Ik film nu al een tijdje met mijn Canon 60D, en na een rig aangeschaft te hebben wordt t ook wel eens tijd voor goed geluid. Dus ben ik op zoek gegaan naar een goede oplossing qua microfoons e.d. In eerste instantie heb ik gekeken naar een Rode VideoMic, maar ik denk dat ik mij toch ga richten op microfoons met XLR-connector. Dit zodat ik mijn set mogelijk uit kan breiden in de toekomst. Ik ben daarom ook van plan om een Beachtek DXA 6A te kopen. Dan kan ik naast een condensatormicrofoon ook eventueel een clippon of een handheld kwijt op het tweede kanaal.
Nu rest mij alleen de vraag welke condensatormicrofoon ik het beste kan kopen? Mijn budget voor dergelijke microfoon is maximaal 200 euro. De microfoon zal voornamelijk gebruikt worden voor het opnemen van location sound. En daarnaast eventueel gebruikt gaan worden icm een handheld of clippon.
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Rode NTG1 of NTG2. Met de NTG2 heb ik vanuit mijn studie meegewerkt en ben erg tevreden over de geluidskwaliteit. Welke merken/types raden jullie nog meer aan voordat ik de Rode koop zonder een goede vergelijking gemaakt te hebben? Of is zo'n Rode VideoMic in mijn situatie toch beter?
Alvast bedankt voor het meedenken
Nu rest mij alleen de vraag welke condensatormicrofoon ik het beste kan kopen? Mijn budget voor dergelijke microfoon is maximaal 200 euro. De microfoon zal voornamelijk gebruikt worden voor het opnemen van location sound. En daarnaast eventueel gebruikt gaan worden icm een handheld of clippon.
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Rode NTG1 of NTG2. Met de NTG2 heb ik vanuit mijn studie meegewerkt en ben erg tevreden over de geluidskwaliteit. Welke merken/types raden jullie nog meer aan voordat ik de Rode koop zonder een goede vergelijking gemaakt te hebben? Of is zo'n Rode VideoMic in mijn situatie toch beter?
Alvast bedankt voor het meedenken
| MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |