Voor ons huis dat we momenteel aan het verbouwen zijn zoek ik voor de woonkamer een receiver (Speakers heb ik al een tijdje geleden gekocht). Mijn eerste gedachte was, ik zoek even bij de MM of via de pricewatch naar een met goede reviews en niet te duur, maar dat valt even tegen. Toen besloten om er iets dieper in te duiken, maar momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat zoek ik: (minimaal, bij alles geld: Meer mag, minder (liever) niet)
Nu hoor ik jullie denken, koop de Onkyo TX-SR309, of de Yamaha RX-V371 etc.. (Genoeg te vinden).
Maar wat ik ook wil: Muziek in de keuken.. Omdat we toch alles nieuw aanleggen wil ik direct in de keuken aansluitingen maken waaraan speakers kunnen hangen (In Plafond of aan de muur / boekenplank is nog niet bekend (Tips welkom uiteraard)). Deze aansluitingen zou ik dan in een Wandcontactdoos in de woonkamer bij de Home Cinema kunnen laten uitkomen en aansluiten op Zone-2 (???).
Echter, zie ik ook dat bij vrijwel elke receiver de Zone-2 alleen te gebruiken is als Onversterkte uitgang, en dat hierop alleen analoge bronnen (lees FM) kunnen worden doorgegeven. (Terwijl me dan bv ook een CD / DVD / BR wel leuk lijkt).
Wat is nou voor mij de beste oplossing.
Wat zoek ik: (minimaal, bij alles geld: Meer mag, minder (liever) niet)
- Minimaal 3x HDMI in.
- 1x HDMI uit (obvious)
- 5.1 surround
- Digital audio IN (Optical)
- FM tuner aan boord.
Nu hoor ik jullie denken, koop de Onkyo TX-SR309, of de Yamaha RX-V371 etc.. (Genoeg te vinden).
Maar wat ik ook wil: Muziek in de keuken.. Omdat we toch alles nieuw aanleggen wil ik direct in de keuken aansluitingen maken waaraan speakers kunnen hangen (In Plafond of aan de muur / boekenplank is nog niet bekend (Tips welkom uiteraard)). Deze aansluitingen zou ik dan in een Wandcontactdoos in de woonkamer bij de Home Cinema kunnen laten uitkomen en aansluiten op Zone-2 (???).
Echter, zie ik ook dat bij vrijwel elke receiver de Zone-2 alleen te gebruiken is als Onversterkte uitgang, en dat hierop alleen analoge bronnen (lees FM) kunnen worden doorgegeven. (Terwijl me dan bv ook een CD / DVD / BR wel leuk lijkt).
Wat is nou voor mij de beste oplossing.
- Een receiver (Welke?) met Zone 2 ( evt + versterker ed).
- Een simpele receiver (Onkyo TX-SR309 / Yamaha RX-V371) en in de keuken een eigen FM radio? (geinspireerd door dit topic)
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen