Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 16:51
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een nieuwe Smartphone te kopen. Ik twijfel tussen de Samsung Galaxy s plus en de Galaxy s advance en ik weet niet zeker welk toestel ik zou moeten kopen.
Het toestel wat ik ga aanschaffen is sowieso simlockvrij.

Nu weet ik dat de officiële versie, android 4.0 niet naar de s plus gepushed zal worden. Echter is het mij onduidelijk of dit ook geldt voor de s advance.

Zelf ben ik niet goed op de hoogte van Smartphones. Ik gebruik zelf een HCT Touch HD die aan vervanging toe is. 3 jaar geleden heb ik een abonnement bij BEN afgesloten waarbij ik nog gebruik kan maken van onbeperkt internet voor tientje ;)

Ik ben een middelmatige telefoongebruiker:
Mobiel internet gebruik ik af en toe om bijv nu.nl en tweakers te lezen. Voor mij is het belangrijk dat het toestel snel opstart en soepel de loopt en niet vasthangt. Meerdere applicaties tegelijk draaien is niet noodzakelijk.

Alvast bedankt voor de moeite. ;)

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
Wat is je vraag? Of de advance ook ics krijgt? Welk toestel beter bij je ( karig omschreven) wensen past?

En hoe belangrijk is snel opstarten? Ik doe dat denk ik max 1 x in de week of misschien minder

Hier kan je ze mooi vergelijken:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/284778;314593

De advance is nieuwer, meer Ram en dual core en zal daar om ongetwijfled sneller zijn. Op zich ook logisch gezien de hogere prijs...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Wordt android 4 nu wel of niet uitgerold voor de Samsung Galaxy Advance of is dit nog niet bekend?

[ Voor 42% gewijzigd door Vastelaovend89 op 15-07-2012 17:19 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 15:48
Er is nergens officieel bevestigd door Samsung dat er een update komt naar 4.0. Echter hebben ze ook niet gezegd dat hij er NIET komt... dus het zou zo maar kunnen dat er nog een update volgt, de hardware van de advance kan het makkelijk aan.
Er zijn media waar wel over een update wordt gesproken, maar waar ze dat op baseren staat er niet bij.

Waar heb jij de info vandaan dat de S Plus de update krijgt ? Wil wel zien waar die info staat.

Als de S Plus de update krijgt, kan ik me haast niet voorstellen dat de Advance hem niet krijgt. De telefoons zijn vrijwel identiek. Maar goed, het blijft natuurlijk gissen zolang er geen officiële bevestiging van Samsung is.
Persoonlijk zou ik voor de S Advance gaan. Mijn vriendin heeft deze inmiddels en een prima toestel, lekker snel ook, al kan ik dat niet vergelijken met de S Plus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Heb iets van 2 maanden terug op XDA een thread gevonden van/over Android 4.0 op de
Galaxy i9001. Deze werkt tot op de dag van vandaag nog afdoende voor zijn gebruik.

Zijn nog wel wat major bugs (camera etc), maar hopelijk wordt dat erg snel gefixed. Maar
als antwoord op je vraag -> weet niet of de Galaxy S advance een 4.x.x krijgt (denk het
eerlijk gezegd niet want dan hadden we het wel gehoord).

#edit zie net dat #5 van die ROM available is gekomen:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=1650615&page=135

Draait perfect wat ik heb gezien/gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 11-06 16:42
Er zit €40 verschil tussen de toestellen. De S Advance is nieuw, de S Plus is een klein jaar ouder. De S Advance heeft 768MB RAM. Dit is de helft meer dan de S Plus. Dit is erg fijn want persoonlijk vind ik 512MB aan de krappe kant voor Android dagelijks gebruik. Je kunt dan een paar apps tegelijk draaien, met de helft meer gaat dat stukken beter.
Ook is de S Advance grafisch een stuk beter. De S Plus is grafisch niet heel sterk.

De kans dat de Advance een update naar 4.x krijgt is veel groter dan dat de S Plus nog een update krijgt. Ook is community rond de S Plus niet zo groot, dus veel custom ROMS zijn er ook niet. Hoe dat met de Advance gaat kun je niet zeggen, maar mijn gevoel zegt dat dit toestel een grotere hit gaat worden dan de S Plus.

Ik zou voor de Advance gaan. Hij is ook mooier afgewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/reviews/113343-image/Samsung-Galaxy-S-Advance-Review-04.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 16-07-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb op mijn Galaxy S totaal geen probleem met het aantal MB aan geheugen moet ik bekennen.
Daarnaast heeft de Galaxy S plus voor 75€ minder wel een 1400Mhz processor. Met Android 4.x
vind ik dit persoonlijk juist een pluspunt t.o.v. de Galaxy S advance (maar dat is puur persoonlijk).

Hoe merk je / uit zich dit dan? Dat 512 MB te weinig is, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Draai
aardig wat applicaties en processen, alles OC/UV maar draait soepel :).

#edit stom niet gezien dat de S advance een dualcore CPU heeft |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 16-07-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 13:30

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb Cyanogen 9.0 op mijn 'oude' Galaxy S gezet. Draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 286128 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:27:
Heb op mijn Galaxy S totaal geen probleem met het aantal MB aan geheugen moet ik bekennen.
Daarnaast heeft de Galaxy S plus voor 75€ minder wel een 1400Mhz processor. Met Android 4.x
vind ik dit persoonlijk juist een pluspunt t.o.v. de Galaxy S advance (maar dat is puur persoonlijk).
€75? Ik zie €40 verschil.
Hoe merk je / uit zich dit dan? Dat 512 MB te weinig is, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Draai
aardig wat applicaties en processen, alles OC/UV maar draait soepel :).

#edit stom niet gezien dat de S advance een dualcore CPU heeft |:(
512MB is geen probleem. Bij RAM geldt: hoe meer hoe beter. Dus de helft meer is fijn. Android gaat dan minder vaak apps gedwongen uit het geheugen gooien. Het blijft goed werken, maar minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arnout schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:38:
[...]

€75? Ik zie €40 verschil.
Herstel: Pricewatch hierboven €65 euro verschil
Arnout schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:38:

512MB is geen probleem. Bij RAM geldt: hoe meer hoe beter. Dus de helft meer is fijn. Android gaat dan minder vaak apps gedwongen uit het geheugen gooien. Het blijft goed werken, maar minder snel.
Snap dat 'minder snel' van jou niet, maar zal er verder niet over doorgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Kijk eens bij dealdirect... een mooie aanbieding met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Ik denk dat ik voor de Galaxy S advance ga. Overigens vroeg ik laatst bij de Mediamarkt ook of Android 4.0 wordt uitgerold voor de S advance. Die medewerker zei JA maar het was niet bekend wanneer.
De medewerker heeft het voor de zekerheid ook nog eens bij zijn baas nagevraagd.
Toch vreemd. Op internet is nog niks bekend hierover.

[ Voor 10% gewijzigd door Vastelaovend89 op 16-07-2012 11:06 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Als verkopers dat zeggen... heb ik er weinig vertrouwen in dat het ook zo is.
Via Twitter is het veelvuldig gevraagd aan het Nederlandse Samsung-mobile supportteam en deze willen het ook niet bevestigen of ontkennen, ze antwoorden standaard, dat ze het via Twitter bekend zullen maken zodra er nieuws over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 13:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook een S Advance.
Prima toestel, bevalt erg goed!
Heb hem nu iets meer dan een maand.
Viel me wel op dat ik 'maar' 4GB heb. (usb)
Systeemopslag 1,4GB.

Is dit bekend? Dacht dat de S Advance 16GB had.

Vraag me ook af wanneer er een update komt. Gingerbread werkt prima, maarja updaten is nooit weg.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
In de Metro ook een scherpe aanbieding.

https://directsales.super.../samsung_galaxy_s_advance

Totaallast 2jr €530 incl. toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dit topic past beter in Mobile Aankoopadviesforum, ik verplaats het voor je.

Meteen de titel gewijzigd naar 'Galaxy S Advance of Galaxy S Plus (ICS?)'.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 18-07-2012 09:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:10
Waarom ga je overigens niet voor een (tweedehands) Galaxy S II? Die stap is dan ook niet meer heel groot lijkt me. Heeft Android 4.0 en een dual-core processor, een betere camera en meer interne opslag. Ook is de community hiervan erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
alex3305 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:13:
Waarom ga je overigens niet voor een (tweedehands) Galaxy S II? Die stap is dan ook niet meer heel groot lijkt me. Heeft Android 4.0 en een dual-core processor, een betere camera en meer interne opslag. Ook is de community hiervan erg groot.
Goed advies waar ik helemaal achter sta. Waarom kiezen tussen twee toestellen die het beiden net niet zijn als je ook een echt goed toestel kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Of een toestel het 'net niet is' is natuurlijk een persoonlijke iets, is afhankelijk wat je er mee wil en wat je er mee doet.
Overigens heeft de S2 net zoveel RAM geheugen als de advance (1GB).
Interne opslag is 8Gb, maar met een 32Gb SD-kaartje erbij, genoeg ruimte volgens mij
Persoonlijk heb ik niet veel opslag nodig, zou niet weten wat ik er allemaal op moet zetten. Voor muziek gebruik ik hem zelden en als ik hem daarvoor gebruik, heb ik een aan paar nummers erop voldoende. De rest luister ik thuis vanaf mijn NAS. Zelfde met video's, die hoeven er ook niet op.
Foto's maak ik niet veel, behalve dan wat snapshots die ik deel via de social-media.

Dus qua specs lopen de Advance en de S2 niet veel uit elkaar. Ik heb dan liever een nieuw toestel dan eentje die al een jaar door iemand is gebruikt.
Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.

Nog ff toevoegen... voordeel van de S2 is wel de versie 4.0 van android, maar ik hoop eigenlijk dat deze ook nog op de advance komt.

[ Voor 7% gewijzigd door acoster op 19-07-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
In Sweden heeft Samsung aangegeven dat de Advance wel een update naar 4.0 krijgt.

http://dl.dropbox.com/u/74422484/uppdateringar.jpg
acoster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:48:
Overigens heeft de S2 net zoveel RAM geheugen als de advance (1GB).
Hij heeft geen 1GB maar 768MB RAM.

[ Voor 44% gewijzigd door Arnout op 19-07-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 12-06 13:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Arnout, dat zou goed nieuws zijn.
Vind het formaat van de S Advance prima. Makkelijk mee te nemen als ik bijvoorbeeld ga wielrennen.
Veel groter moet ie ook niet zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Inderdaad is 'net niet' persoonlijk. Ik zie echter niet waarom iemand een Advance zou kopen als je voor dezelfde prijs een bijna nieuwe S2 kan kopen. Ik zie geen enkel voordeel en wel behoorlijke nadelen van de Advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Kwestie van smaak. S2 is toch wel een stuk groter, lomper en hoekiger dan de Advance. En € 70 duurder. En ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Er zijn wel wat meer dingen die verschilen buiten formaat.
In de S advance maar ook Ace 2, ook sony Xperia P en Xperia U zit een Stericcson Novathor U8500.
Deze chip is met andere doeleinde ontwikkeld.
De nadruk ligt minder op grafische prestatie en meer op energie zuinigheid bij browser en menu navigatie.
De java en browser prestaties liggen een stuk hoger dan van de SII, SII heeft wel weer winst geboekt met Android 4.0.

Het is een nieuwer amoled scherm, maar verbetering is niet grote vergeleken met vorige jaar, het is een pentile scherm wat mooiere (minder fluor-achtig) kleuren geeft, minder contrast en minder hoofdpijn.

De U8500 bezit een mali400MP1 ipv van een mali400MP4 in de exynos 4210. De laatste heeft meer int cores en kan meer lights aan. Check mali400 pdf via google voor dit. De gpu snelheid zal ik eens op zoeken.
Modern combat 2 loopt lekker soepel. Alleen voor mij is gamen met touchscreen niet leuk voor dat soort games. De meeste mensen hoefen geen super snelle game telefoon.

Als laatste is de audio DAC waarschijnlijk beter dan van de SII, dit is zeker niet voor iedereen belangrijk, dit was voor mij zeer belangrijk.

Over het algemeen een net toestel, met als groot nadeel geen toezegging van Jelly Bean of hoger. Wanneer de Galaxy S advance Jelly Bean of hoger gaat draaien, wordt het mogelijk een iets te grote concurrrent van Galaxy Nexus, welke ik veel eerder genomen zou hebben dan een SII vanwege, energie zuinigheid, goed beeld, goed geluid (goede audio DAC).

Overigens lijkt me vooral de Galaxy S advance NFC editie ook gedeeltelijk gericht op zakelijk en middenklassse zakelijke markt, vooral vanwege handzaamheid.
Overigens vind ik hem toch nog best groot, maar je houd hem wel nog net goed horizontaal tussen de vingers vast.

Wil je echt veel gamen op hoogste settings, en hou jij van RGB s amoled plus beeld, dan ga voor een iets duurdere SII. Wil je veel films kijken in de trein, of onderweg, maar wil je geen tablet, ga voor een galaxy Nexus. Wil je wat handzamer redelijk goed in alles, en zuinig genoeg toestel met best lekker geluid, dan zit je met de S advance prima. Er is weinig concurrentie op het moment in het zelfde prijsgebied wanneer je een amoled scherm wilt.

Nog één ding ik vind via google de galaxy S plus voor rond de 170 euro, dat scheelt wel ff-tjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Hmm, ik ben het niet helemaal met Dreee eens. Volgens mij is de S2 op alle punten beter dan de Advance. De prijs is inderdaad wat hoger, daarom hadden we het over een zgan tweedehandse, die valt binnen budget.

Qua formaat is de S2 merkbaar dunner.
Het scherm van de S2 is een paar klassen beter. Daar ga ik niet eens over een discussie, moet je ze maar eens naast elkaar houden...
Waar je het vandaan haalt dat de Java en Browser prestaties van de Advance beter zijn... Ik heb nog geen enkele benchmark gezien die dat onderschrijft. Op alle benchmarks die ik heb gezien of uitgevoerd, inclusief Java en Browser benchmarks is de S2 sneller. Grafisch zelfs veel sneller. Ook volgens mijn hands on ervaringen us de S2 merkbaar sneller (juist ook met browsen) met minder lag.
Qua audio zijn deze toestellen mijns inziens redelijk vergelijkbaar. Die van de S2 lijken me net iets beter. S/R verhouding, dynamiek en harmonische vervorming zijn bij de S2 steeds net wat beter. De Advance houdt het spectrum weer wat vlakker
Overigens is de camera van de S2 een stuk beter dan die van de Advance, dat was nog niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Toevallig kwam ik gisteren weer in de Mediamarkt. Een verkoper gaf nu weer aan dat Android 4.0 niet voor de Samsung Galaxy S Advance wordt uitgerold 8)7
Ik vind de S Advance een prachtig toestel. Alleen wil ik gewoon de zekerheid dat Android 4.0 wordt gepushed naar dit toestel. Het zou jammer als dit niet gebeurde.
Wellicht dat er nog custom ROMS uit komen...
Overigens was ik ook aan kijken voor een 2hands Galaxy S2. Alleen vind ik de prijzen nog erg hoog en wil ik liever een nieuw toestel.

Ook was ik aan het kijken voor de Xperia U, maar het scherm vind ik toch wel erg klein.

Met al die verschillende soorten toestellen wordt het leven er niet makkelijker op :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vastelaovend89 op 22-07-2012 15:26 ]

Eng en streng

Pagina: 1