Gisteren een Samsung 830 SSD via SATA op een MSI k8N neo2 platinum moederbord gehangen. Windows 7 erop geinstalleerd via USB, maar bij opstarten krijg ik de fout dat er geen BOOTMGR is gevonden. Booten vanaf een gewone HD lukt wel, boot order in BIOS klopt ook. Idee?
Bios instellen op de gewenste boot order, dan de recovery van windows 7 starten en dit commando invoeren: bootrec /FixBoot
Indien je die hdd ook aangesloten had tijdens de installatie, die tijdelijk eerst loskoppelen voordat je bovenstaande doet.
En kijk even in Opslagmedia & I/O Controllers FAQ Daar vind je hele nuttige tips...
Test je SSD eerst maar eens, dit komt me heel bekend voor.
Ik heb dit tot 3 keer toe gehad in 1 maand. Ik heb 3 keer mijn ssd onder garantie moeten laten vervangen.
Ik heb dit tot 3 keer toe gehad in 1 maand. Ik heb 3 keer mijn ssd onder garantie moeten laten vervangen.
Dit lijkt me ook de oplossing. Heb hetzelfde probleem gehad, deze oplossing werkte toen.Ares408 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 10:33:
Bios instellen op de gewenste boot order, dan de recovery van windows 7 starten en dit commando invoeren: bootrec /FixBoot
Bedankt! Het probleem bleek te zijn dat je tijdens het installeren van Windows 7 (op SSD, op HD, maakt niet uit) GEEN tijdelijke externe drives gemount mag hebben. Van zodra je die disks loskoppelt en reboot, is de bootmanager voldoende in de war om er de brui aan te geven.
Ik heb het opgelost door de computer open te leggen, enkel de doelschijf, dus SSD, via SATA op een zo laag mogelijke SATA poort te hangen en dan via USB W7 te installeren. En pas na succesvolle install de harde schijf op SATA2 te hangen.
Ik heb het opgelost door de computer open te leggen, enkel de doelschijf, dus SSD, via SATA op een zo laag mogelijke SATA poort te hangen en dan via USB W7 te installeren. En pas na succesvolle install de harde schijf op SATA2 te hangen.
Pagina: 1