Telefoonphishing

Pagina: 1
Acties:
  • 2.182 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 10:04
Vandaag kreeg mijn moeder een telefoontje van een indisch klinkende, engels sprekende dame. "Hello you have computer? " "yes I am calling because your computer reported problem", etc, etc. Toen mijn moeder vroeg waar ze vandaan belde was dat amsterdam. Toen ik vervolgens het gesprek overnam was het snel afgelopen: hun step-by-step guides werken niet zo best op linux :Y) Er werd van hun kant opgehangen zodra duidelijk werd dat ik linux draaide.

Van deze truc heb ik eerder gehoord, maar het is de eerste keer dat ik het zelf meemaak of dat ik ervan hoor dat er in nederland sprake van is. Als dit veel vaker voorkomt wordt het misschien tijd dat mensen hiervan op de hoogte gebracht worden, want hoewel mijn moeder gelukkig niet de domste is, stel ik mij zo voor dat als mijn oma een computer zou hebben en dit soort telefoontjes zou krijgen ze alles zo voor waarheid zou aannemen. (als ze het engels zou begrijpen dan)

Gebeurt dit vaker?

[ Voor 0% gewijzigd door theguyofdoom op 26-07-2012 13:08 . Reden: Accuratere weergave van het Apu-engels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Een collega van mij heeft hetzelfde gehad, iemand die belde namens Microsoft. Hij had gelukkig ook op tijd door dat het een scam betrof. Installatie van vage programmatuur e.d.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
mkleinman schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:54:
...Installatie van vage programmatuur e.d.
Ik had ook het idee dat het daarom te doen zou zijn, maar zover in het gesprek kwam ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door theguyofdoom op 26-07-2012 12:56 . Reden: quote fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben ook gebeld en er niet ingetrapt omdat ik a) al van de scam gehoord had en b) vertelde dat ik linux draaide (is niet helemaal zo, maar goed).

Maar in andere landen gebeurt het ook al. zoek maar eens op "microsoft support spam"

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
Inderdaad, zoals ik zei wist ik al dat dit gebeurde, maar had er in nederland nog niet eerder van gehoord.

Ik vraag me af of ik die mensen nog op de een of andere manier kan terugzieken, door het te melden bij het telefoniebedrijf ofzo. Maar ze zullen wel via VOIP bellen en dan is een nieuw nummer zo te regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
Iemand die ik ken heeft dit ook gehad, die weet echter niet bijster veel af van computers en heeft het ook geïnstalleerd, pas achteraf bedacht hij dat het wel eens nep kon zijn. Of er nog gegevens gestolen zijn weet ik niet. Zal ik nog eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

weebl15 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:23:
Of er nog gegevens gestolen zijn weet ik niet. Zal ik nog eens navragen.
Hoe weet de persoon waarbij het gebeurd is wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Meer info: http://www.security.nl/ar...=rss&utm_campaign=rssfeed en

Ook leuk: Beveiligingsexpert scamt Microsoft-scammer

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 26-07-2012 13:26 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Het zoveelste topic. Gelukkig is NCSC inmiddels ook wakker:

Nep-Microsoftmedewerkers bellen je op, trap jij in hun verhaal?

[ Voor 20% gewijzigd door Thralas op 26-07-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
Ik werd net weer gebeld: minder geduld deze keer en heb direct opgehangen toen ze beweerden van microsoft te bellen.

Vasthoudende (stomme?) mensen. Ik zit al half te spelen met het idee om een virtual box op te zetten voor het geval er weer gebeld wordt, en dan al het netwerkverkeer te gaan analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
theguyofdoom schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:23:
Ik werd net weer gebeld: minder geduld deze keer en heb direct opgehangen toen ze beweerden van microsoft te bellen.

Vasthoudende (stomme?) mensen. Ik zit al half te spelen met het idee om een virtual box op te zetten voor het geval er weer gebeld wordt, en dan al het netwerkverkeer te gaan analyseren.
Dit is natuurlijk veel leuker:
http://funwithtelemarkete...er-fun.php?category=Annoy
;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Veel mensen denken dat ze door een nummer uit bijvoorbeeld Nijmegen worden gebeld wanneer ze een indian scammer aan de lijn krijgen, maar ook dat is misleiding.
Je ziet in de onderstaande afbeeldingen dat een chinees telecom bedrijf de nummers fixed.
Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=9e14ec9e-9765-47a3-b1d4-e87bbe0659a9
Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=606ebb6c-edd9-4e58-84a6-3a59bf52a61f
BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mn schoonouders laatst ook.. 3x achter elkaar op 1 dag, krijg ik dat via een appje te horen, app ik terug, volgende keer gewoon zeggen dat je van de politie bent oid..

dag er op weer zo`n scammer... en ze vertelt netjes dat ze van de politie is..en ze hingen direct op :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Je post in een topic van 4 jaar oud...

Telefoonscam topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Logico, ik vond dit in de zoekopdracht, ik zal het even verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:14:
mn schoonouders laatst ook.. 3x achter elkaar op 1 dag, krijg ik dat via een appje te horen, app ik terug, volgende keer gewoon zeggen dat je van de politie bent oid..

dag er op weer zo`n scammer... en ze vertelt netjes dat ze van de politie is..en ze hingen direct op :')
Idd freakie, met dat woord zijn ze niet blij.
Maar ik werd de afgelopen 2 maanden eerst 5 keer gebeld, maar na donderdag, toen ik ze weer eens had afgewimpeld, werd ik gister maar liefst 3 keer gebeld en werd er weer opgehangen, met een nummer in mijn vaste telefoon alsof het uit Nijmegen kwam.
En vandaag weer 2 keer, en de 2de keer gingen ze weer praten, dus heb ik mijn VM met Windows 7 opgestart, en ze daar even hun gang in laten gaan, tot ik de tree in de command prompt voorbij zag komen en ik het kladblok bestandje met tekst al klaar had staan om ze te laten lezen, ja toen hingen ze ook snel op.
Toen ik ze nadat ze verbinding hadden gemaakt vroeg aan die indische jongen, of hij mijn beeld ook kon zien, hij zei:
Nee, dit alles wordt uitgevoerd door een computer.
Maar toen ik het kladblok bestand maximaliseerde vroeg hij me wat het te betekenen had.
Het logboek en msconfig had hij me ook daarvoor al laten zien, en ik prees hem voor de grap dat hij wel een geweldig persoon moest zijn, dat hij dat zo allemaal maar gratis voor me deed :).
Toen hij de tekst in het kladblok bestand las, dus wel mijn beeld zag via remote control, hing hij plots op.
lol, ze mogen mij wel bellen hoor, volgende keer zet in de VM de screencapture er bij aan.
Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hehe screencapture + Audio opnames... staan ook best goede voorbeelden van op YouTube,
vooral als je wat leuke valluiken in een VM bouwt, zo als toetsen die geremapped zijn etc :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:41:
[...]

hehe screencapture + Audio opnames... staan ook best goede voorbeelden van op YouTube,
vooral als je wat leuke valluiken in een VM bouwt, zo als toetsen die geremapped zijn etc :-)
Ja precies, ik denk dat ik ook even wat ga voorbereiden voor die aardige altijd voor je klaar staande jongens uit Indië. Ze zijn zo behulpzaam nietwaar? Ze hebben echt het beste met je voor lol .... niet dus.
Ze blijven toch wel bellen, dus. dit is al de 2de keer dat ik ze wat liet klungelen in een VM, de eerste keer was in XP, maar daar wilde hun remote progje niet installeren, dus raadde die me aan maar een nieuwe computer te kopen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:45:
[...]

Ja precies, ik denk dat ik ook even wat ga voorbereiden voor die aardige altijd voor je klaar staande jongens uit Indië. Ze zijn zo behulpzaam nietwaar? Ze hebben echt het beste met je voor lol .... niet dus.
Ze blijven toch wel bellen, dus. dit is al de 2de keer dat ik ze wat liet klungelen in een VM, de eerste keer was in XP, maar daar wilde hun remote progje niet installeren, dus raadde die me aan maar een nieuwe computer te kopen lol.
toch nog een goed advies ;) om XP niet meer te gebruiken.
mij bellen ze helaas nooit.. :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:47:
[...]

toch nog een goed advies ;) om XP niet meer te gebruiken.
mij bellen ze helaas nooit.. :(
Das balen, sta je niet in het telefoonboek dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:48:
[...]

Das balen, sta je niet in het telefoonboek dan?
Precies.. geen telefoonboek vermelding.. en het nummer van de vaste lijn heeft uh eigenlijk niemand.. en denk er zelfs aan om die maar op te heffen :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan ook, ik denk trouwens dat ze daar denken dat we hier nog op klompen lopen en koeien melken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik had ze vorige week ook aan de lijn wat een mafkees...... Ik heb daarna ook een belletje gedaan aan ziggo en ze hebben voor mij iig dat nummer 024 ect. in de blacklist staan....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cactusman schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:57:
Ik had ze vorige week ook aan de lijn wat een mafkees...... Ik heb daarna ook een belletje gedaan aan ziggo en ze hebben voor mij iig dat nummer 024 ect. in de blacklist staan....
Ja maar ze gebruiken heel veel nummers cactusman, ze veranderen ook heel vaak van nummers, die nummers die we hier in de melders zien zijn niet de echte nummers waarvan ze bellen.
Dat is ook al gescamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:00:
[...]

Ja maar ze gebruiken heel veel nummers cactusman, ze veranderen ook heel vaak van nummers, die nummers die we hier in de melders zien zijn niet de echte nummers waarvan ze bellen.
Dat is ook al gescamed.
zou een telefoon aanbieder die nummers niet gewoon kunnen filteren? zodra ze lucht krijgen dat er weer gevist, etc wordt vanaf bepaalde nummers -> tijdelijk voor ALLE klanten in de blok :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ná de uitzendingen van "Kassa" naar aanleiding van de "Wangiri" fraude lijkt het wel of iedereen ineens érg goed bedacht is op "buitenlandse" telefoon nummers en het niet meer opnemen van z'n telefoon als zo'n nummer in het display verschijnt.....

Er zijn ook nog legitieme bedrijven welke internationaal opereren én gewoon het nummer waar ze vandaan bellen in beeld laten staan. IPSOS is bijvoorbeeld een bedrijf wat te vergelijken is met het Nederlandse TNS-NIPO..... En die bellen standaard vanuit Duitsland met "004945428015489" als nummer.

0049 is een Duits nummer en dus meteen verdacht??

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:06:zou een telefoon aanbieder die nummers niet gewoon kunnen filteren? zodra ze lucht krijgen dat er weer gevist, etc wordt vanaf bepaalde nummers -> tijdelijk voor ALLE klanten in de blok :?
Ik hoorde van iemand van tele2 dat dat totaal geen zin heeft, ze wisselen constante van nummers, en ze kunnen dat zelf dus ook schijnbaar wat ik dus las fixen.
Kortom, hun telefoon nummers veranderen daar eigenlijk aan de lopende band, en ze hebben veel verschillende nummers. Want ik vroeg ook nog of dat wel zin had, nou niet dus.
Je krijgt ook bijna altijd een ander nummer te zien als ze weer bellen, de kans dat je hetzelfde nummer ziet is nihil.
Het is ook niet zo dat die chinese telecom iets crimineels doet, maar dat die scammers het wel zo gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:29:
[...]

Ik hoorde van iemand van tele2 dat dat totaal geen zin heeft, ze wisselen constante van nummers, en ze kunnen dat zelf dus ook schijnbaar wat ik dus las fixen.
Kortom, hun telefoon nummers veranderen daar eigenlijk aan de lopende band, en ze hebben veel verschillende nummers. Want ik vroeg ook nog of dat wel zin had, nou niet dus.
Je krijgt ook bijna altijd een ander nummer te zien als ze weer bellen, de kans dat je hetzelfde nummer ziet is nihil.
Zit ook weer wat in natuurlijk... al heb ik liever een microsoft ( of ander bedrijf ) die probeert gegevens te ontfutselen... dan dat er op de 1 of andere manier meteen een rekening begint te tikken als je opneemt :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:29:
[...]

Die nummers veranderen inderdaad om de haverklap (in een Wangiri fraude geval). Ik verbaas me persoonlijk overigens wel over het feit dat Tele-2 vorige week zaterdag niet de moeite nam om middels een zaakwaarnemer plaats te nemen bij "Kassa"....... Er schijnen daar ook nogal wat mensen te zijn welke geklaagd hebben over het feit dat ze zélf een call-back gedaan hadden naar zo'n nummer zónder dit te weten (én dus kosten gemaakt hebben welke nu wél zonder verdere opgaaf van rede kwijtgescholden worden door Tele-2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:35:Die nummers veranderen inderdaad om de haverklap (in een Wangiri fraude geval). Ik verbaas me persoonlijk overigens wel over het feit dat Tele-2 vorige week zaterdag niet de moeite nam om middels een zaakwaarnemer plaats te nemen bij "Kassa"....... Er schijnen daar ook nogal wat mensen te zijn welke geklaagd hebben dat ze zélf een call-back gedaan hadden naar zo'n nummer (én dus kosten gemaakt hebben welke nu wél zonder verdere opgaaf van rede kwijtgescholden worden door Tele-2).
Inderdaad, dat zie je ook in die youtube filmpjes soms van die Amerikanen, maar dan hebben ze de voicemail ingesproken, en niets vermoedende mensen belden dan terug.
In principe kan je tele2 ook niet zien als de dader, maar die is dan weer een tussen persoon, en wie wordt er dan het slachtoffer.
(én dus kosten gemaakt hebben welke nu wél zonder verdere opgaaf van rede kwijtgescholden worden door Tele-2)
Dit getuigt dan toch van goeie wil.
Je moet niet vergeten dat ook tele2 er slachtoffer van is dan indirect.
Een zaakwaarnemer sturen naar kassa is ook niet gratis.
Stel het wordt jou gevraagd als bedrijf omdat anderen de boel op hebben gelicht, en een zaakwaarnemer naar kassa sturen zou je pak m beetje 4000 euro kosten, dan zou jij er ook wel even over na denken, toch?
Ik zou dat wel doen. Ik heb goeie ervaringen verder met tele2, nooit problemen gehad. Maar goed, dat kan natuurlijk altijd verschillen, en zou ook mij kunnen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:32:Zit ook weer wat in natuurlijk... al heb ik liever een microsoft ( of ander bedrijf ) die probeert gegevens te ontfutselen... dan dat er op de 1 of andere manier meteen een rekening begint te tikken als je opneemt :P
gebeld worden waar een rekening voor jou als persoon die wordt gebeld een rekening gaat tikken kan alleen als je bijvoorbeeld mobiel gebeld wordt in het buitenland, of aan de grens woont en een mast in het buitenland net iets sterker is dan in het binnenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:40:
[...]

Inderdaad, dat zie je ook in die youtube filmpjes soms van die Amerikanen, maar dan hebben ze de voicemail ingesproken, en niets vermoedende mensen belden dan terug.
In principe kan je tele2 ook niet zien als de dader, maar die is dan weer een tussen persoon, en wie wordt er dan het slachtoffer.
(én dus kosten gemaakt hebben welke nu wél zonder verdere opgaaf van rede kwijtgescholden worden door Tele-2)
Dit getuigt dan toch van goeie wil.
Je moet niet vergeten dat ook tele2 er slachtoffer van is dan indirect.
Een zaakwaarnemer sturen naar kassa is ook niet gratis.
Stel het wordt jou gevraagd als bedrijf omdat anderen de boel op hebben gelicht, en een zaakwaarnemer naar kassa sturen zou je pak m beetje 4000 euro kosten, dan zou jij er ook wel even over na denken, toch?
Ik zou dat wel doen. Ik heb goeie ervaringen verder met tele2, nooit problemen gehad. Maar goed, dat kan natuurlijk altijd verschillen, en zou ook mij kunnen overkomen.
Ik zou als "Tele-2" mezelf juist wél laten zien in zo'n programma, ook al kost zoiets misschien een paar K...... Het is sowieso positieve reclame áls je er wél aanwezig bent middels een "poppetje".

Niet komen opdagen terwijl het verzoek er wél was wordt altijd vermeld én door bijna alle klanten als zéér negatief opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:46:
[...]

Ik zou als "Tele-2" mezelf juist wél laten zien in zo'n programma, ook al kost zoiets misschien een paar K...... Het is sowieso positieve reclame áls je er wél aanwezig bent middels een "poppetje".

Niet komen opdagen terwijl het verzoek er wél was wordt altijd vermeld én door bijna alle klanten als zéér negatief opgevat.
ben ik het met je eens, al zou het mannetje eigenlijk niks kunnen beloven en alleen maar vertellen wat men al wist.. het lijkt wel "netter"

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:46:
Ja dat is typisch inderdaad, dat mensen alles zo opvatten, maar ook zo weer vergeten zijn.
Vooral als men er achteraf achter komt opgelicht te zijn, en niet bij de daders kan.
Zie het in een grotere context. Nederland is nu aan de beurt omdat in Amerika steeds meer mensen zich er van bewust werden en er niet meer intrapte, maar hier zijn we ook niet van gisteren.
Als je overal je neus maar moet laten zien om hoe mensen iets opvatten, dan ben je jezelf niet meer.
En tele2 treft geen blaam verder, die zijn niet de boel aan het oplichten. Net als je pc besmet wordt en je via phishing beroofd wordt, de bank heeft er dan last van, maar is niet de dader, dient wel dat te vergoeden omdat je daar je geld had gestald, dus wordt het hun verantwoording.
Dat mensen niet altijd in zulke gevallen van wat ik noem "paniek" zelf een beetje in de goede context blijven denken en het dan op een bepaalde manier opvatten, omdat ze niet beter weten, kan je in een andere context zien. Maar goed, je bent vrij om iets op te vatten hoe je het wil, maar gewiekste oplichters zijn er juist mee bezig mensen het anders op te laten vatten, dan het in de werkelijkheid is.
Kortom, ik denk niet dat tele2 schade leidt als ze niet naar kassa gaan, en het niet als RECLAME gezien moet worden, anders grijp je alles aan om reclame te maken, maar bij kassa was de context INDISCHE SCAMMERS, en geen ster reclame.
Daarbij hou ik persoonlijk niet van het type mens die anderen zien als "poppetje".
Ik denk ook dat je iets onderschat, en dat is de kracht van de leugen.
Wanneer je daar als zijnde "poppetje" heen gaat, en omdat je als telefoonbedrijf de woede over je heen krijgt, omdat, ze niet bij de daders kunnen.
Je onderschat hier naar mijn mening een probleem die ligt in de geestelijke voeding in Europa, maar dat gaat te diep, dus daar wil ik het verder niet over hebben. :) .
Past ook niet echt op dit forum denk ik.

PS, die chinese telecom met hun fixed numbers sturen vast ook geen "poppetje" naar radar, of wel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zolang er banken zijn die "geen" klanten informatie willen geven, en andere banken het toelaten dat er geld naar zulke rekeningen gesluist wordt blijft deze markt in stand, op het moment banken zulke zaken gaan blokkeren... en telco's zulke betalingen(peperdure betaalnummers) waar mogelijk direct tegenwerken.. is de markt snel omzeep

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:38:
Zolang er banken zijn die "geen" klanten informatie willen geven, en andere banken het toelaten dat er geld naar zulke rekeningen gesluist wordt blijft deze markt in stand, op het moment banken zulke zaken gaan blokkeren... en telco's zulke betalingen(peperdure betaalnummers) waar mogelijk direct tegenwerken.. is de markt snel omzeep
Dat zie je wel redelijk goed freaky, geld heeft een verblindende werking soms op mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
van mij mag mn Telco zeggen. telefoontjes naar buitenland blokkeer ik by default voor je, en als je dat graag wel wilt kan je dat via je selfservice menu gewoon even uitzetten :-)

idem voor m`n bank. die mogen ook best by default buitenlandse rekeningnummers blokkeren, idem voor incasso's vanuit het buitenland, wel op voorwaarde dat je ze kan deblokkeren via de selfservice.

kan men nooit ongevraagd iets doen, en mocht je wel iets willen kan je het zelf zo opheffen.. :-)

sort of alles blacklisten en alleen wat met toestemming aangepast is whitelisten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Wel een heel oud topic. Is dicht nu :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.