Externe HDD van RAW partition naar NTFS krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 19:21
Sinds ik mijn externe HDD bij een vriend heb getest voor dit
is mijn NTFS table corrupt geworden I guess, Windows 7 kan de inhoud van de externe HDD niet meer lezen en zegt dat het eerst geformateerd moet worden.

In schrijfbeheer staat de HDD als 'RAW' gemarkeerd, het leuke is is dat die vriend dat dus ook had met zijn eigen externe HDD, dit lijkt mij een gevalletje van malware :( .

Nou vond ik dit: Daniweb.com/...

De forum poster hier heeft het dus voor elkaar gekregen om zijn RAW partition naar NTFS te converteren met dat programma'tje. Nou heb ik dat programma'tje ook gedownload maar ik snap er eerlijk gezegd niet veel van en aangezien er 1,2TB aan data op de externe HDD staat wil ik de bestanden die nog niet corrupt zijn graag redden.

Helaas heb ik op mijn interne HDD's te weinig ruimte over om een backup van de externe HDD te maken.

Is er iemand die verstand heeft van Partion-tool heeft of die begrijpt wat de forum poster beschreef?

Alvast dank.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Verwijderd

Je partitietabel is beschadigd. Je zult file recovery moeten toepassen.

Goede file recovery betekent dat je je huidige schijf 1:1 ruw kopiëert naar een backup schijf, voordat je gaat prutsen ermee. Doe je dat niet, dan heb je ook maar één kans en alle wijzigingen die je maakt zijn permanent. Bovendien kunnen goede file recovery utilities niet naar de corrupte disk recoveren; duh. Die doen dat naar een ander apparaat. Dus extra ruimte heb je sowieso nodig als je de gegevens veilig wilt recoveren.

• Trokken
Blijkbaar kan het wel,

Rebuild MBR

Na lang zoeken vond ik het alsnog op Google. :+

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Verwijderd

Dan heb je alleen een partitietabel en dit vereist dat het filesystem onbeschadigd is. Echter, aangezien jouw vriend waarschijnlijk write-back aan had staan en de kabel onderbroken is zonder veilig te verwijderen, is de kans zeer groot dat ook je filesystem is beschadigd.

Om goed te kunnen backuppen zonder permanent wijzigingen aan te brengen, moet je dan zoeken naar MFT record en zo bestanden proberen te recoveren.

Maar je kunt het ook op jouw manier proberen. Bedenk wel dat omdat je geen backup hebt/wilt je ook maar één kans hebt.

• Trokken
Misschien had ik duidelijker moeten zijn, maar sinds ik dat rebuild MBR heb gedaan kan Windows 7 mijn externe HDD weer lezen.

Het vreemde is alleen dat ik de kabel helemaal niet doorbroken had terwijl hij in de PC zat, zodra ik hem aansloot kon kreeg ik op zijn PC meteen de melding dat de HDD niet leesbaar was etc. terwijl ik hem thuis ook al veilig had verwijdert.