Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
pricewatch: Toshiba Satellite C670D-12Q

Voor en samen met diezelfde een zus heb ik een laptop uitgezocht bij de Saturn wat uiteindelijk de Toshiba Sattelite c670 is geworden voornamelijk vanwege het grote 17 inch scherm en dat het in de aanbieding was.

Deze laptop bevat:
AMD Fusion E-450 (dualcore 1.65Ghz).
6GB Ram
500GB Harddisk
2 usb 2.0 poorten

Nu dacht ik altijd dat de processors tegenwoordig zo snel zijn geworden dat het allemaal niets meer uitmaakt of je een Intel of een AMD nam. Na een verse installatie van Win7x64 heb ik de ingebouwde benchmark gedraaid en zag tot mijn schrik dat de CPU (AMD Fusion E-450) een 3.9 scoorde (op de schaal van 7.9) terwijl mijn 6 jaar oude desktop Intel Core2Duo E6400 veel beter scoort met een 6.2.

Uit diezelfde test scoorde de c670 harddisk (500GB op 5400RPM) een 5.9.
Daarna zette ik 350GB aan video (tv series) op de 2e partitie via een externe enclosure via USB 2.0, wat uiteindelijk 5 uur zou duren wat zelfs voor een laptop HD bizar langzaam is.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet bijster veel uit, ze gaat het 100% voor internetten en tv series gebruiken, dus websites bekijken, nieuws lezen, Youtube, uitzending gemist, emailen, verder wat 720p tv series en misschien wat 1080p films, verder gaat ze er geen games op spelen of video bewerken oid. Het is dus echt een informatie/entertainment laptop en deze laptop gaat dat makkelijk invullen.

Toch knaagt het wel ergens dat dit naar mijn maatstaven een kat in de zak is, als in ik had een beter machine zoals de Asus X73TK X73TK-TY044V kunnen krijgen voor 70 euro meer, 8GB ram, 750GB HD, 2x usb 2.0 en 1x usb 3 en de AMD A4-3305M op 1.9Ghz (2.5 Ghz boost)

En verder is die laptop ALTIJD hoorbaar, ik weet niet of het de HD of de fan is maar altijd is er geluid.

tldr: laptop voldoet op zich prima aan de eisen van m'n zus, voor mijn eigen maatstaven is het meer een kat in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 21:32
Is die 3.9 niet op de volledige set hardware van toepassing? Ergo: het laagste stuk hardware (graka?) is de waarde?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Het Is inderdaad een miskoop, die laptop heeft tevens ook maar 2 (!) Usb poorten die ook vlak naast elkaar geplaatst zijn dat je ze niet tegelijk kan gebruiken mits je een een beetje dikke usb gebruikt en heeft zelfs een gebrek aan bluetooth en hdmi... Schijt ding..

Daarnaast is het toetsenbord behoorlijk hoorbaar en kwaliteit 0

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 22:27
Maar met wat vooronderzoek had je wel kunnen weten dat de AMD Fusion serie ongeveer gelijk is aan een Intel Atom serie. Dus energiezuinig, en niet zo snel. Wel voldoende voor internet, email en tekstverwerking.

Op dit moment is Intel bij de normale mobiele lijn wel het snelste, al zou je het verschil niet merken bij een internet/multimedia laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
John767 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:16:
Maar met wat vooronderzoek had je wel kunnen weten dat de AMD Fusion serie ongeveer gelijk is aan een Intel Atom serie. Dus energiezuinig, en niet zo snel. Wel voldoende voor internet, email en tekstverwerking.

Op dit moment is Intel bij de normale mobiele lijn wel het snelste, al zou je het verschil niet merken bij een internet/multimedia laptop.
AMD Fusion is wel geinig voor het opzetten van een media servertje maar inderdaad, voor een main computer is het echt een klote trage machine.. Tevens ook nog eens in de meest belachelijke laptop behuizing en featureset ooit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pay monkeys, get peanuts?

Ach met een snellere harddisk of SSD is het nog wel vooruit te branden. Maar wat had je anders verwacht voor €444?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Het is pay peanuts, get monkeys. Niet andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Enne, 350GB aan data in 5 uur tijd = ~20MB/sec. Best een normaal gemiddelde voor een shared bandwidth usb-poort.

Voor 444 euro moet je niet verwachten dat je een bijzonder snelle machine krijgt, dit is equivalent aan een PC van ~250 euro en daar verwacht je ook geen wonderen van.

Ik denk dat het dus vooral een perceptieprobleem is, geen technisch.

De Windows Benchmark is een syntetische test die niet heel representatief is, de lowest score bepaalt het cijfer en Fusion is zoals genoemd vooral op verbruik ontwikkeld.

Mijn ervaring met Toshiba (heb er heel veel gehad ondertussen) is dat het stevige machines zijn, goede middenmoot en de aftersales is stukken beter dan bij sommige concurrenten (ik noem bv een Acer).

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 22:00
Slashdotter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 04:26:
pricewatch: Toshiba Satellite C670D-12Q
tldr: laptop voldoet op zich prima aan de eisen van m'n zus, voor mijn eigen maatstaven is het meer een kat in de zak.
Dus je hebt eigenlijk de perfecte laptop voor je zus gekocht maar wilt even showen dat jouw standaard hoger is?

Je zus is blij en heeft een laptop die kan doen wat ze wilt voor een mooi prijsje. Het enige dat je jezelf kan verwijten is dat je verwachtingspatroon misschien niet aansluit bij de technische mogelijkheden van de laptop, maar ik zou me daar niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb een keer gelezen dat een AMD Athlon XP 2000+ (1.67 GHz) uit, ik geloof ergens begin 2002 in de meeste gevallen nog sneller was. Dat is toch al wel 10 jaar oudere techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 08:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Productreviews kan je kwijt bij, jawel, de productreviews: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.