Hallo tweakers!
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen maar het spul start niet op. (geen post)
Volgens mij is het volgende het probleem:
Ik heb een MSI X79A-GD45 moederbord i.c.m een i7 3820.
Deze schijnen alleen samen te werken vanaf een bepaalde biosversie, en aangezien mijn CPU niet wordt herkent kan ik geen biosupdate uitvoeren.
Zoals ook hier wordt beschreven:
BIOS ondersteunt CPU niet
http://hardforum.com/showthread.php?t=1689159
Het zou voor mij het makkelijkste zijn om er 'even' een LGA 2011 3930K erin te drukken die blijkbaar wel standaard compatible is.
De ondersteunde CPU's zijn:
i7-3960X Stepping C1
I7-3960K Stepping C1
Dus de vraag: is er iemand in de buurt van Groningen die zo'n CPU heeft en deze ter beschikking wil stellen?
Ik heb koffie en koekjes of ik kom langs en neem de pc mee. evt. is er een financiële vergoeding (2 tientjes max?)
Ik hoor het wel! Anders kan ik altijd nog een RMA aanvragen. (maar dat duurt zo lang)
Groet,
ps, aanvullingen op het probleem of mensen met dezelfde ervaring zeer welkom!
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen maar het spul start niet op. (geen post)
Volgens mij is het volgende het probleem:
Ik heb een MSI X79A-GD45 moederbord i.c.m een i7 3820.
Deze schijnen alleen samen te werken vanaf een bepaalde biosversie, en aangezien mijn CPU niet wordt herkent kan ik geen biosupdate uitvoeren.
Zoals ook hier wordt beschreven:
BIOS ondersteunt CPU niet
http://hardforum.com/showthread.php?t=1689159
Het zou voor mij het makkelijkste zijn om er 'even' een LGA 2011 3930K erin te drukken die blijkbaar wel standaard compatible is.
De ondersteunde CPU's zijn:
i7-3960X Stepping C1
I7-3960K Stepping C1
Dus de vraag: is er iemand in de buurt van Groningen die zo'n CPU heeft en deze ter beschikking wil stellen?
Ik heb koffie en koekjes of ik kom langs en neem de pc mee. evt. is er een financiële vergoeding (2 tientjes max?)
Ik hoor het wel! Anders kan ik altijd nog een RMA aanvragen. (maar dat duurt zo lang)
Groet,
ps, aanvullingen op het probleem of mensen met dezelfde ervaring zeer welkom!
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 10-05-2017 15:45 ]