Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijdelijk internet en televisie

Pagina: 1
Acties:

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Ik betrek vanaf komend weekend voor een periode van (waarschijnlijk) twee maanden een appartement in Eindhoven. Graag zou ik gedurende deze periode toegang willen hebben tot internet en TV, maar de enige provider die bij mijn weten nog maandelijks opzegbare abonnementen levert — Ziggo — doet dat niet in mijn postcodegebied. UPC is daar de baas.

Ik overweeg nu een prepaid-simkaart met KwartaalBundel en een 3G-router van Vodafone te nemen, maar een echte oplossing is dit natuurlijk niet: ik heb immers nog steeds geen TV. Vandaar de volgende twee vragen:

1. Is er een handigere en eventueel goedkopere oplossing dan een Vodafone prepaid-simkaart en los 3G-router te bedenken dan de hierboven geschetste situatie?
2. Is iemand bekend met een oplossing voor een tijdelijk TV-abonnement?

[ Voor 8% gewijzigd door daniel_ev op 23-07-2012 16:06 ]

Toch?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14
tele2 per maand opzegbaar?
levertijd wel ruim 3 weken vaak.. anders digitenne voor tv en internet misschien via buren?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Digitenne kan je zo oppikken bij de KPN winkel, Mediamarkt of andere elektronicazaak, en wat voor internet zoek je? Als je 3G bereik goed is kan je die gebruiken.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien kan je in het appartement (of voor de deur) gaan scannen op wifi netwerken? Wellicht is er een open netwerk zonder beveiliging en kan je die tijdelijk gebruiken. Ook een speedtouch netwerk met standaard wpa wachtwoord kan je gebruiken (zie google, mag ik hier niet bespreken denk ik :P). Of je kunt natuurlijk een buurman vragen of je van hun mogelijke wifi netwerk gebruik mag maken. Voor tv zou je wellicht iemand kennen van wie je tijdelijk een digitenne kaartje mag lenen? Er kunnen 3 kaartjes op 1 abonnement bij KPN dus wellicht heeft er iemand nog een plekje vrij die je kent.

• daniel_ev
SmoothTweaker, ik kan niets vinden over maandelijks opzegbare internetabonnementen van Tele2 — enkel mobiele telefonieabonnementen.
Meeliften op de buren is natuurlijk een optie, maar ik kan nog niemand in het gebouw, en als er nettere oplossing is maak ik daar natuurlijk graag gebruik van...

Megamind, Digitenne kent na de eerste maand een contractsperiode van een jaar. Maar als ik het goed begrijp, Snatch, zou iemand anders die al een Digitenne abonnement heeft een kaartje bij kunnen bestellen? En dat kaartje zou ik dan op een totaal ander adres nog kunnen gebruiken ook?
Dan moet ik natuurlijk alsnog een decoder hebben...

Toch?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Tele2 heeft al vele jaren geen maandelijks opzegbare ADSL abonnementen meer.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier was laatst ook al een topic over, ik weet alleen even niet welke provider er nu gewoon een maandelijks abo had. Het was in ieder geval niet een bekende provider.

edit. topic gevonden.

Welke internetprovider biedt een tijdelijk contract?

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 23-07-2012 19:52 ]

• daniel_ev
Tnx Fable, Anno.nu zou inderdaad interessant kunnen zijn (al heb ik dan nog steeds geen TV).

Weet iemand eigenlijk hoe het zit als je een internet- of TV-contract afsluit: moet je dan bij de gemeente ingeschreven zijn op dat adres of maakt dat niet uit? Want in het laatste geval zou ik gewoon een UPC-abo kunnen nemen en dat mee kunnen nemen naar een eventuele nieuwe woning.

Toch?

Verwijderd

Volgens mij niet, althans ik heb op 3 adressen (waar ik wel ingeschreven stond) UPC aangevraagd en zij hebben daar in elk geval nooit iets over gemeld. Ik denk niet dat zij toegang hebben tot de GBA van de gemeente.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Op het moment dat je gaat verhuizen, en je blijft binnen een 'UPC-gebied' kun je je diensten gewoon meenemen. Op het moment dat je gaat verhuizen naar een 'niet UPC-gebied', kun je met een inschrijving van de GBA van je nieuwe gemeente volgens mij per direct van je contract met UPC af, immers, zij kunnen daar niet leveren...

• daniel_ev
Dat maakt het leven een stuk makkelijker. In dat geval sluit ik gewoon een UPC-pakket af; kan ik het straks meenemen is dat mooi meegenomen — kan dat niet dan kies ik wel weer iets nieuws uit. Dank!

Toch?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

daniel_ev schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:05:
Dat maakt het leven een stuk makkelijker. In dat geval sluit ik gewoon een UPC-pakket af; kan ik het straks meenemen is dat mooi meegenomen — kan dat niet dan kies ik wel weer iets nieuws uit. Dank!
Volgens mij he, dus check dat wel even voor de zekerheid! ;)

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
UPC kan je idd kostenloos opzeggen bij verhuizen buiten dekkingsgebied en zelfs bij samenwonen met een andere UPC-klant. Dat hebben ze voor mij en een vriendin iig gedaan.

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@daniel_ev

Bij ons is het inderdaad zo dat als je buiten de footprints van UPC gaat wonen het contract te beëindigen is na het tonen van de inschrijving van de nieuwe gemeente. En als je in Eindhoven blijft wonen kun je het pakket meeverhuizen naar het nieuwe adres.

Als je hierover nog vragen hebt kun je dat altijd via een DM aan me laten weten. Ik zal dan spoedig contact met je opnemen.

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1