Toon posts:

Wifi Adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Hardwarekenners,

Ik heb zo pas een PCtje samengesteld en heb een offerte aangevraagd. Nu merk ik dat ik helemaal niet op internet ga kunnen want er zit geen netwerkkaart of zoiets in.

Hoe werkt dit tegenwoordig eigenlijk?

Bij ons ligt Wifi van Belgacom, wat moet ik dan in mijn PC Steken om dit te laten werken?

X

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tenzij jij meer info dan alleen "wifi van Belgacom" geeft gaat helpen nogal lastig worden ;)

Belgacom levert geen wifi, maar een internetverbinding. Het gaat om de router of modem met ingebakken router. Van welk merk en type is die? En geef ook eens info over de pc.

En draadloze netwerkkaarten vind je hier: http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 25-07-2012 14:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-02 13:03

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Waarschijnlijk zit er een op het Moederbord. (LAN)

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:11:
Tenzij jij meer info dan alleen "wifi van Belgacom" geeft gaat helpen nogal lastig worden ;)

Belgacom levert geen wifi, maar een internetverbinding. Het gaat om de router of modem met ingebakken router. Vam welk merk en type is die? En geef ook eens info over de pc.

En draadloze netwerkkaarten vind je hier: http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html
Merci voor het snelle antwoord,

Type van router weet ik niet, zal ik deze avond posten. Er staat in het groot sagem op denk ik.

Hier is de PC die ik graag zou willen, er zit geen wifi in het moederbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 75,25€ 75,25
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Antec Sonata III 500€ 99,95€ 99,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1XFX HD 7850€ 219,95€ 219,95
1Samsung 830 series 128GB€ 94,99€ 94,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,01€ 46,01
1MSI Z77A-G43€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,55

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kan in principe elke wifi-kaart nemen, maar vermijd USB-sticks, de antenne zit daar meestal ingebouwd en zijn niet zo heel erg geweldig. Dus je kan het beste een PCI of PCIe wifi kaart nemen met afschroefbare antennes die je indien nodig kan vervangen voor wat betere.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 22:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

pricewatch: MSI Z77A-G43

Er zit gewoon een 1 Gbps Ethernet verbinding op, dus je kan hoe dan ook met een kabel gewoon het internet op. Voor WiFi kan je de bovenstaande reactie in acht nemen en dus een PCI(-e) WiFi NIC kopen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:32:
Je kan in principe elke wifi-kaart nemen, maar vermijd USB-sticks, de antenne zit daar meestal ingebouwd en zijn niet zo heel erg geweldig. Dus je kan het beste een PCI of PCIe wifi kaart nemen met afschroefbare antennes die je indien nodig kan vervangen voor wat betere.
Met sommige uitzonderingen. Met deze heb ik al tweemaal heel erg goede resultaten behaald.

pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Prima ding voor weinig geld.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

B-box2 of ondertussen 3 heeft wifi aanboort, hiermee kun je zowel bedraad of draadloos het internet op.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:37:
B-box2 of ondertussen 3 heeft wifi aanboort, hiermee kun je zowel bedraad of draadloos het internet op.
Deze wordt het waarschijnlijk, ziet er echt waanzinnig lelijk uit maar het zal wel doen.

Het is ook maar een tijdelijke oplossing tot ik verhuis of zow.

Merci allemaal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarezaken die nergens anders op GoT besproken worden. Zaken die wel ergens anders thuishoren worden daar besproken en niet hier. In dit geval staat er niet voor niets in OH beleid het volgende:
Netwerk gerelateerde zaken
Heel simpel: netwerk gerelateerde zaken horen niet in Overige Hardware thuis. Daar is Internet & Netwerken voor.
Graag voortaan de moeite nemen het beleid te lezen voor je een topic neerkwakt :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 23:45

RvL

Raven schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:32:
Het voordeel van een USB stick, zelfs met interne antennes is echter wel dat je deze m.b.v. een USB verlengkabeltje eenvoudig op een plaats met beter bereik kan leggen, terwijl de antennes van een PCI/PCIe kaart altijd achter op de kaart zitten. De computer wordt vervolgens in een kast gezet, wellicht nog omgeven door andere apparatuur en dat zijn allemaal barriere's voor je signaal.

Ik heb persoonlijk betere ervaringen met mijn D-Link USB adaptber dan met m'n Linksys PCI kaart.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:06
Waarom zou je wifi willen op een desktop? Leg een kabeltje, dan werkt het gewoon altijd op maximale snelheid.
Pagina: 1