Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05 14:32
Ik had graag geweten of er alternatieven (op komst) zijn voor deze gaming laptops. Wat me er enorm stoort is het uiterlijk.
Ik moet een laptop kopen voor school, maar wil tegelijk ook mijn playstation 3 vervangen zodat ik geen playstation 4 zal moeten kopen. Ik heb altijd tot op dit moment gewacht en gespaard voor een gaming laptop, geld is geen probleem.

Ik ben vooral thuis in netwerken alsook ontwerp & design. De computer gebruik ik dus voor wat programmeren maar ook voor photoshop, illustrator en andere adobe software. Van hardware ben ik niet echt op de hoogte, maar heb me voor deze post toch aardig wat geïnformeerd.

Ik kom altijd maar op 2 laptops uit: de Asus G75 en de MSI GT70. Het enige nadeel is de robuuste gaming look, ik hou meer van bijvoorbeeld een Sony VAIO S, of die knappe Asus laptops.

Ik had me al neergelegd bij het feit dat ik met een zwaardere/dikkere laptop ging thuis komen, maar ik wou toch eerst even vragen of er misschien andere mogelijkheden zijn?

Ik wil zeker een i7 van de 3e generatie en een GTX670M+. De bedoeling is dat ik een lange tijd met deze laptop voort kan, dus lijkt het mij stom van voor minder te gaan. Verder wil ik ook graag een SSD gezien ik niet veel opslagruimte nodig heb op de laptop zelf, maar de extra snelheidswinst heel verleidelijk vind. Een 17inch full HD scherm vind ik ook belangrijk.

Zijn jullie op de hoogte van eventueel alternatieven die al dan niet nog op de markt moeten komen? Koop ik beter een desktop voor te gamen, en een mindere laptop voor school (Desktop valt later uit te breiden)?
Is het de moment om een laptop te kopen of niet? Dit zijn de vragen waar ik mee zit. Op dit moment twijfel ik sowieso nog tussen de reeds genoemde. De ASUS G75 vind ik op zich nog mooi qua uiterlijk, maar de GT70 lijkt me wel nog een aardig tikkeltje beter.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
HP Envy niks voor je?

http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5273048

Heeft alles wat je noemt behalve een HD7850 ipv gtx670

[ Voor 22% gewijzigd door Occy74 op 22-07-2012 01:26 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Occy74 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:26:
Heeft alles wat je noemt behalve een HD7850 ipv gtx670
En dat scheelt flink. edit: toch minder dan ik dacht.

Deur 3: Alienware M17x. Goedkoper dan de G75, snellere grafische kaart (HD 7970m of GTX 680m), dezelfde kwaliteit. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je in dit segment iets anders koopt. De prijsstelling van de asus G serie en high-end MSI GX is simpelweg waardeloos. Om op de juiste prijs uit te komen zijn wel wat tuuks vereist.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Bij BTO heb je ook nog wat leuke gaminglaptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Alienware met kortingsbonnen all the way... > Msi, bto, asus g serie...
Dat is gewoon echt een no brainer.

Hp envy is echt zo overpriced... En bto is leuk als je niks geeft om kwaliteit :9
Darkstone post zo meteen we'll de bronnen waarom :p

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bambinodekat schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:49:
Bij BTO heb je ook nog wat leuke gaminglaptops
De M17x is goedkoper dan het aanbod van BTO Clevo (nu ja, meestal). En tussen die 2 zit een aardig groot gat in kwaliteit. Tweakers.net heeft een review: reviews: XNB Titan IV17 met AMD's snelste mobiele Radeon, en dat lijkt mij niet iets waar je €1500 voor wil neerleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Als ik de alienware zo configureer met de 680M kom ik uit op 2.449,00 euro, dat is dus niet goedkoper. En dat begint me wel echt duur te worden want dan heb ik nog steeds een monster van een laptop...

Ik heb natuurlijk voor de SSD gekozen, omdat deze ook op de G75 en GT70 zit. Deze kost wel 410 euro meer.

De G75 van Asus lijkt me wel mooi qua uiterlijk en zou deze willen kopen, alleen is die -zoals hier ook al vernoemd- niet echt top voor zijn geld tov de concurrentie. Of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik had nog nooit van BTO gehoord. Het ziet er mij een goedkope laptop uit, maar hij is inderdaad ook goedkoper. Over hun service heb ik ook veel goeds gelezen, maar ik twijfel nog. Ik ga even op het forum op zoek naar G75 en GT70 vergelijkingen, alsook tov de M17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GilH schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:16:
Als ik de alienware zo configureer met de 680M kom ik uit op 2.449,00 euro, dat is dus niet goedkoper. En dat begint me wel echt duur te worden want dan heb ik nog steeds een monster van een laptop...

Ik heb natuurlijk voor de SSD gekozen, omdat deze ook op de G75 en GT70 zit. Deze kost wel 410 euro meer.

De G75 van Asus lijkt me wel mooi qua uiterlijk en zou deze willen kopen, alleen is die -zoals hier ook al vernoemd- niet echt top voor zijn geld tov de concurrentie. Of vergis ik mij?
Het bestellen bij dell vergt inderdaad de nodige bochten...

De basisconfig met GTX 680m kost € 1,566 met de juiste kortingsacties. Ik dacht dat daar ook nog verzendkosten bij kwamen. Maar dat weet ik niet zeker. Laten we het op €1590 houden
Daar voeg je aan toe: pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB Dan kom je op €1760

Vergeleken met de G75 krijg je dan een veel snellere grafische kaart, 4GB minder RAM, geen blu-ray drive, en minder opslag. RAM is bijna gratis tegenwoordig, en een blu-ray drive uit V&A zijn ook de kosten niet. Ik heb er 2 jaar terug een verkocht voor €35.. slot load 12.7mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Is er geen kans dat er komende maanden meer laptops met de GTX680M komen? Want momenteel kan ik deze enkel bij Dell verkrijgen, of custom laptops... Op de officiele site van de MSI GT70 beweren ze de 680M te hebben (http://game.msi.com/notebook-gt70-features.php), maar ik kan dit in geen enkele winkel vinden. Daar bieden ze maximaal de GT70 met een GTX670M aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
GilH schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:49:
Is er geen kans dat er komende maanden meer laptops met de GTX680M komen? Want momenteel kan ik deze enkel bij Dell verkrijgen, of custom laptops... Op de officiele site van de MSI GT70 beweren ze de 680M te hebben (http://game.msi.com/notebook-gt70-features.php), maar ik kan dit in geen enkele winkel vinden. Daar bieden ze maximaal de GT70 met een GTX670M aan...
De MSI met GTX680 word verwacht media augustus in Europa. De pre-orders in de VS zijn al begonnen. Dus deze versie komt zeker.
Ook komt binnenkort een MSI met een AMD 7970, maar jammergenoeg met een AMD CPU.

De nieuwe MSI GT60 en GT70 zijn denk ik een geducht tegenstander van de allienware. De bouwkwaliteit is een stuk minder cheap nu de laptops voor een groot gedeelte uit aluminium bestaan.Daarnaast bieden sommige versie een Super RAID aan met bay voor 2x een mSATA SSD en een andere bay voor SSD/HD. En zo zouden zij de beste geluidssystemen hebben onder de alle huidige laptops.

[ Voor 21% gewijzigd door Iceman1987 op 22-07-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er trouwens bepaalde redenen dat je wacht op de MSI? MSI maakt de meest high-end configs die ze aanbieden altijd enorm duur, terwijl de laptops juist slechter lijken dan het aanbod van asus en alienware.
Iceman1987 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:53:
De nieuwe MSI GT60 en GT70 zijn denk ik een geducht tegenstander van de allienware. De bouwkwaliteit is een stuk minder cheap nu de laptops voor een groot gedeelte uit aluminium bestaan.Daarnaast bieden sommige versie een Super RAID aan met bay voor 2x een mSATA SSD en een andere bay voor SSD/HD. En zo zouden zij de beste geluidssystemen hebben onder de alle huidige laptops.
Dan het geluid het beste is weet ik. Maar zijn er al reviews van de 'verbeterde' bouwkwaliteit? Daar heb ik nog niets over gehoord.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik denk dat het me toch te duur wordt. 2000 euro, eventueel 2100 voor een laptop is toch wel het maximum. Dus ofwel stel ik me tevreden met een GTX670M ofwel neem ik geen SSD. Dan rest mij nog die keuze te maken, wacht ik nog tot half september van de laptop te kopen voor eventuele prijsdalingen.

De Asus G75 heeft ook een thunderbolt port, is dit mooi om te hebben voor in de toekomst? Of maakt het op zich niet veel uit? Uiteindelijk gaat mijn voorkeur naar de Asus, omdat deze toch een mooi design heeft, en deze er het meest aangenaam uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De asus heeft thunderbolt. Wat? Sinds wanneer? Ik heb tot nu toe nog geen windows laptops gespot met thunderbolt. De thinkpad T430s zou de eerste zijn: maar die heb ik nog nergens gezien.
GilH schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:53:
Ik denk dat het me toch te duur wordt. 2000 euro, eventueel 2100 voor een laptop is toch wel het maximum. Dus ofwel stel ik me tevreden met een GTX670M ofwel neem ik geen SSD.
Met de M17x kan je binnen het budget zoals ik hierboven al zei een GTX 680m en SSD krijgen. Met HD 7970m is hij zelfs nog ietsje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Hier op deze video laten ze de aansluiting zien, ik dacht dat het er dan daadwerkelijk ook op zat.

YouTube: Asus G75VW Unboxing Review and Product Showcase op 05:55.

Misschien dat ik mezelf kan overhalen van een alienware te kopen, volgens jouw setup, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aldus http://www.asus.com/Noteb...use/G75VW/#specifications is het mini displayport. Dat is dezelfde aansluiting, maar minder functionaliteit. Met thunderbolt kan je naast gewoon beeld oversturen ook PCI-e devices aansluiten. Externe videokaarten, geluidskaarten, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ah bedankt, weer wat bijgeleerd :D

Ik had ook nog de vraag of er tussen laptop versies veel verschil zit met de desktopversie van een grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep. Je kan vrij simpel de specificaties vergelijken:

GTX 680m: 1344@720MHz (= 1344 shaders draaiend op 720MHz)

GTX 680: 1536@1006Mhz (desktop)
GTX 670: 1344@915MHz (desktop)

En de wat oudere kaarten. Je kan die niet vergelijken met de kaarten hierboven omdat er een oudere architectuur is gebruikt.

GTX 675m 384@620MHz
GTX 670m 336@598MHz

GTX 560 336@810-950 (desktop)
GTX 570 480@732 (desktop)
GTX 580 512@772 (desktop)

Grofweg zijn de desktopkaarten 50% tot 100% sneller dan de mobiele variant met dezelfde naam. Dat valt tegen he? Er zijn meer factoren dan hierboven staan. Maar dit geeft een redelijk beeld.

En, ja. De GTX 670m en GTX 675m zijn oude kaarten. Nvidia en AMD hebben er een handje van om consumenten oude troep te verkopen onder nieuwe namen, en dan ook nog eens kriskras door elkaar. Dat is een van de reden waarom ik de G75 en MSI GT tegen vind vallen op dit moment: slechts alienware bied op dit moment hardware welke je een jaar geleden nog niet kon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Dat valt inderdaad tegen, en ik had er al wat over gelezen, daarom dat ik net zo graag die GTX680M wil, de GTX675M is een geupdate 580 had ik gelezen.
Bedankt voor de uitleg allessinds, ik begin hardware steeds interessanter te vinden!

Dan ga ik de alienware overwegen, maar sowieso wacht ik tot half september van een laptop te kopen dan. Ik had hem graag nu al gehad, maar hopelijk komen er tegen dan meer GTX680M laptops uit. Deze scheelt toch enorm met zijn voorgangers.

Toch een bijkomende vraag:
Stel ik koop een laptop met de GTX670M, een i7 3610QM en 8GB RAM. Hoe lang zou ik hiermee de nieuwste games op de hoogste of hoge specs kunnen draaien? Er vertelde mij een vriend dat zijn laptop (deze: http://be.msi.com/product/nb/GT780DX-GT780DXR-.html) zo goed als overkill is voor dit moment. Hier zou hij toch nog een eindje voort mee kunnen voor te gamen.

Hij heeft dus de 570M en een i7 2e generatie. Als dat al overkill is, dan is de 670M misschien toch voldoende voor iemand zoals mij? Ik verwacht dat ik na 3 jaar terug zal overstappen naar een desktop wanneer mijn studies achter de rug zijn. Als ik met een GTX670M mijn 3 jaar alles op zo goed als max kan spelen, ben ik eigenlijk al heel tevreden.

[ Voor 43% gewijzigd door GilH op 23-07-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Persoonlijk denk ik dat het in jouw geval een betere keuze is om een desktop aan te schaffen en voor een wat goedkopere laptop te gaan. Dit komt vooral doordat je aangeeft een snelle laptop (of desktop) te willen kopen om zo geen Playstation 4 te moeten kopen.

Probleem op dit moment is natuurlijk dat niemand nog weet wat er in een Playstation 4 qua hardware gaat zitten. Het is dus erg koffiedik kijken op dit moment! Daarnaast is het ook zo dat de techniek tegenwoordig erg snel verouderd. Als over 1.5-2 jaar (wederom, schatting!) de Playstation 4 dus uitkomt kan het dus zo zijn dat deze betere hardware heeft dan jou aangeschafte laptop/desktop.

Dit scenario is zeer waarschijnlijk en is bijzonder zuur wanneer je +2.000 euro in een laptop hebt zitten die je vervolgens niet/nauwelijks kan upgraden. Vooral daarom lijkt het mij financieel een stuk aantrekkelijker om in jouw geval een desktop aan te schaffen. Tegenwoordig ben je rond de ~1.000 euro wel klaar met een desktop als je het niet al te gek maakt. Vervolgens kan je dan ~500-700 euro uitgeven aan een nettte laptop voor school.

Jammer dat dit model niet meer veel wordt verkocht in Nederland: pricewatch: MSI GE620DX-297NL Ongeveer een jaar geleden heb ik dat model voor 700 euro kunnen strikken. Veel performance voor weinig geld en goede bouwkwaliteit. Als alternatief zou je ook dit model kunnen nemen: pricewatch: MSI CX640DX-699NL

Voor de samenstelling van de desktop verwijs ik naar het Mainstream Gamesysteem van de BBG: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2012

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 23-07-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ja daar zat ik dus ook aan te denken. Dan kan ik gewoon een laptop kopen die mobieler is, en wacht ik tot na de ps4 voor een gaming pc samen te stellen. Gezien games zullen gebaseerd worden op de nieuwe consoles, denk ik dat het dom is van iets zwakker te kopen als die consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, alleen is het op dit moment dus ook koffiedik kijken wanneer de nieuwe lading consoles gaan komen. Dit kan zo nog iets van 1.5-2 jaar lang duren. Ik neem aan dat je in die tussentijd niet zonder een leuke PC wil zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GilH schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:24:
Stel ik koop een laptop met de GTX670M, een i7 3610QM en 8GB RAM. Hoe lang zou ik hiermee de nieuwste games op de hoogste of hoge specs kunnen draaien? Er vertelde mij een vriend dat zijn laptop (deze: http://be.msi.com/product/nb/GT780DX-GT780DXR-.html) zo goed als overkill is voor dit moment. Hier zou hij toch nog een eindje voort mee kunnen voor te gamen.

Hij heeft dus de 570M en een i7 2e generatie. Als dat al overkill is, dan is de 670M misschien toch voldoende voor iemand zoals mij? Ik verwacht dat ik na 3 jaar terug zal overstappen naar een desktop wanneer mijn studies achter de rug zijn. Als ik met een GTX670M mijn 3 jaar alles op zo goed als max kan spelen, ben ik eigenlijk al heel tevreden.
De GTX 570m is de GTX 670m. Exact hetzelfde, er is geen verschil. En als er verschil zit zit dat hem puur in de drivematige verbeteringen over de tijd.

Er staan wat benchmarks bij reviews: XNB Titan IV17 met AMD's snelste mobiele Radeon, de pagina daarna, en natuurlijk notebookcheck
Anoniem: 363533 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:06:
Jammer dat dit model niet meer veel wordt verkocht in Nederland: pricewatch: MSI GE620DX-297NL Ongeveer een jaar geleden heb ik dat model voor 700 euro kunnen strikken. Veel performance voor weinig geld en goede bouwkwaliteit. Als alternatief zou je ook dit model kunnen nemen: pricewatch: MSI CX640DX-699NL
Notebookcheck spreekt juist van een erg slechte bouwkwaliteit. Wat door verhalen als [MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling? bevestigd lijkt te worden.. Aldus notebookcheck is zelfs de clevo line-up steviger. En die stellen al niet veel voor...
Dit scenario is zeer waarschijnlijk en is bijzonder zuur wanneer je +2.000 euro in een laptop hebt zitten die je vervolgens niet/nauwelijks kan upgraden. Vooral daarom lijkt het mij financieel een stuk aantrekkelijker om in jouw geval een desktop aan te schaffen. Tegenwoordig ben je rond de ~1.000 euro wel klaar met een desktop als je het niet al te gek maakt. Vervolgens kan je dan ~500-700 euro uitgeven aan een nettte laptop voor school.
Voor een laptop met acceptabele resolutie ben je wel €700 kwijt. Dan wil je het liefst nog een SSD. Dan ben je nog meer kwijt van voor één goede laptop.

Een desktop + mobiele laptop heeft daarnaast zeker wel voordelen. Ik wacht al enige tijd op laptops met thunderbolt. Dan zou je pricewatch: Asus N56VM-S4050V + willekeurige videokaart + externe case a €100-150 kunnen halen. Dan heb je het beste van beide werelden. Van de logheid van een alienware/G75/MSI ga je over het algemeen niet zo vrolijk worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Het is niet zo dat ik een echte gamer ben, maar als ik een spelletje speel hou ik wel van grafisch hoogstaande beelden. Zo is het voor mij belangrijk dat ik GTA V op max kan draaien, en games als Assassin's Creed 3, Just Cause 3, Anno 2070, ... Ik ben dus geen core gamer, dus misschien heb ik wel met minder al voldoende. Al haat ik het als ik iets gekocht heb, en ik dan voor een paar honder euro niet het beste gekocht heb, of had ik nu nog maar even iets langer gewacht van iets te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Notebookcheck spreekt juist van een erg slechte bouwkwaliteit. Wat door verhalen als [MSI GE620DX-296NL] Heb ik last van throttling? bevestigd lijkt te worden.. Aldus notebookcheck is zelfs de clevo line-up steviger. En die stellen al niet veel voor...
Dat is opmerkelijk. Persoonlijk heb ik er helemaal nooit problemen mee gehad. Nu game ik niet veel op de laptop maar tijdens één van de sessies werd de boel niet warmer dan 70 graden (dus geen throttling). Voordat ik met de laptop aan de slag ging heb ik wel het BIOS geupdate, misschien heeft het daarmee te maken.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Voor een laptop met acceptabele resolutie ben je wel €700 kwijt. Dan wil je het liefst nog een SSD. Dan ben je nog meer kwijt van voor één goede laptop.
Helemaal met je eens wat betreft de resolutie. Qua SSD niet helemaal. Een SSD is natuurlijk erg lekker in een laptop, maar is dit een absolute must? Persoonlijk denk ik van niet maar dit ligt helemaal aan je eigen voorkeuren. Ik zou echt geen 1000 euro aan een laptop uitgeven in plaats van 700 om er een SSD'tje in te hebben. Wederom, dit is persoonlijk.
GilH schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:28:
Het is niet zo dat ik een echte gamer ben, maar als ik een spelletje speel hou ik wel van grafisch hoogstaande beelden. Zo is het voor mij belangrijk dat ik GTA V op max kan draaien, en games als Assassin's Creed 3, Just Cause 3, Anno 2070, ... Ik ben dus geen core gamer, dus misschien heb ik wel met minder al voldoende. Al haat ik het als ik iets gekocht heb, en ik dan voor een paar honder euro niet het beste gekocht heb, of had ik nu nog maar even iets langer gewacht van iets te kopen...
Hopelijk is de port van GTA IV geen voorbode van de performance van GTA V op de PC. _/-\o_ In dat geval kan je beter de BullX B500 aanschaffen. Moet je nog wel even doorsparen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
pricewatch: HP Envy 17-3200ed

Dit is nog een optie, alleen weet ik niet hoe goed die grafische kaart is. Deze heeft wel een SSD, snelle HDD en goeie i7. Voor de rest kan ik geen laptops vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
GilH schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:34:
pricewatch: HP Envy 17-3200ed

Dit is nog een optie, alleen weet ik niet hoe goed die grafische kaart is. Deze heeft wel een SSD, snelle HDD en goeie i7. Voor de rest kan ik geen laptops vinden...
Ja die had ik dus al geopperd in het 2e bericht :)

Check voor benchmarks van de videokaart: http://www.notebookcheck....eon-HD-7850M.74148.0.html
The 7850M is expected to be a rival to Nvidias GeForce GTX 560M, offering similar or slightly better performance, but a much lower power consumption just like the new GeForce GTX 660M

[ Voor 16% gewijzigd door Occy74 op 23-07-2012 20:02 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr staat een review van de envy 15" online trouwens:
http://www.engadget.com/2...nvy-15-review-early-2012/

Net zoals de vorige lijn. De envy valt mij op de een of andere manier tegen. Behalve een wat beter design wint de M17x eigenlijk overal, en de G75 eigenlijk ook. De G75 is een paar honderd goedkoper, en de M17x nog een paar honderd naar het zuiden toe als je genoegen neemt met de GTX 675m. De envy levert voor €2000 nu niet bepaald prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik vind eigenlijk geen prijzen van vergelijkbare versies, van de GT75.. Ik begin het een beetje op te geven. Ik heb langzamerhand beseft dat een laptop gewoon niet dient voor te gamen. Mocht er een laptop zijn voor 2000 euro met de GTX680M en een SSD, dan zou ik dat nog overwegen. Maar voor meer geld kan ik beter een laptop kopen die lichter, mobieler is voor naar school te gaan en dan een gaming desktop.

Bedankt al voor jullie hulp, ik apprecieer dit. Maar ik moet dit allemaal wel meer dan 1 keer lezen en vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar die bestaat:
Anoniem: 303530 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:53:
[...]

Het bestellen bij dell vergt inderdaad de nodige bochten...

De basisconfig met GTX 680m kost € 1,566 met de juiste kortingsacties. Ik dacht dat daar ook nog verzendkosten bij kwamen. Maar dat weet ik niet zeker. Laten we het op €1590 houden
Daar voeg je aan toe: pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB Dan kom je op €1760
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Dat is toch zonder SSD? Want ik had dat eens geprobeerd denk ik, ik doe even een dubbelcheck. Dan heb ik wel de alienware look natuurlijk... Maar als ik daarvoor het meest waar heb voor mijn geld, dan ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

€ 1,566 zonder SSD ja. Met http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell en epp hack kom je op de prijs die ik noem. Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Er zijn overigens geen waardebonnen voor alienware, alleen cashback en epp.

via http://configure.euro.del...p1&oc=N00W7m02&vw=classic

Daarom zei ik: het bestellen bij dell vergt de nodige bochten. Maar je kan ik de huidige markt niet echt om de M17x heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik heb alles nog even doorgenomen en ik zit nog met het volgende:

Mijn budget is rond de 2000.
Voor dat geld heb ik hier een configuratie bij XNB(xnotebooks) die een beetje omvat wat ik wil:
XNB TITAN 17.3inch

- Hier ben ik geen voorstander voor omwille van de bouwkwaliteit, geluid, onbekendheid, ...
- Is de GTX680M effectief véél beter dan de HD7970M?

Sowieso vind ik de Asus G75VW de beste qua geluid, bouwkwaliteit, design, functies, ... Deze zou ik het liefst hebben mocht deze een SSD + HDD hebben, en de GTX680M (of HD7970M). Maar hier betaal ik me dan weer blauw voor, en ze verkopen maar maximum de GTX670M.

Als ik voor minder moet gaan (mijn eisen blijken onmogelijk), vind ik het niet de moeite om enigszins een gaming laptop te kopen.
En dan ga ik voor een zo goedkoop mogelijke laptop met een 17inch scherm (verplicht voor school) en een ssd + HDD. Deze moet dan bij voorkeur ook de meest lichte en dunne laptop zijn. Al bij al zal ik teleurgesteld zijn, want hoe meer ik naar de G75 van Asus kijk op filmpjes, hoe verliefder ik er op wordt :)

De oplossing zou zijn die thunderbolt op een mobiele 17inch laptop, maar dat is blijkbaar nog niet voor morgen.
Ik vind het een beetje jammer dat ik al mijn zinnen op een leuke laptop heb gezet, ik niet echt naar het geld moest kijken, maar dat je voor 2000 euro nog steeds je ding niet kan vinden... Want naar mijn gevoel bestaan er ook geen mooie, superdunne, lichtgewicht 17inch laptops...

Hopelijk kan er mij nog iemand met iets troosten, met iets dat nog uit zal komen in augustus misschien?

De alienware M17x met korting ga ik dan nog eens bekijken. De epp truk lukt, maar kortingscodes zijn er niet, en die shopkorting lijkt me wat vreemd.

Alvast bedankt, ik heb heel wat bijgeleerd de laatste dagen!

Edit: en vooral bedankt aan Darkstone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GilH schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:01:
Ik heb alles nog even doorgenomen en ik zit nog met het volgende:

Mijn budget is rond de 2000.
Voor dat geld heb ik hier een configuratie bij XNB(xnotebooks) die een beetje omvat wat ik wil:
XNB TITAN 17.3inch

- Hier ben ik geen voorstander voor omwille van de bouwkwaliteit, geluid, onbekendheid, ...
De titan is onlangs gereviewd: reviews: XNB Titan IV17 met AMD's snelste mobiele Radeon

En zoals je kan lezen, het is niet bepaald een uitmuntend apparaat, terwijl de M17x dat wel is en een stuk goedkoper.
- Is de GTX680M effectief véél beter dan de HD7970M?
Scheelt bijna niets. Maar pas op: Als je een clevo met HD 7970m koopt krijg je bakken met driver issues omdat de drivers voor het switchen simelweg niet volwassen zijn. Met de alienware ook, maar de engineers bij dell zijn zo slim geweest om extra hardwarematige switching in te bouwen. Dan heb je dat probleem niet.
Sowieso vind ik de Asus G75VW de beste qua geluid, bouwkwaliteit, design, functies, ... Deze zou ik het liefst hebben mocht deze een SSD + HDD hebben, en de GTX680M (of HD7970M). Maar hier betaal ik me dan weer blauw voor, en ze verkopen maar maximum de GTX670M.
Dat is ook mijn mening over dat apparaat. Kwalitatief is hij erg goed, maar die grafische kaart is gewoon jammer in combinatie met de prijs.
Als ik voor minder moet gaan (mijn eisen blijken onmogelijk), vind ik het niet de moeite om enigszins een gaming laptop te kopen.
* Anoniem: 303530 mompelt iets over de M17x O-)
.
De alienware M17x met korting ga ik dan nog eens bekijken. De epp truk lukt, maar kortingscodes zijn er niet, en die shopkorting lijkt me wat vreemd.
Er zijn inderdaad geen kortingscoupons voor alienware. Alleen shopkorting en epp truuk. Shopkorting is er al een paar maanden en het gaat meestal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Ik heb naar de Alienware gekeken, en daar heb je toch niet echt logische configuraties voor opslag:

Met GTX680M:
- 256GB SSD zonder extra HDD, kom ik op 2450 euro (Is te weinig opslag, maar is qua prijs nog te overwegen met epp en shopkorting.)
- 512GB SSD zonder extra HDD eventueel in RAID, komt op 3009 euro (veel te duur, maar heb ik wel genoeg mee)
- 256GB SSD + 1TB 5,400rpm HDD, komt op 2769 euro (veel te duur nog steeds, en is ook overgekwalificeerd. Bovendien vind ik een HDD van 5400 RPM ook heel stom)

Met de HD7970M wel 330 euro overal aftrekken, maar komt alles nog steeds te duur uit. Misschien komt de laatste opties met de kortingen nog op iets rond de 2000 euro uit. Ik zit wel nog steeds met een monsterlijke laptop, waar ik dan eigenlijk niet 100% achter sta.
Ik begrijp niet goed waarom ze niet gewoon een 128 SSD + een 500GB 7200RPM HDD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazhims3lv
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik weet niet of je het snapt maar je moet er zelf een SSD in zetten en niet via de Alienware configuratie.. Bespaart heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GilH schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:42:
Ik begrijp niet goed waarom ze niet gewoon een 128 SSD + een 500GB 7200RPM HDD hebben.
Omdat dell... Je moet gewoon kiezen uit de basisopties en dan zelf hardware toevoegen. De basisopties na kortingen zijn:

€ 1,340 voor GTX 675m
€ 1,566 voor GTX 680m
€ 1,514 voor HD 7970m

met 1080p 6GB RAM, en een 500GB hdd.

plus mogelijke verzendkosten. Ik ben te lui om dat te controleren (maar ga er maar vanuit dat dat er inderdaad €29 bij komt).
Voor de losse upgrades wordt je helaas getild bij dell, zoals dat ook bij sony het geval is, op alles zit vrij consistent 500-1000% marge. Daarom haal je zelf je SSD en RAM uit de pricewatch. Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Oh ja, even vergeten. Darkstone had een SSD'tje geplaatst :$ Maar ik zou totaal niet weten waar ik op moet letten, om te weten wat er in die laptop past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Aha! Mijn excuses! Maar dan is er misschien toch nog licht aan het einde van de tunnel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
De alienware m17x komt momenteel op 1830 euro tot en met 1 augustus. (170 euro korting)
Hier zou in principe nog epp korting bij moeten kunnen, maar het werkt niet meer (Ik woon in België).

Dit heeft:
Intel® Core™ i7-3610QM
Windows® 7 Home Premium, 64-bits
2 GB GDDR5 NVIDIA® GTX 680M
44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0
6.144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Kan ik dan EXTRA BOVENOP die HDD, er gewoon simpel nog deze SSD bijsteken?
Ze leveren laptop wel met Windows op de HDD, maar ik installeer sowieso mijn Ultimate windows 7 achteraf op de SSD, en de home edition op mijn oude desktop. Maar ik bedoel hardwarematig, kom ik dan in de problemen, of is er in de alienware ruimte voorzien voor een extra SSD?

pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB

Ik zou hem dus morgen of overmorgen kopen. Ik kan op dit moment nergens anders voor zo een prijs iets beter krijgen. Tenzij ik voor een Clevo ga, waar ik ook aan deze prijs zit, maar dan zonder de goede kwaliteit. Ik heb veel gelezen over de Clevo's, het toetsenbord, de warmte, het lawaai, ... Ik vertrouw het niet echt...

Het enige nadeel aan deze alienware is dat ik de aandacht ga trekken van vele mensen op school. Hoewel als die lichtjes uit zijn hij eigenlijk gewoon mat zwart is. Mensen denken dat ik het doe om status, en omdat ik denk dat alienware het beste is zonder eerst deftig naar andere laptops te kijken. Maar deze laptop is nu eenmaal de beste voor dit geld!? Als MSI met de GTX680M komt, kost deze zeker 2700 euro. Laat staan dat Asus met een 680M versie komt, maar daar is verrevan sprake van...
Allessinds, zonder de 680M koop ik geen laptop, het verschil is te groot met de 670M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De epp truuk werkt nog steeds. Echt waar.

En ja, je kan 2 schijven in de M17x kwijt. 3 als je de dvd drive vervangt, en 4 als je het msata slot mee rekent.

Als je het mij vraagt is de M17x zeker de beste optie. De kwaliteit is vergelijkbaar met de G74 volgens anandtech. En ik betwijfel een beetje of MSI met de GT60/70 in de buurt is gekomen van deze 2. Maar daarvoor wil ik eerst een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
De Asus G75VW is voor mij gewoon een streel voor het oog (met in het achterhoofd wetende dat hij een powerhouse is). Hij is ook muisstil en koel, maar voor dezelfde 2000 euro biedt de 680M zo veel meer levensduur van de laptop, toch?

Klein vraagje:
Bij alienware kan ik niet kiezen voor een software DVD apart mee te leveren, als recover voor de Windows. Is dit standaard meegeleverd of niet?

Krijg ik bij alienware nog accesoires of niet hier in Belgie? Altijd leuk :)

[ Voor 34% gewijzigd door GilH op 30-07-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker. Asus moet gewoon opschieten en er een modernere chip in gooien. Al ga je dan waarschijnlijk over het budget.
GilH schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:57:
Klein vraagje:
Bij alienware kan ik niet kiezen voor een software DVD apart mee te leveren, als recover voor de Windows. Is dit standaard meegeleverd of niet?

Krijg ik bij alienware nog accesoires of niet hier in Belgie? Altijd leuk :)
Geen idee... Als je het erbij kreeg zou het -volgens mij- tussen de print view moeten staan.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-07-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Kan iemand me simpel uitleggen wat het nut is van een HDD + Caching SSD?

Als alles eerst naar de SSD moet, moet die SSD toch ook lezen van de HDD, en de leessnelheid van die HDD is dan toch de bottleneck, of zie ik dat verkeerd?

Maar de eigenlijke vraag: Is die SSD dan ingewerkt in de HDD zelf, of heb je dan effectief 2 schijven (dus 2 plaatsen van de laptop bezet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.anandtech.com/...nology-ssd-caching-review

Maar als je geen game verzameling van 200GB hebt zou ik gewoon een SSD gebruiken. Een 256GB SSD is tegenwoordig relatief betaalbaar en genoeg voor bijna iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
Volgende bestelling is geplaatst en betaald: - Geschatte leveringsdatum: 13/08/2012

Hardware:
Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)
6.144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
2 GB GDDR5 NVIDIA® GTX 680M
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0
-----
Alienware M17x Base (Stealth black)
44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
Integrated Skype HD Certified FullHD Camera with dual digital microphones
Intern toetsenbord — Nederlands (qwerty)
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Creative Sound Blaster Recon3Di with THX TruStudio Pro Software

Software:
Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version
Additional Software

Extra:
Alienware M17x Resource DVD
Euro 2M 250V Power Cord
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Placemats (Eng, Fre, Ger, Ita, Dut)
Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery
240W AC Adaptor

Er wordt nog een SSD bijgestopt, maar wel deze:
pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Deze is goedkoper en zou enigszinds een tikkeltje beter zijn (dan de crucial M4). Deze past 100% zeker bij mijn aangekocht laptop hé?

Bedankt voor jullie hulp! Als ik iets kan terugdoen door mijn ervaringen te delen wanneer ik de laptop ontvang, dan doe ik dat graag.
Door de goedkope prijs ben ik de robuustheid van de alienware beginnen wegdenken. Voor 1830 euro, zit ik samen met de ssd op 2000 euro, maar wel voor een TOP machine. Eigenlijk kan ik zeggen dat ik zo goed als de beste laptop heb op het moment om te gamen (welliswaar niet de allerbeste, want processor nzo is niet de top, maar dat verschil ga ik zeker nog niet merken.) Ik neem aan dat de 680M toch nog een tijdje mee zal gaan, gezien deze een redelijk nieuwe kaart is. In hoeverre iets 'nieuw' kan zijn in de hardware wereld :D

Leuk aan de Alienware is de hdmi-poort, hiermee kan ik mijn gsm verbinden en het beeld streamen! Eventueel ook PS3.
Pagina: 1