Twee aparte audio-uitgangen in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb dus mijn pc aangesloten op tv, via een 5970 videokaart. DVI-HDMI dongle geeft geluid door,dus dat is al een probleem minder :D? Nu is het ptobleem echter het volgende: Mijn vriendin zou dus graag via pc naat films en series kijken, terwijl ik dus de pc gebruik om te gamen. Maar dan ga je naturrlijk problemen hebben met het geluid. Is er een mogelijkheid dat ik het geluid van mijn games kan horen, en mijn vriendin het geluid van haar series?Ik heb nkel een onboard soundcard, en binnenkort komt er een LG homecinema en Panasonic VT50 tv. Is dit mogelijk door er bijvoorbeeld een receiver bij aan te kopen?

Alvast bedankt.

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 10:26
Zover ik weet is dit niet mogelijk met windows. Heb het zelf eerder proberen te doen voor muziek naar versterker en youtube etc naar pc boxen. Helaas heb ik geen besturingssysteem kunnen vinden dat dit kan. Daarnaast, je fps zal redelijk omlaag gaan als je hd film afspeelt op groot scherm en een spel speelt, hoewel dit ook gewoon mijn ervaring kan zijn op een trager systeem.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
In Windows niet vrees ik. Daar kies je op OS-niveau gewoon een geluidskaart en that's it. In Linux zou dat wel kunnen, maar goed, dan kun je weer niet gamen.

Tijd voor een HTPC zou ik zeggen.. :)

edit:
Met Pulseaudio (sound server) kan het volgens mij ook trouwens. Wellicht dat je daar eens naar kunt kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 22-07-2012 10:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:06

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Kan gewoon hoor, dat doe ik ook. Je moet meerdere geluidskaarten of uitgangen hebben. Ik gebruik zelf de koptelefoon uitgang en de gewone uitgang aan de achterkant van de pc. (is via de realtek software in te stellen als aparte output)

Vervolgens moet je wel een programma hebben waar je de output kan instellen van het geluid. Bijvoorbeeld WMP, VLC of XBMC.

• HarmoniousVibe
Hmm oha ja, sommige apps ondersteunen natuurlijk wel gewoon het handmatig kiezen van een uitgang. Problem solved dan :)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Acemath
cool bedankt voor de info allen _/-\o_

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Je kan vaak in spellen en programma's zelf de geluidskaart kiezen. Meestal is de HDMI-uitgang een aparte geluidskaart vanuit windows gezien.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vraag me echter af of zoiets tegelijkertijd jullie wel gaat bevallen. Jouw vriendin kan wel zo leuk tegelijk een film of een aflevering van een serie willen kijken, maar de meeste resources gaan dan denk ik wel nodig zijn voor het gamen zelf. Dus ondanks dat het kan, vraag ik me af of het in de praktijk wel gaat lukken.

• HarmoniousVibe
Daar kom je snel genoeg achter. Het is een kwestie van genoeg shaders hebben volgens mij. Ik mag hopen dat je de video door de GPU laat decoden tenminste :p

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Misschien de processor affinity van het spel aanpassen zodat er 1 core beschikbaar blijft? :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Als je toch al een home cinema set en tv koopt, haal er dan voor 100 euro een fatsoenlijke mediaplayer bij, dan ben je overal van af. Hoef jij ook niet uit je game om de video op pauze te zetten of een stukje terug te spoelen o.i.d.
De video's kunnen gewoon op je pc blijven staan en worden via het netwerk afgespeeld.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Acemath
ShittyOldMan schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:52:
Als je toch al een home cinema set en tv koopt, haal er dan voor 100 euro een fatsoenlijke mediaplayer bij, dan ben je overal van af. Hoef jij ook niet uit je game om de video op pauze te zetten of een stukje terug te spoelen o.i.d.
De video's kunnen gewoon op je pc blijven staan en worden via het netwerk afgespeeld.
We hebben mediaplayer. Ding speelt de helft van codecs/containers(zowel beeld als geluid) niet af. Vandaar het idee om dus gewoon de tv rechtstreeks op pc aan te sluiten. Ik heb gevonden hoe je bij WMP je geluidsbronnen kan veranderen, doch als ik het bureablad uitbreidt, dus NIET kloon, valt het icoontje van AMD HDMI output in het rood( dus als niet aangesloten) en krijg ik geen geluid als ik wmp naar de tv versleep. Als ik het bureaublad kloon dan krijg ik wel gewoon geluid en zegt het AMD icoontje dat het gereed is?
Pagina: 1