Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor moeders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een flaptop voor ons moeder. Mijn eisen:
- 1920 x 1080 17" (goed) scherm (of voldoet 1600 x 900?)
- verlicht toetsenbord
- 7200 rpm hd of SSD
- i5 of beter

Ze doet er mee:
- Patience e.d. ;)
- email
- Youtube filmpjes en foto's kijken
- af en toe wat M.S. Office

Ik ga uit van een +- 800€
Nu ben ik niet veel verder gekomen dan Dell en Asus bekijken. De Dell's vind ik wel geinig met alle kortingscoupons en het verlichte toetsenbord. De Asusssen echter zijn in zilver verkrijgbaar en dat vind ik veel mooier.
Het lijkt, als ik de draadjes lees, dat de meesten hier voor Asus gaan al is Asus al gauw zo'n 200€ duurder.
Heeft iemand een tip?

Verwijderd

- Patience e.d.
- email
- Youtube filmpjes en foto's kijken
- af en toe wat M.S. Office

Dan zijn die eisen van jou een beetje ontoepasselijk niet?
OT: deze heeft alles wat je wil, behalve een 7200RPM HDD, maar voor die taken heb je dat ook niet nodig.
Asus N76VM-V2G-T1023V

De meesten van ons gaan inderdaad voor Asus omdat Asus kwalitatief goede, sterke producten levert.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 08:20 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Vind je die setup niet een beetje overkill als het is voor patience te spelen? Je moeder kan perfect doen wat ze wil op een laptop van 500euro.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Joindry schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:22:
Vind je die setup niet een beetje overkill als het is voor patience te spelen? Je moeder kan perfect doen wat ze wil op een laptop van 500euro.
^^ Dat.
En ik zou eerder voor een lagere resolutie kiezen dan een hogere. Dat maakt standaard alles iets groter en beter leesbaar.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Je weet nooit wat ze in de toekomst allemaal willen doen. Mijn moeder begon ook met wat mailen, maar speelt inmiddels ook (vrij simpele) spelletjes en zo. Ik voorkom altijd liever dat ze binnen 3/4j een nieuwe laptop moeten kopen en raad ze dan ook een iets zwaarder type aan.

Voor die € 150,- meer heb je wel een veel zwaardere laptop, waar je ook veel langer mee kan doen.

Twitter

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zelf minimaal voor een quadcore i7 gaan, zeker met het oog op de beoogde nieuwere variant van Freecell in Windows 8. Je wilt toch een beetje voorbereid zijn op de toekomst hè.

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Een i7 lijkt me vrij veel overkill?
Zeker voor een standaard pc, wat office gebruik, van die veel te lichte spelletjes en internet?

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

undercover. schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:29:
Een i7 lijkt me vrij veel overkill?
Zeker voor een standaard pc, wat office gebruik, van die veel te lichte spelletjes en internet?
Afbeeldingslocatie: http://data.whicdn.com/images/1366680/Sarcasm-the-big-bang-theory-8135257-500-281_thumb.jpg

Ontopic, In princiepe zou elke willekeurige laptop wel moeten voldoen, voor de dingen die ze er mee doet. Persoonlijk zou ik denk eerder voor een 1600x900 resolutie scherm gaan.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:19:
De meesten van ons gaan inderdaad voor Asus omdat Asus kwalitatief goede, sterke producten levert.
De meeste gaan voor asus omdat asus op een wat simpelere manier producten aanbied.. Zonder die achterlijke kortingsbonnen. Qua prijs is dell wel in het voordeel, maar de N56/76 serie is kwalitatief beter. Keuzes.

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 16:30

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Deze laptop is meer dan voldoende voor bovengenoemde zaken:

pricewatch: Toshiba Satellite C670D-115

Land van het eeuwige vuur

Verwijderd

Uitstekende keus

Toshiba Sattelite c670 (afradertje)

Goed dat er mensen nadenken voordat er 'advies' wordt gegeven.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

i5 of beter voor patience whehehehehehe. man koop een laptopje voor 400 euro dan is ze klaar

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 16:30

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Freakiebeakie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:44:
i5 of beter voor patience whehehehehehe. man koop een laptopje voor 400 euro dan is ze klaar
Dus dat. Snap niet waarom hiervoor überhaupt een topic voor gemaakt wordt?..

Land van het eeuwige vuur

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ja niet dan, ik ben op het moment laptopjes aan het installeren voor me werk dat zijn laptops van 400 euro en dat is een i5 met 4gb geheugen ,ze hebben alleen niet een verlicht TB , maar aangezien we al een tijdje de lamp hebben uitgevonden vind ik een verlicht toetsenbord voor wat patience ook zwaar ovebodig .
het is dat hier office 2010 op komt anders had ik ze nog goedkoper gekocht.

YO! fucknuts! It's Probing time!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:43:
Uitstekende keus

Toshiba Sattelite c670 (afradertje)

Goed dat er mensen nadenken voordat er 'advies' wordt gegeven.
Mwah, omdat meneer zich bekocht voelt maakt het nog geen slecht product. Had ie z'n huiswerk maar wat beter moeten doen, en verder:
Uiteindelijk maakt het allemaal niet bijster veel uit, ze gaat het 100% voor internetten en tv series gebruiken, dus websites bekijken, nieuws lezen, Youtube, uitzending gemist, emailen, verder wat 720p tv series en misschien wat 1080p films, verder gaat ze er geen games op spelen of video bewerken oid. Het is dus echt een informatie/entertainment laptop en deze laptop gaat dat makkelijk invullen.
Dus ondanks zijn "rant" voldoet het ding wel voor het beoogde doel.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

warp schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:57:
[...]

Mwah, omdat meneer zich bekocht voelt maakt het nog geen slecht product. Had ie z'n huiswerk maar wat beter moeten doen, en verder:

[...]

Dus ondanks zijn "rant" voldoet het ding wel voor het beoogde doel.
Ik volg je. Hij vergelijkt met een pure CPU (TDP 65W), gemaakt om krachtige berekeningen te doen met een APU bedoeld om energiezuinig te zijn (TDP 18W).

Dit systeem speelt HD films af zonder haperen. Patience, inet en office gaat die met z'n twee vingers in de neus uitvoeren

[ Voor 12% gewijzigd door Big Womly op 20-07-2012 12:15 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
denk dat ze hiermee ook wel genoeg aan heeft: pricewatch: Asus A75DE-TY026V

Komt ook prima mee als ze ooit nog gaat multitasken/gamen. Verder lekker goedkoop

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mis met de K75VM-TY126V?
Zou die een net zo goed scherm hebben als de N76 serie?
Ik heb gebeld met Asus-NL, verlichte toetsenborden zitten alleen op de G-serie (gaming). De K75 staat volgens Asus nog niet op de site (ook niet op asus.com).
Denk dat ik inderdaad ga voor 1600 x 900, grotere letters bij native resolutie.
Twijfel nu tussen lelijke zwarte Dell en mooie zilveren Asus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 16:53 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Dell XPS 17 is ook zilver en heeft ook 1600x900 scherm en is goedkoper. En als je je best doet kan ie ook nog toetsenbord verlichting hebben.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Tsupport schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:41:
Deze laptop is meer dan voldoende voor bovengenoemde zaken:

pricewatch: Toshiba Satellite C670D-115
Worst Advice Ever....

Kwaliteit slecht: Check
Koeling dramatisch en luid: Check
Aansluitinge, in totaal 2x USB op een plaats dat je ze niet tegelijk kan gebruiken: Check (Genius meme)
Toetsenbord matig: Check
HDMI en bluetooth ontbreekt: Check
Accuduur zwak: Check
Touchpad matig: Check
Zwaar ouderwetse processor + chipset: Check
Overpriced: Check

Oke, waarom niet de Inspiron 17r?

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 20-07-2012 17:37 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:52:
Zou die een net zo goed scherm hebben als de N76 serie?
Nope. 900p is per definitie dieptreurig. De goedkoopste laptop met een acceptabel scherm is de inspiron 17R SE: € 723 met i5.

Ik faal trouwens om in te zien wat 'moeders' heeft aan een i7 en grafische kaart. Maar dat zal wel aan mij liggen...

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:00:
[...]

Nope. 900p is per definitie dieptreurig. De goedkoopste laptop met een acceptabel scherm is de inspiron 17R SE: € 723 met i5.

Ik faal trouwens om in te zien wat 'moeders' heeft aan een i7 en grafische kaart. Maar dat zal wel aan mij liggen...
x3...
Je kan beter een SSD hebben met een i3 zonder gpu... Dan een HDD, i7 en een dikke GPU.. De eerste genoemde zal rondjes draaien om het i7 systeem als je kijkt naar de taken die ze zal gaan uitvoeren.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Ik adviseer altijd de goedkoopste. Er vanuit gaan dat hij 2 jaar mee gaat en een nieuwe kopen als hij niet meer naar behoren werkt. Vaak gaan die laptops ook nog langer dan 2 jaar mee en dat is pure winst. Zolang er 4gb geheugen in zit kun je niet veel verkeerd doen denk ik.

Dell is overigens prima.

[ Voor 4% gewijzigd door AvanCade op 20-07-2012 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat ligt niet aan jouw. Ik ben er pas twee uurtjes achter dat zo´n N76 twee GPU´s aan boord heeft, een "gewone" en een snelle.
... 900p is per definitie dieptreurig.
Hoezo?
Vinand schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:03:
Je kan beter een SSD hebben met een i3 zonder gpu...
Weet jij dan een mooie zilveren Asus met i3 en SSD?

En BTW, ik ga er van uit dat hij minimaal vier jaar meegaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 18:28 ]

Verwijderd

Omdat 17.3" schermen met een 900p resolutie en acceptabel contrast en helderheid simpelweg niet bestaan. Zelfs in de duurste elitebooks/presicions krijg je een rukscherm als je iets anders dan 1080p neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien ligt dat toch aan jouw. ;) Volgens de pricewatch op GoT zijn er namelijk maar weinig mogelijkheden als je een 17" full HD scherm wil niet al te duur. Er staat nog wat HP tussen maar volgens mij ben ik niet zo'n HP fan.
Na nog wat berichten gelezen te hebben over de niet-zo-handige clickpad ga ik denk ik mijn ma een Dell aansmeren. Het geld dat overblijft omdat we geen Asus kopen kan eventueel nog in een SSD worden geïnvesteerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 02:24:
[...]

Bij nader inzien ligt dat toch aan jouw. ;) Volgens de pricewatch op GoT zijn er namelijk maar weinig mogelijkheden als je een 17" full HD scherm wil niet al te duur. Er staat nog wat HP tussen maar volgens mij ben ik niet zo'n HP fan.
Dat is dus precies wat ik zeg. Dat je verplicht een i7 en goede GPU moet nemen om een leuk scherm te krijgen, dat is de omgekeerde wereld. Een goed scherm en SSD zouden hetgeen moeten zijn waar de meeste mensen naar kijken, niet de processor en grafische kaart. Het feit dat je min of meer verplicht bent om premium hardware te kopen als je een leuk scherm wilt is absurd.
Pagina: 1