Vandaag kreeg mijn moeder een telefoontje van een indisch klinkende, engels sprekende dame. "Hello you have computer? " "yes I am calling because your computer reported problem", etc, etc. Toen mijn moeder vroeg waar ze vandaan belde was dat amsterdam. Toen ik vervolgens het gesprek overnam was het snel afgelopen: hun step-by-step guides werken niet zo best op linux
Er werd van hun kant opgehangen zodra duidelijk werd dat ik linux draaide.
Van deze truc heb ik eerder gehoord, maar het is de eerste keer dat ik het zelf meemaak of dat ik ervan hoor dat er in nederland sprake van is. Als dit veel vaker voorkomt wordt het misschien tijd dat mensen hiervan op de hoogte gebracht worden, want hoewel mijn moeder gelukkig niet de domste is, stel ik mij zo voor dat als mijn oma een computer zou hebben en dit soort telefoontjes zou krijgen ze alles zo voor waarheid zou aannemen. (als ze het engels zou begrijpen dan)
Gebeurt dit vaker?
Van deze truc heb ik eerder gehoord, maar het is de eerste keer dat ik het zelf meemaak of dat ik ervan hoor dat er in nederland sprake van is. Als dit veel vaker voorkomt wordt het misschien tijd dat mensen hiervan op de hoogte gebracht worden, want hoewel mijn moeder gelukkig niet de domste is, stel ik mij zo voor dat als mijn oma een computer zou hebben en dit soort telefoontjes zou krijgen ze alles zo voor waarheid zou aannemen. (als ze het engels zou begrijpen dan)
Gebeurt dit vaker?
[ Voor 0% gewijzigd door theguyofdoom op 26-07-2012 13:08 . Reden: Accuratere weergave van het Apu-engels ]