Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Topicstarter
Sinds 2 jaar ben ik een relatief tevreden gebruiker van een pricewatch: HTC Desire Bruin Momenteel loopt mijn abonnement af, en dus is het tijd om na te denken of oversluiten, al dan niet icm een nieuwe telefoon interessant is.

Momenteel heb ik dus de pricewatch: HTC Desire Bruin, en daar zijn de grootste plus en minpunten:

- Accuduur (Bij iets meer dan medium gebruik < 24 uur, ook met een nieuwe accu)
- Geheugen. (Door het gelimiteerde geheugen heb je naast een eventuele ICS ROM nog maar erg weinig ruimte voor apps)

+ De enorme community, met daardoor een grote keuze aan alternatieve ROMS's
+ Het formaat. Hoewel ik waarschijnlijk ook snel genoeg wen aan een maatje groter.
+ Amoled

Op basis daarvan ben ik op zoek gegaan en verschillende telefoons hebben de revue gepasseerd, waarbij de genoemde minpunten meteen dealbreakers zijn. Dan kan ik net zo goed doorgaan met de desire...Natuurlijk ben ik begonnen met de beste toestellen:

pricewatch: HTC One X Wit & pricewatch: Samsung Galaxy S III 16GB Wit Deze telefoons vind ik erg groot en lomp, en ik twijfel of de accuduur mij zal bevallen. Specs natuurlijk prima.

pricewatch: HTC One S Zwart
Interressant, omdat het toch een redelijk slank toestel is, wel groot en ook hier twijfels over de accuduur.

pricewatch: Motorola Razr Maxx Zwart De ideale telefoon qua accutijd. Wel heb ik twijfels over community support, en modbaarheid, en komt de telefoon erg groot en lomp over.

Nog eens nagedacht, en aangezien een groot scherm en veel processorkracht al gauw in conflict komen met een goede accuduur ook in de midrange gaan kijken. Helaas is daar nog veel meer keuze... Een tweetal toestellen waarnaar ik heb gekeken :

pricewatch: HTC One V Zwart Deze valt af, is intern zo ongeveer gelijk aan de desire, met 1GB mem en een dualcore proc zou het wel een optie zijn geweest.

pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 NFC Zwart Redelijk formaat, significant beter dan mijn desire(?), Amoled.Vragen:
Hoe is de accutijd? Krijgt hij ICS/JB, en zal er een grote community komen?
En wellicht belangrijker, Is de pricewatch: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart dan geen beter keuze? Of gaat de accu dan weer minder lang mee...

Tja, Ook als ik het onder elkaar zet wordt de keuze er niet gemakkelijker op. Ik denk dat mijn voorkeur momenteel naar de pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 NFC Zwart uitgaat, maar wellicht zijn er betere keuzes te maken. Hebben er tweakers ervaring met de toestellen, en liefst ook met de desire, zodat ik een goed idee krijg hoeveel ik er in de praktijk op vooruit/achteruit ga qua accuduur...

HELP :+

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
TMoose schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:02:
pricewatch: Samsung Galaxy S Advance i9070 NFC Zwart Redelijk formaat, significant beter dan mijn desire(?), Amoled.Vragen:
Hoe is de accutijd? Krijgt hij ICS/JB, en zal er een grote community komen?
En wellicht belangrijker, Is de pricewatch: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart dan geen beter keuze? Of gaat de accu dan weer minder lang mee...
Zie: Galaxy S Advance of Galaxy S Plus (ICS?) en dan met name de laatste replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De accuduur van de One S is naar mijn ervaring heel goed. Mijn dochter stapte over van een Sensation naar een One S en was zeer verheugd over de veel langere accuduur. Dat terwijl de accuduur van de Sensation al een stuk beter was dan die van de Galaxy S2. Ook in de accuduur test van Tweakers doet de One S het behoorlijk goed. Niet zo vreemd, want hij heeft de meest efficiënte processor (zeker gezien de snelheid) en een relatief zuinig scherm. Dit toestel zou mijn advies aan je zijn aangezien je een niet al te groot toestel wilt met een goede accuduur, behalve als je graag een HD scherm of NFC wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Lees ook even het eigen Tweakers.net onderzoek hierover:
reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?