Beste Tweakers,
Ik heb geen ervaring met pc's bouwen, dit is de eerste. Kan ik het systeem met mijn eisen krijgen voor onder de 1000 euro ?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe pc weer de nieuwste spellen gaan spelen. Mijn oude pc komt namelijk uit 2006. Naast gamen wil ik ook mijn foto's bewerken.Ook moet het systeem niet al te grote ontwerpen in Solidworks aankunnen. Software beschik ik reeds over.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst minder dan 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een DVD brander in de oude pc (md 8808 1 2) zitten. Zou die overdraagbaar zijn naar het nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een heel nieuwe pc met uitzondering van harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia; ik heb begrepen dat adobe beter overweg kan met nvidia en dat deze eigenlijk qua verbuik zuiniger is dan ati kaarten.
Intel; Beter voor gaming, denk ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
* Ik hoop dat deze iets van 4 jaar kan meegaan.
*De componenten moeten zsm geleverd worden hier mag losstaand van het budget 50 euro bijkomen, want
ik heb nu geen pc maar de laptop van mijn ouders voor tijdelijk gebruik.
*Ik zit liever ook niet naast een grasmaaier, dus liever zo stil mogelijk. Maar prestatie en kosten gaan boven geluid.
Wat ik eigenlijk al gevonden heb/vaststaat:
cpu: i5 3570k (als het systeem zodanig beperkt blijft in kosten schaf ik een i7 3770k aan.)
videokaart: voorkeur gaat uit naar een Nvidia 670gtx
geheugen:Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C low profile
Is er een kaart die vergelijkbare kracht heeft als 670 gtx en dan lager in prijs?
De kast: Corsair Carbide 500R of Obsidian 550D?
De 550D is gebouwd voor stilte, maar kan die via luchtkoeling voldoende gekoeld worden ??
De voeding moet voldoende zijn voor voor een toekomstige uitbreiding van het geheugen en eventuele extra videokaart.*
De opstartschijf wordt een SSD, mits die problemen die dingen verholpen zijn. De laatste SSD die ik kocht was een OCD Vertex II 30 GB en die crashte en verloor al mijn gegevens al na een week na de installatie.
Het lijstje hieronder is mij eigenlijk wat te duur is er iets waarop bespaard kan worden ?
Ik heb trouwens geen ervaring met overklokken, maar leren kan geen kwaad.
Alle hulp wordt erg gewaardeerd.
Alvast bedankt,
Appel..
* De extra videokaart hangt ervan af of de voeding standaard het wattage trekt of alleen dat wat benut wordt. Bijvoorbeeld met de extra videokaart als ik voor 650W erin heb zitten en gebruik maar 550W, trekt de voeding dan standaard 650W ? Dan hoeft namelijk niet gelet te worden op extra videokaart.
Ik heb geen ervaring met pc's bouwen, dit is de eerste. Kan ik het systeem met mijn eisen krijgen voor onder de 1000 euro ?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe pc weer de nieuwste spellen gaan spelen. Mijn oude pc komt namelijk uit 2006. Naast gamen wil ik ook mijn foto's bewerken.Ook moet het systeem niet al te grote ontwerpen in Solidworks aankunnen. Software beschik ik reeds over.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst minder dan 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een DVD brander in de oude pc (md 8808 1 2) zitten. Zou die overdraagbaar zijn naar het nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een heel nieuwe pc met uitzondering van harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia; ik heb begrepen dat adobe beter overweg kan met nvidia en dat deze eigenlijk qua verbuik zuiniger is dan ati kaarten.
Intel; Beter voor gaming, denk ik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
* Ik hoop dat deze iets van 4 jaar kan meegaan.
*De componenten moeten zsm geleverd worden hier mag losstaand van het budget 50 euro bijkomen, want
ik heb nu geen pc maar de laptop van mijn ouders voor tijdelijk gebruik.
*Ik zit liever ook niet naast een grasmaaier, dus liever zo stil mogelijk. Maar prestatie en kosten gaan boven geluid.
Wat ik eigenlijk al gevonden heb/vaststaat:
cpu: i5 3570k (als het systeem zodanig beperkt blijft in kosten schaf ik een i7 3770k aan.)
videokaart: voorkeur gaat uit naar een Nvidia 670gtx
geheugen:Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C low profile
Is er een kaart die vergelijkbare kracht heeft als 670 gtx en dan lager in prijs?
De kast: Corsair Carbide 500R of Obsidian 550D?
De 550D is gebouwd voor stilte, maar kan die via luchtkoeling voldoende gekoeld worden ??
De voeding moet voldoende zijn voor voor een toekomstige uitbreiding van het geheugen en eventuele extra videokaart.*
De opstartschijf wordt een SSD, mits die problemen die dingen verholpen zijn. De laatste SSD die ik kocht was een OCD Vertex II 30 GB en die crashte en verloor al mijn gegevens al na een week na de installatie.
Het lijstje hieronder is mij eigenlijk wat te duur is er iets waarop bespaard kan worden ?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 15,45 | € 15,45 |
1 | Corsair Obsidian 550D | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM | € 389,50 | € 389,50 |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 206,- | € 206,- |
1 | Corsair Builder CX600 V2 | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 93,99 | € 93,99 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,01 | € 46,01 |
1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 126,95 | € 126,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.088,70 |
Ik heb trouwens geen ervaring met overklokken, maar leren kan geen kwaad.
Alle hulp wordt erg gewaardeerd.
Alvast bedankt,
Appel..
* De extra videokaart hangt ervan af of de voeding standaard het wattage trekt of alleen dat wat benut wordt. Bijvoorbeeld met de extra videokaart als ik voor 650W erin heb zitten en gebruik maar 550W, trekt de voeding dan standaard 650W ? Dan hoeft namelijk niet gelet te worden op extra videokaart.