Verticale lijn door beeldscherm, nog iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 22:49
Voor de zekerheid vraag ik het nog even voor ik m weggooi, ik heb sinds kort een verticale blauwe lijn over m'n scherm lopen. Meestal als ik het scherm opnieuw inschakelde was hij weer weg, maar hij is nu niet meer weg te krijgen. Weet dus wel vrij zeker dat het aan het scherm ligt, videokaart is een 7 maanden oude GTS 450 1GB van Nvidia.

Is er nog iets aan te doen of is het een gevalletje weg ermee?

FOTO

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je paneel is stuk dus als je nog garantie hebt gauw claimen !!
Een los paneel kopen is meestal erg duur, maar je zou even kunnen kijken of je dezelfde kan vinden ergens voor weinig €€€ en dan gewoon vervangen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 12:26

Koenvh

Hier tekenen: ______

Niet weggooien.
Hoe oud is het scherm? Anders kan je 'm terugsturen.

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Misschien helpt 't.. Al is het hier wel een hele rij...
Misschien is het beter om eerst dit te proberen: http://www.jscreenfix.com/basic.php

🠕 This side up

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 22:49
Ik ga niet zelf dat scherm openhalen en eraan prutsen, heb wat geprobeerd met de tips van Wikihow, dit werkte niet. Ik probeer nu nog UDPixel, als dat niet werkt is het een verloren zaak denk ik helaas.

Scherm is al jaren oud...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, het is dan ook geen stuck pixel, het is eerder een fout van de aansturing van het paneel.Heb het wel eens op een notebook gehad, die hebben we uiteindelijk ook weg kunnen gooien, dat paneel was gewoon op.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16
Koenvh.nl schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:02:
Misschien helpt 't.. Al is het hier wel een hele rij...
Een losse pixel is 'ter plekke' stuk, een hele rij kan op meer plekken zitten maar is niet te verhelpen door te duwen op de rij of door random ruis naar je scherm te sturen.

Meestal is er een spoortje / adertje stuk ergens op de glasplaat, PCB of kabel, of een transistor.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1