Hey ik ga van de week een nieuwe pc kopen ipv van volgende maand als je mijn vorige topic misschien had gezien. Ik zal de vragen weer even beantwoorden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil erop gaan gamen, games zoals battlefield 3,diablo iii beetje Call of Duty enzo. Ook wil ik erop videobewerken met Sony Vegas. Als ik gameplay record met fraps bijvoorbeeld wil ik niet super veel lag hebben want dat is natuurlijk vervelend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 950 en 1000 euro. Maximaal €1000.- en geen cent meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Modellen weet ik niet echt maar dit is al wat ik heb
-2 beeldschermen
-3 harde schijven voor opslag
-toetsenbord
-muis
-koptelefoon
-speakers
-microfoon
-bluray speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor het gamen, en moederbord van ASUS omdat die bios gewoon mooi is ;d
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst zo stil mogelijk natuurlijk ook moet ik 6 Sata connections op het moederbord hebben en 2 chassis fan connectors voor mijn case.
Ook wil ik de pc via zercom en/of 4launch/mycom/computerland bestellen. De case doe ik soieso bij zercom aangezien die bijna nergens anders te krijgen is. Daar bestel ik dan ook de SSD en de Videokaart, aangezien die bij 4launch een levertijd van 6-10 werkdagen heeft. En als ik dan toch iets bij zercom bestel kan ik die net zo goed mee bestellen
Dit heb ik tot nu toe als pc:
Maar ik vroeg mij af of de voeding hiervan goed genoeg is. De videokaart heeft minimaal 500w nodig en HDD's 10w per HDD. Als ik de pc koop heb ik 3 HDD's en 1 SSD, dat is al +40w en dan zit ikop 540w. Als ik later nog extra fans wil aansluiten zit ik dan niet iets te krap?
edit voeding; Ik las net weer dat de CPU ook nog is 77w nodig heeft (bij thermal design power toch?) Dus dan zou ik de 650w van de xfx moeten nemen, correct?
Ook vroeg ik mij af of het geheugen op dit moederbord gaat passen. Ik had in de handleiding gekeken of het geheugen erop past maar het leek mij van niet. Zou iemand dit kunnen confirmen?
Gaat alles ook werken als ik dit bestel? Zitten de juiste kabels op de voeding etc. Ben nogal onzeker aangezien het me eerste build is ;p
Via 4launch en zercom kom ik dan op 970 euro uit. Wat een beetje het midden is van mijn budget.
Thanks voor het lezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil erop gaan gamen, games zoals battlefield 3,diablo iii beetje Call of Duty enzo. Ook wil ik erop videobewerken met Sony Vegas. Als ik gameplay record met fraps bijvoorbeeld wil ik niet super veel lag hebben want dat is natuurlijk vervelend.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 950 en 1000 euro. Maximaal €1000.- en geen cent meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Modellen weet ik niet echt maar dit is al wat ik heb
-2 beeldschermen
-3 harde schijven voor opslag
-toetsenbord
-muis
-koptelefoon
-speakers
-microfoon
-bluray speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovenstaande
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor het gamen, en moederbord van ASUS omdat die bios gewoon mooi is ;d
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst zo stil mogelijk natuurlijk ook moet ik 6 Sata connections op het moederbord hebben en 2 chassis fan connectors voor mijn case.
Ook wil ik de pc via zercom en/of 4launch/mycom/computerland bestellen. De case doe ik soieso bij zercom aangezien die bijna nergens anders te krijgen is. Daar bestel ik dan ook de SSD en de Videokaart, aangezien die bij 4launch een levertijd van 6-10 werkdagen heeft. En als ik dan toch iets bij zercom bestel kan ik die net zo goed mee bestellen
Dit heb ik tot nu toe als pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 81,94 | € 81,94 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced NVIDIA edition | € 100,- | € 100,- |
1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 189,95 | € 189,95 |
1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 219,- | € 219,- |
1 | XFX Pro 550W | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 46,01 | € 46,01 |
1 | Asus P8Z77-V LX | € 105,95 | € 105,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 895,74 |
Maar ik vroeg mij af of de voeding hiervan goed genoeg is. De videokaart heeft minimaal 500w nodig en HDD's 10w per HDD. Als ik de pc koop heb ik 3 HDD's en 1 SSD, dat is al +40w en dan zit ikop 540w. Als ik later nog extra fans wil aansluiten zit ik dan niet iets te krap?
edit voeding; Ik las net weer dat de CPU ook nog is 77w nodig heeft (bij thermal design power toch?) Dus dan zou ik de 650w van de xfx moeten nemen, correct?
Ook vroeg ik mij af of het geheugen op dit moederbord gaat passen. Ik had in de handleiding gekeken of het geheugen erop past maar het leek mij van niet. Zou iemand dit kunnen confirmen?
Gaat alles ook werken als ik dit bestel? Zitten de juiste kabels op de voeding etc. Ben nogal onzeker aangezien het me eerste build is ;p
Via 4launch en zercom kom ik dan op 970 euro uit. Wat een beetje het midden is van mijn budget.
Thanks voor het lezen