moet het een nieuwe auto zijn, dus moet hij van de dealer komen? Een iets oudere auto is namelijk de Ford Fusion (+), zee van ruimte, met achterbank (om plat te gooien of zodat er mensen mee kunnen rijden, carpoolen etc), en heeft toch een stuk meer karakter dan een Fiesta. Lijkt aan al je eisen te voldoen volgens mij. Zit alleen niet zo goed in de CO2 uitstoot volgens mij... Valt wel binnen je budget volgens mij.
Zie op de Nederlandse site geen Fusion, enkel op de Amerikaanse site. Dus ook echt een model dat niet meer gemaakt wordt? Ik neem aan dat hij van de dealer moet komen en dat ze geen auto's gaan leasen die niet meer geleverd kunnen worden.
Helaas een sample size van 1, denk dat met elke auto wel slechte ervaringen te vinden zijn. Maar ga ook kijken of ik betrouwbaarheidscijfers kan vinden.
Folie plakken ben ik niet zo'n fan van, dat ga ik niet makkelijk netjes krijgen.

Verwijderd

Krijg je een contract voor onbepaalde tijd of een (half)jaar contract? Indien geen onbepaalde tijd contract zijn er weinig werkgevers die je direct een auto laten bestellen. Vaak krijg je dan een poolauto totdat je een vast contract krijgt. Dat zou ik even navragen als ik jou was of misschien heb je dat al gedaan.

• Bonsaiboom
Tsurany schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:27:

Denk dat het met zulke auto's als de DS3 en de Mito echt een kwestie van smaak is. Het zijn heel typisch vormgegeven auto's en de een vind het te gek en de ander helemaal niks. Kan omgekeerd van de Mito ook prima begrijpen dat mensen het niks vinden ;)
De C3 vind ik ook geen mooie auto, te gewoontjes.

Ja dat is lastig, wat extra vermogen is zeer fijn en de eco wagens hebben allemaal tragere motoren. Eens gaan rekenen hoe dat zit met de bijtelling en de kosten. Want sterkere motoren zijn vaak ook weer duurder dus zowel een hogere leaseprijs als een hogere bijtelling.
Ik vind de C3 ook geen mooi model en hij reed ook minder leuk vond ik. Kan ik het dus alleen mee eens zijn. De eco motoren zijn meestal ook getuned op zuinigheid. Blijkbaar kan je die chiptunen om een behoorlijke sloot vermogen erbij te krijgen (1.6HDI van de DS3 gaat dan van 92 naar iets van 108pk geloof ik). Alleen is het mij niet duidelijk of dit kan / mag mbt je bijtelling.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Bonsaiboom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:13:
[...]Blijkbaar kan je die chiptunen om een behoorlijke sloot vermogen erbij te krijgen (1.6HDI van de DS3 gaat dan van 92 naar iets van 108pk geloof ik). Alleen is het mij niet duidelijk of dit kan / mag mbt je bijtelling.
Voor zover ik weet staan de meeste leasemaatschappijen tuning (ook af-fabriekstuning) van 14% en 20% auto's niet toe.
_JGC_ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:36:
Bijtelling zou ik me geen zorgen over maken qua tuning, maar je zit er gewoon mee dat je aan het einde van het leasecontract je auto weer in originele staat moet afleveren. Je zult sowieso met de leasemaatschappij moeten overleggen wil je gaan chiptunen.
Ik heb het dan ook over tuning die is opgenomen in het leasecontract.

[ Voor 31% gewijzigd door Tjaps op 30-07-2012 13:46 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bijtelling zou ik me geen zorgen over maken qua tuning, maar je zit er gewoon mee dat je aan het einde van het leasecontract je auto weer in originele staat moet afleveren. Je zult sowieso met de leasemaatschappij moeten overleggen wil je gaan chiptunen.

Reden waarom ik me geen zorgen zou maken over bijtelling en chiptuning: de CO2 uitstoot zoals opgegeven kan alleen in labomstandigheden met een specifieke testrun worden gemaakt. Als jij van de weg wordt gehaald bij een verkeerscontrole zal niemand dat op de officiele manier kunnen nakijken. Een evt CO-meting zoals bij de APK wordt gedaan doet er bij leaseauto's helemaal niet toe, aangezien je pas na het verstrijken van het leasecontract eens bij de garage moet melden voor een APK.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 19:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

_JGC_ schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:36:

Reden waarom ik me geen zorgen zou maken over bijtelling en chiptuning: de CO2 uitstoot zoals opgegeven kan alleen in labomstandigheden met een specifieke testrun worden gemaakt. Als jij van de weg wordt gehaald bij een verkeerscontrole zal niemand dat op de officiele manier kunnen nakijken. Een evt CO-meting zoals bij de APK wordt gedaan doet er bij leaseauto's helemaal niet toe, aangezien je pas na het verstrijken van het leasecontract eens bij de garage moet melden voor een APK.
Dat wel, maar de wetgeving is op dit moment zo dat als je binnen 3 jaar na aflevering je auto chipt, deze opnieuw beoordeeld moet worden op de CO2 uitstoot.

Hoe streng hier op gehandhaafd wordt weet ik niet, maar bij constatering ben je denk ik wel het bokje. Het was mij het risico niet waard.

Check hier: http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=71

Weliswaar uit 20120 (toen moest ik mijn auto bestellen), maar denk niet dat de wet veel pro-automobilist veranderd zou zijn in dit autohater-land.

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 30-07-2012 14:30 ]

HENG HENG

• Bonsaiboom
Helder. Mijn auto is ook geen leaseauto, maar staat op mn eigen zaak. Ik ga er dan niet aan beginnen ;)

Goed, was wat offtopic, mijn excuses ts

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik rijdt nu zelf een DS3, en die bevalt heel goed. Over het uiterlijk zijn we het blijkbaar niet eens, ik vindt hem wel mooi, en het is de eerste auto die ik heb waarbij mensen spontaan naar je toe komen om te zeggen dat ze hem ook heel mooi vinden.

Ik heb eventjes met een Fiat Punto 14% dieseltje gereden, de 1,2 L, en die kwam wat vermogen betreft net iets te kort, met als gevolg dat je flink toeren maakt, en alsnog erg onzuinig rijdt.

De VAG 3-cilinders, hetzelfde.

Ik denk dat als je een goedkope (14%) diesel wilt, de 1.6 die in die DS3 zit, de beste motor is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Bonsaiboom
Alleen, zoals t_captain terecht zegt, is de 1.6 niet meer verkrijgbaar (met 14% bijtelling), tenzij je nog een voorraadmodel vindt met kenteken voor 1 juli. Een 1.4 wel. Ook klinkt TS alsof hij ongelukkig zou worden in een DS3, maar hij moet er gewoon in rijden, en ook in een Mito :D

[ Voor 17% gewijzigd door Bonsaiboom op 30-07-2012 14:54 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Bonsaiboom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:49:
Alleen, zoals t_captain terecht zegt, is de 1.6 niet meer verkrijgbaar (met 14% bijtelling), tenzij je nog een voorraadmodel vindt met kenteken voor 1 juli. Een 1.4 wel. Ook klinkt TS alsof hij ongelukkig zou worden in een DS3, maar hij moet er gewoon in rijden, en ook in een Mito :D
Oh, die had ik even gemist idd, dat is wel een tegenvaller. :(

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik mis de Ford Focus ECO=14% 1.6TDCI in je lijstje :) .. Is daar een reden voor?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:09:
Krijg je een contract voor onbepaalde tijd of een (half)jaar contract? Indien geen onbepaalde tijd contract zijn er weinig werkgevers die je direct een auto laten bestellen. Vaak krijg je dan een poolauto totdat je een vast contract krijgt. Dat zou ik even navragen als ik jou was of misschien heb je dat al gedaan.
Onbepaalde tijd en na twee maanden mag ik m'n auto bestellen. Don't worry, dat is uitgezocht hoor ;)
Bonsaiboom schreef op maandag 30 juli 2012 @ 12:13:
Ik vind de C3 ook geen mooi model en hij reed ook minder leuk vond ik. Kan ik het dus alleen mee eens zijn. De eco motoren zijn meestal ook getuned op zuinigheid. Blijkbaar kan je die chiptunen om een behoorlijke sloot vermogen erbij te krijgen (1.6HDI van de DS3 gaat dan van 92 naar iets van 108pk geloof ik). Alleen is het mij niet duidelijk of dit kan / mag mbt je bijtelling.
Afspraak met de DS3 is gemaakt :) Ben benieuwd wat dat gaat worden.
Tjaps schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:33:
[...]
Voor zover ik weet staan de meeste leasemaatschappijen tuning (ook af-fabriekstuning) van 14% en 20% auto's niet toe.

[...]
Ik heb het dan ook over tuning die is opgenomen in het leasecontract.
Volgens de Citroen dealer zouden sommigen dat wel toestaan. Maar dunno of het kan, zal dat navragen zodra het kan :)
Falcon schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:11:
Ik mis de Ford Focus ECO=14% 1.6TDCI in je lijstje :) .. Is daar een reden voor?
Jup, onwetendheid :) Ga er eens naar kijken.

Heb sowieso een afspraak staan voor de Opel Corsa, zowel Diesel als LPG. De DS3 staat ook ingeplanned en de MiTo moet ik nog even bellen.

• Bonsaiboom
Sowieso, veel plezier gewenst met de testritten.

Ik vond het destijds eigenlijk wel heel leuk om te doen, ook al was ik vanwege fiscale redenen beperkt tot de 14%'s autos. Heb destijds gereden in de Fiat Punto Evo, Ford Fiesta ECO, de DS3 en de C3.

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

De 3cilinder 1.0 ecoboost ford focus schijnt ook een behoorlijke auto te zijn. Verkrijgbaar in 100 en 125 pk uitvoering

Helaas geen 14% meer...

Strava

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ja als ik een 20% auto kies moet hij ook wel echt goedkoop zijn qua leaseprijs. Denk dat het reeel is om uit te gaan van 14%. Gelukkig zijn heel veel auto's al in 14% versie te verkrijgen. Maar die 1.0 Ford Focus is geen 14%? Dat zou wel erg jammer zijn.

Testritten zijn altijd leuk :D

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 30-07-2012 18:16 ]

Verwijderd

Is per 1 juli naar 20% gegaan.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is erg jammer. Dan is volgens mij enkel die Megane nog als betaalbare en wat grotere auto over. Wellicht Volvo V40 nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 30-07-2012 19:13 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Tsurany schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:12:
Dat is erg jammer. Dan is volgens mij enkel die Megane nog als betaalbare en wat grotere auto over. Wellicht Volvo V40 nog.
V40 is er niet met 14% bijtelling. ;)

Onder andere hier kun je auto's op bijtelling zoeken:
Autoweek bijtellingzoeker
Groenopweg.nl

• u_nix_we_all
  • Niet online
Misschien focus ;) je teveel op de 14% diesel klasse, ik weet niet of een 14% benzine auto met 20-30K KM per jaar zoveel gaat schelen. Ik lees het niet in de eisen of het een diesel moet zijn, vaak bepaalt de werkgever dat. Naar de 20% categorie kost je netto ogeveer 1000 500 euro extra per jaar aan bijtelling, dus dat is IMHO een beetje de afweging. In de 20% klasse is er opeens weer wel heel veel keus.

Edit ... rekenen, uitgegegaan van auto van 20K en 42% LB

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-07-2012 22:50 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het hoeft geen diesel te zijn, in die keuze ben ik vrij. Die 20% bijtelling valt opzich mee als je ziet dat het "maar" 500 euro is. Echter "maar" 500 euro voor dat beetje meer vermogen en formaat? Het is realistisch om uit te gaan van hooguit drie weken vakantie met de auto per jaar en enkel dan is een grotere auto echt fijn. Dan is het 500 euro voor drie weken gemakkelijker op vakantie, das wel prijzig.
Passagiers achterin? Wees blij dat je gratis mee mag rijden!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
vhal schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:48:
[...]

dus Mini heeft technisch slechte motoren ? :P
ja. zoek maar naar de narigheid met de THP motoren.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:09:
Het hoeft geen diesel te zijn, in die keuze ben ik vrij. Die 20% bijtelling valt opzich mee als je ziet dat het "maar" 500 euro is. Echter "maar" 500 euro voor dat beetje meer vermogen en formaat? Het is realistisch om uit te gaan van hooguit drie weken vakantie met de auto per jaar en enkel dan is een grotere auto echt fijn. Dan is het 500 euro voor drie weken gemakkelijker op vakantie, das wel prijzig.
Passagiers achterin? Wees blij dat je gratis mee mag rijden!
Mijn tip: Denk goed na over wat je kiest in de zin van grootte en budget. ik heb destijds in startersfunctie ook een kleine auto genomen. In de 4 jaar erop volgend gaat je salaris groeien en ik kwam op meerdere momenten tot de conclusie dat ik liever in 1e instantie iets groter/luxer had geleasd (klasse Golf/Octavia ipv Ibiza). Ik lette destijds alleen op budget en kosten tov salaris op dat moment.

Disclaimer: Ik probeer je absoluut niet een duurdere leaseauto in te praten waardoor je geen geld over houdt voor andere dingen, dat moet je lekker zelf weten. Maar overweeg het iig wel!

• Korvaag
  • Laatst online: 09:18
MrJayMan schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 08:44:
Tip 2:
Vraag eerst naar je regeling en OF er wel een boete is. Mijn werkgever neemt namelijk de auto gewoon 'terug' bij verlaten van het bedrijf. Zonder boetes.

En kijk eens op directlease.nl (o sorry, beetje mosterd na de maaltijd)..
De prijzen kloppen vrijwel 100% zeker niet met wat jji gaat betalen, maar je kan het als indicatie pakken (prijzen zijn vaak te hoog op directlease.nl omdat je daar niet profiteert van een contract wat je bedrijf heeft). Je kan echter wel naar hartelust configureren en kiezen met bijtellingspercentages enzo.

En een aanvullende tip nav hierboven. Mijn ervaring is juist andersom. Je startsalaris is meestal niet riant dus om normaal te kunnen leven (lees: wat uitgaan, vakantie etc) wil je gewoon absoluut een 14% auto als eerste auto. In mijn geval destijds een Honda Civic hybrid omdat er niet echt wat anders leuks was.

Nog ff een edit dan maar:
De Megane 14% is momenteel 1 van de betere wagens voor de 14% categorie. Groot, niet vreselijk traag, comfortabel. Andere keuzes in 14% waar je toch wat mee kan nemen zijn de Seat Ibiza (mij te klein) of de Skoda Fabia (ook te klein).
De vraag is echter even of je een Megane al kan leasen.

Zie bv deze config op basis van 35k per jaar en 4 jaar:
http://directlease.nl/DLN...onfig.do?carTypeId=108881

Is echt niet duur :)

[ Voor 41% gewijzigd door Korvaag op 31-07-2012 09:07 ]

UNOX: The worst operating system

• EvaluationCopy
Dat lijkt me een denkwijze van vóór de crisis: anticiperen op salarisgroei.

De kans is niet groot dat zijn gezinssamenstelling zodanig verandert dat er opeens een grote auto nodig is. Mocht er plots een kleine komen dan past die de eerste 3 jaar ook nog wel op de achterbank van een MiTo, eer die daar uitgroeit is het contract al afgelopen.

Mensen die zonder kinderen niet op vakantie kunnen met de 14% klasse auto's nemen te veel zooi mee. Er zijn ongetwijfeld winkels op de vakantiebestemming, laat die aardappels toch thuis. Flinke tent krijg je ook wel in een dakdrager.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Huh? De Ford Focus benzine is geen 14% meer, MAAR de ECO 1.6 diesel nog steeds wel hoor! Dus die kan weer op je lijst ;)

Ik zou zelfs veiligheids halve maar kiezen voor de Focus, als je pas in oktober mag bestellen. De Megané is namelijk (op dit moment) per 1 januari 20%.. de Focus daarintegen blijft 14%.

[ Voor 44% gewijzigd door Falcon op 31-07-2012 11:30 ]

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
toch zou ik de fabia niet uitvlakken, tis een klein motortje, maar als je hem hoog in toeren houdt, is ie best vlot.

Ruimte zat, zeker de 14% combi..

wilde ik graag leasen, maar ik mocht geen diesel nemen, afhankelijk van je kilometrage, ik zat op 30.000 per jaar, en dat was nog de benzine grens.
500km meer en diesel was goed geweest, maar ik kreeg het er niet doorheen bij het werk.

Benzine fabia was niet interessant vergelijken bij de octavia, ik rij dus nu in een octavia combi 1.2 met 105pk.
dit zit boven je budget 24k en 20% bijtelling, maar om een punt te maken, de fabia is een leuk karretje. Uiterlijk zie je niet als je erin zit, en ruimte heb je genoeg.

Niets is zo vervelend om een (te) kleine auto te leasen en er dan achter te komen dat je ruimte nodig hebt.
Heb ik zelf mee mogen maken, peugeot 207 uitgezocht, heerlijk foute bronskleur, alles erop en eraan, leuk karretje, maar er pasten 2 blikjes fanta in de bak en dan is het vol.

Vriendin zwanger, oeps.....
Kinderwagen past niet, en hij moet 4 jaar mee.

Gelukkig kunnen ruilen tegen een astra station van een collega, maar wel iets om rekening mee te houden.

succes!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vegtem schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:05:

Niets is zo vervelend om een (te) kleine auto te leasen en er dan achter te komen dat je ruimte nodig hebt.
Heb ik zelf mee mogen maken, peugeot 207 uitgezocht, heerlijk foute bronskleur, alles erop en eraan, leuk karretje, maar er pasten 2 blikjes fanta in de bak en dan is het vol.

Gelukkig kunnen ruilen tegen een astra station van een collega, maar wel iets om rekening mee te houden.

succes!
Voor alle mensen die zeggen dat "anticiperen op salarisgroei" niet goed is etc, dit bedoelde ik dus... Ik kwam erachter met spullen en mensen meenemen. Best handig om soms 2 of 3 collega's mee te nemen in Ibiza maar die zaten beide met benen in de nek en ik kon niet meer lekker sturen etc. Achteraf zijn de verschillen soms financieel een stuk kleiner dan ze op 1e gezicht lijken. Dit komt door gunstigere leaseprijzen maar ook completere uitrustingen die je soms in een segment hoger hebt.

• Korvaag
  • Laatst online: 09:18
Groot hoeft niet duur te betekenen... je moet niet krampachtig een kleine auto nemen. Je moet zinnig een goedkope auto nemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Korvaag op 31-07-2012 21:23 ]

UNOX: The worst operating system

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10 22:00
Ik heb zelf een Seat Ibiza ST zeer tevreden over.
Deze zou ik ook overwegen erg ruim voor weinig geld en valt binnen de 14% regeling.
( ik wordt ook een beetje moe van de verhalen die ik hier lees over niet kunnen mee komen in het verkeer )
Bijna elke nieuwe auto kan namelijk prima mee komen en heeft ook nog wel over.

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Uit eigen ervaring vind ik de DS3 gewoon een te trage auto.

Heb je al gekeken naar de Ford Focus? Uitstekende auto!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
fanta22 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:39:
Deze zou ik ook overwegen erg ruim voor weinig geld en valt binnen de 14% regeling.
( ik wordt ook een beetje moe van de verhalen die ik hier lees over niet kunnen mee komen in het verkeer )
Ook ik heb een ST en kan prima meekomen.
Ik heb hiervoor een Fabia combi 1.9 TDI gehad en deze was lekker vlot.
Het is even wennen wanneer je dan naar een 1.2 gaat maar dat ik echt maar even.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58
Ik heb van mijn werk de Renault Megane Estate gekregen (mocht niet kiezen).

Ik wilde eerst de Lexus CT200h, maar helaas moest iedereen aan de diesel. En de Megane is ook 14%.

Ben er wel tevreden mee, hoewel ik helemaal geen Renault rijder ben. Genoeg ruimte. Kofferbak niet de grootste van alle stations, maar de kinderwagen (Mura 4) en kratje met startkabels en andere veiligheidsspul passen makkelijk achterin.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

@ts, een Clio misschien?
WElke Eco motoren van Opel heb je het dan over? Die van Powertrain of die van Iveco?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• t_captain
Waarschijnlijk over de 1.3CDTi

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
Tsurany schreef op maandag 30 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Vandaag contract tekenen dus kan het direct navragen :)

[...]

Bij de Fabia heb ik het idee dat het een "net niet" auto is. Qua uiterlijk vooral. Als er dan toch weinig verschil zit zal ik eerder geneigd zijn naar de Seat en VW dan naar de Fabia. Kom regelmatig op de fiets langs een wijk waar zo'n Fabia staat maar een echt aantrekkelijke auto vind ik het niet. Dan vind ik dat ze dat bij de Octavia veel beter voor elkaar hebben, maar die zal buiten het budget vallen vermoed ik.

[...]
Misschien eerst ff een tijdelijke auto kiezen en dan in 2013 voor deze bak gaan (Skoda Rapid)?

Afbeeldingslocatie: http://www.noordhollandsdagblad.nl/hsp_images/article17047283.ece/ALTERNATES/w470/auto020812_2.jpg

http://www.telegraaf.nl/a...scherpe_aanbieding__.html

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12

Bommes

Capo del formaggio

en laat dat nou een fiat dieseltje zijn

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-10 13:12
Een auto die ik nog mis in dit topic is de Kia Rio. Is een heerlijk ruime auto (ook achterin), en oogt toch lekker compact.

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Volgens mij beginnen wij bij dezelfde werkgever

Dus ik volg je topic ook stiekem.

Twijfel zelf tussen de Megane Estate (weet ook de bijtellingen nog niet) en de DS3.
Ben het wel met Sander eens, nu verdien je nog krap, maar ik hoop dat dit ook veranderd in de eerste jaren.

Edit: ook ik begin volgende week met testritten.. misschien wat voorbarig, maar nu heb ik 3 weken vrij en straks in de proeftijd is de tijd een stuk schaarser ;)

[ Voor 23% gewijzigd door YoVla op 09-08-2012 08:04 . Reden: verkeerd gelezen ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Sander schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:22:
Mijn tip: Denk goed na over wat je kiest in de zin van grootte en budget. ik heb destijds in startersfunctie ook een kleine auto genomen. In de 4 jaar erop volgend gaat je salaris groeien en ik kwam op meerdere momenten tot de conclusie dat ik liever in 1e instantie iets groter/luxer had geleasd (klasse Golf/Octavia ipv Ibiza). Ik lette destijds alleen op budget en kosten tov salaris op dat moment.
Dat neem ik ook zeker mee. Maar ik hoef niet perse een grotere auto te rijden, ik zie op korte termijn geen aanleiding tot behoefte aan een grotere auto. Dan bespaar ik liever nu wat geld wat ik dan kan investeren in een huis.
Disclaimer: Ik probeer je absoluut niet een duurdere leaseauto in te praten waardoor je geen geld over houdt voor andere dingen, dat moet je lekker zelf weten. Maar overweeg het iig wel!
Snap precies wat je bedoelt, inderdaad zeer persoonlijke keuze maar wel een optie die je in overweging moet nemen. :)
Korvaag schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:54:
Tip 2:
Vraag eerst naar je regeling en OF er wel een boete is. Mijn werkgever neemt namelijk de auto gewoon 'terug' bij verlaten van het bedrijf. Zonder boetes.
Tot 50k catalogus waarde zijn boetes afgekocht indien hij na zes maanden wordt ingeleverd.
En een aanvullende tip nav hierboven. Mijn ervaring is juist andersom. Je startsalaris is meestal niet riant dus om normaal te kunnen leven (lees: wat uitgaan, vakantie etc) wil je gewoon absoluut een 14% auto als eerste auto. In mijn geval destijds een Honda Civic hybrid omdat er niet echt wat anders leuks was.
Inderdaad. Bovendien zal ik er 90% van de tijd alleen in zitten, dan hoef ik geen ruimte te hebben. Laptoptas mee, jasje in de auto en ik in een comfortabele stoel. Meer heb ik niet nodig voorlopig. Dan is het nog voordeliger om geld op te sparen en op vakantie een andere auto te huren. Als ik maandelijks 50 euro bespaar kan ik daar prima een auto van huren voor een paar weken voor de vakantie periode. En wellicht gaan we toch vliegen, dan kan de auto niet mee.
Nog ff een edit dan maar:
De Megane 14% is momenteel 1 van de betere wagens voor de 14% categorie. Groot, niet vreselijk traag, comfortabel. Andere keuzes in 14% waar je toch wat mee kan nemen zijn de Seat Ibiza (mij te klein) of de Skoda Fabia (ook te klein).
De vraag is echter even of je een Megane al kan leasen.

Zie bv deze config op basis van 35k per jaar en 4 jaar:
http://directlease.nl/DLN...onfig.do?carTypeId=108881

Is echt niet duur :)
Megane valt eigenlijk al af. Collega heeft al navraag gedaan en de verwachte levertijd is in 2013 waardoor ik hem niet optijd binnen zal hebben. Helaas telt datum van levering en niet van aanvraag voor de bijtelling.
Falcon schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:29:
Huh? De Ford Focus benzine is geen 14% meer, MAAR de ECO 1.6 diesel nog steeds wel hoor! Dus die kan weer op je lijst ;)

Ik zou zelfs veiligheids halve maar kiezen voor de Focus, als je pas in oktober mag bestellen. De Megané is namelijk (op dit moment) per 1 januari 20%.. de Focus daarintegen blijft 14%.
Staat op de to-do list :)
EvaluationCopy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:13:
Dat lijkt me een denkwijze van vóór de crisis: anticiperen op salarisgroei.

De kans is niet groot dat zijn gezinssamenstelling zodanig verandert dat er opeens een grote auto nodig is. Mocht er plots een kleine komen dan past die de eerste 3 jaar ook nog wel op de achterbank van een MiTo, eer die daar uitgroeit is het contract al afgelopen.

Mensen die zonder kinderen niet op vakantie kunnen met de 14% klasse auto's nemen te veel zooi mee. Er zijn ongetwijfeld winkels op de vakantiebestemming, laat die aardappels toch thuis. Flinke tent krijg je ook wel in een dakdrager.
Van salarisgroei ben ik verzekerd het eerste jaar maar dat is niet riant genoeg om te zeggen dat ik alvast een duurdere auto neem. Daarna zal het ongetwijfeld wel groeien maar ik verwacht geen grotere nodig te hebben. En mocht ik hem echt nodig hebben dan zie ik dat dan weer. Voorlopig liever sparen voor huur, inboedel en later hypotheek.
Marxje1981 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:05:
toch zou ik de fabia niet uitvlakken, tis een klein motortje, maar als je hem hoog in toeren houdt, is ie best vlot.
-knip-
Fabia is alleen een stuk minder aantrekkelijk qua uiterlijk. Dat speelt helaas toch wel mee.

succes!
Die is hopelijk nog niet snel zwanger :+ Anders is met een kleine auto moeten leven wel een mooie straf voor mijn onnozelheid :'(
fanta22 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:39:
Rij nu in een oude Opel Astra, met zijn 16,2 seconde over 0-100 kom ik ook prima mee in het verkeer. Elke auto zal wel mee komen, alleen de mate waarop je voorop kan lopen zal verschillen. Loop wel graag in de kopgroep zeg maar.
Mistraller schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:16:
[...]

Misschien eerst ff een tijdelijke auto kiezen en dan in 2013 voor deze bak gaan (Skoda Rapid)?

[afbeelding]

http://www.telegraaf.nl/a...scherpe_aanbieding__.html
Dat is ook een erg leuke wagen ja. Ik ga sowieso informeren naar alle mogelijkheden dus ook op korte termijn een pool auto.
BertS schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:37:
Een auto die ik nog mis in dit topic is de Kia Rio. Is een heerlijk ruime auto (ook achterin), en oogt toch lekker compact.
Aparte auto. Ga eens wat desk research doen over die auto. Wil alleen niet teveel auto's moeten testen dus denk dat hij op de reserve komt als ik de prijzen kan inzien.
YoVla schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:01:
Volgens mij beginnen wij bij dezelfde werkgever, alleen ik een maandje eerder!
Ik begin een maandje eerder ;)

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-11 08:25
Ik mag rond november/december ook mijn eerste lease auto uitkiezen (Yay \o/). Volgens mij ligt mijn budget net ietsjes lager dan dat van de TS maar redelijk vergelijkbaar. Ik heb eens rond zitten kijken en de nieuwe Peugeot 208 spreekt me erg aan. Die zie ik hier echter niet voorbij komen. Is hier een reden voor? Is het zo'n slechte auto?

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 21:03
Nee hoor, niks mis mee :). Misschien is hij hier nog niet genoemd omdat het een vrij nieuwe auto is/sommige bedrijven merkgebonden zijn/niemand er zo snel op is gekomen... ;)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Inderdaad niks mis mee voor een b-segmenter... :)

Maar op dit moment zijn er gewoon nog een paar C-segmenters interresant, omdat ze 14% bijtelling hebben. De Focus en de Megané bijvoorbeeld.

De Megané gaat trouwens vanaf 1 januari naar 20%, dus die moeten jullie dan vanuit voorraad gaan kiezen en niet meer nieuw bestellen, want die komen dan na 1 janauri waarschijnlijk op kenteken en dus 20% ipv 14%. Al verwacht ik dat Renault nog die ene (!) gram aan co2 uitstoot er nog af gaat halen voor de jaarwisseling ;)

De Focus blijft daarin tegen gewoon in 14% na 1 januari. Maar vele met mij vinden de Megané toch wat mooier wat betreft design en completer in de standaarduitrusting.

Maar dit geldt natuurlijk alleen als je kiest voor een C-segment, B-segment met 14% is natuurlijk goedkoper vanwege de lagere fiscale waarde. Daar is ook genoeg keuze.. denk even aan de Ibiza, Fabia, 208, Yaris en de nieuwe Clio.

Wij kunnen niet kijken in jullie budget en leven, dus de afweging tussen een B of C segment is aan jullie. Wel leuk om over mee te denken natuurlijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 09-08-2012 12:29 ]

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Kia Rio al gezien? leuke sportieve wagen of de Huyundai i30?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
FireSonus schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:58:
Nee hoor, niks mis mee :). Misschien is hij hier nog niet genoemd omdat het een vrij nieuwe auto is/sommige bedrijven merkgebonden zijn/niemand er zo snel op is gekomen... ;)
Inderdaad niks mis mee zo te zien. Denk dat er inderdaad niemand op gekomen is, ik hoorde hem pas voor het eerst als optie. Dat dak is wel cool wat ze hebben.

Ik ga straks even wat prijzen dumpen hier, dan hebben jullie een idee. Heb sowieso alle auto's boven mijn budget van de prijslijst gemikt en alle lelijke en te kleine auto's.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

FireSonus schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:58:
Ook even kijken naar hoe aantrekkelijk hij is in de lease (rekeninghoudend met bijtelling), de 14% diesel modellen hebben maximaal 50kW/160Nm. Dat is toch wel een beetje krap. Het model met 20% bijtelling komt qua vermogen/koppel wel goed mee met concurrenten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 09-08-2012 18:49 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Peugeot 208 lease is nog redelijk aantrekkelijk mits je de zuinige benzine motor neemt. Die diesel is een 1.1 motor die echt veel te traag is om acceptabel te zijn.

Heb even naar de eisen van 2013 gekeken maar heel veel auto's gaan dan afvallen. Echter omdat het vaak maar om 1 a 2 gram gaat neem ik aan dat daar gereviseerde modellen van komen.

Auto's die in aanmerking komen zoals het er nu naar uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Py6oaGtYWuLMzeLUTZGnPD3k/full.png
Deze auto's zijn nu nog 14% bijtelling. Verwacht dat ze dat volgend jaar ook nog zullen zijn met eventueel een nieuw model. Lijkt me dat 2 gram Co2 uitstoot nog wel te reduceren is voor bijvoorbeeld de Mito. En wellicht zijn ze in 12 weken te leveren als ik 1 oktober bestel.

Valt wel op dat de 14% varianten met een redelijke motor en een uitvoering waar cruise control en airco in zit allemaal rond dezelfde prijs zitten. Scheelt eigenlijk niks, op prijs hoef je niks te kiezen zo lijkt. Enkel de bijtelling indien hij niet in 12 weken geleverd kan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 09-08-2012 19:08 ]

Pagina: 1 2 Laatste