Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Hallo mede Tweakers!

Ik ben opzoek naar een goedkoper alternatief dan de thunderbolt schermen van Apple. Ik zou willen gebruiken in combinatie met mijn Macbook Pro (early 2011). Nu zou ik graag een beeldscherm hebben dat zo dicht mogelijk in de buurt komt als de beeldschermen van Apple zelf (kwa kwaliteit en kleuren dan van het beeld, niet zo zeer het design van het scherm).

Ik zou 2 extra 24" monitoren doormiddel van de Dualhead2Go aan de displayport van mijn Macbook Pro willen hangen. Voor zover ik weet is dit de enige manier voor meer dan 2 voor non thunderbolt beeldschermen met een MBP te gebruiken.

Nu heb ik al naar 3 schermen zitten kijken en vergelijken maar ik weet niet helemaal op wat ik juist moet letten buiten zo wat de basics zoals de helderheid, de contrastverhouding & de kijkhoek. Zijn er nog andere dingen waar ik specifiek op moet letten? Welk beeldscherm zouden jullie me aanraden?

Niet onbelangrijk is dat de het doel bijna uitsluitend webdesign/development is.

Edit
-
PS: Budget voor de beeldschermen ligt ± tussen de 130 - 180 euro / stuk.

[ Voor 3% gewijzigd door wouterds op 24-07-2012 22:37 . Reden: Budget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je niet precies weet waar je op moet letten is *Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? een goed topic om eens door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Intussen dat topic eens doorgenomen en nog wat gekeken en via een klasgenoot op dit uitgekomen: Philips 247E3LPHSU Zwart. Dit lijkt mij de beste optie in deze prijs categorie.

Is die Dualhead2Go de enige optie voor 2 non thunderbolt beeldschermen op een Macbook Pro aan te sluiten (nogal prijzig voor wat het is niet?)? Ik heb ook USB adapters gezien maar deze zouden vaak traag zijn en zelf al bij youtube videos op fullscreen haperen.

[ Voor 1% gewijzigd door wouterds op 26-07-2012 01:01 . Reden: Typo ]