Ik vond mijn bericht eigenlijk helemaal niet agressief, en zo is het ook niet bedoeld. althans, de allerlaatste zin wel, maar die is op iemand anders gericht
Dat vind ik eigenlijk wél van het jouwe, doordat je aangeeft dat dingen onprofessioneel over komen, "not done" zijn, onprofessioneel over komen, tegen (imaginaire) richtlijnen indruisen, onprofessioneel over komen, de schrijver zichzelf niet serieus moet nemen als hij zulke dingen schrijft, en het onprofessioneel over komt.
Het valt me op dat je die punten maar blijft herhalen alsof het feiten waren, en de herhaling blijft er ook op hameren dat het artikel, jawel, onprofessioneel over komt. Dat wordt vooral door de herhaling behoorlijk agressief c.q. drammerig en daar moet naar mijn bescheiden mening wel wat tegenwind op komen, want je mening, hoe dierbaar je die misschien ook is, telkens als een feit aan blijven dragen doet afbreuk aan het betreffende artikel.
Nog even ervan afgezien dat ik het fenomenaal oneens ben met je mening heb ik voor mijn werk een aantal jaren alle self-help documentatie voor interne en externe gebruikers in ons bedrijf geschreven, welke door ongeveer 5000 gebruikers gebruikt wordt om de helpdesk te ontlasten en door een kudde klanten om onze website te kunnen gebruiken toen die nog op Websphere liep (en een hel was om te bedienen). Ik heb daar een verplicht cursusje "documentatieschrijven voor Amerikanen" gehad (omdat het een Amerikaanse toko is en álles met een papiertje moet...) en een spreekwoord misbruiken om een punt aan te geven stond zeer zeker niet op de lijst met "don'ts".
Van opbouwende kritiek kun je zeker leren. Maar van iemand die zijn mening als feit blijft herhalen tot hij gelijk krijgt leer je alleen maar hoe je een discussie niet moet voeren als je wat bereiken wilt. Sorry maar als je dezelfde mening gewoon blijft herhalen als "argumentatie" neemt niemand dat serieus.
Trouwens mooi dat je je aangevallen voelt door die zin, want jijzelf zegt wel dat de auteur:
nadat je al een paar keer gezegd hebt dat hij dingen doet die onprofessioneel over komen. Wat dar staat is "als je het niet zo doet als ik van mening ben dat het zou moeten neem je jezelf blijkbaar niet zo serieus".
Dat zou ik me als auteur óf niet laten zeggen, óf niet serieus nemen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Anoniem: 399 op 26-07-2012 16:45
]